lagunan keskuslukko

bore

Keskuslukko ei toimi oven lukosta. Avaimessa on kaukosäädin, mutta ei sillä tapahdu mitään. Etupenkkien välissä olevasta nappulasta kaikki aukee tai menee lukkoon ihan ok. Muuten etuovien lukot toimii, mutta ei keskuslukko. Onko kaikissa kauko-ohjainta edes, jos vaikka avaimessa onkin nappulat ja valot? Ainakin patteri on kai huono kun se valokaan ei meinaa palaa kuin joskus vähän aikaa.

12

4044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti

      Jos ei avaimen merkkivalo välkähdä kunnolla, niin kyllä ovat avaimen patterit lopussa; vaihda patterit ja kokeile. Ei keskuslukitu oman Lagunanikaan ovet avaimella kääntämällä.

      • bore

        Ostin ja vaihdoin patterit. Nyt toimii avaimessa oleva punainen merkkivalo jo huomattavasti paremmin. Lukot ei kuitenkaan tee yhtään mitään. Onko se vastaanotin taustapeilin vieressä vai kikä mötikkä siinä on?


      • Matti
        bore kirjoitti:

        Ostin ja vaihdoin patterit. Nyt toimii avaimessa oleva punainen merkkivalo jo huomattavasti paremmin. Lukot ei kuitenkaan tee yhtään mitään. Onko se vastaanotin taustapeilin vieressä vai kikä mötikkä siinä on?

        Vastaanotin on tosiaan taustapeilin vieressä. Lukot siis toimivat sisältä kytkimestä? Mahdollista on, että lukko on tavallaan hävittänyt koodinsa ja tarvitsee hieman apua sen muistamiseen. Kangoostani koodi putosi aina silloin tällöin, mutta homman sai pelaamaan muutamalla avaimen painalluksella. Tässä vaiheessa kannattanee ottaa yhteyttä merkin edustajaan, ainakin Kouvolassa neuvoivat konstin, mutta kun en enää itse muista, miten se meni. Tai sitten voipi soittaa maahantuojalle ja edelleen Rellun huoltoneuvojalle.


      • bore
        Matti kirjoitti:

        Vastaanotin on tosiaan taustapeilin vieressä. Lukot siis toimivat sisältä kytkimestä? Mahdollista on, että lukko on tavallaan hävittänyt koodinsa ja tarvitsee hieman apua sen muistamiseen. Kangoostani koodi putosi aina silloin tällöin, mutta homman sai pelaamaan muutamalla avaimen painalluksella. Tässä vaiheessa kannattanee ottaa yhteyttä merkin edustajaan, ainakin Kouvolassa neuvoivat konstin, mutta kun en enää itse muista, miten se meni. Tai sitten voipi soittaa maahantuojalle ja edelleen Rellun huoltoneuvojalle.

        Hyvä jos sen saisi silleen toimimaan. Minä otan yhteyttä Renaultin edustukseen jos vaikka neuvoisivat ihan kotikonstin. Paljon kiitoksia. Jos saan tietää keinon, tulen kertomaan siitä.


      • Matti
        bore kirjoitti:

        Hyvä jos sen saisi silleen toimimaan. Minä otan yhteyttä Renaultin edustukseen jos vaikka neuvoisivat ihan kotikonstin. Paljon kiitoksia. Jos saan tietää keinon, tulen kertomaan siitä.

        Sähkölukon ohjainyksikkö on matkustajan jalkatilan sivussa, muistaakseni. Siinä on pari liitintä, jotka voisivat periaatteessa vaikka hapettua; edelleen vastaanottimen päässäkin on johtoliitos.
        No, toivottavasti homma toimisi samoin kuin Kangoossa.


      • bore
        Matti kirjoitti:

        Sähkölukon ohjainyksikkö on matkustajan jalkatilan sivussa, muistaakseni. Siinä on pari liitintä, jotka voisivat periaatteessa vaikka hapettua; edelleen vastaanottimen päässäkin on johtoliitos.
        No, toivottavasti homma toimisi samoin kuin Kangoossa.

        Kiitti taas. Tarkistin vastaanottimen ja siellä pintapuolisesti kaikki ok; johdotkin kuin uudet. Tarkistan huomenna sen yksikön sieltä jalkatilasta.


      • Matti
        bore kirjoitti:

        Kiitti taas. Tarkistin vastaanottimen ja siellä pintapuolisesti kaikki ok; johdotkin kuin uudet. Tarkistan huomenna sen yksikön sieltä jalkatilasta.

        Mitenkäs toisella avaimella? Pitäisi olla kaksi avainta, joissa on lähetin. Olisiko mahdollista, että avaimia olisi jostain syystä matkan varrella vaihdettu? Edelleen syynä voi olla, että avaimessa on lähettimen jokin komponentti vioittunut. Ja sitten tietenkin sulake, mutta loppuisi kai sisäkytkimenkin toiminta, jos olisi sulake palanut.


      • bore
        Matti kirjoitti:

        Mitenkäs toisella avaimella? Pitäisi olla kaksi avainta, joissa on lähetin. Olisiko mahdollista, että avaimia olisi jostain syystä matkan varrella vaihdettu? Edelleen syynä voi olla, että avaimessa on lähettimen jokin komponentti vioittunut. Ja sitten tietenkin sulake, mutta loppuisi kai sisäkytkimenkin toiminta, jos olisi sulake palanut.

        Keskuslukon sulake on ehjä; mahtaneeko jonkin sulakkeen takana olla erikseen kauko-ohjain? Ostin auton käytettynä ja mukana ei ole kuin yksi infrapuna-avain. Kaksi muuta valkoperäistä avainta on, mutta niitä en ole saanut käymään mihinkään. Ainokainen infrapuna-avain käy sitten molempiin etuoviin, mutta takakonttiin en ole saanut käymään yhtäkään avainta. Herääkin kysymys että olisiko joko etuovet tai takaboksinovi vaihdettu ja se tekisi tällaista. Kaikki ovet kuitenkin toimii sisänappulasta.


    • bore

      Lukko ainakin vaihdettu ellei sitten koko ovi. Lukkosulan kera sain ne valkoperäiset avaimet toimimaan takaluukkuun. Vaikuttaisiko se keskuslukitukseen jos vaikka joku piuha on kytkemättä? Sisältähän se kyllä toimii. Jos pelkästään kaukosäädin systeemissä on vikaa, niin eikös homman pitäisi toimia kuitenkin normaaliavaimella kuskin ovesta tai kuskin oven tapista?

      • Matti

        Minkä ikäinen sinun Lagunasi on? Omani on -96, eikä siinä ole muita kuin kaksi lähettimellistä avainta.
        Keskuslukko ei minullakaan toimi kuskin ovesta, lukkonappulaa en ole kokeillut. Takaluukku ei mene minulla avaimella lukkoon; täytyy kurkata sisään, sillä jotakin siellä on irti, kun helisee avattaessa ja suljettaessa.
        Irtonainen johto voi hyvinkin vaikuttaa asiaan. Sulakkeet kannattaa katsoa tarkasti ohjekirjasta, siis mikä vaikuttaa mihinkin, ja varmuudeksi vielä rasiasta tarkistaa, että kaikki ovat ehjiä.
        Ovatko muuten lukot vaivanneet koko ajan?


      • bore
        Matti kirjoitti:

        Minkä ikäinen sinun Lagunasi on? Omani on -96, eikä siinä ole muita kuin kaksi lähettimellistä avainta.
        Keskuslukko ei minullakaan toimi kuskin ovesta, lukkonappulaa en ole kokeillut. Takaluukku ei mene minulla avaimella lukkoon; täytyy kurkata sisään, sillä jotakin siellä on irti, kun helisee avattaessa ja suljettaessa.
        Irtonainen johto voi hyvinkin vaikuttaa asiaan. Sulakkeet kannattaa katsoa tarkasti ohjekirjasta, siis mikä vaikuttaa mihinkin, ja varmuudeksi vielä rasiasta tarkistaa, että kaikki ovat ehjiä.
        Ovatko muuten lukot vaivanneet koko ajan?

        Tämä on -95 käyttöönotettu. Auto on ollut mulla vasta vähän aikaa ja koko ajan ne lukot on ollut tuommoiset. Lukkosulan kanssa tosiaan rupesi takaluukun lukko toimimaan avaimella.


    • Anonyymi

      Laguna 2 vm 2002 keskuslukko ei aina aukea, kun avaa kuljettajan oven.
      Onko oven sisällä rajotintangon liikkeestä jokin katkasia, vai vain johtovika?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe