Mistä koulutus kotiavustajan tai henk koht avustajan työhön

Mimmu

Onko kellää tietoa mistä voisi saada koulutuksen henkilökohtaisen avustajan työhön? voiko oppisopimuksella opiskella ja kauan koulutus kestäisi? mikä palkka taso?

10

8946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa

Lähihoitajahan siihen menee. Tietääkseni. Koulutus on toisen asteen koulutus, 3- vuotinen,paitsi jos sulla on jo jokin koulutus/lukio, niinsaat sen suoritettua aikaisemmin.
      Oppisopimuksella periaatteessa voisi, mutta paikka on siis etsittäväitse. Ja voin vinkiksi sanoa, ettei ainakaan Turusta sairaaloista ja terveyskeskuksista paikkaa löydy. En tosin kysynyt yksityisiltä enkävanhainkodista tai kotipalvelusta.

Palkkataso ei ole kummoinen...

• Heidi

Niin ei tarvii molempiin välttämättä mitään koulutusta monet ovat usein välivuotta pitäviä opiskelijoita. Palkka on noin 1200€ -verot joten jos opiskelet lähihoitajaksi niin älä mene noihin hommiin jos haluat edes vähän enemmän tienata ;)

• Kodinhoitaja
        Heidi kirjoitti:

Niin ei tarvii molempiin välttämättä mitään koulutusta monet ovat usein välivuotta pitäviä opiskelijoita. Palkka on noin 1200€ -verot joten jos opiskelet lähihoitajaksi niin älä mene noihin hommiin jos haluat edes vähän enemmän tienata ;)

JOs sinulla on lähihoitajan tutkinto, silloin kannattaa tehdä töitä KODINHOITAJAN tittelillä, ei KOTIAVUSTAJAN. K.hoitajan palkka siinä vähän alle 1500 euroa. Kotiavustajalla ei ole tätä lähihoitajan tutkintoa, siksi joutuvat tekemään samat hommat pienemmällä liksalla. Mieti nyt vielä kannattaako ko. alalle edes lähteä. Mummot on aika vittumaisia nykyään...

• Boss

Kodinhoitajani tekee aina kaikki mitä mieleeni juolahtaa ja mihin aikaan tahansa. Hänen palkkansa on 3000e/kk. Kansakoulun on käynyt. Lisäksi annoin hänelle mm. joulurahaa 5000e, koska hän oma-aloitteisesti tekee kaikki ja ylläpitää taloa, autoja, mokkejä jne.

• Minä

Hyvä veto, heh.Tosiaan maksat tollasta liksaa jollekin kodinhoitajalle, vaikkahan hieros pallejas niin ei niille tollasia makseta, liksa siin´ä 1500 euroa-

• iitamar
        Minä kirjoitti:

Hyvä veto, heh.Tosiaan maksat tollasta liksaa jollekin kodinhoitajalle, vaikkahan hieros pallejas niin ei niille tollasia makseta, liksa siin´ä 1500 euroa-

Itse kävin työvoima poliittisena koulutuksena lähiavustajaksi.Ja sen jälkeen olen ollut koko ajan töissä.Sitähän se on paskan siivoamista yms.,mutta tunnen siinä työssä itseni todella tarpeelliseksi ja pidän työstäni,ehkä opiskelen vielä lähihoitajaksi.Olen töissä vanhainkodissa,mutta voisin toimia myös kotipalvelussa tai henkilökohtaisena avustajana.

• haluan töitä

vautsi.olet varmasti joku tosi rikas boss. haluan ehdottomasti sinulle töihin,minunkin rahahuoleni häviäisi vähäksi aikaa...ei tarvi aina kituuttaa paska palkoilla

• erika1

Mina olen etsimassa työitä,

• No mitenkäs siinä tapauksessa jos takana on jo 1 ammattitukinto ja silti haluaa vaihtaa ammattia oppisoipimuksella? Vastauksia pliis.

• Avustajatyttö -80

Miten niin 1200€ palkka?! On se nyt enemmän, ainakin jos teet täydet tunnit. Palkka riippuu myös vuosilisistä, joita karttuu, jos olet hommissa pidempään. Sillon alkaa saada jo kohtalaista palkkaa. Myös voi olla parempi palkka, jos palkkaus hoituu yksityisesti, kuten minulle tulee osa palkasta...

Koulutusta et tarvitse, ei sitä ole mullakaan. Hommiin vaan, jos et työtä pelkää, ja olet avoimin mielin valmis kaikenlaisiin tehtäviin...Oikealla asenteella työ on hyvässä paikassa ihan mukavaa. Minä pidän siitä, että tehtäväni ovat aika monipuolisia, vaikka välillä onkin sitä kakkahommaa ja vaipan vaihtoa, mut on paljon muutakin, ja siihenkin olen tottunut. Toivottavasti et joudu paikkaan, jossa joudut vain siivoamaan. Ainakaan mä en sitä jaksaisi, mutta kuulema monilla avustajilla se on pääasiallinen tehtävä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe