onko jollain käytännön kokemusta,golfin(variant) alustasta on ruvennut kuulumaan terävä kolahdus kun ajaa monttuun.kaikki nivelet kunnossa samoin iskarit,moottorin tyynyt ok. APUA
kolina
7
8135
Vastaukset
- kumi
Etu vakaajan tangon runko kumit pitää juuri tuota ääntä kuluessaan . Ei kalliit ja ne kannattaa ostaa orggis tavarana,pysty tangot kestää kyllä,oliko autosi 4 korinen? Neuvoni koskee sitä mallia, paikallistaminen on vähän vaikeaa jos on tottunut pyörästä kokeilee vaan. Useimmiten esiintyy km lukemassa noin 100tkm mut voi niillä päästä vähempi tai enempi, orggis helat on korvattu paremmilla ja muistaakseni edellyttää sarjassa mukana seuraavien uusien sinkilöiden käyttöä, eli ne joilla ne tulee kiinni koska ovat paksummat nää helat.Kannattaa kysyä merkki huollosta niin uskon että vastaus on runko kumit. Kysyminen ei maksa mittää.
- noniin
4 koppa ja sama kolina kuuluu.
- Golf IV
..täällä (ja eri arvailujen joukosta nimimerkki GTI:n diagnoosi osui ilmeisen oikeaan): http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000002052904
Vika on ilmeisen yleinen, ja huoltoon soitettuani kertoivat, että kyse on lähestulkoon aina kallistuksenvakaajan kumeista. Vaihto kustantaa n.150euroa. Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä hoitamassa asia pois päiväjärjestyksestä. Ei mikään hirveän fataali homma.- hinta
Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.
Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.
Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.
Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.
Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta. - Kolffi
hinta kirjoitti:
Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.
Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.
Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.
Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.
Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.
- ettei vaan
Kolffi kirjoitti:
Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.
Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.
- Anonyymi
ettei vaan kirjoitti:
Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.
Olisko touranissa sama homma kilinä kuopissa ja poikittaissaumoissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674