Donna Tartt

likka

Mitä mieltä olette Donna Tarttin kirjoista? Mun mielestäni Jumalat juhlivat öisin oli aivan loistava, paras, mitä olen aikoihin lukenut. Sitten kaahasin renkaat soikeina kirjastoon etsimään Pientä ystävää, enkä saanut siitä lainkaan niin suuria kiksejä. Olihan se ihan hyvä kirja sekin, mutta ei edeltäjäänsä parempi, kuten takakannessa luvattiin. (No tuskin kustantaja takakanteen kirjoituttaakaan, että tämä kirja on ihan paska, ei kannata vaivautua lukemaan...)

Voihan se tietty riippua ihan tilanteesta, mikä milloinkin kolahtaa, mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä - kumpi oli parempi?

9

1083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

Pidin todella paljon Jumalat juhlivat öisin-kirjasta, mutta Little Friend oli todella pettymys... en saanut sitä loppuun luettua, en edes puoleen väliin. Enkä kuulemma ole ainoa. Kokeile itse, ei kannata ainakaan ostaa itselle.

• Plato

Mielestäni Pieni ystävä oli kyllä keskitasoa parempi romaani, ei tosin JJÖ:n veroinen, mutta hyvä kuitenkin. Ennen muuta pidin sen tunnelmasta. Tartt osaa... Kannattaa tutustua! Mutta ei kannata heti verrata edelliseen, sillä JJÖ on laadukkaamopi.

• Kirby

En tiedä Tarttin Donnasta sen enempää, mutta oletteko koskaan miettineet, miten ne takatekstit sinne kirjankanteen tulevat. Kukahan ne kirjoittaa? Onko olemassa erikseen henkilöä, joka aina lukee kirjan ja sen perusteella kirjoittaa sellaisen kansitekstin? Olisi kiintoisaa tietää.

• bud

lienevät kustannustoimittajan kirjoittamia.

• Straw
        bud kirjoitti:

lienevät kustannustoimittajan kirjoittamia.

Juuh, niinhän se on oltava...jäi vain askarruttamaan tyhmänä hetkenä!!

• enjyu

Olen lukenut Jumalat juhlivat öisin useita kertoja sekä suomeksi että englanniksi, mutta Pientä ystävää en ole saanut käsiini ja se on jotenkin unohtunut. Nyt heräsi uteliaisuus, täytyykin lainata se kirjastosta välittömästi.

• emvlmsdvsdvds

jotain todella mahtavaa ja pisti miettimään. En oo lukenu Pientä ystävää, enkä ehkä aiokaan.

• on yksi

harvoista naiskirjailijoiden kirjoista, jonka olen lukenut ja vahvisti kyllä ennakkoluulojani.

Vedessä laimennettua Easton Ellisiä...

• Ritv3

Makuasia. Itsekin pidin Jumalat juhlivat öisin -kirjasta, mutta Pienestä ystävästä pidin vielä paljon enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      88
      1541
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      114
      1420
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      70
      1285
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1161
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      117
      1000
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      981
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      928
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      19
      892
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      808
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      743
    Aihe