Mahtaako joku tietää mikä avuksi, kun G Astran takapyörät jäätyy näin talvella lähes poikkeksetta lukkoon käsijarrua käytettäessä.
Olen tarkistanut, että vika ei ole vanteen ja satulan väliin kertyneestä lumesta. -> sitä ei ole.
Jos ette ole keksinyt mitään millä tuon voisi estää niin tietääkö kukaan mistä se johtuu? Jäätyykö palat kiinni levyyn, vaijeri vai mikä?
Yleensä on luminen alusta riittänyt irroittamaan kun vauhdilla rytkäyttänyt liikkelle. Paukaus vaan kuuluu irrotessaan, mutta välillä on tosissaan saanut etsiä kuivaa asfalttia ja siihen peruuttaessa viimeistään irtoaa.
Kaikki neuvot tervetulleita, poislukien käsijarrun käyttämättä jättinen, koska se ei onnistu kohdallani..
G Astran käsijarru
7
1195
Vastaukset
- 1999
Tuntuu olevan ominaisuus G mallin astrassa. Itselläni jäätää joko vaijeri (kuori rikki) tai mekaniikka rummun sisällä (en luule olevan tätä, koska olen aukaissut rummut ja öljynnyt kaikki liikkuvat osat)
- janne1969
Tuttu vika. Mulla hävisi kun siirryin käyttämään ns. tarvike-jarrupaloja takana (ei alkuperäisiä Opelin). Siihen asti pidin aina vasaraa mukana autossa. Kopautus vanteeseen avasi ainakin mulla jarrun. (Opel Astra Caravan vm. 94)
- PHnen
G-mallin Astrassa on takajarruina levyjarrut johon käsijarru vaikuttaa.Minulla on -99 Astrassa sama ongelma, autoa säilytän lämpimässä tallissa. Pakkanen ei ts. vaikuta asiaan. Otin levypyörän pois ja tutkin jarruja, ei ne laahaa päällä, eikä käsijarrun mekanismeissa ole vikaa. Jarrulevyyn on muodostunut mustunut (=ruostunut) jälki jarrupaloista siihen kohtaan missä ne on ollut
puristuksessa käsijarrun ollessa päällä. Tulin siihen tulokseen, että jarrupalojen huokosiin jäänyt metallipöly yhdessä kosteuden ja tiesuolan
kanssa ruostuttaa palat nopeasti kiinni jarrulevyyn. Samaan ongelmaan törmäsin muutama vuosi sitten MB 230 autossani, jarrulevyt ovat ankaria ruostumaan myös niissä. Jarrupalojen vaihto toisenmerkkisiin voisi ehkä auttaa, kuten
edellä joku niin mainitsikin.- Astra
Väännän ruuvarilla jarrupalat irti...
- Janne69
..joo mun autossa on rumpujarru, mutta sama vika ilmennyt myös sillä. Vasara käyttöön jos teräsvanne.
- 1999
Itse irroitan jumiutuneet rumpujarrut nykäisemällä jarruvaijeria takarenkaan etupuolelta. Enkä hakkaa autoani vasaralla.
- ekkeri
pakoputken takimmainen pönttö lämmittää ja sulattaa lumen,kuuran ja sit pakkasella jäätyy kiinni,laittaa suoja pellin pöntön viereen ,niin loppuu ongelmat,eikä lämpö pääse rumpuun ja levyyn,,,,,kokeilla kannattaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851