kolina

minä

onko jollain käytännön kokemusta,golfin(variant) alustasta on ruvennut kuulumaan terävä kolahdus kun ajaa monttuun.kaikki nivelet kunnossa samoin iskarit,moottorin tyynyt ok. APUA

7

8133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumi

      Etu vakaajan tangon runko kumit pitää juuri tuota ääntä kuluessaan . Ei kalliit ja ne kannattaa ostaa orggis tavarana,pysty tangot kestää kyllä,oliko autosi 4 korinen? Neuvoni koskee sitä mallia, paikallistaminen on vähän vaikeaa jos on tottunut pyörästä kokeilee vaan. Useimmiten esiintyy km lukemassa noin 100tkm mut voi niillä päästä vähempi tai enempi, orggis helat on korvattu paremmilla ja muistaakseni edellyttää sarjassa mukana seuraavien uusien sinkilöiden käyttöä, eli ne joilla ne tulee kiinni koska ovat paksummat nää helat.Kannattaa kysyä merkki huollosta niin uskon että vastaus on runko kumit. Kysyminen ei maksa mittää.

      • noniin

        4 koppa ja sama kolina kuuluu.


    • Golf IV

      ..täällä (ja eri arvailujen joukosta nimimerkki GTI:n diagnoosi osui ilmeisen oikeaan): http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000002052904

      Vika on ilmeisen yleinen, ja huoltoon soitettuani kertoivat, että kyse on lähestulkoon aina kallistuksenvakaajan kumeista. Vaihto kustantaa n.150euroa. Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä hoitamassa asia pois päiväjärjestyksestä. Ei mikään hirveän fataali homma.

      • hinta

        Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.

        Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.

        Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.

        Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.

        Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.


      • Kolffi
        hinta kirjoitti:

        Kallistuksenvakaajan kumiset runkopuslat maksavat alkuperäisvaraosana muutaman euron kappale ja niitä menee kaksi. Vaihtaminen on helppoa, ne ovat yhdellä pultilla kiinni. Nykyiset puslat ovat kuulemma 0,3 mm paksummat kuin esimerkiksi vuonna 1999 ensiasennuksessa käytetyt.

        Aiemmin olin jo vaihtanut itse kallistuksenvakaajan ja alatukivarren välisen liitoskappaleen, niin sanotun koiranluun kumipuslat (2 kpl/puoli). Nämä puslat maksoivat euron kappale, pari tuntia ähelsin niitä koiranluihin. Kolina ei loppunut.

        Laiskuuden puuskassa vaihdatin kallistuksenvakaajan runkopuslat merkkihuollossa, työaikaveloitus muistaakseni puoli tuntia, lasku osineen nelisenkymmentä euroa. Kotiasentaja tekee homman kymmenessä minuutissa.

        Omassa autossani oikeanpuoleinen takaripustus pitää yhä ääntä terävissä kuopissa. Vaihdoin kulahtaneet alkuperäisiskunvamentimet (kilometrejä takana 90 000) uusiin punaisiin Koneihin, mutta meteli ei häipynyt.

        Merkkihuollon asentajan mukaan ainoa syyllinen lienee taka-akselin ripustuksen kumipusla, joka joustaa liikaa terävissä kuopissa. Kuluneiden takapään puslien aiheuttama kolina tai kumina on kuulemma yleistä VAG-konsernin autoissa, mutta kilometrejä on vian ilmaantuessa mittarissa yleensä noin 150 000 km. Täytyy varmaan nämäkin puslat uusia, kun kerran pyöränlaakerit tuntuvat tiukoilta.

        Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.


      • ettei vaan
        Kolffi kirjoitti:

        Diagnoosi on oikea, mutta 150 egen hinta-arvio lievästi sanoen karmea. Omassani vaihto meni ilman erityistä työveloitusta määräaikaishuollon "litkoina" eli ainoa syntynyt lisäveloitus oli puslien hinta, joka ei toden totta ollut paha.

        Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.


      • Anonyymi
        ettei vaan kirjoitti:

        Alatukivarren takapusla saattaa olla irti vulkanoinnista, jolloin varsi naputtaa alustaan. Näkyy huonosti, mutta on halpa ja helppo nakki jos saa auton nostetuksi.

        Olisko touranissa sama homma kilinä kuopissa ja poikittaissaumoissa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2754
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      944
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      925
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      78
      787
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      751
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      82
      631
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      586
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      565
    Aihe