Kysymys olis sellanen, että mitä seuran nimen edessä oleva kirjainyhdistelmä AC tarkoittaa? esim. AC Milan? ...ainoat sanat jotka tuosta tulevat mieleen ovat association club... vähän kaukaa haettua? onko sinne päinkään?
Tää voi olla typerä kysymys mutta...
13
1416
Vastaukset
- Jyker
En ole kirjoitusasusta ihan 100-% varma mutta luulisin lyhenteen tulevan sanaparista "Associazone Calcio" eli italian kieltä ja tarkoittaa kirjaimillisesti "jalkapalloyhdistystä" Kaikilla italialaisseuroillahan ei ole AC-lyhennettä vaan esimerkiksi Rooman pojilla se on AS (Associazone Sportivo)
Eli siis kyseessä on italiankielinen versio lyhenteestä FC (Football Club)
=)- hhh
noin se italiaanoilla menee, mutta ac allianssi on nolosti airport city allianssi. Hyvä meininki!
- Jyker
hhh kirjoitti:
noin se italiaanoilla menee, mutta ac allianssi on nolosti airport city allianssi. Hyvä meininki!
Airport Cityko se olikin. Minä luulin että se tulee sanoista Aina Conkassa. =)
- jayssi
Jyker kirjoitti:
Airport Cityko se olikin. Minä luulin että se tulee sanoista Aina Conkassa. =)
AC voi olla myös athletic club!
tai allianced club tai artic city, jotka molemmat on ollu esillä AC oulussa! - huh hellettä
jayssi kirjoitti:
AC voi olla myös athletic club!
tai allianced club tai artic city, jotka molemmat on ollu esillä AC oulussa!kyll mä luulen,että se Air Conditioning
- arsenaali
huh hellettä kirjoitti:
kyll mä luulen,että se Air Conditioning
anal circus
- näin
arsenaali kirjoitti:
anal circus
Aivottomia cirkuspellejä.
- rossoneri
Näin voisi luulla, mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se että jengin perusti englantilaiset. Eli se ei ole Milano kuten Italiassa vaan englantilaisella tavalla Milan.
Alussahan joukkue kulki nimellä "Milan Football & Cricket Club".
Itsellä ei ole tarkempaa tietoa onko A.C. lyhenne sanoista "Associazone Calcio" vai mikä on jutun takana. - kauno
rossoneri kirjoitti:
Näin voisi luulla, mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se että jengin perusti englantilaiset. Eli se ei ole Milano kuten Italiassa vaan englantilaisella tavalla Milan.
Alussahan joukkue kulki nimellä "Milan Football & Cricket Club".
Itsellä ei ole tarkempaa tietoa onko A.C. lyhenne sanoista "Associazone Calcio" vai mikä on jutun takana.Mennäänpä Milanon ykkösjoukkueeseen. Internazionale (siis Inter) joutui vaihtamaan nimensä Mussolinin kaudella 1930-40 -luvuilla, kun nimi viittasi fasistien mielestä marxilaisuuteen. Multa on päässyt unohtumaan tämä Interin "varanimi". Muistaako joku?
- Forza Juve
kauno kirjoitti:
Mennäänpä Milanon ykkösjoukkueeseen. Internazionale (siis Inter) joutui vaihtamaan nimensä Mussolinin kaudella 1930-40 -luvuilla, kun nimi viittasi fasistien mielestä marxilaisuuteen. Multa on päässyt unohtumaan tämä Interin "varanimi". Muistaako joku?
Eikös se ollu Ambrosiana. Nimi tuli piispa Ambrogiuksesta (joku ton tyyppinen).
- Hfdj
AC tarkoittaa Al Caponea.
- AC.Nizza
Armored Core.
- hhdhdf
athletic club, ihan niinku fc on football club.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442328
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521583Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578- 641267
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451267The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall227992- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20829