Tietääx joku?

APUA!

Onx noi kaikki belgit silleen luonnevikaisii?

8

1041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

...ne koirat oo.Vaan niitten omistajat jotka ei osaa koiriaan kasvattaa.Loistava koira oikein kohdeltuna ja kasvatettuna.

• Henna

Kai toi oli vitsi? Vai muuten vain jotain ongelmia...
      Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta rajansa kaikella...

• Dark Angel

Oh,my god!!!

Ei!! Belgianpaimenkoirat luokitellaan niin sanottuihin TERVEISIIN rotuihin!
      Ei kerrassaan mitään luonnevikoja!
      Käy Suomen belginapaimenkoirayhdistys ry:n sivuilla ja lue sieltä!

• Aida

Belgit luokitellaan FYYSISESTI terveisiin rotuihin. Kyllä belgeilläkin niitä "luonnevikoja" on. Vai mitä sanot paukkuarasta PK-rotuisesta?

Eikä YHDENKÄÄN rotuyhdistyksen sivuilla kerrota niitä kaikkia rodun huonoja puolia. Ensinnäkin koiranomistajat ja kasvattajat pimittävät tietoja itsellään, paukkuaroiksi tiedettyjä koiria ei luonnetestata jne. Vain kaivautumalla itse syvääkin syvemmälle jonkun rodun maailmaan voi alkaa puhumaan varmuudella rodussa esiintyvistä ongelmista.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: Ei, kaikki belgit eivät tosiaankaan ole "luonnevikaisia", sen enempää kuin kaikki chihuahuatkaan rasittavia pikku räksyttäjiä.

• Eikö?

Iso osa nykyisistä belgeistä on niin arkoja, että luimistelevat häntä koipien välissä ja saattavat käydä käteen kiinni, jos joku vieras lähestyy. Kasvattajat haluavat vaan kauniita koiria ja pääkoppa jääkin sitten vähän vähemmälle.

Ja epilepsia on räjähtämässä käsiin. Siitä vaan edelleen vaietaan ja ollaan kuin 'yhtään koiraa ei ole ainakaan minun kasvateistani saanut koskaan epilepsiakohtausta'.

Yhtään tervettä linjaa ei enää Suomesta löydy!

• Alexandra
        Eikö? kirjoitti:

Iso osa nykyisistä belgeistä on niin arkoja, että luimistelevat häntä koipien välissä ja saattavat käydä käteen kiinni, jos joku vieras lähestyy. Kasvattajat haluavat vaan kauniita koiria ja pääkoppa jääkin sitten vähän vähemmälle.

Ja epilepsia on räjähtämässä käsiin. Siitä vaan edelleen vaietaan ja ollaan kuin 'yhtään koiraa ei ole ainakaan minun kasvateistani saanut koskaan epilepsiakohtausta'.

Yhtään tervettä linjaa ei enää Suomesta löydy!

Riippuu kyllä täysin siitä, mikä omistaja kyseessä. Jos menet katsomaan luonnetestattuja belgian paimenkoiria, eivät koirat ole paukkuarkoja. Monet rodut ovat paukkuarkoja, riippuu enemmänkin kasvattajasta, omistajasta tottumuksesta, paimennushalusta, turhautumisesta yms. Jos koiran kasvattaja on tehnyt jotain väärin, neuvonnut tulevaa omistajaa väärin "muokkautuu" koiran luonne huomattavasti. Mikäli koira on tottunut vain omaan omistajaansa, ja ei vieraisiin tungetteleviin ihmisiin ja koiriin, niin koira hyökkää. Ei sen takia että se olisi mielenvikainen tai arka vaan sen takia että koira tuntee jotain uhkaavaa. Mikäli koiralla on suuri paimennus tai metsästys vietti, ei koira pakolla tee muuta kuin paimentaa omaansa tai jos metsästys vietti on suuri niin hyökkää kimppuun. Jos koira on turhautunut, toisin sanoen se on yliagressiivinen ja purkaa kaiken ihan tyhmiin asioihin. Mieti siis uudestaan mitä sanot. Mikäli sinut kiinnitettäisiin vain tuolinjalkaan, jota et jaksa nostaa etkä pääse irti, niin etkö sinä silloin ole tylsistynyt, ja kuitenkin valmis hyökkämään, voimalla pois heti kuin pääset?

• *sarianna*

sä oot luonne vikanen!! ei koiria haukuta luonne vikasiks, ainakaan mun koira ei ole.. itelläs taitaa päässä vähän viirata kun kysyt tollasia..

• Koirala

Eivät ne ole luonnevikaisia vaikka ovatkin vilkkaita. Se kuuluu niiden normaaliin luonteeseen. Tietysti ei ole rotua josta ei luonnevikaista löydy. Niitä on sekarotuisissakin. Kasvatus vaikuttaa siihen paljon. Kun ihminen tekee virheen epäillään koirassa olevan vian. Joskus koirassa voi olla jokin sairaus joka voi oirehtia kuten luonnevika. Omassa koirassa oli sellainen joka paljastui koiran kuoltua aivokasvaimeksi. Oli rotu mikä hyvänsä kannattaa etsiä vaikka kirjallisuudesta mitä sanotaan sen luonteesta ja kasvatuksesta, niin silloin tietää mitä odottaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe