Donna Tartt

likka

Mitä mieltä olette Donna Tarttin kirjoista? Mun mielestäni Jumalat juhlivat öisin oli aivan loistava, paras, mitä olen aikoihin lukenut. Sitten kaahasin renkaat soikeina kirjastoon etsimään Pientä ystävää, enkä saanut siitä lainkaan niin suuria kiksejä. Olihan se ihan hyvä kirja sekin, mutta ei edeltäjäänsä parempi, kuten takakannessa luvattiin. (No tuskin kustantaja takakanteen kirjoituttaakaan, että tämä kirja on ihan paska, ei kannata vaivautua lukemaan...)

Voihan se tietty riippua ihan tilanteesta, mikä milloinkin kolahtaa, mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä - kumpi oli parempi?

9

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

      Pidin todella paljon Jumalat juhlivat öisin-kirjasta, mutta Little Friend oli todella pettymys... en saanut sitä loppuun luettua, en edes puoleen väliin. Enkä kuulemma ole ainoa. Kokeile itse, ei kannata ainakaan ostaa itselle.

      • Plato

        Mielestäni Pieni ystävä oli kyllä keskitasoa parempi romaani, ei tosin JJÖ:n veroinen, mutta hyvä kuitenkin. Ennen muuta pidin sen tunnelmasta. Tartt osaa... Kannattaa tutustua! Mutta ei kannata heti verrata edelliseen, sillä JJÖ on laadukkaamopi.


    • Kirby

      En tiedä Tarttin Donnasta sen enempää, mutta oletteko koskaan miettineet, miten ne takatekstit sinne kirjankanteen tulevat. Kukahan ne kirjoittaa? Onko olemassa erikseen henkilöä, joka aina lukee kirjan ja sen perusteella kirjoittaa sellaisen kansitekstin? Olisi kiintoisaa tietää.

      • bud

        lienevät kustannustoimittajan kirjoittamia.


      • Straw
        bud kirjoitti:

        lienevät kustannustoimittajan kirjoittamia.

        Juuh, niinhän se on oltava...jäi vain askarruttamaan tyhmänä hetkenä!!


    • enjyu

      Olen lukenut Jumalat juhlivat öisin useita kertoja sekä suomeksi että englanniksi, mutta Pientä ystävää en ole saanut käsiini ja se on jotenkin unohtunut. Nyt heräsi uteliaisuus, täytyykin lainata se kirjastosta välittömästi.

      • emvlmsdvsdvds

        jotain todella mahtavaa ja pisti miettimään. En oo lukenu Pientä ystävää, enkä ehkä aiokaan.


    • on yksi

      harvoista naiskirjailijoiden kirjoista, jonka olen lukenut ja vahvisti kyllä ennakkoluulojani.

      Vedessä laimennettua Easton Ellisiä...

    • Ritv3

      Makuasia. Itsekin pidin Jumalat juhlivat öisin -kirjasta, mutta Pienestä ystävästä pidin vielä paljon enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe