kolina

minä

onko jollain käytännön kokemusta,golfin(variant) alustasta on ruvennut kuulumaan terävä kolahdus kun ajaa monttuun.kaikki nivelet kunnossa samoin iskarit,moottorin tyynyt ok. APUA

7

8134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumi

      Etu vakaajan tangon runko kumit pitää juuri tuota ääntä kuluessaan . Ei kalliit ja ne kannattaa ostaa orggis tavarana,pysty tangot kestää kyllä,oliko autosi 4 korinen? Neuvoni koskee sitä mallia, paikallistaminen on vähän vaikeaa jos on tottunut pyörästä kokeilee vaan. Useimmiten esiintyy km lukemassa noin 100tkm mut voi niillä päästä vähempi tai enempi, orggis helat on korvattu paremmilla ja muistaakseni edellyttää sarjassa mukana seuraavien uusien sinkilöiden käyttöä, eli ne joilla ne tulee kiinni koska ovat paksummat nää helat.Kannattaa kysyä merkki huollosta niin uskon että vastaus on runko kumit. Kysyminen ei maksa mittää.

      • noniin

        4 koppa ja sama kolina kuuluu.


    • Golf IV

      ..täällä (ja eri arvailujen joukosta nimimerkki GTI:n diagnoosi osui ilmeisen oikeaan): http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000002052904

      Vika on ilmeisen yleinen, ja huoltoon soitettuani kertoivat, että kyse on lähestulkoon aina kallistuksenvakaajan kumeista. Vaihto kustantaa n.150euroa. Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä hoitamassa asia pois päiväjärjestyksestä. Ei mikään hirveän fataali homma.

      • hinta

        Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.

        Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.

        Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.

        Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.

        Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.


      • Kolffi
        hinta kirjoitti:

        Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.

        Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.

        Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.

        Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.

        Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.

        Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.


      • ettei vaan
        Kolffi kirjoitti:

        Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.

        Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.


      • Anonyymi
        ettei vaan kirjoitti:

        Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.

        Olisko touranissa sama homma kilinä kuopissa ja poikittaissaumoissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      231
      1953
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1198
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1008
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      85
      995
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      763
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      93
      739
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      688
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      671
    Aihe