Haluaisin lisätietoja tämän oranssin pikajunan mahdollistamista matkakohteista.
Rata kuulema jakautuu kahteen eri suuntaan Itäkeskuksessa. Onko etelä- vai pohjoisrata parempi vaihtoehto.
Eteläosuudella on opaskirjan mukaan Meri-Rastila niminen paikka. Aika afrikkalaisvaikutteinen paikka, vai?
Toisessa suunnassa kiinnostaisi Kontula. Onko kenelläkään kokemuksia.
Kertokaa omista kokemuksistanne ja antakaa vinkkejä ravintoloista, retkistä ym.
Idän pikajuna
3
1310
Vastaukset
- Harmaa
Itse en ole koskaan kokeillut pohjoishaaraa, mutta etelähaaraa olen kertaalleen jatkanut todellakin Meri-Rastilaan saakka ja takaisin. Alkumatka Ruoholahdesta Sörnäisiin on aika puuduttava maisemallisesti, joten kannattaa ottaa lukemista mukaan tai sitten käyttää aika tutustumalla kotiinsa palaaviin siirtotyöläisiin.
Sörnäisistä alkaen ikkunoista näkyvät kuuluisa Mustikkamaa sekä Vanhankaupunginlahti, joten kamera kannattaa olla valmiina. Satamafriikeille Sompasaaren konttimeri on unelmien täyttymys.
Ottaisin reissuun kyllä omat eväät mukaan, sillä junassa ei tarjoilua ole, eikä Meri-Rastilankaan ravintolaskene ole kovin kattava. Ambienssia tietenkin löytyy vaikka muille jakaa ;o) - tyhmä
mikä on idän pikajuna?!
voisitteko kertoa mullekin?!- viisaampi
..toistan,, PÖNTTÖ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli133762Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin
Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän652922Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella
👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h1322609"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn182545Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on111814Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi231779Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.
Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.3681563En tiedä mitä olet mulle
Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa611506Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html701333- 221201