fiesta vai yaris

fomoco

miksi fiestan halvempi vaikka on paljon tilavampi ja uudempi malli,yaris alkaa olla vanhaa tekniikkaa yleensähän toyotat on halvempia kun euroautot onko kokemuksia autoista?

16

2093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juusao

      Mikä yariksessa on "vanhaa" tekniikkaa???kyllä siinä on niin abs turvatyynyt kuin muutin nippelit ja varsinkin moottori vvti oli markkinoille tullessaan huippuedistyksellinen voitti useita teknologiapalkintoja ympäri maailmaa väitän moottorin edelleenkin olevan aivan huippua!!Fordihan on moottoreissaan hyvinkin vanhahtava. jos haluat hiukan mukavamman auton ajaa ota ford jos haluat vähemmän vikoja ja paremman jälleenmyyntiarvon ota toyota.

      • mallina ei niin uusi...

        Kyllä Toyotan moottoritegnologia on erittäin edistyksellistä voimaa,vääntöä,luotettavuutta pienellä kulutuksella verrattuna muihin! muutenkin auto on laadukkaampi ja luotettava peli on. Fiestat erittäin herkkiä ruostumaan yaris ei niin paha. Ainakin jos tilastoihin on luottamista. Paljon tietenkin vaikutta kuinka autoa pidetään...


      • fish
        mallina ei niin uusi... kirjoitti:

        Kyllä Toyotan moottoritegnologia on erittäin edistyksellistä voimaa,vääntöä,luotettavuutta pienellä kulutuksella verrattuna muihin! muutenkin auto on laadukkaampi ja luotettava peli on. Fiestat erittäin herkkiä ruostumaan yaris ei niin paha. Ainakin jos tilastoihin on luottamista. Paljon tietenkin vaikutta kuinka autoa pidetään...

        onko kokemuksia punto vs. fordin pienet mallit?


      • fomoco
        fish kirjoitti:

        onko kokemuksia punto vs. fordin pienet mallit?

        punton ostaa niin sen joutuu pitämään kunnes se on loppuun ajettu nimittäin tosi vaikea myydä,ja kyllä yaris on vanhaa tekniikkaa kun kohta tulossa uusi malli ja jos jälleen myynti arvoa haluu niin joutuu hommaamaan saksalaisia laatuautoja(mb,bmw,audi).


      • ruosteherkkä ?
        mallina ei niin uusi... kirjoitti:

        Kyllä Toyotan moottoritegnologia on erittäin edistyksellistä voimaa,vääntöä,luotettavuutta pienellä kulutuksella verrattuna muihin! muutenkin auto on laadukkaampi ja luotettava peli on. Fiestat erittäin herkkiä ruostumaan yaris ei niin paha. Ainakin jos tilastoihin on luottamista. Paljon tietenkin vaikutta kuinka autoa pidetään...

        Mielestäni yarista ja uutta fiestaa ei voi verrata menneen historian perusteella. Fiestan on ollut markkinoilla jo 1976 lähtien ja malli on uusiutunut muutaman kerran ja vuonna 2002 se uudistui täydellisesti. Tuskin kenelläkään on vielä kokemuksia uuden fiestan ruostumisesta. Itselläni on ollut kaksi fiestaa vm. 2000 ja 2003 ja ruostumisongelmia ei esiintynyt eikä tietysti pitäisikään noin vähällä ajalla ilmetä. Olen aikoinaan koeajanut yariksen ja ajo-ominaisuuksissa uusi fiesta (myös 2000) päihittää yarikset selvästi. Myös sisätilat on hieman isommat. Tietysti yaris tuli jo markkinoille muutamia vuosia sitten ja uudistuksia on ilmeisesti luvassa.


      • fomoco
        ruosteherkkä ? kirjoitti:

        Mielestäni yarista ja uutta fiestaa ei voi verrata menneen historian perusteella. Fiestan on ollut markkinoilla jo 1976 lähtien ja malli on uusiutunut muutaman kerran ja vuonna 2002 se uudistui täydellisesti. Tuskin kenelläkään on vielä kokemuksia uuden fiestan ruostumisesta. Itselläni on ollut kaksi fiestaa vm. 2000 ja 2003 ja ruostumisongelmia ei esiintynyt eikä tietysti pitäisikään noin vähällä ajalla ilmetä. Olen aikoinaan koeajanut yariksen ja ajo-ominaisuuksissa uusi fiesta (myös 2000) päihittää yarikset selvästi. Myös sisätilat on hieman isommat. Tietysti yaris tuli jo markkinoille muutamia vuosia sitten ja uudistuksia on ilmeisesti luvassa.

        on huomattavasti tilavempi yaris on luokkansa pienempiä.


      • Hah!
        fomoco kirjoitti:

        punton ostaa niin sen joutuu pitämään kunnes se on loppuun ajettu nimittäin tosi vaikea myydä,ja kyllä yaris on vanhaa tekniikkaa kun kohta tulossa uusi malli ja jos jälleen myynti arvoa haluu niin joutuu hommaamaan saksalaisia laatuautoja(mb,bmw,audi).

        uusi malli tulee pian mutta aivan sama moottori yms. tekniikkaa säilyy ennallaan. Aivan pientä hienosäätöä. VVT-i moottoriteknologia päihittää mennen tullen minkä tahansa muun. Lue vaikka TM & TL testejä! Teho vs. kulutus käyttöominaisuudet ja LUOTETTAVUUS= 10! Ei Toyotan koneita (kaikissa luokissa) ole turhaan palkittu mm. viime vuonna vuoden paras moottori oli yariksen 1.4 VVT-i! Ja kun uusi malli on tulossa niin juuri silloin tekee parhaimmat kaupat jos osaa tinkiä!


      • ei corollan 1.4
        Hah! kirjoitti:

        uusi malli tulee pian mutta aivan sama moottori yms. tekniikkaa säilyy ennallaan. Aivan pientä hienosäätöä. VVT-i moottoriteknologia päihittää mennen tullen minkä tahansa muun. Lue vaikka TM & TL testejä! Teho vs. kulutus käyttöominaisuudet ja LUOTETTAVUUS= 10! Ei Toyotan koneita (kaikissa luokissa) ole turhaan palkittu mm. viime vuonna vuoden paras moottori oli yariksen 1.4 VVT-i! Ja kun uusi malli on tulossa niin juuri silloin tekee parhaimmat kaupat jos osaa tinkiä!

        Pieni kojaus!


    • Fiesta

      Tein valinnan näiden merkkien välillä, päädyin fiestaan koska malli on täysin uusi moottori(1,4) täysin uusi 12v ruostetakuu korilla parempi ajettava paremmin tilaa, parempi perusvarustelu. Eli on oletettavaa, että nykyinen malli säilyy vielä pitkään toisin kun yaris varmaan uusitaan pian ja vanhat mallit halpenee. Sain vielä kaupassa tingittyä 2 2 vuoden takuun joten huolet jää fordille? Nyt ajettu 12 000km ei ongelmia.

      • fomoco

        tota tarkoitin mutta ainahan on yksinkertaisia jotka maksaa täyden hinnan autosta josta juuri tulossa uusi malli ja hinnat tippuu rajusti
        fiestasta tuskin tulee 5 vuoteen uutta mallia.


      • toyota4ever

        siinä meil on piilo toyota-fani: fiestassa käytettävat 1.25 16v ja 1.4 16v moottorit on Yamahan ja Toyotan insinöörien suunnittelemia!!!!!!!!! (tätä ei muuten Ford myyjät suostu myöntää) ja 1.3 on ollu tuotannossa, polttoaineensyöttöö lukuunottamatta, jo parikymmentä vuotta. (tämä lukee auton esitteestä) mutta KARMIVAN näkönen sisustus(mm. ruma kovamuovinen kojelauta) on sentään Fordin ihan omaa tuotosta. BTW mitäs PERUSVARUSTEITA fiestas sit on.

        PS. sekä Fiesta että Yaris uusiutuvat syksyllä 2005


      • uusi fiesta
        toyota4ever kirjoitti:

        siinä meil on piilo toyota-fani: fiestassa käytettävat 1.25 16v ja 1.4 16v moottorit on Yamahan ja Toyotan insinöörien suunnittelemia!!!!!!!!! (tätä ei muuten Ford myyjät suostu myöntää) ja 1.3 on ollu tuotannossa, polttoaineensyöttöö lukuunottamatta, jo parikymmentä vuotta. (tämä lukee auton esitteestä) mutta KARMIVAN näkönen sisustus(mm. ruma kovamuovinen kojelauta) on sentään Fordin ihan omaa tuotosta. BTW mitäs PERUSVARUSTEITA fiestas sit on.

        PS. sekä Fiesta että Yaris uusiutuvat syksyllä 2005

        Suomesta ei ole myynnissä vuonna 2002 myyntiin tulleessa uudessa fiestassa 1.25 16v koneita. Tietääkseni 1.4 duratec on uusi ja sitä ei ole tehnyt jaappanilaiset. Tosin Mazda saattaa olla mukana kuvioissa. Taidat siis puhua jostain 1990 luvun fiesta mallista ja niiden koneista. Tietääkseni 1.4 16v moottoreita oli suomessa myynnissä (ennen uutta fiestaa 2002)joskus vuonna 1997-98 ??? Vuoden 1999-2001 fiestoihin oli saatavissa vain 1.25 16v ja 1.3 8v sekä 1.6 16 v (vain sport malli) Tosin tuo nykyinen 1.3 kone on todellakin historiikki osastoa vaikka sitä kuulemma onkin kovasti uudistettu.


      • fomoco
        uusi fiesta kirjoitti:

        Suomesta ei ole myynnissä vuonna 2002 myyntiin tulleessa uudessa fiestassa 1.25 16v koneita. Tietääkseni 1.4 duratec on uusi ja sitä ei ole tehnyt jaappanilaiset. Tosin Mazda saattaa olla mukana kuvioissa. Taidat siis puhua jostain 1990 luvun fiesta mallista ja niiden koneista. Tietääkseni 1.4 16v moottoreita oli suomessa myynnissä (ennen uutta fiestaa 2002)joskus vuonna 1997-98 ??? Vuoden 1999-2001 fiestoihin oli saatavissa vain 1.25 16v ja 1.3 8v sekä 1.6 16 v (vain sport malli) Tosin tuo nykyinen 1.3 kone on todellakin historiikki osastoa vaikka sitä kuulemma onkin kovasti uudistettu.

        1.3 on 8 venttiilinen ja uusi eikä fiesta todellakaa uudistu 2005 kun se just on uudistunut ja viimeksikin kesti kymmenen vuotta korkeintaan pieni "kasvojen kohotus"


    • Anonyymi00014

      Aloitus on todella vanha, mutta noita malleja edelleen saa ja Yarista saa (vielä) uutenakin.

      Mutta en enää puhuisi Fiestasta ja Yariksesta samana päivänä, sillä niin eri tasoiset autot ovat kyseessä.

      Yaris on tehty kaupunkiliikenteeseen ns. "pizza-kuskeille", kun taas Fiestalla on ilo taittaa isompiakin taipaleita. Ajettavuudessa on eroa enemmän kuin yöllä ja päivällä ja tässä tapauksessa Yaris on se pikimusta yö. Fiestassa on paljon paremmat musavehkeetkin.

      Ja Toyotan turbottomat moottorit ovat kamalia varsinkin maantiellä ja moottoritiellä. Fordin 1.0 turbomoottori tekee autosta paljon vaivattomammin liikkuvan ja helpomman ajaa.

      Molemmat kuluttavat vähän ja ovat näppäriä pysäköidä. Fiestassa on selvästi paremmat tilat, siinä mahtuu aikuinenkin takapenkille.

      Käytettyä jos hakee, niin vähän ajettu Yaris on helpompi löytää kuin vähän ajettu Fiesta.

    • Anonyymi00015

      Tuoreen katsastustilaston mukaan Yariksessa on korkeampi hylkäysprosentti kuin Fiestassa, mutta kummatkin ovat hyvällä tasolla.

      Mut ihan eri autothan noi on.

    • Anonyymi00016

      Yaris pilattiin 3 sylinterisellä singerillä. Edellisen mallin 4 sylinterinen oli hyvä ja auto hiljaisempi , sekä kestoltaan hyvä. Taloudellisuus omaa luokkaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe