RG-line

vesa

Olettekos kansalaiset paljon seilanneet RG-linella? Onko laiva/hinnat/Uumaja mistään kotoisin?

www.rgline.fi

6

2082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari P

      Laiva pieni pitsapaatti, talvella matka-ajasta ei tietoa, yleensä alle vuorokausi. Hinta auto 5 matkustajaa 170 euroa yhteen suuntaan, mahdoton hinta. Uumaja aika onneton kaupunki.

      Vertailuna, millä itse viikon päästä menen. Festarilla turku-tukholma, 50 euroa, auto 4 matkustajaa. Helsingistäkin pääsee halvemmalla Tukholmaan hytin kanssa, kuin Vaasasta Uumajaan ilman hyttiä.....

      • Ako

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako


      • Kari P
        Ako kirjoitti:

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako

        Paatit? Niillähän on yksi laiva.

        Muka edullisin, ei tosiaan, kallein. Jos menee pohjoisruotsiin tai -norjaan, silloin ymmärrettävää. Talviaikaan ongelmana laivan kulku jäissä, viime talvena pisin aika oli vuorokauden luokkaa, mitä ylitys kesti, matkustajille ei tarjottu laivayhtiön puolesta edes kahveja!


      • moxu
        Ako kirjoitti:

        Alkuperäiseen kysymykseen: RGlinen paatit ovat pieniä kippoja, joissa viihdykkeinä on pizzabingo ja hedelmäpeli, ja koska kysymys on muutaman tunnin matkasta, hyttejä ei ole eikä tarvita. Uumajassa en ole koskaan pysähtynyt, joten en osaa kommentoida, mutta kokoisekseen suhteellisen vireältä kaupungilta se on auton ikkunasta näyttänyt, vrt. esim. Vaasa.

        Äskeiselle vastaajalle: Olen käyttänyt RGlinea kai kolmasti, kaikki kesäaikaan, ja joka kerta se on ollut tutkitusti edullisin eri tavoista ylittää meri Ruotsiin päin. Reaalikuluissa, jos siis huomioidaan _ainoastaan_ lompakosta vielä löytyvän rahan määrä määräsatamassa, RGline on eri vaihtoehdoista jopa ylivoimaisesti edullisin.

        Mutta kustannukset eivät ole olleet minun syyni RGlinen käyttämiseen, vaan aikataulut. Noilla kun pääsee Ruotsin puolelle eri aikoihin kuin "isoilla laivoilla" ja Helsingistä Norjaan matkustettaessa RGline on ollut aikataulusyistä usein se paras vaihtoehto. Lisäksi kun ajomatka tunneissa on kaikissa vaihtoehdoissa ollut sama, RGline tarjoaa bonuksena muutaman tunnin etenevän lepohetken ajamisen keskellä, kun Tukholman reitillä joutu pamputtamaan autossa 11 tuntia yhtä menoon jotta ehtii perille ennen aamuyötä.

        --ako

        RG:llä on ajossa yksi alus, vuonna 1966 valmistunut ja -86 peruskorjauksella sekä 2001 "nykybrändiin päivittämällä" pilattu Fennia.
        Siitä, kuinka paljon rahaa Helsingistä tai Turusta lähtevillä kelluvilla juottoloilla saa kulumaan, voi aina keskustella, mutta jos ihan puhtaasti matkailullisessa mielessä ollaan liikkeellä, on lounaisesta Suomesta kaksi edullista tapaa matkata Ruotsiin. Toinen on Turun ja Tukholman välillä kulkeva SeaWind Line, Siljan tytäryhtiö, jonka aluksissa matkustajat kulkevat rahdin sivutuotteina ja toinen yhdistelmä Ålandstrafiken-Eckerö Linjen, jolloin tosin pitää yöpyä Ahvenanmaalla, mutta jonka tarjoama vaatimaton kyyti on todellinen elämys -ja varsin edullinen.

        http://www.seawind.fi
        http://www.alandstrafiken.aland.fi
        http://www.eckerolinjen.fi


      • Suede
        Kari P kirjoitti:

        Paatit? Niillähän on yksi laiva.

        Muka edullisin, ei tosiaan, kallein. Jos menee pohjoisruotsiin tai -norjaan, silloin ymmärrettävää. Talviaikaan ongelmana laivan kulku jäissä, viime talvena pisin aika oli vuorokauden luokkaa, mitä ylitys kesti, matkustajille ei tarjottu laivayhtiön puolesta edes kahveja!

        Sanoisin että rg-line on hyvä matklaiva siinä missä juna tai lentokin. Kertaakaan viime vuosien aikana ei ole yli 4,5h kestänyt (talvellakaan) ja mieluummin sillä matkustaa kun bussilla tornion kautta... Sanoisin että ruotsin laivoilla kyllä viihdykkeeseen ja ostoksiin saattaa mennä sama määrä rahaa kuin rg-linen matkoihin! Ihan huippu kun ollaan laskettelemaankin menossa.


    • arska

      Riippuu miksi seilaat. Meidän perhe (4-5h) on kulkenut lou-suomesta Casino Expressillä jo useita kertoja Tärnaby-Hemavaniin. Hinta aika kova, mutta matkaa lyhenee paljon ja lepotauko pitzaa nauttien!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      162
      11510
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8132
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      6004
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      166
      4967
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      20
      4737
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      39
      4384
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      101
      4275
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      97
      3619
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80
      3290
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      48
      1781
    Aihe