Onko kokemuksia Etelä-Amerikkalaisten junamatkojen hinnoista? Olisi suunnitelmissa matkata mm. Riosta Santa Cruziin Boliviaan junalla. Joutuuko rajoja ylitellessä pulittamaan jotain ylimääräisiä maksuja? Ainakaan minä en ole onnistunut löytämään netistä juuri minkäänlaisia virallisia hintatietoja.
rio de janeirosta junalla
3
470
Vastaukset
- Ako
Junamatkailuun tuolla alueella on viitattu sivulla fff.neutech.fi/Travel ainakin kappaleissa "Etelä-Amerikka" ja "Pantanal".
Bolivia/Santa Cruz-Quijarro (käytännösää Corumba, Brasilian rajalla) maksoi 150 Blivian rahaa "Super Pullman" -luokassa ja 115 rahaa "Pullman" luokassa. Matkaa jotain 1000 km. Ostaisin kolmannella kerralla taas "Super Pullmanin". Alempia "1st" ja "2nd" class ei kannata edes harkita.
Brasiliassa Curitiba-Paranagua maksoi 33 brasilialaista rahaa. Laatuluokka oli suurinpiirtein Bolivian "1st" class mutta matka paljon lyhyempi, parisataa kilometriä.
Yleisesti ottaen juna on useimmiten yhtä nopea/hidas tai hitaampi kuin pitkän matkan bussi, mutta "Super Pullmania" luokkaa lukuunottamatta epämukavampi. Ilmastointi on _pitkillä_ matkoilla mielestäni välttämättömyys, koska muuten kaikki pitää junan ikkunoita auki, ja siitä seuraa mm. jatkuva hyönteisparveilu, tuulta ettei pysty nukkumaan ym. yllättäviä epämukavuustekijöitä.
--ako- Dimitri
Itse sain paikallisen kanssa jutellessani kyllä sellaisen kuvan,että Brasiliassa ei pääsisi junalla lähellekkään samalla tavalla kuin täällä joka paikkaan. Kun puhuin hänelle(oli yhden Fortalezan Italialaisen paikan ravintolapäällikkö),että Suomesta pääsee Kiinaan saakka junalla,niin ihmetttely oli kovemman puoleista ja kaikki piti vielä kääntää yhdelle paikan tarjoilijoista.
- Ryuguong
Kävin Brasiliassa joulukuu 2002 - tammikuu 2003 ja junamatkustaminen on rajallista. Brasiliassa on laajahko raideverkko, mutta inveistoinnit vuosien mittaan olleet minimissä joten monia linjoja on lakkautettu - sähkötolpat monissa vielä pystyssä ilman johtoa. Minun ystäväni sanoi että on ollut keskustelua São Paulo ja Rio Janeiron välisen linjan uudellenrakentaminen, mutta keskustelu on tällä hetkellä siinä että voivatko ihmiset tottua junaan. Toisaalta on nähtävyyksiä missä on junia joten se itse juna on enemmänkin nähtävyys. Ei kuitenkaan ihme jos jos vaiheessa tulevaisuudessa voimme taas nähdä laaja junaverkko - onhan Brasilia pystynyt rakentamaan lentokonetuotannon viimeisinä 30 vuotena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086