Nonni!! Nyt on sitten konepakketti vihdoin kotona...2 vkon odottelun jälkeen. Heräsi kysymys että mistäs/miten mää saisin tietoon prossun lämpötilan?? Pitääkö olla joku oma kellotussoftansa tms. josta näkisi myös lämpötilat? Vai mitenkä???
Mulla on MSI KT400A (olikohan joku KT4V) sarjan emolevy, XP2700 rosessori. Bios:n versiosta ei mitään hajua mikä on.
Mistä näkee lämmöt??
6
1283
Vastaukset
- ääntä
motherboard monitor ohjelma netistä. Googlella löysin itselle. Sullehan tuli se Antecin sonata kotelo? Miten hiljainen yksilö on sulla? Itsellä ei niin kovin. Otin pois sen kotelo tuulettimen käyötstä niin hiljeni vähän, mutta lämmöt nousi (xp 2600) 39 -> 50 asteeseen tuolla MBM ohjelmalla mitattuna ja casen lämpö noin 5 astetta 30 -> 35. Pitänee vielä etsiä hiljaisempi prossan tuuletin, tuo glacial tech igloo ei sit ookaa ihan hiljaisimpia, ainakaa mulla?? mikäs sulla on ja onko hiljainen?
- Pelimies
Joo..mulla on nyt se Antec Sonata Piano black. Ja kyllä se musta aika hiljanen on. Ei oo oikein mihinkä verrata. Sellaista tasaista, aika matalataajuista huminaa se pitää. Mitään vinkunoita tai emolevyn tai näytönohjaimen ropeliääniä en kuule. Mulla on MSI:n KT4V (KT400A-piirisarja) emolevy, siinä ei ole ropelia. Rossuna on XP2700 ja siiä vakio siili&ropeli. Muistaakseni ropelissa lukee ATI, kuten myös näytön ohjaimen ropelissakin. Näytönohjain on Club3D radeon 9600 Pro. Kuuluuks sulla rossun ja näytönohjaimen ropelien äänetkin?
Tarvii imaista tuo Motherfucker vai mikä se oli, ni netistä..:) - ääntä
Pelimies kirjoitti:
Joo..mulla on nyt se Antec Sonata Piano black. Ja kyllä se musta aika hiljanen on. Ei oo oikein mihinkä verrata. Sellaista tasaista, aika matalataajuista huminaa se pitää. Mitään vinkunoita tai emolevyn tai näytönohjaimen ropeliääniä en kuule. Mulla on MSI:n KT4V (KT400A-piirisarja) emolevy, siinä ei ole ropelia. Rossuna on XP2700 ja siiä vakio siili&ropeli. Muistaakseni ropelissa lukee ATI, kuten myös näytön ohjaimen ropelissakin. Näytönohjain on Club3D radeon 9600 Pro. Kuuluuks sulla rossun ja näytönohjaimen ropelien äänetkin?
Tarvii imaista tuo Motherfucker vai mikä se oli, ni netistä..:)Joo mulla tuntus toi prossan tuuletin pitävän pahinta ääntä vaikka "pitäs" olla hiljainen. Ei oo siis vakio. No pitää katsella ja kikkailla. Lämmöt on kurissa vaikka sammutin sen kotelo tuulettimen. CPU 45 astetta vain tällä hetkelläkin. Sama näytönohjainkin on ja se ei kai pidä ääntä kauheasti. Ja siis häly- tai sivuääniä ei kuulu mut toi hurina on kyl aika kovaa.
- asassas
asenna tämä:http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
sillä näät paljon muutakin kuin lämmöt- KT4V
Jos ei paketin mukana tullut emon Driver&Utility-CD:tä jossa ohjelma MSI PC Alert 4 niin imaise MSI:n kotisivulta.
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=362&kind=1
Tosin tämä viimeisin versio ainakin omassa koneessa näyttää liikaa (n. 5)prossun lämmöksi.
Emon mukana tullut versio näyttää oikein.
Lämmön näet luonnollisesti myös biosista.
Ja tietenkin myös tuo AIDA32.EXE (löytyy netistä)kertoo ja paljon muuta. - Pelimies
KT4V kirjoitti:
Jos ei paketin mukana tullut emon Driver&Utility-CD:tä jossa ohjelma MSI PC Alert 4 niin imaise MSI:n kotisivulta.
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=362&kind=1
Tosin tämä viimeisin versio ainakin omassa koneessa näyttää liikaa (n. 5)prossun lämmöksi.
Emon mukana tullut versio näyttää oikein.
Lämmön näet luonnollisesti myös biosista.
Ja tietenkin myös tuo AIDA32.EXE (löytyy netistä)kertoo ja paljon muuta.No tulihan niitä romppuja pino mukana. Tarvii näköjään tutkia vähän tarkemmin mitä on ostanu ennenku täällä rupee huuteleen.:)
Mutta imasin sen AIDA32:n...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663055
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252123Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671709Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251587Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161317- 281301
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281180Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621021