Mun neitsikkapoikani on arkena päivittäin yksin sen ajan kun ihmiset on töissä/koulussa, eli n. 7 tuntia. Kun joku on sen huoneessa, se touhuaa normaalisti (syö, juo, leikkii, kaapii pohjaa yms.), mutta kun huoneesta poistuu, se kiipeää yläorrelle ja lakkaa tekemästä mitään. Tiedän, koska olen tarkkaillut sitä peilillä. Saattaa kummiskin olla että se tekee jotain arkipäivisin, mutta epäilen. Onko siitä haittaa, koska minusta ainakin tuntuu, että poika kyllästyy kohta kuollakseen...? Missä vika? Olemme suunnitelleet ottavamme sille kaverin. Alkaisiko poju silloin puuhailla vaikka ihminen ei ole paikalla?
Yksinäinen neitokakadu
7
1387
Vastaukset
- 'Kaisapari'
Ota neitsikallesi kaveri, sitä se kaipaa.
Neitokakadu on parvilintu. Sinä ja muu perhe olette sen parvi nyt.
Meillä oli neitopoika yksin vuoden ja kävi lopulta perin rasittavaksi.
Ostimme sille puolison ja nyt on parempi.
Huutaa kyllä edelleen ihmisten perään, mutta viihtyy myös rouvansa kanssa.- kakadu89
Joo, kyllä sille kannattaa hankkia kaveri.
Munkin neitokakadu koiras oli ensin yksin, mutta ostin seuraksi naaraan ja se todella tuli paljon iloisemmaksi ja vilkkaammaksi kuin ennen.
Mutta muista, että niitä ei saa heti laittaa samaan häkkiin, eli ne pitää pitää vähintään viikko eri häkeissä!! - Tipu
kakadu89 kirjoitti:
Munkin neitokakadu koiras oli ensin yksin, mutta ostin seuraksi naaraan ja se todella tuli paljon iloisemmaksi ja vilkkaammaksi kuin ennen.
Mutta muista, että niitä ei saa heti laittaa samaan häkkiin, eli ne pitää pitää vähintään viikko eri häkeissä!!Näin olen kuullut mutta tulee toinen häkki olemaan aika kallis investointi, kun loppujen lopuksi se on kumminkin ihan turha kun linnut on siirretty samaan.
- Maria
kakadu89 kirjoitti:
Mutta muista, että niitä ei saa heti laittaa samaan häkkiin, eli ne pitää pitää vähintään viikko eri häkeissä!!Minulla on kokemusta neitokakaduista, joten mielestäni linnun voi laittaa heti samaan häkkiin. Olen itse laittanut monia nymfejä eikä ole tapahtunut yhtään mitään vaarallista.
- Tipu
Maria kirjoitti:
Minulla on kokemusta neitokakaduista, joten mielestäni linnun voi laittaa heti samaan häkkiin. Olen itse laittanut monia nymfejä eikä ole tapahtunut yhtään mitään vaarallista.
oli ihan hyvä että laitoin eri häkkeihin. Molemmat poikia ja ensimmäinen vielä aika itserakas ja väkivaltainen.
Kun menivät samaan häkkiin, vanha asukki teki selväksi että se on pomo. kun toinen yritti tutustua, se sai pahasti nokilleen. Myöhemmin vanhempi yritti sovitella, mutta uusi huomasi olevansa noin 2x toisen kokoinen ja nyt vähän pomottaa pienempäänsä.
- Tipu
Luultavasti poikamme saa nyt kumppanin, kun tutulta saan poikasen ilmaiseksi. Siispä häkkirahat säästyvät. Kysyn että onko alkuperäinen häkki liian pieni kahdelle kun se on 65x65x50 (cm). Linnut ovat siinä vain nukkuessaan ja kun muu perhe on poissa kotoa. Muuten ne saisivat olla vapaina pitkin asuntoa (tietysti vain jos itse haluavat).
- Eläinrakas123
Lintujen pitää aina olla vapaana päivittäin, joten erittäin hyvä jos saat pidettyä lintuja vapaana joka päivä :) häkki on kyllä vähän liian pieni, mutta käytettynä esim. löytää halvemmalla hyviä häkkejä, kannattaa etsiä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015