RG-line

vesa

Olettekos kansalaiset paljon seilanneet RG-linella? Onko laiva/hinnat/Uumaja mistään kotoisin?

www.rgline.fi

6

2014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari P

      Laiva pieni pitsapaatti, talvella matka-ajasta ei tietoa, yleensä alle vuorokausi. Hinta auto 5 matkustajaa 170 euroa yhteen suuntaan, mahdoton hinta. Uumaja aika onneton kaupunki.

      Vertailuna, millä itse viikon päästä menen. Festarilla turku-tukholma, 50 euroa, auto 4 matkustajaa. Helsingistäkin pääsee halvemmalla Tukholmaan hytin kanssa, kuin Vaasasta Uumajaan ilman hyttiä.....

      • Ako

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako


      • Kari P
        Ako kirjoitti:

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako

        Paatit? Niillähän on yksi laiva.

        Muka edullisin, ei tosiaan, kallein. Jos menee pohjoisruotsiin tai -norjaan, silloin ymmärrettävää. Talviaikaan ongelmana laivan kulku jäissä, viime talvena pisin aika oli vuorokauden luokkaa, mitä ylitys kesti, matkustajille ei tarjottu laivayhtiön puolesta edes kahveja!


      • moxu
        Ako kirjoitti:

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako

        RG:llä on ajossa yksi alus, vuonna 1966 valmistunut ja -86 peruskorjauksella sekä 2001 "nykybrändiin päivittämällä" pilattu Fennia.
        Siitä, kuinka paljon rahaa Helsingistä tai Turusta lähtevillä kelluvilla juottoloilla saa kulumaan, voi aina keskustella, mutta jos ihan puhtaasti matkailullisessa mielessä ollaan liikkeellä, on lounaisesta Suomesta kaksi edullista tapaa matkata Ruotsiin. Toinen on Turun ja Tukholman välillä kulkeva SeaWind Line, Siljan tytäryhtiö, jonka aluksissa matkustajat kulkevat rahdin sivutuotteina ja toinen yhdistelmä Ålandstrafiken-Eckerö Linjen, jolloin tosin pitää yöpyä Ahvenanmaalla, mutta jonka tarjoama vaatimaton kyyti on todellinen elämys -ja varsin edullinen.

        http://www.seawind.fi
        http://www.alandstrafiken.aland.fi
        http://www.eckerolinjen.fi


      • Suede
        Kari P kirjoitti:

        Paatit? Niillähän on yksi laiva.

        Muka edullisin, ei tosiaan, kallein. Jos menee pohjoisruotsiin tai -norjaan, silloin ymmärrettävää. Talviaikaan ongelmana laivan kulku jäissä, viime talvena pisin aika oli vuorokauden luokkaa, mitä ylitys kesti, matkustajille ei tarjottu laivayhtiön puolesta edes kahveja!

        Sanoisin että rg-line on hyvä matklaiva siinä missä juna tai lentokin. Kertaakaan viime vuosien aikana ei ole yli 4,5h kestänyt (talvellakaan) ja mieluummin sillä matkustaa kun bussilla tornion kautta... Sanoisin että ruotsin laivoilla kyllä viihdykkeeseen ja ostoksiin saattaa mennä sama määrä rahaa kuin rg-linen matkoihin! Ihan huippu kun ollaan laskettelemaankin menossa.


    • arska

      Riippuu miksi seilaat. Meidän perhe (4-5h) on kulkenut lou-suomesta Casino Expressillä jo useita kertoja Tärnaby-Hemavaniin. Hinta aika kova, mutta matkaa lyhenee paljon ja lepotauko pitzaa nauttien!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe