Opel Astra ja soittimen vaihto

Phiit

Ostin tuossa sitten Opel Astra 1.6 16V -96 ja haluaisin siihen nyt sitten laittaa oman soittimen alkuperäisen tilalle...ongelma onkin nyt se, että kuinka sen alkuperäisen saisi sieltä irti hajottamatta sitä tai kojelautaa. Kaveri oli vaihtanut omaan Astraansa soittimen ja sen näköiset oli kyllä jäljetkin...kojelaudassa (soittimen kummaltakin puolelta väännetty meisselillä). Sen verran itse vilkaisin soitinta että irrotin kulmista ne kuusiokolo-ruuvit vaan eipä itse soitin liikahtanutkaan?!? Joten tarvitsisin nyt apua kokeneilta "asentajilta" onko olemassa rautoja vai väännänkö vain meisseleillä?

8

5635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarmo

kuusioruuvit pois ja niihin reikiin ihan vakiot mankan irroituskoukut (ne mutkalle väännetyt rautalangat) ja vot, mankka on irti. Liitin on muistaakseni kiinni asennuskehikon pohjassa, eli siitäkään ei huolta tässä vaiheessa.

Uusi mankka joko sopii tai ei sovi siihen asennuskehikkoon. Voit joutua vaihtamaan kehikon. Omassani piti vielä yksi johto katkaista siitä moninapaliittimelle menevästä nipusta, kun jostain syystä soittimen virrat katkesi sekunnin murto-osaksi joka tasaminuutilla.

• Phiit

Kiitoksia avusta Tarmo!

• Minä

Tuli laitettua Astran farkku viikko takaperin, vm. -95, 16i 16v.. Autossa integroitu kasettisoitin.. Pitäisi jossain vaiheessa asentaa siihen cd-soitin. Nykyisessä soittimisessa radiokanava näkyy soittimen yläpuolella kojelaudassa kellon ja ulkolämpömittarin keskellä. Miten soittimen vaihto vaikuttaa niihin..?

• Phiit
        Minä kirjoitti:

Tuli laitettua Astran farkku viikko takaperin, vm. -95, 16i 16v.. Autossa integroitu kasettisoitin.. Pitäisi jossain vaiheessa asentaa siihen cd-soitin. Nykyisessä soittimisessa radiokanava näkyy soittimen yläpuolella kojelaudassa kellon ja ulkolämpömittarin keskellä. Miten soittimen vaihto vaikuttaa niihin..?

Kaveriltani kysyin samaa...ja sanoi että kellonaika, päivämäärä ja ulkolämpötila näkyvät normaalisti, mutta radiokanavat eivät enään näy tässä näytössä...jollet sitten asenna näitä kyseiseen malliin saatavia soittimia jotka näyttävät sitten radiokanavatkin ko. näytössä.

• Tarmo
        Phiit kirjoitti:

Kaveriltani kysyin samaa...ja sanoi että kellonaika, päivämäärä ja ulkolämpötila näkyvät normaalisti, mutta radiokanavat eivät enään näy tässä näytössä...jollet sitten asenna näitä kyseiseen malliin saatavia soittimia jotka näyttävät sitten radiokanavatkin ko. näytössä.

Osapuilleen oikein. Minulla päivämäärä lakkasi näkymästä kun mankan laittoi päälle. Kello ja lämpö näkyivät koko ajan. Joihinkin soittimiin saa ilmeisesti opel-spesifin kaapelin, jolla aseman nimen tai taajuuden saa kojelaudan monitoiminäyttöön. Tosin nykymankkojen omat näytöt ovat yhtä isoja kuin opelin kojetaulunäyttö, eli jää makuasiaksi kannattaako viritellä...

• vectra 1998
        Tarmo kirjoitti:

Osapuilleen oikein. Minulla päivämäärä lakkasi näkymästä kun mankan laittoi päälle. Kello ja lämpö näkyivät koko ajan. Joihinkin soittimiin saa ilmeisesti opel-spesifin kaapelin, jolla aseman nimen tai taajuuden saa kojelaudan monitoiminäyttöön. Tosin nykymankkojen omat näytöt ovat yhtä isoja kuin opelin kojetaulunäyttö, eli jää makuasiaksi kannattaako viritellä...

tere tarmo.mites siinä vaiheessa kun tuossa kerroit että se kojelaudan näyttö menee pimeeks kun vaihtaa cd-soittimen alkuperäisen tilalle??? itsellä kävi niinkin hassusti että ei toimi nopeusmittarikaan eli se näyttö pimeenä ja nopeutta ei nää vaikkakin muuten mittaristo toimii.mikä siitä ylimmästä liittimen johdoista pitää katkaista ja liittää uudestaan että nopeusmittarikin rupeis toimimaan?? KIITOS ETUKÄTEEN VASTAUKSISTA.

• Minä taasen
        vectra 1998 kirjoitti:

tere tarmo.mites siinä vaiheessa kun tuossa kerroit että se kojelaudan näyttö menee pimeeks kun vaihtaa cd-soittimen alkuperäisen tilalle??? itsellä kävi niinkin hassusti että ei toimi nopeusmittarikaan eli se näyttö pimeenä ja nopeutta ei nää vaikkakin muuten mittaristo toimii.mikä siitä ylimmästä liittimen johdoista pitää katkaista ja liittää uudestaan että nopeusmittarikin rupeis toimimaan?? KIITOS ETUKÄTEEN VASTAUKSISTA.

Sehän tämä ratijo ymmärtää kuinka kovasti ajetaan ja nostaa äänen voimakkuuttaan nopeuden noustessa. Pitäisi katsoa kulkeeko nopeus-singnaali radion kautta mittarille, kun jaksaisi katsoa.
        Mutta elä Harri hermostu, mielenkiinnosta tämän vielä selvitän ettei tylsyys minua kohtaisi tai joutuisin sen uhriksi.

• mikli

Hei tarmo tunnut tietävän noista astran radio hommista joten miten se peltikehikko lähtee irti.terv.mikko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40