kolina

minä

onko jollain käytännön kokemusta,golfin(variant) alustasta on ruvennut kuulumaan terävä kolahdus kun ajaa monttuun.kaikki nivelet kunnossa samoin iskarit,moottorin tyynyt ok. APUA

7

8133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumi

      Etu vakaajan tangon runko kumit pitää juuri tuota ääntä kuluessaan . Ei kalliit ja ne kannattaa ostaa orggis tavarana,pysty tangot kestää kyllä,oliko autosi 4 korinen? Neuvoni koskee sitä mallia, paikallistaminen on vähän vaikeaa jos on tottunut pyörästä kokeilee vaan. Useimmiten esiintyy km lukemassa noin 100tkm mut voi niillä päästä vähempi tai enempi, orggis helat on korvattu paremmilla ja muistaakseni edellyttää sarjassa mukana seuraavien uusien sinkilöiden käyttöä, eli ne joilla ne tulee kiinni koska ovat paksummat nää helat.Kannattaa kysyä merkki huollosta niin uskon että vastaus on runko kumit. Kysyminen ei maksa mittää.

      • noniin

        4 koppa ja sama kolina kuuluu.


    • Golf IV

      ..täällä (ja eri arvailujen joukosta nimimerkki GTI:n diagnoosi osui ilmeisen oikeaan): http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000002052904

      Vika on ilmeisen yleinen, ja huoltoon soitettuani kertoivat, että kyse on lähestulkoon aina kallistuksenvakaajan kumeista. Vaihto kustantaa n.150euroa. Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä hoitamassa asia pois päiväjärjestyksestä. Ei mikään hirveän fataali homma.

      • hinta

        Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.

        Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.

        Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.

        Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.

        Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.


      • Kolffi
        hinta kirjoitti:

        Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.

        Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.

        Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.

        Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.

        Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.

        Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.


      • ettei vaan
        Kolffi kirjoitti:

        Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.

        Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.


      • Anonyymi
        ettei vaan kirjoitti:

        Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.

        Olisko touranissa sama homma kilinä kuopissa ja poikittaissaumoissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1320
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1157
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      735
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      667
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe