Tää voi olla typerä kysymys mutta...

soccer

Kysymys olis sellanen, että mitä seuran nimen edessä oleva kirjainyhdistelmä AC tarkoittaa? esim. AC Milan? ...ainoat sanat jotka tuosta tulevat mieleen ovat association club... vähän kaukaa haettua? onko sinne päinkään?

13

1404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jyker

      En ole kirjoitusasusta ihan 100-% varma mutta luulisin lyhenteen tulevan sanaparista "Associazone Calcio" eli italian kieltä ja tarkoittaa kirjaimillisesti "jalkapalloyhdistystä" Kaikilla italialaisseuroillahan ei ole AC-lyhennettä vaan esimerkiksi Rooman pojilla se on AS (Associazone Sportivo)

      Eli siis kyseessä on italiankielinen versio lyhenteestä FC (Football Club)

      =)

      • hhh

        noin se italiaanoilla menee, mutta ac allianssi on nolosti airport city allianssi. Hyvä meininki!


      • Jyker
        hhh kirjoitti:

        noin se italiaanoilla menee, mutta ac allianssi on nolosti airport city allianssi. Hyvä meininki!

        Airport Cityko se olikin. Minä luulin että se tulee sanoista Aina Conkassa. =)


      • jayssi
        Jyker kirjoitti:

        Airport Cityko se olikin. Minä luulin että se tulee sanoista Aina Conkassa. =)

        AC voi olla myös athletic club!
        tai allianced club tai artic city, jotka molemmat on ollu esillä AC oulussa!


      • huh hellettä
        jayssi kirjoitti:

        AC voi olla myös athletic club!
        tai allianced club tai artic city, jotka molemmat on ollu esillä AC oulussa!

        kyll mä luulen,että se Air Conditioning


      • arsenaali
        huh hellettä kirjoitti:

        kyll mä luulen,että se Air Conditioning

        anal circus


      • näin
        arsenaali kirjoitti:

        anal circus

        Aivottomia cirkuspellejä.


      • rossoneri

        Näin voisi luulla, mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se että jengin perusti englantilaiset. Eli se ei ole Milano kuten Italiassa vaan englantilaisella tavalla Milan.

        Alussahan joukkue kulki nimellä "Milan Football & Cricket Club".

        Itsellä ei ole tarkempaa tietoa onko A.C. lyhenne sanoista "Associazone Calcio" vai mikä on jutun takana.


      • kauno
        rossoneri kirjoitti:

        Näin voisi luulla, mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se että jengin perusti englantilaiset. Eli se ei ole Milano kuten Italiassa vaan englantilaisella tavalla Milan.

        Alussahan joukkue kulki nimellä "Milan Football & Cricket Club".

        Itsellä ei ole tarkempaa tietoa onko A.C. lyhenne sanoista "Associazone Calcio" vai mikä on jutun takana.

        Mennäänpä Milanon ykkösjoukkueeseen. Internazionale (siis Inter) joutui vaihtamaan nimensä Mussolinin kaudella 1930-40 -luvuilla, kun nimi viittasi fasistien mielestä marxilaisuuteen. Multa on päässyt unohtumaan tämä Interin "varanimi". Muistaako joku?


      • Forza Juve
        kauno kirjoitti:

        Mennäänpä Milanon ykkösjoukkueeseen. Internazionale (siis Inter) joutui vaihtamaan nimensä Mussolinin kaudella 1930-40 -luvuilla, kun nimi viittasi fasistien mielestä marxilaisuuteen. Multa on päässyt unohtumaan tämä Interin "varanimi". Muistaako joku?

        Eikös se ollu Ambrosiana. Nimi tuli piispa Ambrogiuksesta (joku ton tyyppinen).


    • Hfdj

      AC tarkoittaa Al Caponea.

    • AC.Nizza

      Armored Core.

    • hhdhdf

      athletic club, ihan niinku fc on football club.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe