Kun mulla nyt on tuo valinnaisten valinta kasille ja ysille edessä niin haluaisin tietää, minkälaista on kaupalliset aineet? Tietenkin oon eri koulussa kuin te(varmaan) kaikki mutta kai opetusmenetelmä on aika sama kaikkialla... Kun se kuulostaa aika siedettävältä mutta sitten jos se on tosi tylsää niin joudun kestämään sitä kaksi vuotta!
Kaupalliset aineet?
5
2210
Vastaukset
- jonde
taitaa riippua aika paljolti koulusta. meillä oli joka toinen viikko tylsää ja normaalia opetusta ja joka toinen viikko käytiin vierailuilla eri yrityksis ja silleen:). muissa kouluissa oon kuullut et on ollu tylsää
- Onnenkeiju88
Meidän koulussa,on tosi tylsää kaupallisten tunneilla,paitsi silloin,kun ollaan netissä.
Itse valitsin sen kasille miun kaverin kaa,kun aateltiin,että se on hauskaa,mutta toisin kävi...
- ota ihmeessä
varsinkin lukio-opiskeluja ajatellen kannattaa ottaa. ja eihän se niin vaikeaa ole.
- Nyt 9. luokalla
Eli, jos joku muukin haluaa tietää kaupallisista aineista, niin laittelen nyt tähän. Meillä ainakin Kontiolahden koulussa kaupallisten aineitten opiskelu on ollut hauskaa. 8.luokalla tehtiin yritysvierailuja, vierailijoita kävi tunnilla ja opiskeltiin teoriaa siten, että kirjotettii kalvolta asioita vihkoon, joista oli kokeet (2/lukuvuosi). Katsottiin myös filmejä. 9.luokalla olemme pitäneet omaa kioskia, jossa oppii rahan käyttöä ja kirjanpitoa, sekä myyntitaitoja. Ensimmäisen tunnin olemme käyttäneet yleensä kaupassa ja pankissa asiointiin, kioskiin liittyen, sekä osa on tehnyt mainoksia tai jotakin muuta ATK luokissa. Toisella tunnilla olemme opiskelleet teoriaa. Aika vähän on kirjoittamista ollut, kun olemme saaneet monisteita ja tehtävämonisteita. Nämä asiat ovat tulleet kokeeseen (2/lukuvuosi). Olemme myös katsoneet filmejä. Kaiken kaikkiaan opiskelu on ollut mukavaa ja kaupallisten aineitten opiskelijoita on 4 ryhmää. 2 8.luokan ja 2 9.luokan ryhmää, joten kyllä se aika suosittu aine on. 9.luokan opiskelijoita on noin 40. Kannattaa siis valita kaupalliset aineet. Kaupallisten aineitten sisällön näkee koulun OPS:sta. Esim. meidän koulun ops löytyy tuosta http://koulu.kontiolahti.fi/ops.htm
- Anonyymi
Ap joko olet tehnyt valinnan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631073Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631003Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734