Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olin kaaso - joka haukuttiin häissä kännissä..

ei ikinä enää kaasoksi!!

että tällainen tapaus!!

Ystäväni pyysi minut kaasoksi jo 6kk ennen häitä. No siinä sitten yhdessä askarreltiin, ostin omilla rahoilla koristeita, huolehdin ohjelmistosta, pidin puheen, autoin kaikin tavoin kuin ikinä pystyin, hääpuvun valinnasta lähtien tiivisti mukana. Suuri päivä koitti ja aamusta asti yhdessä tehtiin kaikenlaista ja rahaa paloi myös minulta ja ikinä en ajatellut edes pyytäväni korvausta koska halusin ystävälleni upeat unelma häät!! MUTTA kun kello läheni ½ yön ja morsian oli täydessä kännissä ja hänen siskon mies alkoi olemaan myös niin kaatokännissä että riitahan siitä sitten kehkeytyi. Yritin hienovaraisesti rauhoitella tilannetta. Tämä mies yritti iskeä minua ja morsian hermostui minulle vaikka olin oman mieheni kanssa ja kiersin tätä morsiammen siskon vanhaa ukkoa kaukaa koska hän ahdisteli minua koko ajan. Siitä sitten morsian otti tulet alle ja alkoi huutamaan koko helvetin porukan edessa kuinka huono kaaso olen ollut, ja kuinka olin pilannut hänen häätja ettei halua nähdä minua ikinä!!. Seuraavana päivänä hän pyysi anteeksi käytöstään mutta kuukausia hehkutettu kaason muistolahja on edellen saamatta. Oli kuulema ostanut vielä kultasepän liikkestä jotain pientä ja herkkää... No sainhan jo palkinnon häissä - täydellisen nolaamisen häissä muiden ystävieni seurassa. Onneksi kaikki tietävät että vintti sillä akalla on pimeä ja ystävyytemme on hiipunut olemattomaksi.Ikuisesti muistan sen tunteen ja koska olen menossa itse naimisiin ensi kesänä, olen pyytänyt itselleni kaksi kaasoa joiden tehtävä on hieman auttaa askartelussa ja olla tukenani sinä suurena päivänä yhtään muuta tekemättä. He saavat nauttia suuresta päivästä myös kanssani ilman komplikaatioita!!! Joten olkaa kohteliaita kaasoillenne ja älkää odottako häneltä niin paljon, ihmiset ovat hyvin erilaisia kuitenkin ja kaaso ei ole koira!!! Nauttikaa elänmänne suuresta päivästä!

9

5765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avarakatseinen

      ystävänsä voi valita, sukulaisiaan ei!
      Joskus asiat vain unohtuvat...
      (ja menevät sekaisin)

    • Kiitti mulle riitti

      Olin takavuosina kaasosona ensimmäisen ja viimeisen kerran.

      Haukut sain tosin vasta häiden jälkeen, kun kutsuvieraat olivat hankkineet häälahjoja häälistan ulkopuolelta(kin). Eivät uudet sukulaiset arvanneet millainen niuho morsian on. Rouva mekasti suuvaahdossa mitä hän tekee kasalla kattiloita jne..

      Häissä ottamani valokuvat, jotka olin luvannut morsiamen sisarelle olisi pitänyt repiä valokuva-albumista ja toimittaa hänelle, vaikka oltiin jo polttariporukalla toimitettu läjäpäin hänelle valokuvia.

      Pienistä riidoista kertyi sen verran suuri soppa, että ei olla oltu ystäviä enää vuosiin. Kuuluu edelleen haukkuvan minua mennen tullen kotiväelleen/sukulaisilleen.

      Ystävilleni olenkin suureen ääneen kuuluttanut, että ikinä en enää ryhdy kaasoksi ja itse en ketään ystävääni kaasoksi pyydä.

      .. Että kiitos Minna mieleenpainuneesta kokemuksesta.

      • kaasona

        Minua alkaa lähinnä huvittaa joidenkin morsioiden herkistely, että kaasoksi pyydetään parasta ystävää ja hän on sitten tukena ja turvana häissä ja kunniavieraana...

        Siis todellisuushan on täysin toinen. Häihin on pari päivää aikaa, mutta itse tekisi mieli heittää hanskat tiskiin jo tässä vaiheessa. Kun minua pyydettiin kaasoksi oli tarkoitus, että olen tuki ja turva nyt olenkin havainnut, että saan olla työjuhta, joka hoitaa myös seremoniamestarin tehtävät ja kiitosta tuskin tulen saamaan. Korkeintaan kommentteja, kun en pysty jakautumaan kahteen paikkaan ja ehdi auttaa morsianta joka välissä (itse lähinnä mietin, että ehdinkö edes syödä mitään koko päivän aikana).

        Olen päätynyt jo nyt siihen lopputulokseen, etten halua olla enää kenellekään toiselle kaasona ja vakavasti mietin myös sitä, että tarvitsen hääparisakin lomaa muutamia kuukausia.


      • emma
        kaasona kirjoitti:

        Minua alkaa lähinnä huvittaa joidenkin morsioiden herkistely, että kaasoksi pyydetään parasta ystävää ja hän on sitten tukena ja turvana häissä ja kunniavieraana...

        Siis todellisuushan on täysin toinen. Häihin on pari päivää aikaa, mutta itse tekisi mieli heittää hanskat tiskiin jo tässä vaiheessa. Kun minua pyydettiin kaasoksi oli tarkoitus, että olen tuki ja turva nyt olenkin havainnut, että saan olla työjuhta, joka hoitaa myös seremoniamestarin tehtävät ja kiitosta tuskin tulen saamaan. Korkeintaan kommentteja, kun en pysty jakautumaan kahteen paikkaan ja ehdi auttaa morsianta joka välissä (itse lähinnä mietin, että ehdinkö edes syödä mitään koko päivän aikana).

        Olen päätynyt jo nyt siihen lopputulokseen, etten halua olla enää kenellekään toiselle kaasona ja vakavasti mietin myös sitä, että tarvitsen hääparisakin lomaa muutamia kuukausia.

        Minäkin otin ansaitun loman morsiamesta, hän varmaan ihmetteli miksei minusta kuulu. En tosiaan jaksanut välittää siinä vaiheessa. Sen sanon että jos vielä saisin valita, niin kieltäytyisin kohteliaasti kaason tehtävästä ihan säilyttääkseni ystävyyden ja oman mielenterveyteni.. kauheaa kun tälläkin hetkellä minulle sana "häät" merkitsee enemmänkin kirosanaa kuin jotakin kaunista ja romanttista, niin kuin pitäisi :( ja kerronpa vielä yhden jutun. Paria kuukautta ennen häitä sulhanen sanoi minulle juotuaan muutaman liikaa, että: "sinusta ottaisin vaimon jos saisin" arvatkaa olisinko tuon kertomalla saanut koko hela hoidon peruttua.. nimittäin kyseinen pari ei missään nimessä ole onnellinen, lähinnä naimisiinkin menivät lasten takia. Heidän parisuhteeseensa kuuluu sairaalloista mustasukkaisuutta, älyttömiä riitoja, väkivaltaa..he ovat kai itse tottuneet sellaiseen tapaan elää, enkä jaksa enää puuttua, kaikkeni olen tehnyt auttaakseni.


      • kaasona
        emma kirjoitti:

        Minäkin otin ansaitun loman morsiamesta, hän varmaan ihmetteli miksei minusta kuulu. En tosiaan jaksanut välittää siinä vaiheessa. Sen sanon että jos vielä saisin valita, niin kieltäytyisin kohteliaasti kaason tehtävästä ihan säilyttääkseni ystävyyden ja oman mielenterveyteni.. kauheaa kun tälläkin hetkellä minulle sana "häät" merkitsee enemmänkin kirosanaa kuin jotakin kaunista ja romanttista, niin kuin pitäisi :( ja kerronpa vielä yhden jutun. Paria kuukautta ennen häitä sulhanen sanoi minulle juotuaan muutaman liikaa, että: "sinusta ottaisin vaimon jos saisin" arvatkaa olisinko tuon kertomalla saanut koko hela hoidon peruttua.. nimittäin kyseinen pari ei missään nimessä ole onnellinen, lähinnä naimisiinkin menivät lasten takia. Heidän parisuhteeseensa kuuluu sairaalloista mustasukkaisuutta, älyttömiä riitoja, väkivaltaa..he ovat kai itse tottuneet sellaiseen tapaan elää, enkä jaksa enää puuttua, kaikkeni olen tehnyt auttaakseni.

        Täytyy tunnustaa, että olen itse hieman miettinyt myös sitä, miksi tämä pariskunta on menossa naimisiin. Tiedän morsiamen lempanneen pari edellistä avomiestään ihan sen takia, että nämä eivät vielä olleet valmiita hääkellojen kalkatukseen. Nyt tuntuu löytäneen miehen, joka suostuu alttarille astelemaan, mutta minulle selvisi tuossa joku aika sitten sulhosta sellasia asioita, että mietin todella vakavasti liiton kestoa. Myös morsian on aika äkkipikanen ja hän on jättänyt edelliset avomiehensä sellaisessa vauhdilla, että miehet ovat jääneet ihmeissään miettimään, että mitä oikein tapahtui.

        Toivon toki, että tämä liitto on nyt sitten pysyvä, mutta en olisi valmis laittamaan rahojani siitä likoon.


    • Katri

      Kaikki sympatiani on puolellasi! Ja tässä minun tarinani elämäni nöyryyttävimmästä tapahtumasta: Veljeni meni naimisiin viime kesänä. Ystävyyssuhdettamme parantaaksemme veljeni morsian pyysi minua kaasokseen. Häitä suunniteltiin kuukausia etukäteen, ne haluttiin pitää pieninä ja vanhempiemme kotitalossa jossa oli runsaasti tilaa. Haluttiin paljon kukkia puutarhaan ja itse leivotut tarjottavat, koska morsiuspari ei halunnut investoida vähiä varojaan juhlaan. Pari ei myöskään laittanut tikkua ristiin häiden eteen, ei tehnyt yhtäkään pikkuleipää tai edes auttanut siivoamisessa tai muissa järjestelyissä. Taloudellisesta puolesta ei edes puhuttu, pikkuhiljaa vanhemmillemme alkoi valjeta että morsian odotti vanhempiemme maksavan viulut koska häät pidettiin heidän talossaan. Minä siis leikkasin ruohoa ja trimmasin kukkia puutarhassa, järjestin polttarit, leivoin, siivosin jne. Morsiuspari ei tehnyt mitään, onneksi sentään sukulaiseni riensivät apuun. Polttaripäivänä morsian ei halunnut minua mukaan juhliin joten jäi sekin "lysti" väliin. Hääamuuna oli kaikki valmista, häät menivät upeasti ja olin ylpeä siitä mitä olin saavuttanut, vaikkakin katkera. Kiitoksen sain veljeltäni, mutta kälyltäni en koskaan saanut kiitosta tai mitään muutakaan. Minun "kuului" hänen mielestään tehdä järjestelyt. Tämän jälkeen tuoreesta avioparista ei kuulunut mitään pitkiin aikoihin. Emme vieläkään ole saaneet yhtäkään kuvaa hääparista tai vieraista, aikaa omien kuvien ottamiseen ei oikeastaan ollut. Välimme veljeeni ja hänen vaimoonsa ovat nyt vain nimelliset, en vieläkään pysty antamaan heidän itsekkyyttään ja röyhkeyttään anteeksi. Onneksi asun toisessa kaupungissa eikä tarvitse tavata usein.

    • tiina

      Olenkin ajatellut että en ota kaasoa ollenkaan, mihin sitä nyt oikeastaan tarvitsee?
      En omista yhtään ystävää ja siskoani tai jotain kaukaisempaa en halua vaivata ja ikäerokin hieman vaivaa - sisko on 20 vuotta vanhempi.....

      Onkohan tyhmä päätös selvitä kaikesta yksin ja vielä ilman polttareita....

    • kaaso vm.04

      Hei,
      minullakin tämä kaason rooli, (kaiketi tarkoitus olla morsiamen HENKINEN tuki????)
      venähti vähän laajaksi, eli olin yleinen orja sekä "yleismies"-Jantunen. toisinsanoen tein kaikkea, mitä kukaan muu ei halunnut tehdä, sekä hääpäivänä että paljon ennen sitä. Autolla tuli ajettua näiden häiden takia n. 1000 km, rahaa paloi n. 300 euroa koristeisiin ja polttareihin kaikki aika ja vaiva. kiitosta en saanut, puhumattakaan kulujen korvaamisesta. Tässä yhteydessä haluaisinkin korostaa, hyvät morsiamet, että ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ KAASOJA HYVÄKSENNE, ORJINA, ÄLKÄÄKÄ LAITTAKO HEITÄ MAKSAMAAN POLTTAREITANNE JA HÄÄJÄRJESTELYJÄNNE!
      Ja te, ketkä mietitte, suostutteko kaasoksi, miettikää vielä toisen kerran sitä, mitä se mahdollisesti tarkoittaa. Itse päätin, että kun menen naimisiin, en tule pyytämään ketään kaasokseni, sillä upeat ja kauniit, ikimuistettavat häät saa kyllä aikaan ilman, että kenenkään tarvitsee olla piikana.

    • viime kesän kaaso

      Niinpä niin...
      ikävä kuulla että kohtalotovereitä löytyy...
      mä vaan sain suuren suuren kiitoksen morsiammen äidiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe