Silmien lumoava vaikutus

Aramis

Melko usen on syntynyt keskustelua Lumoavista
silmistä. Olen kuullut jonkun sanovan näin hänen
silmäsä ovat lumonneet minut, Sitten sanotaan
vielä että silmät ovat sielun peili, ja on hyvin
monta ilmaisu muotoa.

Usein takerrutaan Silmien väriin, Sanotaan jos
joku on hyvin herkkä uskoinen, Niin hän sinisilmäinen, Taas Alpiino on usemmin puna silmäinen. Taas harmaista sanotan että hänen silmissään on Teräksen kiilto. Mustat silmät ovat
Kuulema lumoavat, Mutta Ruskea on yleinen väri.
Vihreä silmäistä sanotaan Pantterin kaltaiseksi.

Kysymys? kuvaavatko silmien värin mitenkään
ihmisen perus luonnetta, Vai Ovatko sanonnat vain kansan keksimää tarua, Onko tässä asiassa yhtään
totta?

Ystävyydellä Aramis ::

13

2654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chanted

      Kyllä se ainakin pitää paikkansa että lähes mustat/aivan tummanruskeat silmät lumoavat. Ainakin minut on lumottu sellaisilla silmillä, niihin jotenkin uppoaa ja sen jälkeen olenkin sulaa vahaa. Monta kertaa olen törmännyt tällaisiin tummiin silmiin eri ihmisten kanssa. Aina ne ovat yhtä lumoavat ja kauniit, seesteiset ja samalla niin kirkkaat ja syvät.

      Olen myös tuntenut erään miehen jolla oli aivan tummansiniset silmät, mustikan väriset. Hänen katseessaan oli voimaa ja itseluottamusta sekä outoa rauhallisuutta ja turvallisuuden tunnetta.

      Luulen että ihmisille annetaan sellaiset silmät kuin on hänen sielunsakin. Olet siis oikeassa Aramis, silmät ovat sielun peili.

      Rauhaa rakastaen.
      -Chanted

      • einari

        Mä taas tunnen esimerkkinä kaks ruskeasilmäistä jotka on luonteeltaa ihan erilaiset. Toinen on rauhallinen ja toinen on vähemmän rauhallinen :). Että omasta puolesta voin sanoo että tol silmien värillä ei välttämättä oo niin suurta merkitystä luonteesee. Mut tosin olosuhteet muokkaa ihmistä.

        Ite oon ajatellu asiaa niin että se silmien kirkkaus mistä mainitsit on se salaisuus siihen peilaamiseen. Sellaset silmät mitkä tuikkii lapsenomaisesti vois kuvastaa rakastavaa/onnellista sielua ja mattapintainen on kuvastaa sielua millä on ongelmia/äskeisen vastakohta.


      • Aramis

        Käydessäni optikolla, Niin Optikko kertoi minulle näin Olen nähnyt Tuhansia silmiä urani aikana
        mutta nyt näen täydellisen vihreän värin, joka on
        ainoa koko urani aikana, Siksi kysyn onko vihreällä mitään luonnetta ilmaisevaa, Joka voisi
        kertoa jotain luonteesta? Sen asianhan tuntee
        parhaiten Chanted!
        Ystävyydellä Aramis ::


      • Chanted
        Aramis kirjoitti:

        Käydessäni optikolla, Niin Optikko kertoi minulle näin Olen nähnyt Tuhansia silmiä urani aikana
        mutta nyt näen täydellisen vihreän värin, joka on
        ainoa koko urani aikana, Siksi kysyn onko vihreällä mitään luonnetta ilmaisevaa, Joka voisi
        kertoa jotain luonteesta? Sen asianhan tuntee
        parhaiten Chanted!
        Ystävyydellä Aramis ::

        Olen tavannut yhden ainoan vihreäsilmäisen ihmisen, naisen. En tiedä minkä sävyiset silmät sinulla on Aramis, mutta tällä tuntemallani naisella ne ovat vaaleanvihreät. Kuitenkin niin että ne ovat todellakin vihreät eivätkä harmaanvihreät kuten yleensä.

        Hänen luonteensa on mielenkiintoinen. Hän omistautuu tosissaan niille asioille jotka ovat hänelle tärkeitä, tällä tarkoitan ettei kukaan tai mikään tule hänen päätöksiään horjuttamaan jos hän on jotain oikeasti päättänyt.
        Hän on lempeä ja ystävällinen, mutta suuttuessaan tulta ja tappuraa. Hän on iloinen sosiaalinen ihminen. Suru saa hänet olemaan yksin, jotenkin kaukainen. Aivan kuin hän haluaisi etäisyyttä läheisiinsä ja ystäviinsä. Ilmeisesti hänen on käsiteltävä vaikeat ja kipeät asiat ensin yksin omassa päässään.

        Kaiken kaikkiaan häntä voisi luonnehtia sanalla 'omistautuja'.

        Minkä sävyiset silmät sinulla on Aramis?
        Laguunin turkoosinvihreät vai Jaden terävänsävyiset vihreät?

        Terveisin
        -Chanted


      • Aramis
        Chanted kirjoitti:

        Olen tavannut yhden ainoan vihreäsilmäisen ihmisen, naisen. En tiedä minkä sävyiset silmät sinulla on Aramis, mutta tällä tuntemallani naisella ne ovat vaaleanvihreät. Kuitenkin niin että ne ovat todellakin vihreät eivätkä harmaanvihreät kuten yleensä.

        Hänen luonteensa on mielenkiintoinen. Hän omistautuu tosissaan niille asioille jotka ovat hänelle tärkeitä, tällä tarkoitan ettei kukaan tai mikään tule hänen päätöksiään horjuttamaan jos hän on jotain oikeasti päättänyt.
        Hän on lempeä ja ystävällinen, mutta suuttuessaan tulta ja tappuraa. Hän on iloinen sosiaalinen ihminen. Suru saa hänet olemaan yksin, jotenkin kaukainen. Aivan kuin hän haluaisi etäisyyttä läheisiinsä ja ystäviinsä. Ilmeisesti hänen on käsiteltävä vaikeat ja kipeät asiat ensin yksin omassa päässään.

        Kaiken kaikkiaan häntä voisi luonnehtia sanalla 'omistautuja'.

        Minkä sävyiset silmät sinulla on Aramis?
        Laguunin turkoosinvihreät vai Jaden terävänsävyiset vihreät?

        Terveisin
        -Chanted

        Emeraldhan kuvaa luonon vihreyttä. Olisinhan minä hieman utelias ja kysyisin mitä sinun sielusi
        peili edustaa? Vihreä väri on minun mieli värini.

        Onkohan asiassa perää! Olen kuullut kuinka on ihmisiä jotka väittävät heidän silmiensä katseessa olevan salaisen Tenhovoiman. Liekö
        Asiassa mitään perää? vai kuuluneeko tämä vain
        suuren mielikuvituksen luomaan Exsoottiseen
        salaperäiseen uskomukseen Silmien lumovoimasta.
        ihme voimasta. Kuitenkin pidän kovati Matkailusta
        Jolloin saan lekotella Laivan dekillä Katsellen Lentokalojn pitkiä lentoja Aallon harjalta toiselle. Katelen kuinka Delfiinit seuraavat
        Laivaa: Toivon joskus matkalla kumpa tämä matka
        ei koskaan loppuisi.
        Ystävyydellä Aramis ::


    • Sekavaa...

      Siina minun silmieni varit....Se vihrea-osuus on aivan keskella, eika nay kuin pupillien pienetessa....eli mitas tuosta varikirjosta sitten voi paatella?

      • Aramis

        Oli hyvin kuvaannollinen ilmiä silmiesi väristä,
        Niissä tuntuu olevan sateen kaaren kirjo joka tuo
        omistajalleen onnen, Onhan vanhassa tarinassa
        maininta sateen kaaresta. Sanonta kuuluu jotenkin
        näin Se onnellinen joka Sateenkaaren pään löytää, Se onnen löytää, Siksi sanotaan mainitemissasi
        väreissä olevan tenho voimaa, Aivan kuin aarteen löytäisi. Olet aarteen haltia, Joku onnellinen voi sinut löytää:

        Ystävyydellä Aramis ::


    • Tuikkusimmu

      Muutaman kerran oon kuullut ystäviltäni ja miestuttavilta,että mulla on lumoavat silmät.Mitä mahtaa tarkoittaa vai ovatko ihmiset höperöitä?Silmiä on sanottu lemmikinsinisiksi ja jäänsinisiksi.

      • Aramis

        Tuntuu siltä että olet henkilö joka olet kylmä
        kuin jää, kun on kova paikka. kuitenkin osaat muuttaa värisi lempeäksi. Tuntuu siltä että leikit mies tuttaviesi tunteilla, kuitenkin, Jään
        kylmyys estää sinua olemasta liian tunteellinen. Onko näin?
        Ystävyydellä Aramis ::


      • Tuikkusimmu
        Aramis kirjoitti:

        Tuntuu siltä että olet henkilö joka olet kylmä
        kuin jää, kun on kova paikka. kuitenkin osaat muuttaa värisi lempeäksi. Tuntuu siltä että leikit mies tuttaviesi tunteilla, kuitenkin, Jään
        kylmyys estää sinua olemasta liian tunteellinen. Onko näin?
        Ystävyydellä Aramis ::

        Pitää kyllä paikkansa etten jokaiselle tuttavuudelle avaudu,mutta se ei tarkoita sitä että leikittelen jonkun tunteilla.Yksinkertasesti en vain luota tuntemattomiin ihmisiin.Sitten kun mun kanssa pääsee ystävystymään uskon ne salaisimmatkin asiat ystäville.

        Oon oppinut olemaan varovainen,koska mulle on joskus valehdeltu pahasti.Vieläkin jotkut yrittää viilata linssiin sumeilematta,eivät oo kuitenkaan onnistuneet siinä.


      • Aramis
        Tuikkusimmu kirjoitti:

        Pitää kyllä paikkansa etten jokaiselle tuttavuudelle avaudu,mutta se ei tarkoita sitä että leikittelen jonkun tunteilla.Yksinkertasesti en vain luota tuntemattomiin ihmisiin.Sitten kun mun kanssa pääsee ystävystymään uskon ne salaisimmatkin asiat ystäville.

        Oon oppinut olemaan varovainen,koska mulle on joskus valehdeltu pahasti.Vieläkin jotkut yrittää viilata linssiin sumeilematta,eivät oo kuitenkaan onnistuneet siinä.

        Haluavat leikkiä kieroa leikkiä. Esimerkiksi oli
        muinoin Oskar Ruben Auvervaara, joka leikki Tunteilla ja nais uhriensa rahoilla, mutta onhan niitä päin vastaisiakin tapauksia. Näet sinisillä hurmaavilla silmillä kiehdotaan mies ansaan ja omaisuus viedään! kuitenkaan en väitä silmien värien lumovoimaan, vaan hyvään keskustelutaitoon

        onhan ihminen hieman Eläimen kaltainen saalistaja
        joka koettaa löytää yhrinsa heikkoudet ensin,
        sen jälkeen alkaa julma leikki. Silmät ovat vain
        syötti saalistajalle. Siksi on parempi olla jää
        jota täytyy sulatella, Ja siin sulatus vaiheessa voi huomata pienen vilpin, Siksi sulaminen pitää
        tapahtua hyvin hitaasti ja pehmeästi. Sillä on
        maailmassa vielä luotettaviakin miehiä Ja naisia
        Joten olet varmasti vahingosta viisastunut.
        Ystävyydellä Aramis ::


    • Aramis

      Silmistäsi kimmaltaa kaunis jäinen tuike: Muista aina että juuri tuike saa aina huomiota osakseen. Ymmärrän että olet Henkilö joka haluat etsiä
      rehellistä Henkilöä johon voit turvautua. Minä löysin Nuoren naisen 52 vuotta sitten. Perustimme
      elämämme Rehellisyyden pohjalle. Ja se on pitänyt
      meidät yhdessä. Neuvoni on se että rehellisyys
      perii maan. Eräs viisas sanoon näin: Nenää kaivamalla saa veren. Pahaa muistamalla saa vihan
      Todellinen rakkaus karkoittaa vihan. Kun todellisen ystävän löydät on hän kultaakin kalliimpi. Sinä todella laipaat Luotettavaa ystävää jolle voit kertoa todelliset murheesi.Jos minä voisin auttaa sinua niintekisn kaiken mitä
      on tehtävissä. Valitsin Nimimerkiksi Aramis joka
      on joskus Elänyt Alexsanteri Dumasin kirjoissa.
      Hän koetti antaa tuke petetyille, minäkin tekisin
      niin, Jos osaisin neuvoa oiken
      Ystävyydellä Aramis::

    • Eripari

      Minulla on eriväriset silmät. Toinen silmistäni on vihreä ja toinen vaalean sininen . Se ei johdu sairaudesta mutta luulen kans niiden tarkottavan jotain. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe