VW LT/ MB Sprinter erot???

-Masa-

Moro !
Kysymys kevyistä kuorma-autoista...
Sehän tiedetään että noissa on sama kori paljon muutakin yhteistä, mutta onko esim. se iso 2,8l 158hv kone kumman tekemä. Tuskin sattumalta on samoilla specseillä kone laitettu?? Mitenkäs vaihteisto??
Osto harkinnassa (=haku Saksasta)... VW halvempi... MB hienompi..
Kiitos infosta !!

4

1451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersulla ajava

      volkkarissa on käsittääkseni volkkaria eli romurautaa oikeastaan vaan kone. eli koko autoa ei ole pilattu:)
      vaihteisto ym. pitäs olla mersua.
      kyllä kai sillä helkkarillakin pärjää mutta olen kuullut monelta joilla sellanen on että huolto kustannukset ovat siinä paljon isommat. eikä kone ole niin kestävä.ja ota myös huomioon että kun joskus olet autoa myymässä niin mersusta saat silloin paljon enemmän. eli ei se enään siinä vaiheessa ole ollut kalliimpi.

      • Itsekin ostamassa

        Onko ne samanhintasia sitte ostaessa?Kyllä kai siinä mersussa rahaa kiinni on kuitenki enemmän?Mihin mahtaa perustua käsitys siitä että VW:n kone olisi heikompi?


    • Lt:n kuljettaja

      Mulla on 2000 mallinen Lt35,ja olen ajanut sillä nyt n.215000 ilman minkäänlaisia ongelmia toisin kun taas pari kaveriani joilla on Mersedekset.Toinen -98 ja toinen -01 ja molemmat käyvät ns.viikkohuolloissa eli vikoja jatkuvasti.Viimeksi uudemmasta meni laatikko(60000km)ajettu sellainen.Eikä ole ns.Sprintsift vaan ihan manuaali loota.Sprintsiftistä olen kuullut niin paljon huonoa ettn edes viitsi asiasta keskustella.Mieti tarkkaan kun sitä autoa ostat,ja itse voit omalla huolellisuudellasi vaikuttaa auton toimintaan eli kuulostele sitä ja tunne autosi,näin vältyt yleensä ongelmilta.

    • Isoin ero on siinä missä MB teki vuonna 2000 uuden korimallin, niin LT jäi vanhaan "pitkäkeppiin"

      Tosin sitten vuona 2007 LT muuttui Crafteriksi, ja Sprinteriltä tuli uusi korimalli, molemmat identtisiä merkkivaloja lukuunottamatta. Ainiin, ja onhan käsijarrun varoitusäänikin erilainen.

      Eli LT jätti kokonaan väliin sen MB:tä vastanneen vuosimallin 2000-2006

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe