Hei,
Keittiön massiivipuu pöytätaso ovat päässeet hiukan kehnoon kuntoon ja ne täytyisi hioa. TAso on käsitelty pellavaöljyllä.
Kysymys; mikä olisi paras väline hiomiseen, kun tasossa on pieniä painaumia ja muutama kuuman pannun aiheuttama jälki?
Riittääkö halpis tasohiomakone työhön vai kannattaisiko hankkia jokin tehokkaampi laite?
Niin taso on sellainen johon on upotettu "simpukan" mallinen tiskiallas ja mittaa koko tasolla 150cm.
Yst. Terv: Immo
Keittiötason hionta
6
1580
Vastaukset
- einomies
Ehdottaisin että ensinnäkin irrotat tason, jonka jälkeen vetelet nauhahiomakoneella puhtaaksi ja viimeistelet käsin.
Jollain halpis tasohiomakoneella ei hommasta tule oikein mitään.
Jos ei tuttavapiirista kyseistä konetta löydy, niin vie jonnekin maalaus tai puusepän verstaaseen ja pyydä hiomaan puhtaaksi.- juha
Taikka vaihtoehtoisesti irrottamisen jälkeen pyyhkäset käsikutterilla ja viimeistelet hiomalla.
- Immo
Että noilla halpiskoneilla ei oikein mitään tee, eikä tuossa hommassa välttämättä kalliimmillakaan. Tosin eilen paikallisessa marketissa näin nauhahiomakoneen hintaan 40€, ehkäpä sellaisella voisi kokeilla.
Onko muuten pellavaöljy se oikea aine levyn uudelleen käsittelyyn? Näyttää olevan melko montaa sorttia aineita tarjolla.
Yst. terv: Immo- Muija
Minulle annettiin ohjeeksi öljytä parafiiniöljyllä (apteekista.) Taso on tammea ja ohje annettiin (uuden asoy:n) asukkaan ohjekansiossa. On toiminut hyvin - pari kertaa vuodessa olen öljynnyt.
- einomies
Muija kirjoitti:
Minulle annettiin ohjeeksi öljytä parafiiniöljyllä (apteekista.) Taso on tammea ja ohje annettiin (uuden asoy:n) asukkaan ohjekansiossa. On toiminut hyvin - pari kertaa vuodessa olen öljynnyt.
Konsteja on monia. Minä laitoin omat tasot ensin lattiaöljyllä (trip trap), jonka jälkeen mehiläisvahaa. Hyvin on kestänyt, aina välillä lisään vahaa.
- Mikko
En ymmärrä miksi muut tätä näin vaikeaksi väittää. Mielestäni tasot saa hiottua ihan ok vaikka hiomatuella - ei tarvitse edes tasohiomakonetta. Jäljet on paikallisia ja pellavaöljytty ei vaadi edes että pinta on kokonaan hiottava - ts. ei jää jälkiä vaikka vain paikkahioo...Kannattaa ainakin kokeilla itse on kokemusta sekä kirsikka että tammipinnoista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803