Eli siis Michael Crichtonin alkuperäinen "Jurassic Park" johon Steven Spielbergin samanniminen elokuva perustuu.
Luin tuon ensimmäisen kerran joskus 1993 tai 1994 vähän sen jälkeen kun elokuva oli pyyhkäissyt dinosaurusbuumina lävitse maailman. Olin jonkin verran yli 10v, ja geeniteknologialla henkiin herätettyjen saurusten tarina imaisi minut niin voimakkaasti mukaansa että oli välttämättä saatava synttäri/Joululahjaksi JP-figuureja, velociraptoreita, Alan Grant jne. joilla sitten leikin uudelleen kirjan ja elokuvan kohtauksia.
Lainasin nyt 10 vuoden jälkeen Dinosauruspuiston ja Kadonneen Maailman taas kirjastosta ja, ihme kyllä, InGenin sauruspuiston tarina iskee edelleen yhtä kovasti kuin silloin esiteininä.
Lukiessani palan halusta tietää mitä seuraavaksi tapahtuu, ja koska kirjan juoni eroaa elokuvan tapahtumista jonkin verran enkä muista kirjan tapahtumia kovin hyvin (toisin kuin elokuvan), lukemisessa on tietty uutuuden tunne vieläkin.
Kadonnut Maailma pitää toki ahmia heti perään, onhan se suoraa ja hyvin suunniteltua jatkoa Jurassic Parkin tarinaan, toisin kuin elokuva Jurassic Park III joka ei perustu millään tavoin Michael Crichtonin romaaneihin eikä ole edes Steven Spielbergin ohjaama.
JP III tehtiin vain myymään leluja ja videopelejä.
Taidankin mennä takaisin lukemaan ;)
Dinosauruspuisto
Cuccoo
1
574
Vastaukset
- raptor
Minunkin mielestäni Jurassic Park on parhain elokuva-trilogia mitä koskaan olen katsonut!!!
Olen katsonut kaikki elokuvat ja lukenut kaikki romaanit (eikös Jurassic Park romaaneja ollut kaksi??)
Kaikista surettavin kohtaus oli toisessa romaanissa se, kun ne velociraptorit tappo niitä poikasia siinä poikasten laboratoriossa.Siellä oli leluja ja vaikka mitä.Minä itkin kun luin sitä silloin!!!Se oli niin surullista...
Onko sinulla sähköpostia ja minkä ikäinen olet??
Voitaisiin kirjoitella sitten enemmän...
Odottelen vastaustasi. HEI!
t:raptor
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803