Onko kellää tietoa mistä voisi saada koulutuksen henkilökohtaisen avustajan työhön? voiko oppisopimuksella opiskella ja kauan koulutus kestäisi? mikä palkka taso?
Mistä koulutus kotiavustajan tai henk koht avustajan työhön
10
8946
Vastaukset
- Liisa
Lähihoitajahan siihen menee. Tietääkseni. Koulutus on toisen asteen koulutus, 3- vuotinen,paitsi jos sulla on jo jokin koulutus/lukio, niinsaat sen suoritettua aikaisemmin.
Oppisopimuksella periaatteessa voisi, mutta paikka on siis etsittäväitse. Ja voin vinkiksi sanoa, ettei ainakaan Turusta sairaaloista ja terveyskeskuksista paikkaa löydy. En tosin kysynyt yksityisiltä enkävanhainkodista tai kotipalvelusta.
Palkkataso ei ole kummoinen...- Heidi
Niin ei tarvii molempiin välttämättä mitään koulutusta monet ovat usein välivuotta pitäviä opiskelijoita. Palkka on noin 1200€ -verot joten jos opiskelet lähihoitajaksi niin älä mene noihin hommiin jos haluat edes vähän enemmän tienata ;)
- Kodinhoitaja
Heidi kirjoitti:
Niin ei tarvii molempiin välttämättä mitään koulutusta monet ovat usein välivuotta pitäviä opiskelijoita. Palkka on noin 1200€ -verot joten jos opiskelet lähihoitajaksi niin älä mene noihin hommiin jos haluat edes vähän enemmän tienata ;)
JOs sinulla on lähihoitajan tutkinto, silloin kannattaa tehdä töitä KODINHOITAJAN tittelillä, ei KOTIAVUSTAJAN. K.hoitajan palkka siinä vähän alle 1500 euroa. Kotiavustajalla ei ole tätä lähihoitajan tutkintoa, siksi joutuvat tekemään samat hommat pienemmällä liksalla. Mieti nyt vielä kannattaako ko. alalle edes lähteä. Mummot on aika vittumaisia nykyään...
- Boss
Kodinhoitajani tekee aina kaikki mitä mieleeni juolahtaa ja mihin aikaan tahansa. Hänen palkkansa on 3000e/kk. Kansakoulun on käynyt. Lisäksi annoin hänelle mm. joulurahaa 5000e, koska hän oma-aloitteisesti tekee kaikki ja ylläpitää taloa, autoja, mokkejä jne.
- Minä
Hyvä veto, heh.Tosiaan maksat tollasta liksaa jollekin kodinhoitajalle, vaikkahan hieros pallejas niin ei niille tollasia makseta, liksa siin´ä 1500 euroa-
- iitamar
Minä kirjoitti:
Hyvä veto, heh.Tosiaan maksat tollasta liksaa jollekin kodinhoitajalle, vaikkahan hieros pallejas niin ei niille tollasia makseta, liksa siin´ä 1500 euroa-
Itse kävin työvoima poliittisena koulutuksena lähiavustajaksi.Ja sen jälkeen olen ollut koko ajan töissä.Sitähän se on paskan siivoamista yms.,mutta tunnen siinä työssä itseni todella tarpeelliseksi ja pidän työstäni,ehkä opiskelen vielä lähihoitajaksi.Olen töissä vanhainkodissa,mutta voisin toimia myös kotipalvelussa tai henkilökohtaisena avustajana.
- haluan töitä
vautsi.olet varmasti joku tosi rikas boss. haluan ehdottomasti sinulle töihin,minunkin rahahuoleni häviäisi vähäksi aikaa...ei tarvi aina kituuttaa paska palkoilla
- erika1
Mina olen etsimassa työitä,
No mitenkäs siinä tapauksessa jos takana on jo 1 ammattitukinto ja silti haluaa vaihtaa ammattia oppisoipimuksella? Vastauksia pliis.
- Avustajatyttö -80
Miten niin 1200€ palkka?! On se nyt enemmän, ainakin jos teet täydet tunnit. Palkka riippuu myös vuosilisistä, joita karttuu, jos olet hommissa pidempään. Sillon alkaa saada jo kohtalaista palkkaa. Myös voi olla parempi palkka, jos palkkaus hoituu yksityisesti, kuten minulle tulee osa palkasta...
Koulutusta et tarvitse, ei sitä ole mullakaan. Hommiin vaan, jos et työtä pelkää, ja olet avoimin mielin valmis kaikenlaisiin tehtäviin...Oikealla asenteella työ on hyvässä paikassa ihan mukavaa. Minä pidän siitä, että tehtäväni ovat aika monipuolisia, vaikka välillä onkin sitä kakkahommaa ja vaipan vaihtoa, mut on paljon muutakin, ja siihenkin olen tottunut. Toivottavasti et joudu paikkaan, jossa joudut vain siivoamaan. Ainakaan mä en sitä jaksaisi, mutta kuulema monilla avustajilla se on pääasiallinen tehtävä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733