kolina

minä

onko jollain käytännön kokemusta,golfin(variant) alustasta on ruvennut kuulumaan terävä kolahdus kun ajaa monttuun.kaikki nivelet kunnossa samoin iskarit,moottorin tyynyt ok. APUA

7

8134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumi

      Etu vakaajan tangon runko kumit pitää juuri tuota ääntä kuluessaan . Ei kalliit ja ne kannattaa ostaa orggis tavarana,pysty tangot kestää kyllä,oliko autosi 4 korinen? Neuvoni koskee sitä mallia, paikallistaminen on vähän vaikeaa jos on tottunut pyörästä kokeilee vaan. Useimmiten esiintyy km lukemassa noin 100tkm mut voi niillä päästä vähempi tai enempi, orggis helat on korvattu paremmilla ja muistaakseni edellyttää sarjassa mukana seuraavien uusien sinkilöiden käyttöä, eli ne joilla ne tulee kiinni koska ovat paksummat nää helat.Kannattaa kysyä merkki huollosta niin uskon että vastaus on runko kumit. Kysyminen ei maksa mittää.

      • noniin

        4 koppa ja sama kolina kuuluu.


    • Golf IV

      ..täällä (ja eri arvailujen joukosta nimimerkki GTI:n diagnoosi osui ilmeisen oikeaan): http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000002052904

      Vika on ilmeisen yleinen, ja huoltoon soitettuani kertoivat, että kyse on lähestulkoon aina kallistuksenvakaajan kumeista. Vaihto kustantaa n.150euroa. Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä hoitamassa asia pois päiväjärjestyksestä. Ei mikään hirveän fataali homma.

      • hinta

        Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.

        Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.

        Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.

        Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.

        Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.


      • Kolffi
        hinta kirjoitti:

        Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.

        Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.

        Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.

        Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.

        Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.

        Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.


      • ettei vaan
        Kolffi kirjoitti:

        Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.

        Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.


      • Anonyymi
        ettei vaan kirjoitti:

        Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.

        Olisko touranissa sama homma kilinä kuopissa ja poikittaissaumoissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1115
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      188
      909
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      43
      841
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe