Paha silmä?

Annantytär

En oikein osannut määritellä, mille palstalle tämä kysymykseni kuuluu, joten laitan tämän useammalle (toivottavasti se on sallittua).

Eli, onko mielestänne mahdollista vaikuttaa toisten ihmisten elämänlaatuun ajattelemalla heistä pahaa?

Tämä tuli mieleeni, kun kuulin, että esim. Kreikassa uskotaan vielä nykyään hyvin laajalti ns. "Pahaan silmään".

Tunnen kaksi ihmistä, joita olen erinäisistä syistä vihannut erittäin voimakkaasti jo usean vuoden ajan. (koska aina on olemassa se mahdollisuus, että he sattuvat tämän lukemaan, vältän yksityiskohtia). Toivon usein, että heille sattuisi jotain pahaa ja usein illalla nukkumaan mennessäni "huvittelen" kuvitelmilla, joissa kyseisten ihmisten elämä muuttuu helvetiksi.

Näin on käynytkin. Ei tietenkään juuri niin kuin olen kuvitellut, mutta ihmisraunioita on heistä molemmista näitten vuosien kuluessa tullut. Tarkennan sen verran, että kun aloitin "vihakampanjani" toinen oli "terve kuin pukki" ja toinen hyvässä asemassa isohkossa firmassa. Nyt toinen on kärsinyt todella vakavista sairauksista joilla ei kuitenkaan ole yhteyttä toisiinsa, eli nelikymppinen ihminen on alkanut kuuroutumaan, saanut diabeteksen, hänellä on todettu sydänvika ja viimeisimpänä syöpä. Toinen puolestaan on menettänyt ystäviänsä ja sukulaisiansa kuoleman kautta, asuntonsa ja omaisuutensa ja on tällä hetkellä hoidossa psykiatrisista syistä. Monia muitakin vastoinkäymisiä on kummankin elämässä riittänyt.

Onko vuosien "vihakampanjallani" voinut olla osuutta asiaan? Mainittakoon, että laajasta tuttavapiiristäni huolimatta en tunne ketään muita joitten kohdalle epäonni niin jatkuvasti ja satuttavasti osuisi.

4

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lost-His-Mind

      enpä haluaisi olla heidän asemassaan... "Paha silmä" on kyllä hyvin todennäköistä langettaa ihmisten ylle kunhan vain haluaa sitä todella paljon... olen jopa nähnyt painajaisia joissa se tulee lavuaaristani outona punasinivihreänä mömmönä ja vaatii minua kertomaan tulevaisuuden eikä jätä minua rauhaan... Paha silmä on tosin jo aika vanha uskomus mutta hiljan tuli joku dokkari intialisesta miehestä jota katsottiin 7 vuotiaana "Pahalla silmällä"; hänen kätensä ja jalkansa vääntyivät selkää vasten ja vasta kun äiti oli pari vuotta rukoillut temppelissä, poika sai kätensä taitettua eteen niin että kykeni kävelemään käsillään... Pentu lienee nyt 60 tai jotain sinnepäin ja kävelee yhä käsillään...

      • Olli Kalma

        Tottahan tuo on.
        Toiseen voi vaikuttaa monella eri tavalla.
        Siksi kannankin pahan silmän antiamulettia kaulalla, eli hyvää silmää...


    • Hyvä haltiatar

      Kirjoitit,että olet toivonut pahaa kahdelle. Oletko koskaan ajatellut, että kaikki voisi kääntyä itseäsi vastaan. Voi nimittäin käydä niin että he rupeavatkin tutkimaan vähän syvällisemmin asioita ja yhdistävät tiettyjä juttuja. Sinuna lopettaisin tälläiset toivomuslistat. Onhan se ehkä näinkin, että he ovat edellisessä elämässä tehneet sinulle jotakin pahaa,mutta sinä voit omassa mielessä antaa anteeksi heille ja itsellesi.
      Toivon Sinulle hyviä päiviä eteenpäin, samoin näille kahdelle selvyyttä asioihin, jotka ovat vieneet heitä ahdinkoon.

    • maatuska

      että sinun vihanpitosi ovat vaikuttaneet.

      Jokainen luo oman kohtalonsa ja sitä voi muuttaa ja muokata.
      Ehkä nämä em. ihmiset joita vihaat ovat itse luonneet tilanteilleen sopivan kasvualustan.

      Älä syyllistä itseäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe