Eli tännekin tämä miten eri uskonnot suhtautuvat abortteihin ja miksi?
Aborteista
3
413
Vastaukset
- Rödfinne
Henkilökohtainen harkinta sen ratkaisee. Abortti ei ole uskon asia.
- terhen täysikuu
vaikea kysymys...
täällä me emme taida omata tätä asiaa koskevia yhteneviä mielipiteitä. johtuen siitä että meillä ei ole kirjoitettua säännöstöä yms. eli kun on näin dogmivapaasta alueesta kyse, voi tulla mitä vain.
näiden tiettyjen uskontojen mielipiteen kyllä varmasti tiedämme, mutta
henkilökohtaisesti hyväksyn abortin. jokaisella tulee olla oikeus siihen. kautta aikainhan on ollut tiettyjä keinoja ja tiettyjä ihmisiä, suomeksi noitia, jotka ovat auttaneet tilanteessa, jossa lapsi ei ole niin toivottu.
MUTTA mielestäni on vastuutonta jos aikuinen nainen tekee abortin, koska "aika ei ole sopiva", tai "bailuputki" on vielä päällä.
jos on vapaaehtoisesti harrastanut seksiä, tulee kantaa myös seuraukset.
sinä päätät, koska sinä elät päätöksen kanssa.- Poison
Mitä tarkoitat tuolla? Omasta mielestäni ratkaisu on ihan ymmärrettävä jos on opiskelut kesken tai puolisoa ei löydy, tai missä tahansa tilanteessa jos ehkäisystä on huolehdittu. Itse en oikein hyväksy sitä että naidaan ympäriinsä ilman ehkäisyä (koskee naisia JA MIEHIÄ!) ja sitten vain hoidetaan asia abortilla ja kohta ollaankin taas paksuna (/aiheutetaan raskaus jollekin, miehen tapauksessa). Muuten olen aika pro-abortti, vaikka eihän se mikään kevyt ja helppo päätös koskaan ole, toivottavasti en itse joudu sitä koskaan tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549