Mökkien hinnat järjettömiä!!!

Rikasköyhä

Anteeksi ruma kielenkäyttö, mutta suoraan sanottuna VITUTTAA mökkien nykyinen hintataso Etelä-Suomessa. Olen kotoisin Pohjois-Suomesta ja tottunut olemaan mökillä (isäni synnyinkoti) aina kun huvittaa. Maata on paljon ja voisin omankin mökin rakentaa mahtavalle paikalle järven rantaan milloin huvittaa. Mutta kun olen työn ja vaimon mukana päätynyt Helsinkiin ja tuskin täältä tulee muuallekaan muutettua. Mökille on silti ihan järjetön tuska. Ei ilman mökkiä "voi elää ihmisarvoista elämää". Miten sitä rentoutuu, jos viikonloputkin pitää olla kaupungissa. Mutta kun tuntuu, että pitää laittaa vähintään 150.000 euroa, jos haluaa mökin kunnon järven rannalta alle 200 km:n etäisyydellä Helsingistä. Ei perkele ole enää normaalilla ihmisellä rahaa, kun ensin pitää hommata perheelle se asuntokin näillä Helsingin hinnoilla. Pitäisi olla helvetti varmaan puoli milliä laittaa, että saisi sekä omakotitalon, että kesämökin. Ja pohjoiseenkaan ei voi muuttaa, kun ei olisi luultavasti töitä ei mulle eikä vaimolle. Elämä on rankkaa Aku Ankka. Perkele!!!

24

6592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäh

Täällä painii tuhansia ihmisiä saman asian tiimoilla, jos helpottaa...et ole ainoa.. pkele

• Wilperi..

juuri siksi hinnat ovat niin korkeat..

• Minä

...sitä sitten ostaa omakotitalo. Asukaa halvemmassa asunnossa jos vielä kesämökkikin pitää muka olla. Esim vuokra-asuntoon 400-500 euroa kuussa, niin voi vielä mökkilainaakin lyhentää samalla.

• Friidu

Onko pakko änkeä stadiin? Hajasijoitus on mielestäni kova sana. Pidetään stadi meillä stadilaisilla, niin kaikkien on parempi olla. Pistä oma yritys pystyyn mieleisellesi paikkakunnalle, ei tarvitse norkoilla stadin työmahdollisuuksia. Yrittäjänä ei ehkä aika riitä sinulle tärkeään laiskotteluun. Ja ihan tiedoksi, mökin ja talon voi rakentaa ihan omin käsin, jopa stadissa. Siinä säästää todella paljon, mutta vapaapäiviä ei voi pitää vuosikausiin. Oma valinta, mitä pidät tärkeänä, kiroilulla ei mitään saa aikaiseksi.

• mieltä

Nimittäin siinä kohdassa, että kaikki ovat onnellisempia, jos "stadi" eristetään muusta Suomesta. On hienoa, että löytyy ihmisiä, jotka sielläkin viihtyvät, mutta jonkinlainen muuri pitäisi olla olemassa, ettei muiden olisi pakko ajoittain törmätä Helsinkiläisiin ajattelun helmiin.
        Tiedoksi muuten: olen rakentanut sen talon itse, siinä säästää paljon, mutta se ei silti laske mökkitonttien hintoja. Toisekseen: kaikkien ammattien harjoittajat eivät välttämättä pysty laittamaan sitä yritystä pystyyn mieleisellään paikkakunnalla, koska yrityksen pitäisi olla vieläpä elinkelpoinen.
        Mutta "stadilaiselta" ei kai voi vaatia ihan täyttä ymmärrystä?

• no juuuu

Kyllä saa tontteja halvalla. Bonvesta etc.
      about 25t€. Ihan OK ostin itse. Euromarketing auch. Kysyppä niiltä.

Mökin saat avaimet käteen halvallakin. Itse teetätin Lehmuskorven mökki (Luhtikylä, vähän matkaa Mäntsälästä) nimisellä firmalla. Ihan tyytyväisiä ollaan oltu.

• gfd

Vieläkö muka löytyy jostain ison järven rannalta mökkitontteja, joiden hinta ei ole 80 tonnia pelkkä tontti?

• täältä
        gfd kirjoitti:

Vieläkö muka löytyy jostain ison järven rannalta mökkitontteja, joiden hinta ei ole 80 tonnia pelkkä tontti?

http://www.bonvesta.fi/

• Mutanen Savosta

ota akasta ero ja muuta Savoon!
      V**tuako siellä kivikylässä teet. Muuta Savoon oikeitten immeisten pariin. Täällä ei okt paljoa maksa ja mökit ovat edullisia.
      Kaikki mökit Hesasta max. 200 km ovat hinnoiteltu ns. "stadinpöljä-kertoimella". Aina tulee joku teikäläinen joka korkeimman hinnan niistä maksaa.

• iloinen

Tulkaa hyvät ihmiset mökkeilemään Pohjois-Karjalaan! Täältä saa halpoja mökkejä, ja reilusti maata ympärille! Ihmiset on iloisia ja luonto puhdasta! En ikinä ostaisi mökkiä etelä-Suomesta, mikään ei voita aitoa pohjois-karjalaista aurinkoista luontoa! Täällä ei sada koskaan päivällä vettä, ja kala syö aina! Markku Pölönen on fiksu mies hän muuttaa Pohjois-Karjalaan kokonaan!
        Kun pääsen eläkkeelle täältä hälinäetelästä, muutan mökilleni ja Pohjois-Karjalaan ja nautin elämästä! En ainakaan viiteen vuoteen pistä nokkaani Kesälahti-Polvijärvi-Iisalmi-Kuhmo linjan ulkopuolelle!
        Pohjosi-Karjalassa on sitä jotain!

• saaristolainen

No sehän on halpaa,jos 150 000 eurolla saat sekä tontin että mökin. Turun saaristossa hyvärantainen autotien päässä oleva rantatontti maksaa usein jopa 150 000 euroa!!

• turkulaine

No kyllä saa melkoisen iso tontti olla, jos Nauvo/Parainen/Korppoo/Rymättylä -joukosta joutuu 150 tonnia pelkästä tontista maksamaan. No pyytää tietysti saa ja saattaahan joku olla valmis maksamaan, mutta toteutuneiden kauppojen hehtaarihinta jää kyllä reilusti ton alle. Lähempänä sinun arviotasi ollaan, mikäli tontilla on huvila valmiina.

• Kesänauvolainen

Taitaa olla nimim. "saaristolaisella" oma lehmä ojassa ja omaa tonttimaata myynnissä, kun tuollaista väitetään. Sellaista rantaa en ole vielä nähnytkään saaristomerellä, josta 150000 maksaisi

• Mulla oma mökki T- salossa
        Kesänauvolainen kirjoitti:

Taitaa olla nimim. "saaristolaisella" oma lehmä ojassa ja omaa tonttimaata myynnissä, kun tuollaista väitetään. Sellaista rantaa en ole vielä nähnytkään saaristomerellä, josta 150000 maksaisi

Ettekö pöljät osaa lukea, ei ollut kyse pelkän tontin hinnasta. Vaan sanotaan että jos on kallista, pitää ottaa rahaa mukaan ;)

• Mulla oma mökki as well
        Mulla oma mökki T- salossa kirjoitti:

Ettekö pöljät osaa lukea, ei ollut kyse pelkän tontin hinnasta. Vaan sanotaan että jos on kallista, pitää ottaa rahaa mukaan ;)

Kyse oli juuri pelkästä tontista. 150 kilorahaa on käypä hinta tontti huvila -yhdistelmälle, jossa kohtuuhyvä ranta, eikä suikaleen muotoista tonttia.

• sama
        Mulla oma mökki as well kirjoitti:

Kyse oli juuri pelkästä tontista. 150 kilorahaa on käypä hinta tontti huvila -yhdistelmälle, jossa kohtuuhyvä ranta, eikä suikaleen muotoista tonttia.

Lueppa alkuperäinen juttu uudestaan. Siinä puhutaan mökistä ja tontista.

• Alekseij

Toukokuun alusta alkaa halpahintaisten mökkien vyöry Virosta, siinä on Honkarakennekin ihmeissään kun samanmoista mökkiä alkaa saamaan 60% halevemmalla hinnalla, tontti ongelmaa tuo ei tosin ratkaise...

• sentään

Kerronpa nyt , miten kävi virolaisten kanssa.
        Kaverini osti virolaisen "hirsitalon", kun sai sen juuri sen n. 50% halvemmalla, kuin suomalaisen.
        Kaveri on itse kirvesmies, laski, että saa puuosista kunnollisen, kun itse osaa tehdä.
        Ensinnäkin talon pystyttämisestä tuli painajainen, osat loppui koko ajan kesken, laatu oli paljon huonompi kuin myyjän näyttämissä kuvissa.Käytännössä kävi niin, että puutavaraa joutui ostamaan itse suurilla summilla, jotta sai talon edes kasaan.
        Vihdoin viimein talo sitten tuli valmiiksi.
        Kaveri kuitenkin möi talon vuoden asumisen jälkeen, koko projekti otti niin paljon pannuun.
        Tietenkin juttu päättyi niin, että hän meni talon myytyään ja osti kotimaisen hirsitalopaketin ja asuu tänäkin päivänä siinä talossa.
        Talo on Keski-Suomessa, sen tarkemmin en viitsi kertoa, kertokoon kaveri itse.

• €€€€€

käsittelemään rahaa,,,,,,,,,

• Roope A

Ne joilla on rahaa nostavat hinnat ylös, ja mökkipaikkoja on rajallisesti. Ei voi mitään.....

• Mökin omistaja

Vuokrataso on kohdallaan kun asiakkaita riittää. Itse olen huomannut, että niin paljon saa kun kehtaa pyytää. Vuokralla olo ei ole duunareitten puuhaa. Rikkaat eivät naputa rahasta, eivätkä tingi.

Asiaa olisi kannattanut ajatella jo ammattia hankkiessa. Ei rakenna duunari mökkiä ei ja ihan omaa syytään.

• Persaukinen

Jos laivamatka eikä mafia pelota hanki (/rakenna) mökki Virosta. Hinnat "kohtuulliset" Helsingin lähiseutuihin verrattuna. Hinnat voivat vain nousta ylöspäin.

• SPENA

HEI LAISKURI MENE TÖHIN ÄLÄKÄ HAAVEILE,ODOTAT VARMAAN PERINTÖÄ? TOIVOTTAVASTI ISÄS OTTAA JONKUN NUORIKON JOKA LYPSÄÄ SEN NIIN KUIVIIN ETTEI JÄÄ SINULLE MITÄÄN..
      HYPPÄÄ JOJOON!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4881
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3051
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe