Matkalle Minnesota/Ontario

Saija

Heips arvon matkailevat kollegat ! Nelihenkinen perheemme ( pojat 9 ja 11 vuotiaat ) on matkalla
Ameriikan ihmemaahan ensi heinäkuuksi. Matkakohteitamme ovat Minneapolis-Buffalo-Sudbury (Canada) ja Torontosta sitten kotiin takaisin.
Kaipaisimme kovasti matkaan vikkejä muilta samoilla alueilla matkailleilta. Myös matkakertomukset ovat hauskoja ja kiinnostavia. Jos joltakulta löytyy tanakkaa tietoa yleensä Usassa ja Kanadassa matkustamisesta niin kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.

8

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

      Mutta heinakuu on yleensa kuuma ja ei paras
      matkustamiseen. Sudburyyn ei kannata menna
      ellei nyt siella ole sukulaisia, on tosi
      ikava paikka.Niagaran putoukset ovat ainoa
      nahtavyys taalla pain.

      • Saija

        Sudburyn nikkelikaivoksille olisimme matkalla.Isoisäni on aikoinaan työskennellyt siellä ja haluaisin käydä katsomassa missä hän on elämästään 10 vuotta viettänyt. Ilman häntä en ehkä edes tietäisi, että sellainen paikka on edes olemassa. Aikomuksemme on olla siellä päivä tahi kaksi.


    • jussi

      minä kävin 1,5 vuotta sitten, lähdin Chicagosta ajelemaan ylä-michiganin kautta kanadaan. Ontariota tuli kierrettyä Sudburyn kautta Torontoon ja Niagaran putouksille ja tästä takaisin Londonin kautta Detroittiin ja ylä-michiganiin,

      niin, Kanada (Ontario)oli miellyttävämpi kokemus kuin USA. ei maileja vaan kilometrit ja celciukset kuten täällä Suomessakin ja ihmiset ja palvelu motelleissa, kaupoissa ystävällistä. Sudbury oli jees, kannattaa tsekata toi science-park...sit pitkiä metsätaipaleita ja paljon mahtavia koskia/siltoja välillä sault.ste marie/Toronto..

      Torontossa ehdottomasti pakko nähdä CN-tower, Casa-loma Toronton keskustan liepeillä (p-amerikan ainoa varsinainen linna, upea puutarha muuten!) Hockey Hall of fame tietty Torontossa!

      Niagaraa ei kannata jättää myöskään väliin ja menkää myös ihmeessä Maid of the Mist laivalla putousten läheisyyteen...vettä ropisee ja kovasti kohisee mut sadetakit saatte ja hauskaa on yli kansallisuusrajojen! Todellinen life-experience!

      mut, tosiaan kannattaa mennä, itse meen taas heinäkuussa Milwaukeehen häihin ja Losiin, saa nähdä mitä sieltä löytyy..:)

      lisävinkkejä saa kysyä jos haluatte:)

      • Saija

        Hei !

        Olisiko vinkkiä koskien autonvuokrausta ? Esim hyväksi havaittu firma ? Kannattaako auto varata jo suomesta käsin ?
        Majoitusvaihtoehtojakin kyseisestä "kirkonkylästä" näyttää löytyvän joka lähtöön ja olen jo mennyt runsaudesta sekaisin.
        Jos tiedät lasten kanssa matkustaville jonkun hyvän hotellin/motellin niin kerro ihmeessä !


      • nainen

        on mansion, mika on ollut purku-uhkan alla tyylittomyytensa takia.

        Se on 90v vanha ja yhta paljon linna kuin Disneylandin linnat.

        Yleista liikennetta ei ole juuri missaan Pohjoi-
        Amerikassa tai jos on niin se on vuosikymmenet
        jaljessa eurooppalaisesta tasosta.
        Kannattaisi kokeilla puupenkkisia junia NYssa
        tai paikallisia pienia lentoyhtioit etc.


    • käynyt

      Minneapolis kaupungissa on suuri ostoskeskus Mall of America, sisällä on pienimuotoinen Legoland/ huvipuisto. Siellä saa kulumaan hyvin aikaa... shoppaillen ja huvitellen. St.Paul kaupunki on nätti yliopisto kaupunki. Minneapoliksessa on olematon julkinen liikenne.

    • supperi-fan

      Sudbury on huippupaikka. Ihan turhaan haukuttu!!

      • ei-supperi-fan

        Sinun piti kaivaa esiin yli 7 vuotta vanha keskustelu, vaan sanoaksesi, että joku paikka on huippupaikka. Tätä tietoa varmaan aloittaja on odottanut kaikki nämä vuodet ja on nyt valmis lähtemään matkalle. Tuollaisista yhden lauseen kommenteista ei ole mitään hyötyä kenellekkään, jos siinä ei minkäänlaista perustelua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      200
      2214
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      293
      1731
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      146
      1413
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      85
      1287
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1157
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1136
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1062
    8. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      31
      1059
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1019
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      904
    Aihe