Tää voi olla typerä kysymys mutta...

soccer

Kysymys olis sellanen, että mitä seuran nimen edessä oleva kirjainyhdistelmä AC tarkoittaa? esim. AC Milan? ...ainoat sanat jotka tuosta tulevat mieleen ovat association club... vähän kaukaa haettua? onko sinne päinkään?

13

1491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jyker

En ole kirjoitusasusta ihan 100-% varma mutta luulisin lyhenteen tulevan sanaparista "Associazone Calcio" eli italian kieltä ja tarkoittaa kirjaimillisesti "jalkapalloyhdistystä" Kaikilla italialaisseuroillahan ei ole AC-lyhennettä vaan esimerkiksi Rooman pojilla se on AS (Associazone Sportivo)

Eli siis kyseessä on italiankielinen versio lyhenteestä FC (Football Club)

=)

• hhh

noin se italiaanoilla menee, mutta ac allianssi on nolosti airport city allianssi. Hyvä meininki!

• Jyker
        hhh kirjoitti:

noin se italiaanoilla menee, mutta ac allianssi on nolosti airport city allianssi. Hyvä meininki!

Airport Cityko se olikin. Minä luulin että se tulee sanoista Aina Conkassa. =)

• jayssi
        Jyker kirjoitti:

Airport Cityko se olikin. Minä luulin että se tulee sanoista Aina Conkassa. =)

AC voi olla myös athletic club!
        tai allianced club tai artic city, jotka molemmat on ollu esillä AC oulussa!

• huh hellettä
        jayssi kirjoitti:

AC voi olla myös athletic club!
        tai allianced club tai artic city, jotka molemmat on ollu esillä AC oulussa!

kyll mä luulen,että se Air Conditioning

• arsenaali
        huh hellettä kirjoitti:

kyll mä luulen,että se Air Conditioning

anal circus

• näin
        arsenaali kirjoitti:

anal circus

Aivottomia cirkuspellejä.

• rossoneri

Näin voisi luulla, mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se että jengin perusti englantilaiset. Eli se ei ole Milano kuten Italiassa vaan englantilaisella tavalla Milan.

Alussahan joukkue kulki nimellä "Milan Football & Cricket Club".

Itsellä ei ole tarkempaa tietoa onko A.C. lyhenne sanoista "Associazone Calcio" vai mikä on jutun takana.

• kauno
        rossoneri kirjoitti:

Näin voisi luulla, mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se että jengin perusti englantilaiset. Eli se ei ole Milano kuten Italiassa vaan englantilaisella tavalla Milan.

Alussahan joukkue kulki nimellä "Milan Football & Cricket Club".

Itsellä ei ole tarkempaa tietoa onko A.C. lyhenne sanoista "Associazone Calcio" vai mikä on jutun takana.

Mennäänpä Milanon ykkösjoukkueeseen. Internazionale (siis Inter) joutui vaihtamaan nimensä Mussolinin kaudella 1930-40 -luvuilla, kun nimi viittasi fasistien mielestä marxilaisuuteen. Multa on päässyt unohtumaan tämä Interin "varanimi". Muistaako joku?

• Forza Juve
        kauno kirjoitti:

Mennäänpä Milanon ykkösjoukkueeseen. Internazionale (siis Inter) joutui vaihtamaan nimensä Mussolinin kaudella 1930-40 -luvuilla, kun nimi viittasi fasistien mielestä marxilaisuuteen. Multa on päässyt unohtumaan tämä Interin "varanimi". Muistaako joku?

Eikös se ollu Ambrosiana. Nimi tuli piispa Ambrogiuksesta (joku ton tyyppinen).

• Hfdj

AC tarkoittaa Al Caponea.

• AC.Nizza

Armored Core.

• hhdhdf

athletic club, ihan niinku fc on football club.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3976
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1899
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1364
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1296
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1185
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1031
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      941
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      333
      914
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      901
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      892
    Aihe