vuokrakohtu??

minde 69

Mitä mieltä olette vuokrakohtu asiasta?

33

7252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Tulee ihan mieleen joku ameriikkalainen tositapahtumiin perustuva nyyhkyelokuva. Siinä hyvin toimeentuleva mutta lapseton pari ostaa suurella dollaritukulla vuokrakohtupalvelun naiselta, joka kiintyykin syntymättömään lapseen eikä halua antaa synnyttämäänsä lasta pois. Siitäkin huolimatta, että vuokrakohtupariskunnan isä on lapsen biologinen isä. Oikeussalidraamaa ja itkua koko rahan edestä. Onneton loppu, tottakai.
      Missä mielessä mitä mieltä? Toivottavasti et rupea vuokraajaksi tai harkitse vuokrakohdun hankkimista. Eikös siitä keskusteltu joskus muutama vuosi sitten lainsäädäntöelimissäkin? Olisiko peräti kiellettyä Suomessa? En ole varma siitä. Kuulostaa arveluttavalta ja syntymättömän lapsen oikeuksien polkemiselta. Joku toinen on asiasta luonnollisestikin toista mieltä, ja se hänelle suotakoon.
      Mulla on kaksi lasta, eli en puhu vailla kokemusta odotusajasta, synnyttämisestä, äidin tunteista ym.

      • aku-ville

        saisinko sen elokuvan nimen kiitos


      • elielm

        minäkin haluan sen elokuvan nimen


      • raaf

        elokuvan nimi


    • äiti

      varmaan eilen nelosen dokumentin aiheesta, kuten minäkin. Rahan takia en kyllä tekisi, mutta lapsettomuushoitojen vaihtoehtona se on ymmärrettävää. Luovutetaanhan muna- ja siittiösolujakin, miksei sitten toista auttaakseen lainaisi kohtuakin.

      Amerikkalainen eilinen dokumentti kyllä taisi olla täynnä naisia, jotka tienasivat (a 20000 dollaria) toisten hädällä, sitä en välttämättä hyväksy. Mutta kohtuullinen korvaus on kyllä hyvä asia.

      Eli asialla on monta puolta. Itse en omaa kohtuani vuokraisi, vaikka omat lapset olisi tehty, koska kyllä minä siihen mahaan jo raskausaikana kiinnyin. Siellä se kasvaisi ja olisi osa minua, vaikka ei biologisesti olisikaan ollenkaan minua.

      • minde69

        olen nähnyt vastaavan elokuvan n.10v sitten ja minusta naiset auttavat toista naista pääsemään äitiyden ihaniin hetkiin.Itselläni on MONTA lasta ja olen luovuttanut munasoluja, ja niistä on syntynyt lapsi, oli hieno tunne kun sain tietää, että koeputki hedelmöitys oli onnistunut! Yksi perhe on todella onnellinen.En minäkään ymmärrä sitä rahastusta, jos toista haluaa auttaa se täytyy tulla sydämestä, munasolun luovuttaja saa matkakulut ja se on minusta kohtuullinen.


      • äiti
        minde69 kirjoitti:

        olen nähnyt vastaavan elokuvan n.10v sitten ja minusta naiset auttavat toista naista pääsemään äitiyden ihaniin hetkiin.Itselläni on MONTA lasta ja olen luovuttanut munasoluja, ja niistä on syntynyt lapsi, oli hieno tunne kun sain tietää, että koeputki hedelmöitys oli onnistunut! Yksi perhe on todella onnellinen.En minäkään ymmärrä sitä rahastusta, jos toista haluaa auttaa se täytyy tulla sydämestä, munasolun luovuttaja saa matkakulut ja se on minusta kohtuullinen.

        Voisitko laittaa lisätietoa munasolujen luovutuksesta. Olen itse miettinyt sitä useasti, mutta en oikein ole saant tehtyä mitään. Alkaakohan ikä tulla jo vastaan? (s. 1970) Pitääkö olla synnyttänyt? Hormonihoitoa ensin?
        Olisin kiitollinen tiedosta!


      • minde69
        äiti kirjoitti:

        Voisitko laittaa lisätietoa munasolujen luovutuksesta. Olen itse miettinyt sitä useasti, mutta en oikein ole saant tehtyä mitään. Alkaakohan ikä tulla jo vastaan? (s. 1970) Pitääkö olla synnyttänyt? Hormonihoitoa ensin?
        Olisin kiitollinen tiedosta!

        Sun kannatta soittaa suoraan paikkoihin mitkä tekevät siirtoja.Helsinki, Turku, Tampere.
        Itse kävin turussa ja siellä oli mukavat lääkärit ja hoitajat.Itse olen 69 synt ja tietääkseni vieläkin voisin luovuttaa.Ja mulle kerrottiin ettei ole pakko olle omia lapsia.
        Se alkaa ensin käymisellä siellä ja lääkäri tutkii sinut sitte saat lääkkeet pistoksia ja pillereitä ohjeen mukaan.
        Itse olin suoraan yhteydessä koko ajan rouvan kanssa ja hän halusi tietää mitkä tuntemukset milloinkin oli, siitä syntyi side tähän pariin ja vieläkin olemme puhelin yhteydessä.
        Rohkesti vain saat monen parin iloiseksi.


      • Lissu
        minde69 kirjoitti:

        Sun kannatta soittaa suoraan paikkoihin mitkä tekevät siirtoja.Helsinki, Turku, Tampere.
        Itse kävin turussa ja siellä oli mukavat lääkärit ja hoitajat.Itse olen 69 synt ja tietääkseni vieläkin voisin luovuttaa.Ja mulle kerrottiin ettei ole pakko olle omia lapsia.
        Se alkaa ensin käymisellä siellä ja lääkäri tutkii sinut sitte saat lääkkeet pistoksia ja pillereitä ohjeen mukaan.
        Itse olin suoraan yhteydessä koko ajan rouvan kanssa ja hän halusi tietää mitkä tuntemukset milloinkin oli, siitä syntyi side tähän pariin ja vieläkin olemme puhelin yhteydessä.
        Rohkesti vain saat monen parin iloiseksi.

        Itsekin olen miettinut munasoulun luovuttamista, mutta olen päätynyt siihen, etten luovuta. Selailin netistä yksityisiä firmoja, jotka tarvivat luovuttajia (huutava pula). Luovuttajalle korvataan matkakulut ja saa päivärahan tai jotain nimellistä. Eipä siitä nyt mitään ihmeitä minustakaan tarvi maksaa. Minua ärsyttääkin näiden firmojen rahastus asiakkaalta, eli hoitoa saavalta parilta. Selasin hoitojen ja toimenpiteiden hintoja ja tulee kalliiksi. Luovuttajan tarvii saada vain "hyvä mieli", kun firma käärii isot rahat.


      • katja
        Lissu kirjoitti:

        Itsekin olen miettinut munasoulun luovuttamista, mutta olen päätynyt siihen, etten luovuta. Selailin netistä yksityisiä firmoja, jotka tarvivat luovuttajia (huutava pula). Luovuttajalle korvataan matkakulut ja saa päivärahan tai jotain nimellistä. Eipä siitä nyt mitään ihmeitä minustakaan tarvi maksaa. Minua ärsyttääkin näiden firmojen rahastus asiakkaalta, eli hoitoa saavalta parilta. Selasin hoitojen ja toimenpiteiden hintoja ja tulee kalliiksi. Luovuttajan tarvii saada vain "hyvä mieli", kun firma käärii isot rahat.

        Minusta ei kuulosta vakuuttavalta oikein syysi olla luovuttamatta munasoluja. Vaikka lapsettomuushoidot eivät ole halpoja, niin eivät ne nyt mitään rahastustakaan varsinaisesti ole.

        Jos on rahanahne, niin luultavasti on kannattavampaakin bisnestä kuin lapsettomuushoitolaitoksen pystyttäminen. Siinä sentään kuitenkin tuotetaan monille ilonkyyneleitäkin - eikä ihan pieniä sellaisia.


    • Hmm...

      Vuokrakohtu tai adoptio on ainoa vaihtoehto naiselle, jolla ei ole kohtua. Vuokrakohtu mahdollistaa, että lapsella olisi geneettistä perimää molemmilta tai toiselta vanhemmalta.
      Vuokrakohtuun ei kai ole olemassa "pelisääntöjä". Olen itse lapseni jo saanut. Ventovieraalle en tällaista apua soisi. Hyvälle ystävälle tai sisarelle kyllä. Mutta entä jos raskausaikana tai synnytyksessä sattuisi jotain dramaattista? Vai onko rakkaus lapseen niin perinpohjaista, ettei sillä ole merkitystä?

      • Kata

        Onkohan se Suomessa nykyään laillista ja kuinka asiat käytännössä hoidetaan?
        Siis tarviiko ensin olla vapaaehtoinen sijaisodottaja/synnyttäjä vai saako tässä asiassa apua jonkun yrityksen kautta?
        Onko kenelläkään käytännön kokemusta tälläisestä tilanteesta?

        -Lasta (turhaan) haluavat-


      • s&p
        Kata kirjoitti:

        Onkohan se Suomessa nykyään laillista ja kuinka asiat käytännössä hoidetaan?
        Siis tarviiko ensin olla vapaaehtoinen sijaisodottaja/synnyttäjä vai saako tässä asiassa apua jonkun yrityksen kautta?
        Onko kenelläkään käytännön kokemusta tälläisestä tilanteesta?

        -Lasta (turhaan) haluavat-

        Kunpa saiski jostain paljon tietoo vuokrakohdusta (tai suomessahan se on Lainakohtu,koska rahastus on laitonta),ite oon yrittäny hankkia tietoa siitä vähä jokapaikasta tuloksetta =0( Itselläni ei ole kohtua,mutta aivan kamala vauvakuume (ollu jo vuosia,mut pahenee vaan kokoajan). Minä ja kihlattuni haluisimme lapsen..ainakin yhden jolla ois meidän omat geenit,joskus myöhemmin sitten mahd. adoptio (se vasta myöhemmin,sillä en edelleenkään hyväksy niitä testejä/kotikäyntejä/arviointia olaanko me hyvät vanhemmat,halutaanko todella lasta...tuskin kukaan rupeaisi hankkimaan pankkilainaa yms. saadakseen lapsen jos ei olisi asian kanssa tosissaan.Eihän muidenkaan tarvitse todistella kenellekkään että on hyvä äiti/isä.) ... Mut jos tiedätte mistä saan lisää tietoa "vuokrakohdusta", niin kertoilkaa ihmeessä....saatatte pelastaa päivämme ;0)


      • kohduton myös
        s&p kirjoitti:

        Kunpa saiski jostain paljon tietoo vuokrakohdusta (tai suomessahan se on Lainakohtu,koska rahastus on laitonta),ite oon yrittäny hankkia tietoa siitä vähä jokapaikasta tuloksetta =0( Itselläni ei ole kohtua,mutta aivan kamala vauvakuume (ollu jo vuosia,mut pahenee vaan kokoajan). Minä ja kihlattuni haluisimme lapsen..ainakin yhden jolla ois meidän omat geenit,joskus myöhemmin sitten mahd. adoptio (se vasta myöhemmin,sillä en edelleenkään hyväksy niitä testejä/kotikäyntejä/arviointia olaanko me hyvät vanhemmat,halutaanko todella lasta...tuskin kukaan rupeaisi hankkimaan pankkilainaa yms. saadakseen lapsen jos ei olisi asian kanssa tosissaan.Eihän muidenkaan tarvitse todistella kenellekkään että on hyvä äiti/isä.) ... Mut jos tiedätte mistä saan lisää tietoa "vuokrakohdusta", niin kertoilkaa ihmeessä....saatatte pelastaa päivämme ;0)

        Miettinyt myös samaa, mutta eipä niitä taida liioin tyrkyllä olla lainakohtuja siis. Käytännössä ovat kai olleet läheisiä, siskoja tms...

        Miten muuten olet menettänyt kohtusi vai onko se puuttunut kokonaan?
        Itse menetin synnytyksessä =(, kuin myös lapseni.


      • s&p
        kohduton myös kirjoitti:

        Miettinyt myös samaa, mutta eipä niitä taida liioin tyrkyllä olla lainakohtuja siis. Käytännössä ovat kai olleet läheisiä, siskoja tms...

        Miten muuten olet menettänyt kohtusi vai onko se puuttunut kokonaan?
        Itse menetin synnytyksessä =(, kuin myös lapseni.

        Suuret Kiitokset viestistäsi=0)
        Sinulla on varmasti rankempi kokemus kuin minulla,sillä sait toiveita lapsesta. Siis paljon voimia sinulle.
        Minä menetin kohtuni ollessani 15vuotias..minulla oli rakennevika jota yritettiin korjata,mutta korjausleikkaus epäonnistui joten kohtu jouduttiin poistamaan.Helppoa se ei ole ollut koskaan,sillä ollessani 13vuotias halusin vähintään 5 lasta (mutta onneksi vaihtoehtoja löytyy). Silti haluaisimme saada avomieheni kanssa edes yhden lapsen jolla olisi meidän molempien geenit. Haluaisimme tietoa,miten lainakohtu käytännössä "toimii"..siitä kun ei ole paljon tietoa.


      • Lissie

        Olemme yrittäneet lasta jo vuosia, ilman tulosta. Olemme käyneet läpi lapsettomuushoitoja vuosia, ilman tulosta. Minulla ei yksin kertaisesti tapahdu kiinnitystä, eli "pallura" tulee ulos kuukautisten yhtydessä.
        Eilen kaverini sitten yhtäkkiä tokaisi, että hän voi toimia lainakohtuna. Hän on vasta 25 vuotias ja hänellä on 2 lasta. Oli niin otettu että menin ihan sanattomaksi. Kysyin häneltä onko hän ajatellut asiaa. Hän sanoi että on miettinyt asiaa jo pari vuotta ja nyt hän olisi valmis siihen. Eikös mulla olekkin aivan mahtava ystävä?! Parempaa ei maan pältä löydy!


      • Heisku25
        Lissie kirjoitti:

        Olemme yrittäneet lasta jo vuosia, ilman tulosta. Olemme käyneet läpi lapsettomuushoitoja vuosia, ilman tulosta. Minulla ei yksin kertaisesti tapahdu kiinnitystä, eli "pallura" tulee ulos kuukautisten yhtydessä.
        Eilen kaverini sitten yhtäkkiä tokaisi, että hän voi toimia lainakohtuna. Hän on vasta 25 vuotias ja hänellä on 2 lasta. Oli niin otettu että menin ihan sanattomaksi. Kysyin häneltä onko hän ajatellut asiaa. Hän sanoi että on miettinyt asiaa jo pari vuotta ja nyt hän olisi valmis siihen. Eikös mulla olekkin aivan mahtava ystävä?! Parempaa ei maan pältä löydy!

        tässä on minun oma tarinani nimeltä lapsettomuus

        sain 16vuotiaana tietää etten tule saamaan omia lapsia koskaan ja syykin selvisi että minulta puuttuvat sekä kohtu ja munajohtimet. ikää nyt minulla on 25v olen siis nuori vielä mutta en siltikään saa omia lapsia. eräs kaverini suostui aluksi lainakohdun luovuttajaksi mutta toitesimme että hänellä oli liikaa lääkkeitä sairauksiinsa ettemme mieheni kanssa halunneet. ja toiseksi saimme päivän sen jälkeen tiedon että hän olikin jo raskaana. ja toista tilaisuutta emme saaneet sitten. minä kyllä suostuisin luovuttamaan omia munasolujani jos olisin vastaavanlaisessa tilanteessa eli jos joltan ystävältäni tai sisarukseltani puuttuisivat munasarjat niin kyllä auttaisin häntä saamaan lapsen. vaikka minä en siitää mitää hyötyisikään vaan saisin ainakin luovuttaa munasolujani toisten käyttöön kun itselleni ei näköjään ole käyttöä. olen kiitollinen siitä että minulla on ihana mies vaikka emme saisikaan omia lapsia....


      • Vuokrakohtu ehd. TRE
        s&p kirjoitti:

        Suuret Kiitokset viestistäsi=0)
        Sinulla on varmasti rankempi kokemus kuin minulla,sillä sait toiveita lapsesta. Siis paljon voimia sinulle.
        Minä menetin kohtuni ollessani 15vuotias..minulla oli rakennevika jota yritettiin korjata,mutta korjausleikkaus epäonnistui joten kohtu jouduttiin poistamaan.Helppoa se ei ole ollut koskaan,sillä ollessani 13vuotias halusin vähintään 5 lasta (mutta onneksi vaihtoehtoja löytyy). Silti haluaisimme saada avomieheni kanssa edes yhden lapsen jolla olisi meidän molempien geenit. Haluaisimme tietoa,miten lainakohtu käytännössä "toimii"..siitä kun ei ole paljon tietoa.

        Täytän pian 24 vuotta ja erosin kihlatustani aivan hiljattain. En ole kaavaillut itselleni omaa lasta vielä aikoihin joten turhan panttinahan tuo toosa vaan on ja toisten auttaminen on aina ollu mulle tärkeää. Lisäksi näin elokuvan Amerikkalaisesta pariskunnasta joka ei voinut saada omaa lasta ja he vuokrasivat kohdun.
        Voisin aivan hyvin vuokrata kohtuni jollekkin hyvälle pariskunnalle jotka eivät itse voi saada lasta.
        Tosin perisin kyllä 2000-2500€/kk. Oisko paha?
        Mulla kun ei ole mitään allergoita, en polta tai käytä muitakaan huumausaineita ja voin aivan hyvin olla ilmankin sitä yhtä siidua jonka juon ehkä kerran kk :D Pidän ulkoilusta ja syön mielestäni ihan terveellisesti.


      • toiveikkaat
        Vuokrakohtu ehd. TRE kirjoitti:

        Täytän pian 24 vuotta ja erosin kihlatustani aivan hiljattain. En ole kaavaillut itselleni omaa lasta vielä aikoihin joten turhan panttinahan tuo toosa vaan on ja toisten auttaminen on aina ollu mulle tärkeää. Lisäksi näin elokuvan Amerikkalaisesta pariskunnasta joka ei voinut saada omaa lasta ja he vuokrasivat kohdun.
        Voisin aivan hyvin vuokrata kohtuni jollekkin hyvälle pariskunnalle jotka eivät itse voi saada lasta.
        Tosin perisin kyllä 2000-2500€/kk. Oisko paha?
        Mulla kun ei ole mitään allergoita, en polta tai käytä muitakaan huumausaineita ja voin aivan hyvin olla ilmankin sitä yhtä siidua jonka juon ehkä kerran kk :D Pidän ulkoilusta ja syön mielestäni ihan terveellisesti.

        Luimme viestisi mieheni kanssa kahteen kertaan, emmekä voi uskoa tätä todeksi.
        Meille lainakohtu on ainoa vaihtoehto saada lapsi ja etsimme sijaissynnyttäjää tosissamme.
        Jos todella olet asiaa pohtinut, ota yhteyttä:
        emmaeppu(at)wippies.com


    • Nimetön

      Itse kannattaisin vuokrakohtua ja olen miettinytkin, miten se olisi mahdollista saada vuokrattua kohtu ja saada sitä kautta vauva.
      Miehelläni ja minulla taitaa olla toivotonta saada enää lasta vaikka olenkin 30, mutta olemme yrittäneet 8 v. käyneet lapsettomuushoidoissa, kerran tulin raskaaksi, mutta sain keskenmenon...
      Onko kellään tieoa voisiko suomessa vuokrakohtu onnistua? Ja jos niin miten kun ei ole sellaisia ystäviäkään, jotka auttaisivat.
      terv.Anu

      • minde 69

      • Wiona_1

        Moi!
        En tiedä onko kohdun vuokraaminen Suomessa kuinka iso rikos. Itse olen sitä mieltä että se täytyisi olla laillista! Itse olen 35v, lapseton ja elän 2 koiran ja 4 kissan kanssa pikku talossani keski-suomessa. Haluaisin tietysti omia lapsia mutta vanhoillinen kasvatus sanoo että pitää olla mies jne... Mutta ei ole miestä, joten on pärjättävä näin.....


      • susan91111

        Miten itse vauvan luovutus jne paperityöt tehdään, jos kohdunvuokraus ei ole laillista? Eihän vauvaa vain anneta sitten toisille...


    • kohtuutonta

      Itselläni ei ole kohtua, menetin sen synnyttäessäni lastamme (ainokainen). Haluaisimme kuitenkin aviomieheni kanssa lisää lapsia, kohdun menetys oli luonnollisestikin kamala järkytys. Onneksi henki kuitenkin säilyi.
      Mietimme vakavissamme kohdunvuokrausta, mutta Suomessahan se ei ole laillista. Olenkin ollut yhteydessä asian tiimoilta yhteen kansanedustajaan, jota pyysin tekemään lakialoitteen, joka sallisi kohdunvuokrauksen kaltaisilleni naisille. Haluankin nyt kehoittaa kaikkia muita kohduttomia ottamaan yhteyttä omaan kansanedustajaan, jotta lakimuutoksen valmistelu voitaisiiin aloittaa jo syksyllä. Tässä mm luettavaa eduskunnan sivuilta, alhaalla näkyy parin kansanedustajan nimet, jotka puoltaisivat asiaa: http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/la_23_2007_p.shtml

      • hensuli1986

        Ehottomasti kannatan asiaa. Ja voisin vuokrata kohtuni tietysti pientä korvausta vastaan.. toimenpidehän ei ole kivuton. :) Voin laittaa nimeni paperiin jos joku kerää galluppia kohdun vuokrauksen puolesta.


      • toivoja.

        Toivottavasti onnistutte saamaan lapsen sijaissynnytyksen avulla. Minäkin joudun turvautumaan samaan mieheni kanssa, kunhan asia on ajankohtainen (minulla ei ole kohtua). Ja toivotaan että asia saadaan lailliseksi myös Suomessa lähi vuosina, lakihan on aivan järjetön.


      • .

        rikokseen, sen kieltää palstan säännötkin....


      • Mies jota asia kiinn
        . kirjoitti:

        rikokseen, sen kieltää palstan säännötkin....

        Kohdun vuokraaminen on suomessa laillista!
        Laki kieltää näissä tapauksissa ainoastaan hedelmöityshoidot maan rajojen sisäpuolella.
        Jos Suomalainen kohdunvuokraaja matkustaa sukusolujen luovuttajien kanssa esimerkiksi Venäjälle ja ottaa hedelmöityshoidot sieltä, on kaikki laillista.
        Seuraava ongelma lain kanssa Suomessa tulee synnytyksen jälkeen, Nainen joka lapsen synnyttää on virallisesti äiti. Isä on myös tietysti lain mukaan isä. Perheen sisäisellä adoptiolla voidaan myös geneettiselle äidille saada täydet oikeudet lapseen.

        Mitenkähän oikeus suhtautuisi tapaukseen jossa geneettiset vanhemmat haluaisivat virallistaa lapsensa DNA-testien perusteella? Tällaista ei Suomen oikeuslaitos ole vielä nähnyt.

        Kysymys kuitenkin kuuluu asiasta tietämättömälle että mistä rikoksesta puhut?
        Onko se rikos että yllyttää muita ottamaan yhteyttä kansanedustajaan?
        Mielestäni se on Demokratiaa.


    • kymysysmerkki

      Miten meinaatte toteuttaa homman kun se on laitonta suomessa?

      • niin väärin..

        olisi vähemmän hyväksyttävää kuin esim luovutettujen munasolujen tai siittiöiden käyttö, joka taas on sallittus Suomessa? Kohdunvuokrauksessa lapsi voi olla jopa täysin tulevien vanhempien sukusoluista aikaan saatu, eli täysin heidän biologinen lapsensa. Mutta sitähän ei täällä hyväksytä.


      • mies vastaa

        Pitäisi kai mennä johonkin lähimaahan tai jopa Intiaan.

        Suomestakin varmaan löytyisi työttömiä tai opiskelijanaisia joille mersun hinta kelpaisi ja homman saisi hoidettua Virossa tai Venäjällä.

        Harva nainen kai tuohon ilmaiseksi ryhtyy, monikin voisi harkita jos yhdeksän kuukauden epämukavuudesta saa viiden tai kymmenen vuoden tulot ja vielä verottomasti.

        Vähän outoja nämä lait joissa kielletään asioita mutta niiden rikkomisesta ei ole rangaistusta.


      • .......

        Suomessa


      • mies kysyy
        ....... kirjoitti:

        Suomessa

        Lääkärille ja klinikalle voisi tietenkin tulla sakot, mutta asianosaisille ei mitään.

        Ja Suomesta pääsee tunnissa tai parissa naapurimaahan jossa homma on täysin sallittua jopa klinikoille.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe