Yksinäinen neitokakadu

Tipu

Mun neitsikkapoikani on arkena päivittäin yksin sen ajan kun ihmiset on töissä/koulussa, eli n. 7 tuntia. Kun joku on sen huoneessa, se touhuaa normaalisti (syö, juo, leikkii, kaapii pohjaa yms.), mutta kun huoneesta poistuu, se kiipeää yläorrelle ja lakkaa tekemästä mitään. Tiedän, koska olen tarkkaillut sitä peilillä. Saattaa kummiskin olla että se tekee jotain arkipäivisin, mutta epäilen. Onko siitä haittaa, koska minusta ainakin tuntuu, että poika kyllästyy kohta kuollakseen...? Missä vika? Olemme suunnitelleet ottavamme sille kaverin. Alkaisiko poju silloin puuhailla vaikka ihminen ei ole paikalla?

7

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'Kaisapari'

      Ota neitsikallesi kaveri, sitä se kaipaa.
      Neitokakadu on parvilintu. Sinä ja muu perhe olette sen parvi nyt.
      Meillä oli neitopoika yksin vuoden ja kävi lopulta perin rasittavaksi.
      Ostimme sille puolison ja nyt on parempi.
      Huutaa kyllä edelleen ihmisten perään, mutta viihtyy myös rouvansa kanssa.

      • kakadu89

        Joo, kyllä sille kannattaa hankkia kaveri.
        Munkin neitokakadu koiras oli ensin yksin, mutta ostin seuraksi naaraan ja se todella tuli paljon iloisemmaksi ja vilkkaammaksi kuin ennen.
        Mutta muista, että niitä ei saa heti laittaa samaan häkkiin, eli ne pitää pitää vähintään viikko eri häkeissä!!


      • Tipu
        kakadu89 kirjoitti:

        Joo, kyllä sille kannattaa hankkia kaveri.
        Munkin neitokakadu koiras oli ensin yksin, mutta ostin seuraksi naaraan ja se todella tuli paljon iloisemmaksi ja vilkkaammaksi kuin ennen.
        Mutta muista, että niitä ei saa heti laittaa samaan häkkiin, eli ne pitää pitää vähintään viikko eri häkeissä!!

        Näin olen kuullut mutta tulee toinen häkki olemaan aika kallis investointi, kun loppujen lopuksi se on kumminkin ihan turha kun linnut on siirretty samaan.


      • Maria
        kakadu89 kirjoitti:

        Joo, kyllä sille kannattaa hankkia kaveri.
        Munkin neitokakadu koiras oli ensin yksin, mutta ostin seuraksi naaraan ja se todella tuli paljon iloisemmaksi ja vilkkaammaksi kuin ennen.
        Mutta muista, että niitä ei saa heti laittaa samaan häkkiin, eli ne pitää pitää vähintään viikko eri häkeissä!!

        Minulla on kokemusta neitokakaduista, joten mielestäni linnun voi laittaa heti samaan häkkiin. Olen itse laittanut monia nymfejä eikä ole tapahtunut yhtään mitään vaarallista.


      • Tipu
        Maria kirjoitti:

        Minulla on kokemusta neitokakaduista, joten mielestäni linnun voi laittaa heti samaan häkkiin. Olen itse laittanut monia nymfejä eikä ole tapahtunut yhtään mitään vaarallista.

        oli ihan hyvä että laitoin eri häkkeihin. Molemmat poikia ja ensimmäinen vielä aika itserakas ja väkivaltainen.
        Kun menivät samaan häkkiin, vanha asukki teki selväksi että se on pomo. kun toinen yritti tutustua, se sai pahasti nokilleen. Myöhemmin vanhempi yritti sovitella, mutta uusi huomasi olevansa noin 2x toisen kokoinen ja nyt vähän pomottaa pienempäänsä.


    • Tipu

      Luultavasti poikamme saa nyt kumppanin, kun tutulta saan poikasen ilmaiseksi. Siispä häkkirahat säästyvät. Kysyn että onko alkuperäinen häkki liian pieni kahdelle kun se on 65x65x50 (cm). Linnut ovat siinä vain nukkuessaan ja kun muu perhe on poissa kotoa. Muuten ne saisivat olla vapaina pitkin asuntoa (tietysti vain jos itse haluavat).

    • Eläinrakas123

      Lintujen pitää aina olla vapaana päivittäin, joten erittäin hyvä jos saat pidettyä lintuja vapaana joka päivä :) häkki on kyllä vähän liian pieni, mutta käytettynä esim. löytää halvemmalla hyviä häkkejä, kannattaa etsiä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe