Olettekos kansalaiset paljon seilanneet RG-linella? Onko laiva/hinnat/Uumaja mistään kotoisin?
www.rgline.fi
RG-line
6
2059
Vastaukset
- Kari P
Laiva pieni pitsapaatti, talvella matka-ajasta ei tietoa, yleensä alle vuorokausi. Hinta auto 5 matkustajaa 170 euroa yhteen suuntaan, mahdoton hinta. Uumaja aika onneton kaupunki.
Vertailuna, millä itse viikon päästä menen. Festarilla turku-tukholma, 50 euroa, auto 4 matkustajaa. Helsingistäkin pääsee halvemmalla Tukholmaan hytin kanssa, kuin Vaasasta Uumajaan ilman hyttiä.....- Ako
Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.
Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.
Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.
--ako - Kari P
Ako kirjoitti:
Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.
Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.
Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.
--akoPaatit? Niillähän on yksi laiva.
Muka edullisin, ei tosiaan, kallein. Jos menee pohjoisruotsiin tai -norjaan, silloin ymmärrettävää. Talviaikaan ongelmana laivan kulku jäissä, viime talvena pisin aika oli vuorokauden luokkaa, mitä ylitys kesti, matkustajille ei tarjottu laivayhtiön puolesta edes kahveja! - moxu
Ako kirjoitti:
Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.
Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.
Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.
--akoRG:llä on ajossa yksi alus, vuonna 1966 valmistunut ja -86 peruskorjauksella sekä 2001 "nykybrändiin päivittämällä" pilattu Fennia.
Siitä, kuinka paljon rahaa Helsingistä tai Turusta lähtevillä kelluvilla juottoloilla saa kulumaan, voi aina keskustella, mutta jos ihan puhtaasti matkailullisessa mielessä ollaan liikkeellä, on lounaisesta Suomesta kaksi edullista tapaa matkata Ruotsiin. Toinen on Turun ja Tukholman välillä kulkeva SeaWind Line, Siljan tytäryhtiö, jonka aluksissa matkustajat kulkevat rahdin sivutuotteina ja toinen yhdistelmä Ålandstrafiken-Eckerö Linjen, jolloin tosin pitää yöpyä Ahvenanmaalla, mutta jonka tarjoama vaatimaton kyyti on todellinen elämys -ja varsin edullinen.
http://www.seawind.fi
http://www.alandstrafiken.aland.fi
http://www.eckerolinjen.fi - Suede
Kari P kirjoitti:
Paatit? Niillähän on yksi laiva.
Muka edullisin, ei tosiaan, kallein. Jos menee pohjoisruotsiin tai -norjaan, silloin ymmärrettävää. Talviaikaan ongelmana laivan kulku jäissä, viime talvena pisin aika oli vuorokauden luokkaa, mitä ylitys kesti, matkustajille ei tarjottu laivayhtiön puolesta edes kahveja!Sanoisin että rg-line on hyvä matklaiva siinä missä juna tai lentokin. Kertaakaan viime vuosien aikana ei ole yli 4,5h kestänyt (talvellakaan) ja mieluummin sillä matkustaa kun bussilla tornion kautta... Sanoisin että ruotsin laivoilla kyllä viihdykkeeseen ja ostoksiin saattaa mennä sama määrä rahaa kuin rg-linen matkoihin! Ihan huippu kun ollaan laskettelemaankin menossa.
- arska
Riippuu miksi seilaat. Meidän perhe (4-5h) on kulkenut lou-suomesta Casino Expressillä jo useita kertoja Tärnaby-Hemavaniin. Hinta aika kova, mutta matkaa lyhenee paljon ja lepotauko pitzaa nauttien!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4653998Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161516
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891464Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521306
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331067