Lisäkives...APUA!!

Tappi

Mun vasemman puolinen lisäkives on isompi kuin itse kives, onko normaalia? Oikean puolinen lisäkives on paljo pienempi kuin oikean puolinen kives. Vasemman puolinen kives ei oo mitenkään pieni vaan normaalin kokoinen. Joskus se lisäkives on pieni, yleensä kauhean iso! Mulla on kohta koulussa kivesten tarkastus, oon kahdeksannella luokalla. Onko se joku syöpä?

6

2170

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ///

Tietääkseni on kyllä normaalia että toinen kives on isompi kun toinen.
      Ja sehän on hyvä että sulla on se tarkastus niin saat varmuuden asiaan :)
      Mutta uskoisin että ei mitään kauhisteltavaa tuossa.

• Heidi

Kyllähän niiden kivesten kuuluisi olla suunnilleen yhtä suuria, jos se on vähän isompi niin se ei haittaa, mutta jos se on selvästi isompi se voi tulevaisuudessa aiheuttaa kasvuhäiriötä.

8. luokalla tarkastuksessa ainoastaan tunnustellaan niitä, joten lääkäri/terveydenhoitaja ei tuskin huomaa sitä, joten muistuta siinä vaiheessa asiasta. Siinä tunnustellaan vain, että ne ovat normaalissa asennossa ja kohdissa, eikä niiden suurutta.

Enpä usko, että sinulla on syöpä.

• tuleva lääkäri

mitään kiveksiä tunnustele, älä pikkupoikaa pelottele!!!

• minä vaan

eiks munis oo vaa kolme osaa kivespussit ja itse muna...

eihän siinä oo kolmee kivestä... vai?

ja koko vaihtelee pikkasen lämpötilan mukaan ja sun ikäsillä on normaalia et toinen on isompi.. olet kehittyvässä iässä..

• Tappi

Kaikki kundit kokeilkaa kivesten takaa, siellä on PIENI lisäkives. Mulla lisäkives on suurempi kuin itse kives. Kokeilkaa, kyllä löydätte sen tai katsokaa jotaki lääkäri kirjaa, missä on miehen anatomia. Onko normaalia että LISÄkives on SUUREMPI kuin ITSE KIVES?

• Xyz
        Tappi kirjoitti:

Kaikki kundit kokeilkaa kivesten takaa, siellä on PIENI lisäkives. Mulla lisäkives on suurempi kuin itse kives. Kokeilkaa, kyllä löydätte sen tai katsokaa jotaki lääkäri kirjaa, missä on miehen anatomia. Onko normaalia että LISÄkives on SUUREMPI kuin ITSE KIVES?

Se, että lisäkives olisi suurempi kuin itse kives, ei ole ihan tavallista, mutta ei myöskään mitenkään hälyyttävää. Todennäköisesti ei aiheuta mitään toimenpiteitä. Joskus jos kivekset ja/tai alavatsa ovat joutuneet kovaan puristukseen tms, voi olla mahdollista että kivespussiin syntyy ns kivestyrä, mutta se on varsin harvinaista ja voi vaatia toimenpiteitä. Näistä ei ole normaalisti mitään vaikututusta esim suvunjatkamiskyvylle. Jos asia huolettaa, niin asia kannattaa tutkia. Terveysalan ammattilaisille se on on aivan jokapäiväistä, ei kannata yhtään hermoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5053
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      94
      2290
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1978
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1858
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1640
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1246
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      111
      882
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      821
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      301
      818
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe