Japanin aivokuume-rokote

Kiinaan lähdössä

Olen lähdössä pääsiäisen jälkeen Kiinaan (Shanghaihin). Minulle suositeltiin hepatiittirokotteen lisäksi rokotetta Japanin aivokuumeeseen. Rokote on kuulemma monimutkainen ja kallis. Tietäiskö joku siitä enemmän?

5

1324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Farang

Jos aiot olla reissussa vähintään kuukauden ja liikkua paljon maaseudulla, niin sitten kannattaa harkita rokotusta, lyhyemmillä turistimatkoilla ei! Kansanterveyslaitoksen sivuilta löytyy tarkempia suosituksia.

Itseäni ei ole piikitetty, mutta tuo rokotus sisältää kolme pistosta. Toinen piikki 7 pv ensimmäisen jälkeen ja kolmas piikki 30 pv ekan jälkeen. Ja tuon viimeisen piikin jälkeen on vielä 10 pv varoaika jolloin tarkkaillaan mahdollisia sivuvaikutuksia. Joten aika hankalaa ja varmaan kallistakin...

Paras konsti niin malariaa, denguekuumetta kuin tätä japanin aivotulehdusta vastaan on yksinkertaisesti suojautua hyttysen pistoilta.

• BP_

kolme piikkiä viikon välein, eka piikki vähintään kuukautta ennen lähtöä, h: n.50 euroo

• Tapio

Hei

Olin Kiinassa Shanghaissa viime kevään pelkän A hepatiitti rokotuksen kanssa. Ei kannata vaivautua ottamaan ylimääräisiä rokotuksia. A hepatiitti pitää olla mutta B hepatiittikin on jo sellainen että siltä voi välttyä kun ei työnnä naamaansa mihinkään mihin et sitä Suomessakaan työntäisi. Eräällä kaverilla puhkesi jostain rokotuksesta joku rokko vesi tai tuhka rokko ja se joutui Pekingissä viikoksi sairaalaan. Se puhkesi toden-näköisesti jonkun rokotuksen takia koska lentokoneessa meno matkalla nousu kova kuume. Ei nuorella n.25v miehellä tommoinen rokko ihan tyhjästä ilmaannu. Huonoa tuuria silti. Niistä rokotteista on turha ressata. Siellä on niin valtava määrä tauteja jotka tarttuu paljon helpommin, on paljon yleisempiä ja vaarallisempia eikä niitä vastaan voi rokottautua millään että yksi aivokuume sinne tai tänne.

• vieras

Männä vuonna taisi yksi suomalaismies kuolla japanilaiseen enkefaliittiin Kiinassa.

• -jimppe

japanilaiseen aivokuumeeseen,halvaantui kylläkin.Hänellä ei olut rokotetta ja oli vieraillut maaseudulla Beijingin ulkopuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe