mikä on reaaliluku?
matikkaa
9
4971
Vastaukset
- Das
Eli reaaliluvut on kaikki mahdolliset luvut! Rationaali- ja irrationaalilukujen joukot muodostaa reaalilukujen joukon!
- Jussi
> Eli reaaliluvut on kaikki mahdolliset luvut!
No.. ei nyt ihan näinkään. Reaaliluvut käsittää siis kaikki reaaliakselin luvut.. esim. -1.4 -2/3 0 0.3333 1/3 109900031 jne..
Siihen ei kuulu imaginääriluvut.. siis esim. (3-2i) En tiedä millä tasolla olet matematiikassa, joten en tästä selitä sen enempää.
Kysy jos on jotain epäselvää! - Hra Hifistelijä
Jussi kirjoitti:
> Eli reaaliluvut on kaikki mahdolliset luvut!
No.. ei nyt ihan näinkään. Reaaliluvut käsittää siis kaikki reaaliakselin luvut.. esim. -1.4 -2/3 0 0.3333 1/3 109900031 jne..
Siihen ei kuulu imaginääriluvut.. siis esim. (3-2i) En tiedä millä tasolla olet matematiikassa, joten en tästä selitä sen enempää.
Kysy jos on jotain epäselvää!Jussihan tuon selitti aika kattavasti, kävi vain pikkiriikkinen lapsus, jonka ajattelin oikaista. Reaali luku ei voi olla negatiivinen. Eli reaali lukujoukko on rajattu alueelle 0-Ääretön.
Esitystapa reaaliluvul voi olla lähes mikätahansa. - Jussi
Hra Hifistelijä kirjoitti:
Jussihan tuon selitti aika kattavasti, kävi vain pikkiriikkinen lapsus, jonka ajattelin oikaista. Reaali luku ei voi olla negatiivinen. Eli reaali lukujoukko on rajattu alueelle 0-Ääretön.
Esitystapa reaaliluvul voi olla lähes mikätahansa.Kyllä se reaaliluku voi olla negativiinenkin :)
Siis toisinsanoen, (-oo,oo) ; miinus äärettömästä, äärettömään. Kaikki luvut siinä välillä.
Vastaväitteitä? :) - Slowhand
Jussi kirjoitti:
Kyllä se reaaliluku voi olla negativiinenkin :)
Siis toisinsanoen, (-oo,oo) ; miinus äärettömästä, äärettömään. Kaikki luvut siinä välillä.
Vastaväitteitä? :)Joo reaaliluvut -oo :stä oo :ään.Kokanaisluvut on ...-5,-4, ... 4, 5 ... jne Luonnolliset luvut on positiivisia kokanaislukuja. Rationaaliluvut on sitten vielä sellaisia että muuten niinkuin reaaliluvut , mutta infinidesimaaliluvut kuten pii ei siihen kuulu .
- Kommentti
Slowhand kirjoitti:
Joo reaaliluvut -oo :stä oo :ään.Kokanaisluvut on ...-5,-4, ... 4, 5 ... jne Luonnolliset luvut on positiivisia kokanaislukuja. Rationaaliluvut on sitten vielä sellaisia että muuten niinkuin reaaliluvut , mutta infinidesimaaliluvut kuten pii ei siihen kuulu .
Te ootte spedei ku tollasest höpötätte, kuka tahansa tietää mikä on reaaliluku. Kysyjä varmaan leikillään kysyny totakin, olis varmaan netistä löytänyt itsekin nopeammin.
- simo
Kommentti kirjoitti:
Te ootte spedei ku tollasest höpötätte, kuka tahansa tietää mikä on reaaliluku. Kysyjä varmaan leikillään kysyny totakin, olis varmaan netistä löytänyt itsekin nopeammin.
ku ei tiedä eikä netistä löytyny
- Thaurnil
Jussi kirjoitti:
Kyllä se reaaliluku voi olla negativiinenkin :)
Siis toisinsanoen, (-oo,oo) ; miinus äärettömästä, äärettömään. Kaikki luvut siinä välillä.
Vastaväitteitä? :)Reaaliluvuthan täyttävät reaaliakselin aukottomasti. Tuosta äärettömästä vielä, äärettömyydet (sekä positiivinen että negatiivinen) eivät kuulu reaalilukuihin. Jos tietää vähänkään äärettömän laskusääntöjä (esimerkiksi a/oo = 0) niin huomaa että reaalilukujen laskuaksioomat eivät päde äärettömyyksissä.
Korjatkaa jos olen väärässä... - Jussi
Thaurnil kirjoitti:
Reaaliluvuthan täyttävät reaaliakselin aukottomasti. Tuosta äärettömästä vielä, äärettömyydet (sekä positiivinen että negatiivinen) eivät kuulu reaalilukuihin. Jos tietää vähänkään äärettömän laskusääntöjä (esimerkiksi a/oo = 0) niin huomaa että reaalilukujen laskuaksioomat eivät päde äärettömyyksissä.
Korjatkaa jos olen väärässä...Oot oikeassa siinä että laskuaksioomat äärettömän suhteen eivät päde. Tämä johtuu siitä ettei ääretön ole luku. Se on käsite.
Esim. lasku a/oo = 0, on virheellinen, sillä äärettömällä ei voi jakaa (koska se EI ole luku).
Mutta esim. a/x (kun x->oo) = 0, on totta.
Lisäkommentteja? Aihe on varsin mielenkiintoinen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568