Donna Tartt

likka

Mitä mieltä olette Donna Tarttin kirjoista? Mun mielestäni Jumalat juhlivat öisin oli aivan loistava, paras, mitä olen aikoihin lukenut. Sitten kaahasin renkaat soikeina kirjastoon etsimään Pientä ystävää, enkä saanut siitä lainkaan niin suuria kiksejä. Olihan se ihan hyvä kirja sekin, mutta ei edeltäjäänsä parempi, kuten takakannessa luvattiin. (No tuskin kustantaja takakanteen kirjoituttaakaan, että tämä kirja on ihan paska, ei kannata vaivautua lukemaan...)

Voihan se tietty riippua ihan tilanteesta, mikä milloinkin kolahtaa, mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä - kumpi oli parempi?

9

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

Pidin todella paljon Jumalat juhlivat öisin-kirjasta, mutta Little Friend oli todella pettymys... en saanut sitä loppuun luettua, en edes puoleen väliin. Enkä kuulemma ole ainoa. Kokeile itse, ei kannata ainakaan ostaa itselle.

• Plato

Mielestäni Pieni ystävä oli kyllä keskitasoa parempi romaani, ei tosin JJÖ:n veroinen, mutta hyvä kuitenkin. Ennen muuta pidin sen tunnelmasta. Tartt osaa... Kannattaa tutustua! Mutta ei kannata heti verrata edelliseen, sillä JJÖ on laadukkaamopi.

• Kirby

En tiedä Tarttin Donnasta sen enempää, mutta oletteko koskaan miettineet, miten ne takatekstit sinne kirjankanteen tulevat. Kukahan ne kirjoittaa? Onko olemassa erikseen henkilöä, joka aina lukee kirjan ja sen perusteella kirjoittaa sellaisen kansitekstin? Olisi kiintoisaa tietää.

• bud

lienevät kustannustoimittajan kirjoittamia.

• Straw
        bud kirjoitti:

lienevät kustannustoimittajan kirjoittamia.

Juuh, niinhän se on oltava...jäi vain askarruttamaan tyhmänä hetkenä!!

• enjyu

Olen lukenut Jumalat juhlivat öisin useita kertoja sekä suomeksi että englanniksi, mutta Pientä ystävää en ole saanut käsiini ja se on jotenkin unohtunut. Nyt heräsi uteliaisuus, täytyykin lainata se kirjastosta välittömästi.

• emvlmsdvsdvds

jotain todella mahtavaa ja pisti miettimään. En oo lukenu Pientä ystävää, enkä ehkä aiokaan.

• on yksi

harvoista naiskirjailijoiden kirjoista, jonka olen lukenut ja vahvisti kyllä ennakkoluulojani.

Vedessä laimennettua Easton Ellisiä...

• Ritv3

Makuasia. Itsekin pidin Jumalat juhlivat öisin -kirjasta, mutta Pienestä ystävästä pidin vielä paljon enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe