Mitä mieltä olette Donna Tarttin kirjoista? Mun mielestäni Jumalat juhlivat öisin oli aivan loistava, paras, mitä olen aikoihin lukenut. Sitten kaahasin renkaat soikeina kirjastoon etsimään Pientä ystävää, enkä saanut siitä lainkaan niin suuria kiksejä. Olihan se ihan hyvä kirja sekin, mutta ei edeltäjäänsä parempi, kuten takakannessa luvattiin. (No tuskin kustantaja takakanteen kirjoituttaakaan, että tämä kirja on ihan paska, ei kannata vaivautua lukemaan...)
Voihan se tietty riippua ihan tilanteesta, mikä milloinkin kolahtaa, mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä - kumpi oli parempi?
Donna Tartt
9
1020
Vastaukset
- Kokemusta on
Pidin todella paljon Jumalat juhlivat öisin-kirjasta, mutta Little Friend oli todella pettymys... en saanut sitä loppuun luettua, en edes puoleen väliin. Enkä kuulemma ole ainoa. Kokeile itse, ei kannata ainakaan ostaa itselle.
- Plato
Mielestäni Pieni ystävä oli kyllä keskitasoa parempi romaani, ei tosin JJÖ:n veroinen, mutta hyvä kuitenkin. Ennen muuta pidin sen tunnelmasta. Tartt osaa... Kannattaa tutustua! Mutta ei kannata heti verrata edelliseen, sillä JJÖ on laadukkaamopi.
- Kirby
En tiedä Tarttin Donnasta sen enempää, mutta oletteko koskaan miettineet, miten ne takatekstit sinne kirjankanteen tulevat. Kukahan ne kirjoittaa? Onko olemassa erikseen henkilöä, joka aina lukee kirjan ja sen perusteella kirjoittaa sellaisen kansitekstin? Olisi kiintoisaa tietää.
- bud
lienevät kustannustoimittajan kirjoittamia.
- Straw
bud kirjoitti:
lienevät kustannustoimittajan kirjoittamia.
Juuh, niinhän se on oltava...jäi vain askarruttamaan tyhmänä hetkenä!!
- enjyu
Olen lukenut Jumalat juhlivat öisin useita kertoja sekä suomeksi että englanniksi, mutta Pientä ystävää en ole saanut käsiini ja se on jotenkin unohtunut. Nyt heräsi uteliaisuus, täytyykin lainata se kirjastosta välittömästi.
- emvlmsdvsdvds
jotain todella mahtavaa ja pisti miettimään. En oo lukenu Pientä ystävää, enkä ehkä aiokaan.
- on yksi
harvoista naiskirjailijoiden kirjoista, jonka olen lukenut ja vahvisti kyllä ennakkoluulojani.
Vedessä laimennettua Easton Ellisiä... - Ritv3
Makuasia. Itsekin pidin Jumalat juhlivat öisin -kirjasta, mutta Pienestä ystävästä pidin vielä paljon enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4124683Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221845- 1451602
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751325Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151166Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔791156Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise141084Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään671036- 66992
- 38990