Mormonien harhaopit

----->

Mormonien harhaopit jotka eivät perustu
Raamattuun

1) Jeesuksella oli vaimo/vaimoja
Kommenntti:
Tosi-asiassa Jeesuksella ei ollut AINUTTAKAAN vaimoa. Raamattu osoittaa tämän selvästi!

2) Jumala on joskus ollut ihminen
Kommentti:
Tämä on suurinta kuviteltavissa olevaa harhaoppia!

3) Saatana on veljemme
Kommentti:
Hyi kauhistus mikä väite!

4) Moniavioisuus
Kommentti:
Tähän on varmaankin helppo heittää kommentti että monilla VT:n miehilla oli monta vaimoa, Mutta Jumala ei ole koskaan antanut käskyä/ säädöstä/ määräystä tai edes lupaa pitää montaa vaimoa.
Moniavioisuus on vain ihmisen oma keksintö, sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan ilmoituksen kanssa. Adamilla oli vain 1 vaimo!
Sitäpaitsi jos KAIKKIA Israelin kansalle pidettyjä määräyksiä pitäisi noudattaa; Jumala KÄSKI Israelin kansaa tuhoamaan naapurikansoja, miksi tätä Jumalan käskyä ei sitten noudatesta? Entä uhritoimitukset, eläinten uhraaminen jne.?
Entä ympärileikkaus?

5) Legalismi, oppi siitä että voimme pelastaa itse itsemme.
Raamattu korostaa että meillä ei ole MITÄÄN ansiota! Pelastus on ANSAITSEMATON LAHJA!

6) Mormonien versio Jeesuken sovitusuhrista ja sen merkityksestä.

Siinä muutamia..

69

1855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morkku

Taas on joku tullut aamuyön tuiskeessa kertomaan totuuksia...

"1) Jeesuksella oli vaimo/vaimoja"
      Ei MAP-kirkko opeta, että Jeesuksella olisi ollut vaimo/vaimoja. Minä en usko niin. Uskokoon kuka uskoo.

"2) Jumala on joskus ollut ihminen"
      Kirkon oppien mukaan Jumala on kehittynyt sellaiseksi kun nyt on - ja on ollut joskus ihmisen tapainen (sanotaanhan raamatun luomiskertomuksessakin, että omaksi kuvakseen Jumala ihmisen loi). Tämä saattaa olla aika vaikea nielaista, mutta näin me uskomme. Ei Jumalan mahtavuus miksikään murene tämän uskomuksen mukana.

"3. Saatana on veljemme"
      Tämä saattaa olla kanssa vaikea nielaista, mutta jos tutustuisit kirkon oppeihin, ymmärtäisit tämänkin. Myös Jeesus on veljemme. Oletan, että olet luterilainen - uskoohan sinun kirkkosi siihe,kin, että kaikki ihmiset ovat syntyessään syntisiä (voisin sanoa tähän, että "hyi kauhistus"). Ajattele vaikka asiaa siltä kannalta, että Raamatussa sanotaan "alussa olleen Jumalan, Jumala loi kaiken". Jos näin oli, niin mistä saatana sitten tuli? Mistä Jeesus tuli, mistä ihmiset? Jumala loi heidät. Jos oletamme Jumalan luoneen meidät ensin taivaassa henkilapsiksi, niin sitten olemme kaikki "veljiä" keskenään, toiset suurempia kuin toiset.

Mistä itse kuvittelet saatanan tulleen? Onko hän ehkä ollut mielestäsi/kirkkosi mielestä jo ennen Jumalaa olemassa?

"4. Moniavioisuus"
      Minä en henkilökohtaisesti puolustele tätä moniavioisuusjuttua. Uskon kuitenkin, että mormonit olisivat kuolleet sukupuuttoon ilman tätä toimenpidettä. Tsiigaa seuraava keskustelu, jossa olen puhunut tästä asiasta:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000259&posting=22000000002227808

....ja se vielä, että Raamatussa on kyllä enemmän kuin tarpeeksi viiteitä moniavioisuudesta. Silloin kun Jumala haluaa kasvattaa "valittujaan", homma on ilmeisesti OK. Minä en siihen kyllä alkaisi, yhdessäkin on kestämistä ;) enkä voisi moraalisesti hyväksyä tätä asiaa.

"5. Legalismi, oppi siitä että voimme pelastaa itse itsemme."
      Sinä ja sinun legalismisi.... Ilman Jeesuksen lunastustyötä emme voisi pelastua. Pelastumme ainoastaan Jeesuksen lunastustyön ansiosta. Näin kirkko opettaa, on aina opettanut ja tulee opettamaan. Tämä sinun väitteesi on tyypillistä nimenomaan luterilaisille, jotka eivät oppiamme tunne. PELASTUMME JEESUKSEN LUNASTUSTYÖN KAUTTA! Menikö kaaliin? Meidät tuomitaan omien tekojemme kautta.

"6) Mormonien versio Jeesuken sovitusuhrista ja sen merkityksestä. "
      Lue edellinen - siinä on vastaus. ja kertauksen vuoksi: PELASTUMME JEESUKSEN LUNASTUSTYÖN KAUTTA! Menikö kaaliin? Meidät tuomitaan omien tekojemme kautta.

• Tähän?

Miksi mormoniit sitten opettavat sitä että Jeesuksella olisi ollut vaimo/ vaimoja, jos he eivät itse usko siihen?

Perusteluja väitteelle että Jumala olisi ollut joskus ihminen, ja sille että Saatana on veljemme! Perusteluja kyseiselle väittlle ei ole ainakaan Raamatussa, sen tiedän!

Missä Raamatun kohdassa Jumala antaa kehoituksen moniavioisuuteen?

Miksiköhän Adam ja Eeva eivät kuolleet sukupuuttoon vaikka heitä oli vain kaksi?
        Jumala antoi heille kehoituksen lisääntyä, ja täyttää maa; joten logiikkasi mukaan Jumalan olisi pitänyt antaa käsky moniavioisuuteen juuri siinä tilanteessa.
        Eiköhän ne ole aivan muut asiat joiden saattaisi ajatelle uhkaavan sukupuutolla, kuin yksiavioisuus.

Voihan sitä kuka tahansa väittää mitä tahansa, mutta perustelu onkin sitten jo toinen juttu.

Raamatussa lukee; "Alussa oli Sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"
        Ihmisestä ei puhuta mnitään tässä kohdassa, joten Jumala ei ole ollut koskaan ihminen.

Se että ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, tarkoittaa kaltaisuutta, tai kuvanomaisuutta, eli samaa mitä valokuva sinusta kertoo sinusta.
        Eli, väite että Jumala olisi ollut joskus ihminen, on sama kuin väittäisit että valokuva sinusta on ihminen.

Väitteellä: "Jumala on joskus ollus ihminene on kaksi pyrkimystä" : 1) Yritys kumota Jumalan Jumaluus, eli yritys tehdä, ei ihmisestä Jumalan kaltainen, vaan Jumalasta ihmisen kaltainen.

2) Jos kerran Jumala on ollut joskus ihminen, ja siitä kehittyneyt Jumalaksi, siitä seuraa se että kenellä tahansa ihmisellä on mahdollisuus kehittyä Jumalaksi. tälläkin väitteellä yritetään tuhota Jumalan Ainutlaatuisuus ja Jumalallisuus.
        Tällä väitteellä yritetään tehdä tyhjäksi myös Jeesuksen sovitustyö, koska eihän mitään svitustyötä tarvita jos kerran ihminen kykenee kehittämään itsensä Jumalaksi.
        Eli tässä opissa on kysymys etenevän logiikan mukaisesti johtaa ihminen monijumalisuuteen, tai totaaliseen Jumalan kieltämiseen.

Ymmärrätkö nyt miten vaarallista, Raamatun vastaista, ja Jumalatonta oppia te opetatte?

• Morkku
        Tähän? kirjoitti:

Miksi mormoniit sitten opettavat sitä että Jeesuksella olisi ollut vaimo/ vaimoja, jos he eivät itse usko siihen?

Perusteluja väitteelle että Jumala olisi ollut joskus ihminen, ja sille että Saatana on veljemme! Perusteluja kyseiselle väittlle ei ole ainakaan Raamatussa, sen tiedän!

Miksiköhän Adam ja Eeva eivät kuolleet sukupuuttoon vaikka heitä oli vain kaksi?
        Jumala antoi heille kehoituksen lisääntyä, ja täyttää maa; joten logiikkasi mukaan Jumalan olisi pitänyt antaa käsky moniavioisuuteen juuri siinä tilanteessa.
        Eiköhän ne ole aivan muut asiat joiden saattaisi ajatelle uhkaavan sukupuutolla, kuin yksiavioisuus.

Voihan sitä kuka tahansa väittää mitä tahansa, mutta perustelu onkin sitten jo toinen juttu.

Raamatussa lukee; "Alussa oli Sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"
        Ihmisestä ei puhuta mnitään tässä kohdassa, joten Jumala ei ole ollut koskaan ihminen.

Se että ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, tarkoittaa kaltaisuutta, tai kuvanomaisuutta, eli samaa mitä valokuva sinusta kertoo sinusta.
        Eli, väite että Jumala olisi ollut joskus ihminen, on sama kuin väittäisit että valokuva sinusta on ihminen.

Väitteellä: "Jumala on joskus ollus ihminene on kaksi pyrkimystä" : 1) Yritys kumota Jumalan Jumaluus, eli yritys tehdä, ei ihmisestä Jumalan kaltainen, vaan Jumalasta ihmisen kaltainen.

2) Jos kerran Jumala on ollut joskus ihminen, ja siitä kehittyneyt Jumalaksi, siitä seuraa se että kenellä tahansa ihmisellä on mahdollisuus kehittyä Jumalaksi. tälläkin väitteellä yritetään tuhota Jumalan Ainutlaatuisuus ja Jumalallisuus.
        Tällä väitteellä yritetään tehdä tyhjäksi myös Jeesuksen sovitustyö, koska eihän mitään svitustyötä tarvita jos kerran ihminen kykenee kehittämään itsensä Jumalaksi.
        Eli tässä opissa on kysymys etenevän logiikan mukaisesti johtaa ihminen monijumalisuuteen, tai totaaliseen Jumalan kieltämiseen.

Ymmärrätkö nyt miten vaarallista, Raamatun vastaista, ja Jumalatonta oppia te opetatte?

Voi hyvä herra "Tähän".... esitit aika paljon vaikeita kysymyksiä. Ollakseni rehellinen, voisin sanoa, että henkilökohtaisesti en osaa vastata kaikkiin kysymyksiisi - ja vaikka osaisin, niin kuka niitä jaksaisi lukea. Seuraavaksi kuitenkin vastauksian, lukekoon kuka jaksaa.... (on kyllä aika pitkää....)

"Miksi mormoniit sitten opettavat sitä että Jeesuksella olisi ollut vaimo/ vaimoja, jos he eivät itse usko siihen?"

Minä en ole *koskaan* kuullut mitään tällaista, vaikka olen morkku ollut 36 vuotta. Oletkohan snä kuullut tällaisen väitteen joltain oman kirkkosi papilta? Minä en ole kuullut enkä usko morkkujen opettavan tällaista.

"Perusteluja väitteelle että Jumala olisi ollut joskus ihminen, ja sille että Saatana on veljemme! Perusteluja kyseiselle väittlle ei ole ainakaan Raamatussa, sen tiedän! "

Voitko sinä todistaa jotain Raamatun vanhoja juttuja, kuten maan ja ihmisen luomisen tai vaikkapa veden paisumuksen? Miksi minun pitäisi voida todistaa sinulle omia uskomuksiani, jos sinä et voi todistaa omiasi? Uskon varassa tässä ollaan kummatkin, herra "Tähän".

"Missä Raamatun kohdassa Jumala antaa kehoituksen moniavioisuuteen?"

En tiedä onko tällaista, eikä liiemmin kinnostakaan, koska en tunne mitään ambitiota moniavioisuutta kohtaan. Sitä et voi kuitenkaan väittää, etteikö Raamatussa olisi moniavioisuutta. Ja kuten aiemmin olen jo maininnut, niin morkut olisivat saattanet hyytyä sukupuuttoon ilman moniavioisuutta. En silti moniavioisuuta hyväksy, enkä tule hyväksymään. En silti elänyt noita aikoja!

"Miksiköhän Adam ja Eeva eivät kuolleet sukupuuttoon vaikka heitä oli vain kaksi?
        Eiköhän ne ole aivan muut asiat joiden saattaisi ajatelle uhkaavan sukupuutolla, kuin yksiavioisuus."

Oletko muuten miettinyt kenen kanssa Kain ja Abel tekivät kersoja? Sitä ei mainita Raamatussa. Tuo sinun väitteesi on mielestäni ihan irrelevantti. Jos Adam ja Eva elelivät paratiisissa ja "baananit tippuivat puusta käteen", niin tilanne oli vähän eri. Ja mitä sitten...

"Voihan sitä kuka tahansa väittää mitä tahansa, mutta perustelu onkin sitten jo toinen juttu. "

Samat sanat. Usko on usko ja tieto on tieto. Ne eivät kohtaa. eivät sinulla eivätkä minulla. Muutes usko olisi tieto.

"Raamatussa lukee; "Alussa oli Sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"
        Ihmisestä ei puhuta mnitään tässä kohdassa, joten Jumala ei ole ollut koskaan ihminen. "

Mitäs jos Jumala perusti kokonaan uuden maailmankaikkeuden (vertaappa vaikka kuplateoriaan, jos jotain kosmologian teorioista tiedät). Jospa hän oli edellisessä maailmankaikkeudessa vähempiarvoinen. Meille hän on silti Jumala ja kaikkivaltias ja minä kunnioitan häntä ja pidän häntä käsityskykyäni suurempana.

"Se että ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, tarkoittaa kaltaisuutta, tai kuvanomaisuutta, eli samaa mitä valokuva sinusta kertoo sinusta.
        Eli, väite että Jumala olisi ollut joskus ihminen, on sama kuin väittäisit että valokuva sinusta on ihminen. "

Sinä sitten vissiin tiedät, kun niin varmasti sanot...? Mistä sinä tiedät? Mistä minä tiedän? Jos kuule haluat kertoa mielipteitäsi, niin kerro että "minun mielestäni...."

"Väitteellä: "Jumala on joskus ollus ihminene on kaksi pyrkimystä" : 1) Yritys kumota Jumalan Jumaluus, eli yritys tehdä, ei ihmisestä Jumalan kaltainen, vaan Jumalasta ihmisen kaltainen. "

En yritä kumota Jumalan arvoa - Jumala on suurempaa kuin minun käsitykseeni mahtuu. Jumala ei ole ihminen, mutta uskon, että ihmisestä voi ajan myötä (siis elämä maan päällä elämä taivaassa) tulla korkeampi olento, ehkä joistaan harvoista todella korkea, jopa Jumalaa lähenevä. Ajattele omaa asemaasi Taivaassa, haluatko ajatella, että olet jokin harppua soitava toope vaiko henkiolento, joka pyrkii kohti suurempaa ymmärrystä ja mahdollisuutta. Vertaa tätä omaan elämääsi? Haluatko kaivaa ojaa (anteeksi, kaikki kunnia lapiomiehille - sitä minäkin olen tehnyt ja hyvää se tekee) koko elämäsi vai päästä eteenpäin kohti "täyttymystä"?

"2) Jos kerran Jumala on ollut joskus ihminen, ja siitä kehittyneyt Jumalaksi, siitä seuraa se että kenellä tahansa ihmisellä on mahdollisuus kehittyä Jumalaksi. tälläkin väitteellä yritetään tuhota Jumalan Ainutlaatuisuus ja Jumalallisuus.
        Eli tässä opissa on kysymys etenevän logiikan mukaisesti johtaa ihminen monijumalisuuteen, tai totaaliseen Jumalan kieltämiseen. "

Katse edellinen vastaus. Lisäksi, Jumala on meidän Jumalamme tässä maailmassa. Ilman Jeesusta emme voisi pelastua ja kehittyä. Yhtellä maailmalla/maailmankaikkeudella on yksi Jumala. Ei vähennä yhtään Jumalan auktoriteettia. En minä tiedä muita Jumalia kuin Jumala. Jeesus on minun Jumalani.

"Ymmärrätkö nyt miten vaarallista, Raamatun vastaista, ja Jumalatonta oppia te opetatte? "

Kuuleppas herra "Tähän", en tiedä. Tiedätkö sinä, että yrität vaikuttaa minun subjektiivisiin näkemyksiini omin subjektiivisilla mielipiteilläsi.

Me uskomme, mutta Herra tietää totuuden.

• Tähän?
        Morkku kirjoitti:

Voi hyvä herra "Tähän".... esitit aika paljon vaikeita kysymyksiä. Ollakseni rehellinen, voisin sanoa, että henkilökohtaisesti en osaa vastata kaikkiin kysymyksiisi - ja vaikka osaisin, niin kuka niitä jaksaisi lukea. Seuraavaksi kuitenkin vastauksian, lukekoon kuka jaksaa.... (on kyllä aika pitkää....)

"Miksi mormoniit sitten opettavat sitä että Jeesuksella olisi ollut vaimo/ vaimoja, jos he eivät itse usko siihen?"

Minä en ole *koskaan* kuullut mitään tällaista, vaikka olen morkku ollut 36 vuotta. Oletkohan snä kuullut tällaisen väitteen joltain oman kirkkosi papilta? Minä en ole kuullut enkä usko morkkujen opettavan tällaista.

"Perusteluja väitteelle että Jumala olisi ollut joskus ihminen, ja sille että Saatana on veljemme! Perusteluja kyseiselle väittlle ei ole ainakaan Raamatussa, sen tiedän! "

Voitko sinä todistaa jotain Raamatun vanhoja juttuja, kuten maan ja ihmisen luomisen tai vaikkapa veden paisumuksen? Miksi minun pitäisi voida todistaa sinulle omia uskomuksiani, jos sinä et voi todistaa omiasi? Uskon varassa tässä ollaan kummatkin, herra "Tähän".

"Missä Raamatun kohdassa Jumala antaa kehoituksen moniavioisuuteen?"

En tiedä onko tällaista, eikä liiemmin kinnostakaan, koska en tunne mitään ambitiota moniavioisuutta kohtaan. Sitä et voi kuitenkaan väittää, etteikö Raamatussa olisi moniavioisuutta. Ja kuten aiemmin olen jo maininnut, niin morkut olisivat saattanet hyytyä sukupuuttoon ilman moniavioisuutta. En silti moniavioisuuta hyväksy, enkä tule hyväksymään. En silti elänyt noita aikoja!

"Miksiköhän Adam ja Eeva eivät kuolleet sukupuuttoon vaikka heitä oli vain kaksi?
        Eiköhän ne ole aivan muut asiat joiden saattaisi ajatelle uhkaavan sukupuutolla, kuin yksiavioisuus."

Oletko muuten miettinyt kenen kanssa Kain ja Abel tekivät kersoja? Sitä ei mainita Raamatussa. Tuo sinun väitteesi on mielestäni ihan irrelevantti. Jos Adam ja Eva elelivät paratiisissa ja "baananit tippuivat puusta käteen", niin tilanne oli vähän eri. Ja mitä sitten...

"Voihan sitä kuka tahansa väittää mitä tahansa, mutta perustelu onkin sitten jo toinen juttu. "

Samat sanat. Usko on usko ja tieto on tieto. Ne eivät kohtaa. eivät sinulla eivätkä minulla. Muutes usko olisi tieto.

"Raamatussa lukee; "Alussa oli Sana, ja sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"
        Ihmisestä ei puhuta mnitään tässä kohdassa, joten Jumala ei ole ollut koskaan ihminen. "

Mitäs jos Jumala perusti kokonaan uuden maailmankaikkeuden (vertaappa vaikka kuplateoriaan, jos jotain kosmologian teorioista tiedät). Jospa hän oli edellisessä maailmankaikkeudessa vähempiarvoinen. Meille hän on silti Jumala ja kaikkivaltias ja minä kunnioitan häntä ja pidän häntä käsityskykyäni suurempana.

"Se että ihminen luotiin Jumalan kuvaksi, tarkoittaa kaltaisuutta, tai kuvanomaisuutta, eli samaa mitä valokuva sinusta kertoo sinusta.
        Eli, väite että Jumala olisi ollut joskus ihminen, on sama kuin väittäisit että valokuva sinusta on ihminen. "

Sinä sitten vissiin tiedät, kun niin varmasti sanot...? Mistä sinä tiedät? Mistä minä tiedän? Jos kuule haluat kertoa mielipteitäsi, niin kerro että "minun mielestäni...."

"Väitteellä: "Jumala on joskus ollus ihminene on kaksi pyrkimystä" : 1) Yritys kumota Jumalan Jumaluus, eli yritys tehdä, ei ihmisestä Jumalan kaltainen, vaan Jumalasta ihmisen kaltainen. "

En yritä kumota Jumalan arvoa - Jumala on suurempaa kuin minun käsitykseeni mahtuu. Jumala ei ole ihminen, mutta uskon, että ihmisestä voi ajan myötä (siis elämä maan päällä elämä taivaassa) tulla korkeampi olento, ehkä joistaan harvoista todella korkea, jopa Jumalaa lähenevä. Ajattele omaa asemaasi Taivaassa, haluatko ajatella, että olet jokin harppua soitava toope vaiko henkiolento, joka pyrkii kohti suurempaa ymmärrystä ja mahdollisuutta. Vertaa tätä omaan elämääsi? Haluatko kaivaa ojaa (anteeksi, kaikki kunnia lapiomiehille - sitä minäkin olen tehnyt ja hyvää se tekee) koko elämäsi vai päästä eteenpäin kohti "täyttymystä"?

"2) Jos kerran Jumala on ollut joskus ihminen, ja siitä kehittyneyt Jumalaksi, siitä seuraa se että kenellä tahansa ihmisellä on mahdollisuus kehittyä Jumalaksi. tälläkin väitteellä yritetään tuhota Jumalan Ainutlaatuisuus ja Jumalallisuus.
        Eli tässä opissa on kysymys etenevän logiikan mukaisesti johtaa ihminen monijumalisuuteen, tai totaaliseen Jumalan kieltämiseen. "

Katse edellinen vastaus. Lisäksi, Jumala on meidän Jumalamme tässä maailmassa. Ilman Jeesusta emme voisi pelastua ja kehittyä. Yhtellä maailmalla/maailmankaikkeudella on yksi Jumala. Ei vähennä yhtään Jumalan auktoriteettia. En minä tiedä muita Jumalia kuin Jumala. Jeesus on minun Jumalani.

"Ymmärrätkö nyt miten vaarallista, Raamatun vastaista, ja Jumalatonta oppia te opetatte? "

Kuuleppas herra "Tähän", en tiedä. Tiedätkö sinä, että yrität vaikuttaa minun subjektiivisiin näkemyksiini omin subjektiivisilla mielipiteilläsi.

Me uskomme, mutta Herra tietää totuuden.

Voin todistaa uskoni Raamatulla, mutta sinä st voinut edes.. millään muulla kuin uskomuksillasi "uskoisin että asia on näin- tyyliin". Onko uskosi todella noin heikolla pohjalla?

• ...
        Tähän? kirjoitti:

Voin todistaa uskoni Raamatulla, mutta sinä st voinut edes.. millään muulla kuin uskomuksillasi "uskoisin että asia on näin- tyyliin". Onko uskosi todella noin heikolla pohjalla?

On totta että Raamatussa on moniavioisuutta, ja siellä on myös murhia, orjuutta ja raiskauksia..

Joten selittelysi ontuu pahemmna kerran.

• Zappa
        Tähän? kirjoitti:

Sanoit:
        Ihmisestä ei puhuta mitään tässä kohdassa, joten Jumala ei ole ollut koskaan ihminen.
        ----

Tuo kohta ei todista yhtään mitään siitä että Jumala olisi/ei olisi ollut normaali ihminen joskus ennen "Alkua".... Siitä tuossa ei puhuta yhtään mitään.

Tuo "Alku" tuossa kyllä viittää meidän tuntemaamme alkuun... Ihmiselle kun on mahdotonta käsittää iankaikkisuutta. Iankaikkisuudella ei ole alkua eikä loppua... On vain tapahtumia ajassa ja ihmismieli tykkää pistää "alun" jonnekkin... koska elämme fyysessä maailmassa jossa aika voidan mitata ja sopia sopiva ajanjakso sekunti, (on n kappaletta tietyn ytimen värähtelyjä tietyssä tilassa), minuutti, tunti, päivä, viikko, kuukausi, vuosi, jne.

• Morkku
        Tähän? kirjoitti:

"Voin todistaa uskoni Raamatulla, mutta sinä st voinut edes.. millään muulla kuin uskomuksillasi "uskoisin että asia on näin- tyyliin". Onko uskosi todella noin heikolla pohjalla?"

Voi poika,... Kyllä sinäkin olet ihan vaan omien uskomustesi varassa - mitään et voi todistaa. Mene vaikka juttelemaan Jehovan todistajien kanssa, niin kyllä he sinulle osoittavat Raamatusta uskosi olevan väärässä (jos ei sitten satu juuri olemaan JT).

• nimenomaan
        Morkku kirjoitti:

"Voin todistaa uskoni Raamatulla, mutta sinä st voinut edes.. millään muulla kuin uskomuksillasi "uskoisin että asia on näin- tyyliin". Onko uskosi todella noin heikolla pohjalla?"

Voi poika,... Kyllä sinäkin olet ihan vaan omien uskomustesi varassa - mitään et voi todistaa. Mene vaikka juttelemaan Jehovan todistajien kanssa, niin kyllä he sinulle osoittavat Raamatusta uskosi olevan väärässä (jos ei sitten satu juuri olemaan JT).

toisin päin, en toimi uskomusteni varassa, koska minulla ei sellaisia ole. Kantani Mormonismiiin ei perustu omiin mielipiteisiini, vaan tosiasioihin a,la facta.

Juuri tämä erottaa minut sinusta, minä pystyn asioiden analyyttiseen ja objektiiviseen tutkimiseen, sinä sen sijaan et pysty muuhun kuin subjektiiviseen ja kapea-alaiseen mutu- selittelyyn.

Jos et pysty todistamaan väitteitäsi Raamatulla, ne eivät ole Raamatullisia, tämä on kai selvä?

Älä ole huolissasi puolestani, pystyn kyllä todistamaan uskoni ja sanani Raamatulla, joten anti tulla vaan!

• Zappa

Uskotko että Raamattu on 100% Jumalan Sanaa ja virheetöntä tekstiä?

• se--

Sanoppa mihin muuhun uskoisin kuin Ramattuun?

• Zappa
        se-- kirjoitti:

Sanoppa mihin muuhun uskoisin kuin Ramattuun?

Voi uskoa Jumalan profeettoja, joiden kautta saamme jatkuvasti tietää Jumalan tahdon.

Sillä sitä Raamattu ei sulje pois... Se on todellista harhaoppia että meillä ei voisi olla Jumalan profeettaa täällä maan pällä auttamassa meitä.

• mutta,
        Zappa kirjoitti:

Voi uskoa Jumalan profeettoja, joiden kautta saamme jatkuvasti tietää Jumalan tahdon.

Sillä sitä Raamattu ei sulje pois... Se on todellista harhaoppia että meillä ei voisi olla Jumalan profeettaa täällä maan pällä auttamassa meitä.

Jos profeetat opettavat Raamatun vastaisia oppeja, kumpaa tulee uskoa, Raamattua vai profeettoja?

Jeesus varoitti vääristä profeetoista!

• kirjoista

Mormonin kirja ei ole Raamattu!

Raamatun kertomuksessa ihmiset uskoon tultuaan polttivat kaikki muut uskonnolliset kirjat, kuin Raamatun (Tora).

Raamatun rinnalle ei saa tuoda muita kirjoja, ne pitää polttaa Raamatun opetuksen mukaan!

• Morkku
        kirjoista kirjoitti:

Raamatun kertomuksessa ihmiset uskoon tultuaan polttivat kaikki muut uskonnolliset kirjat, kuin Raamatun (Tora).

Raamatun rinnalle ei saa tuoda muita kirjoja, ne pitää polttaa Raamatun opetuksen mukaan!

Sanot että Raamatun mukaan pitää polttaa kaikki muut kirjat.... Hmm.. Raamattu on kokoelma kirjoja, joista jossain sanotaan, että "tähän ei saa mitään lisätä tai poistaa". Kyseinen viittaus liittyy vain kyseiseen kirjaan - ei koko Raamattuun. Tätä ihmiset eivät tunnu tajuavan. Oletko nähnyt esim UT:n evankeliumeissa maininnan, että mitään muuta todistusta Jeesuksesta ei voi eikä saa olla?

• ajattelet
        Morkku kirjoitti:

Sanot että Raamatun mukaan pitää polttaa kaikki muut kirjat.... Hmm.. Raamattu on kokoelma kirjoja, joista jossain sanotaan, että "tähän ei saa mitään lisätä tai poistaa". Kyseinen viittaus liittyy vain kyseiseen kirjaan - ei koko Raamattuun. Tätä ihmiset eivät tunnu tajuavan. Oletko nähnyt esim UT:n evankeliumeissa maininnan, että mitään muuta todistusta Jeesuksesta ei voi eikä saa olla?

Pitäisikö sitten hyväksyä Jessusta rienaava kirjallisuus Jumalan uutena ilmoituksena?

Ei Todellakaan!!

• Hömppäpölönen
        Morkku kirjoitti:

En juuri perusta mormonismista, mutta pidän erilaisten maailmankatsomusten tutkiskelusta. Nyt täytyy myöntää, että Morkku perusteli hyvin. Myönnän myöskin, että en ole kyseisen jakeen kohdalla tajunnut, että tietenkin on kyse vain ko. kirjasta Raamatussa - eihän sen kirjoittaja tietenkään tiennyt, että hänen kirjansa päätyisi kokoelmaan nimeltä Raamattu. Oikein hyvä pointti. PS. Missäs kohtaa Raamattua tuo nyt olikaan?

• Zappa
        mutta, kirjoitti:

Jos profeetat opettavat Raamatun vastaisia oppeja, kumpaa tulee uskoa, Raamattua vai profeettoja?

Jeesus varoitti vääristä profeetoista!

Elikkä oletetaan että kun on profeetta niin se on automaattisesti väärä profeetta.

Profeetan ilmoitusten tulee tietysti olla sopusoinnussa EVANKELIUMIN kanssa.

Ja sitten kun muistetaan että jotkut käskyt annetaan vain tietyksi ajaksi niin ollaan jo pidemmällä.

Ja nyt sitten mitä väärää on moniavioisuudessa?

• Zappa
        kirjoista kirjoitti:

Mutta arvaan vastauksesi...

• Zappa
        Hömppäpölönen kirjoitti:

En juuri perusta mormonismista, mutta pidän erilaisten maailmankatsomusten tutkiskelusta. Nyt täytyy myöntää, että Morkku perusteli hyvin. Myönnän myöskin, että en ole kyseisen jakeen kohdalla tajunnut, että tietenkin on kyse vain ko. kirjasta Raamatussa - eihän sen kirjoittaja tietenkään tiennyt, että hänen kirjansa päätyisi kokoelmaan nimeltä Raamattu. Oikein hyvä pointti. PS. Missäs kohtaa Raamattua tuo nyt olikaan?

No nyt ei ole yhtään Raamattua lähellä .. mutta siellä ihan lopussa se on ...

• Torkku
        Morkku kirjoitti:

Tottakai oma kirkko oman uuden "Raamatun" tarvitsee.

• muka?
        Torkku kirjoitti:

Tottakai oma kirkko oman uuden "Raamatun" tarvitsee.

Jos ei alkuperäinen Raamattu kelpaa, ei sellaisella uskonnolla ole mitään virkaa!

• Zappa

Mitä harhaoppeja meillä on jotka PERUSTUVAT sitten Raamattuun?

Olisi kiva kuulla niistäkin....

• voi olla

Ei Ramattuun perutuva usko voi olla harhaoppia, vai voiko sinun mielestäsi?

Melkein hymähdin vitsillesi :)

• Zappa
        voi olla kirjoitti:

Koska alkupeisessä viestissähän oli heti näin:

>
        Mormonien harhaopit jotka eivät perustu
        Raamattuun
        >
        Silloinhan meillä on mahdoillisesti Raamattuun perustuviakin harhaoppeja...

tuohan olisi ihan voitu sanoa :
        Mormonien harhaopit

mutta tuo jotka kutitti minua vähäsen ja ajattelin kysyä asiasta ;-)

• Tapani
        voi olla kirjoitti:

Raamatun perusteella on syntynyt tuhansia (30 800) erilaisia kirkkoja ja suuntia. Ovatko ne kaikki kaikki totta? Mikä niistä on harhaoppi ja mikä ei? Eikö muka Raamatun perusteella voi syntyä harhaoppeja!

• asia
        Tapani kirjoitti:

Raamatun perusteella on syntynyt tuhansia (30 800) erilaisia kirkkoja ja suuntia. Ovatko ne kaikki kaikki totta? Mikä niistä on harhaoppi ja mikä ei? Eikö muka Raamatun perusteella voi syntyä harhaoppeja!

Usko joka perustuu Raamattuun on eri asia kuin uskonto, joka joiltain osin perustuu-, tai on joskus perustunut Raamattuun

Ymmärräthän eron?

• Zappa
        asia kirjoitti:

Usko joka perustuu Raamattuun on eri asia kuin uskonto, joka joiltain osin perustuu-, tai on joskus perustunut Raamattuun

Ymmärräthän eron?

Ja juuri sen takia meillä esim. on profeetta...

• Tapani
        Zappa kirjoitti:

Joseph Smith uskoi Raamattuun ja siksi hän rukoili tietoa siitä, mikä kirkko on oikea. Hän löysi Raamatusta kohdan Jaak. 1:5-6.

"Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta.
        Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aaltö, jota tuuli ajaa sinne tänne."

Tästä eli uskosta Raamattuun alkoivat ne tapahtumat, jotka johtivat evankeliumin ja kirkon palauttamisen. Joseph Smith rukoili juuri niin, kuin Raamatussa neuvottiin ja hän sai viisautta.

• kristitty
        Tapani kirjoitti:

Joseph Smith uskoi Raamattuun ja siksi hän rukoili tietoa siitä, mikä kirkko on oikea. Hän löysi Raamatusta kohdan Jaak. 1:5-6.

"Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta.
        Mutta pyytäköön uskossa, lainkaan epäilemättä. Joka epäilee, on kuin meren aaltö, jota tuuli ajaa sinne tänne."

Tästä eli uskosta Raamattuun alkoivat ne tapahtumat, jotka johtivat evankeliumin ja kirkon palauttamisen. Joseph Smith rukoili juuri niin, kuin Raamatussa neuvottiin ja hän sai viisautta.

On teillä luja usko, kun te tuollaisiin stooreihin uskotte. Itse uskon vain sen, mitä on kirjoitettu Raamatussa.

• voi olla?
        Zappa kirjoitti:

Miten uskonne voi perustua Ramattuun ja olla samalla Raamatun vastaista?

Käsittämätöntä!

Perustele uskosi Ramatulla,(jos pystyt?) äläkä millään Mormonien harhaopilla

• Zappa
        voi olla? kirjoitti:

Miten uskonne voi perustua Ramattuun ja olla samalla Raamatun vastaista?

Käsittämätöntä!

Perustele uskosi Ramatulla,(jos pystyt?) äläkä millään Mormonien harhaopilla

Tai jos niitä on useita niin anna vaikka 3 joista voidaan keskutella...

Pystyn perustelemaan uskoni myöskin Raamatulla, mutta eikö teidän päähänne vielkään mene, että Jumala puhuu vieläkin meille ja se tapahtuu profeettojen kautta ja että muitakin Pyhiä Kirjoituksia voi olla olemassa, ei pelkästään Raamattu jota ei edes ollut olemassa kun Kristus kuoli....

• '(oo)'
        Zappa kirjoitti:

Tai jos niitä on useita niin anna vaikka 3 joista voidaan keskutella...

Pystyn perustelemaan uskoni myöskin Raamatulla, mutta eikö teidän päähänne vielkään mene, että Jumala puhuu vieläkin meille ja se tapahtuu profeettojen kautta ja että muitakin Pyhiä Kirjoituksia voi olla olemassa, ei pelkästään Raamattu jota ei edes ollut olemassa kun Kristus kuoli....

Pystyä selittämään opin oikeaksi vaikka Harry Potterin kirjan avulla?

• Zappa
        '(oo)' kirjoitti:

Pystyä selittämään opin oikeaksi vaikka Harry Potterin kirjan avulla?

Kysymys on silti aito ja odotan asiallista vastausta...

• uudelleen
        Zappa kirjoitti:

"Miten voi olla", ja vastaa kysymykseen jos voit..

Et ole perustellut yhtään mitään yhtään millään, ota nyt Raamattu kauniiseen käteesi, ja todista uskosi Raamatulla.. jos pystyt?

Sen jälkeen voi keskustella

• periaatteet
        Zappa kirjoitti:

Kuules nyt Zappa, Kun joku esittää kysymyksen , siihen kuuluu vastata, eikä esittää vastakysymyksiä, tai vastata johonkin toiseen kysymykseen. Onko sinulla lukutaito?
        Hyva!

Luepa nyt kysymykset, ja vastaa niihin , äläkä yritä kiemurrella!

• Tapani
        periaatteet kirjoitti:

Kuules nyt Zappa, Kun joku esittää kysymyksen , siihen kuuluu vastata, eikä esittää vastakysymyksiä, tai vastata johonkin toiseen kysymykseen. Onko sinulla lukutaito?
        Hyva!

Uskomme on täsmälleen sama kuin Raamatusta löydettävä. Mitä siis tulisi perustella? Mormonin kirja todistaa aivan samoista asioista kuin Raamattu. Se on toinen todistus Kristuksesta.

Kristus sanoi, että hänelä on myös muita lampaita, jotka saavat kuulla hänen äänensä. Niillä tarkoitettiin kadonneita Israelin huoneen heimoja. Pakanoiden luo ei Kristusta hänen omien sanojensa mukaan lähetetty. Nuo muut lampaat olivat mm. Joosefin huoneen jäseniä, jotka oli johdatettu Amerikan mantereelle. He kirjoittivat myös uskonnollisen historiansa, josta lyhennelmä on Mormonin kirja.

Ilm. 16:6 "Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella.Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille."

Tässä on yksi perustelu Raamatusta opillemme siitä, että Herra antaa lisää sanaansa ihmisille. Miksi olisi vielä julistettava "ikuinen evankeliumi" jos Raamattu yksin riittäisi? Tuo enkeli oli Moroni, joka antoi Joseph Smithille Mormonin kirjan sisältämät levyt.

Raamatussa on muitakin kohtia, jotka ennustavat Mormonin kirjan esiintulon. Eräs selkeimmistä on Hes. 37:16-21. Siinä puhutaan Juudan sauvasta, joka on Raamattu ja Joosefin sauvasta, joka on Mormonin kirja. Mormonin kirjan kirjoittajat olivat Joosefin sukukunnasta.

• Zappa
        periaatteet kirjoitti:

Hyva!

Kyllä se on joku muu joka täällä yrittää kiemmurrella....

1) Alussa joku aloitti tämän "Mormonien harhaopit"..

2) Siten minä leikillisesti kysyin että mitä harhaoppeja meillä on jotka perustuvat Raammattuun...

3) Seuraavaksi totean että uskomme perustuu Raammattuun koska meillä on esim. profeetta...

4) Sitten joku taas kysyy että miten uskomme voi perustua Raamattuun ja olla Raamatun vastaista, ja pyytää

minua perustelemaan uskoni Raammattuun perustuen.

5) Sitten minä pyydän mainitsemaan jotakin sellaista johon uskomme ja joka on Raamatun vastaista.

6) Joku pöllö kommentoi siihen että pystynen selittämään ne oikeiksi vaikka Harry potterin kirjan avulla

7) Ja minä vastasin siihen että milestäni kysymykseni oli asiallinen ja odtan vastausta kysymykseeni

8) Sitten joku taas sanoo että minun pitää ottaa Raammattu kauniiseen käteeni ja todistaa uskoni Raamatulla...

"sen jälkeen voimme keskustella"

9) Ja nyt sinä kirjoitat että jos joku esittää kysymyksen niin siihen kuuluu vastata...

Elikkä mielestäni tuo kohdan 1) kirjoittajan tulee perustella väitteensä vaikka Raamatun kohdilla... Sitä

perustelua en ole nähnyt....

2) oli huumoria

3) totesin että mm. profeettojen suhteen uskomme Raamattuun Amos 3:7 ... riittäkö tämä?

4) Joku esittää väitteen, mutta ei mitenkään perustele sitä (TAASKAAN). Vastauksena kysymykseen voisin antaa jokaista Raamatun jaetta kohden selityksen että mormonit uskovat siihen? Eikö olisi helpompi löytää asioista Raamatusta joihinka mormonit EIVÄT mukamas usko?

5) Kysyn ihan että mitä sellaisia harhaoppeja meillä on joka eivät perustu Raammattuun.... tämä siis on se

väite sitten tuli kysymys uskoni perustelemisesta Raamatun avulla...

8) Vai oliko tuo kysymys uskosta Raamattuun perustuen henkilökohtainen?

Summa Summarum: Alkuperisen väitteiden esittäjän tulisi mielestäni esittää väitteidensä tueksi Raamatun kohdat. Koko ajan hän kyllä hokee että kyllä voi nuo Raamatun perusteella tosiataa... mutta listaa vaan ei näy missään. Eikö olisi ollut kaikkein helpointa heti alussa pistää noiden väitteiden tueksi ne Raammatun kohdat?

Eliikä jos pääsit tänne asiti niin vastaan nyt niihin kysymyksiin... Kunhan vaan kerrot mitkä ne olivatkaan.... Onko tässä kattava joukko?

1) Miten uskomtomme voi olla Raamatun poin mukaista ja sen vastaista?

VASTAUS: Se on Raammatun opin mukaista. Täössä ei ole mitään käsittämätöntä paitsi kysyjan alunperin asettama ristiriita.

2) Perustele oma uskosi Raamatun avulla?

VASTAUS: Sanoin tuolla että voin niin tehdä - mutta minun ei ole pakko sitä tehdä.

3) Perustele uskosi Harry Potterin kirjan avulla?

VASTAUS: Ei tarvitse.

4) Mikä muu kysymys jäi auki?

• edelleenkin
        Zappa kirjoitti:

Kyllä se on joku muu joka täällä yrittää kiemmurrella....

1) Alussa joku aloitti tämän "Mormonien harhaopit"..

2) Siten minä leikillisesti kysyin että mitä harhaoppeja meillä on jotka perustuvat Raammattuun...

3) Seuraavaksi totean että uskomme perustuu Raammattuun koska meillä on esim. profeetta...

4) Sitten joku taas kysyy että miten uskomme voi perustua Raamattuun ja olla Raamatun vastaista, ja pyytää

minua perustelemaan uskoni Raammattuun perustuen.

5) Sitten minä pyydän mainitsemaan jotakin sellaista johon uskomme ja joka on Raamatun vastaista.

6) Joku pöllö kommentoi siihen että pystynen selittämään ne oikeiksi vaikka Harry potterin kirjan avulla

7) Ja minä vastasin siihen että milestäni kysymykseni oli asiallinen ja odtan vastausta kysymykseeni

8) Sitten joku taas sanoo että minun pitää ottaa Raammattu kauniiseen käteeni ja todistaa uskoni Raamatulla...

"sen jälkeen voimme keskustella"

9) Ja nyt sinä kirjoitat että jos joku esittää kysymyksen niin siihen kuuluu vastata...

Elikkä mielestäni tuo kohdan 1) kirjoittajan tulee perustella väitteensä vaikka Raamatun kohdilla... Sitä

perustelua en ole nähnyt....

2) oli huumoria

3) totesin että mm. profeettojen suhteen uskomme Raamattuun Amos 3:7 ... riittäkö tämä?

4) Joku esittää väitteen, mutta ei mitenkään perustele sitä (TAASKAAN). Vastauksena kysymykseen voisin antaa jokaista Raamatun jaetta kohden selityksen että mormonit uskovat siihen? Eikö olisi helpompi löytää asioista Raamatusta joihinka mormonit EIVÄT mukamas usko?

5) Kysyn ihan että mitä sellaisia harhaoppeja meillä on joka eivät perustu Raammattuun.... tämä siis on se

väite sitten tuli kysymys uskoni perustelemisesta Raamatun avulla...

8) Vai oliko tuo kysymys uskosta Raamattuun perustuen henkilökohtainen?

Summa Summarum: Alkuperisen väitteiden esittäjän tulisi mielestäni esittää väitteidensä tueksi Raamatun kohdat. Koko ajan hän kyllä hokee että kyllä voi nuo Raamatun perusteella tosiataa... mutta listaa vaan ei näy missään. Eikö olisi ollut kaikkein helpointa heti alussa pistää noiden väitteiden tueksi ne Raammatun kohdat?

Eliikä jos pääsit tänne asiti niin vastaan nyt niihin kysymyksiin... Kunhan vaan kerrot mitkä ne olivatkaan.... Onko tässä kattava joukko?

1) Miten uskomtomme voi olla Raamatun poin mukaista ja sen vastaista?

VASTAUS: Se on Raammatun opin mukaista. Täössä ei ole mitään käsittämätöntä paitsi kysyjan alunperin asettama ristiriita.

2) Perustele oma uskosi Raamatun avulla?

VASTAUS: Sanoin tuolla että voin niin tehdä - mutta minun ei ole pakko sitä tehdä.

3) Perustele uskosi Harry Potterin kirjan avulla?

VASTAUS: Ei tarvitse.

4) Mikä muu kysymys jäi auki?

Niitä Raamatun kohtia jotka oikeuttavat sen peukaloimiseen..

Yhtään perustelua sille että Mormonismi olisi Raamatun mukainen usko, et ole pystynyt esittämään! MOT

• Tapani
        edelleenkin kirjoitti:

Yhtään perustelua sille että Mormonismi olisi Raamatun mukainen usko, et ole pystynyt esittämään! MOT

Vaikka sinulle kuinka selitettäisiin, niin et ota selityksiä vastaan. Raamattu ja Mormonin kirja kertovat molemmat Kristuksesta. Tämä sanoma on niissä keskeisintä.

Raamattu ennustaa Mormonin kirjan esiintulon. Selvimpiä niistä ovat:

Hes. 37:16-21 jossa mainitaan Juudan sauva, joka on Raamattu ja Joosefin sauva, joka on Mormonin kirja. Mormonin kirjan kirjoittajat kuuluivat Joosefin heimoon.
        Joh. 10:15-16 mainitsee muista lampaista, jotka saavat kuulla Kristuksen äänen eli hän lupasi käydä heidän luonaan. Kristus sanoi itse, ettei häntä ole lähetety muiden kuin Israelin huoneeseen kuuluvien luo.
        Ilm. 14:6 mainitsee enkelin, jolla on ikuinen evankeliumi julistettavana maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Tämä enkeli oli Moroni, joka antoi Mormonin kirjan sisältämät levyt Joseph Smithille.

• Tapani
        kristitty kirjoitti:

On teillä luja usko, kun te tuollaisiin stooreihin uskotte. Itse uskon vain sen, mitä on kirjoitettu Raamatussa.

niin uskot Mormonin kirjaankin, sillä ne puhuvat aivan samoista asioista ja Raamatussa ennustetaan Mormonin kirjan esiin tuleminen.

• kysyjä
        Tapani kirjoitti:

niin uskot Mormonin kirjaankin, sillä ne puhuvat aivan samoista asioista ja Raamatussa ennustetaan Mormonin kirjan esiin tuleminen.

Missä kohdassa?

• epämormoni
        Tapani kirjoitti:

Vaikka sinulle kuinka selitettäisiin, niin et ota selityksiä vastaan. Raamattu ja Mormonin kirja kertovat molemmat Kristuksesta. Tämä sanoma on niissä keskeisintä.

Raamattu ennustaa Mormonin kirjan esiintulon. Selvimpiä niistä ovat:

Hes. 37:16-21 jossa mainitaan Juudan sauva, joka on Raamattu ja Joosefin sauva, joka on Mormonin kirja. Mormonin kirjan kirjoittajat kuuluivat Joosefin heimoon.
        Joh. 10:15-16 mainitsee muista lampaista, jotka saavat kuulla Kristuksen äänen eli hän lupasi käydä heidän luonaan. Kristus sanoi itse, ettei häntä ole lähetety muiden kuin Israelin huoneeseen kuuluvien luo.
        Ilm. 14:6 mainitsee enkelin, jolla on ikuinen evankeliumi julistettavana maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Tämä enkeli oli Moroni, joka antoi Mormonin kirjan sisältämät levyt Joseph Smithille.

Samat kohdat voi tulkita miljoonalla muullakin tavalla ja varmaankin suurin osa niistä tulkinnoista on sinun tulkintaasi lähempänä totuutta

• sitten
        Tapani kirjoitti:

Mormonien kirja opettaa Raamatun vataist? oppia!

• Zappa
        edelleenkin kirjoitti:

Kaikki Raamatun kohdat todistavat mormonismin opin oikeellisuudesta.

MOT.

• ja perustella
        Zappa kirjoitti:

Kaikki Raamatun kohdat todistavat mormonismin opin oikeellisuudesta.

MOT.

Tuo on vain sinun oma mielipiteesi, mutta voitko perustella väitteesi Raamatulla?

Minä voin todistaa Raamatulla että Mormonismi on epäraamatullinen oppi..

• Tapani
        epämormoni kirjoitti:

Samat kohdat voi tulkita miljoonalla muullakin tavalla ja varmaankin suurin osa niistä tulkinnoista on sinun tulkintaasi lähempänä totuutta

Että miljoonalla tavalla voisi selittää! Annapa nyt edes tuhat selitystä (kymmenenkin riittää)siitä, mitä tarkoitetaan Juudan sauvalla ja Joosefin sauvalla. Kirjoitat mahdottomuuksia. Jos noin olisi, niin mistään ei voisi sanoa mitään merkittävää.

Eipä silti. Raamattua on selitettykin tuhansilla eri tavoilla. Näin on voinut tapahtua, koska kirkko on ollut poissa maan päältä luopumuksen vuoksi, mutta nyt se on palautettu ja jälleen Kristus johtaa sitä profettansa kautta.

• Jari
        Tapani kirjoitti:

Että miljoonalla tavalla voisi selittää! Annapa nyt edes tuhat selitystä (kymmenenkin riittää)siitä, mitä tarkoitetaan Juudan sauvalla ja Joosefin sauvalla. Kirjoitat mahdottomuuksia. Jos noin olisi, niin mistään ei voisi sanoa mitään merkittävää.

Eipä silti. Raamattua on selitettykin tuhansilla eri tavoilla. Näin on voinut tapahtua, koska kirkko on ollut poissa maan päältä luopumuksen vuoksi, mutta nyt se on palautettu ja jälleen Kristus johtaa sitä profettansa kautta.

Mielestäni profeetta Hesekiel selittää itse sauvojen merkityksen 37. luvussa: "Juuda ja häneen liittyneet israelilaiset" sekä "Joosef ja häneen liittyneet Israelin heimot" (Hes. 37:16).

Juutalaisen käsityksen mukaan vain kaksi Israelin kahdestatoista sukukunnasta oli palannut takaisin pakkosiirtolaisuudesta, nimittäin Juuda ja Benjamin (sekä osa leeviläisistä). Sen sijaan kymmenen muuta sukukuntaa arveltiin, jotka oli siirretty pois maasta jo aiemmin, assyrialaisten toimesta, arveltiin kadonneiksi. Koska Jumalan antamien lupausten katsottiin kuitenkin koskevan kaikkia Israelin kahtatoista sukukuntaa, odotettiin Jumalan tuovan esiin kadonneet kymmenen heimoa viimeisinä päivinä.

Hesekielin kirjan 37. luku liittyy juuri näihin toiveisiin. Hes. 37:20-28 osoittavat tämän kouriintuntuvasti. Kahden sauvan "yhdeksi ja samaksi tekeminen" (jae 19) liittyy juuri näiden kahden ryhmän yhdistämiseen yhdeksi kansakunnaksi. "Siinä maassa, Israelin vuorilla, minä teen heistä yhden kansan. Heillä kaikilla on oleva hallitsijanaan yhteinen kuningas, eivätkä he enää elä kahtena kansana eivätkä kahden kuninkaan alaisina." (jae 22).

Puhe kahdesta sauvasta liittyy siis Israelin lopunajalliseen kokoamiseen, ei suinkaan kahteen eri kirjaan.

• Tapani
        Jari kirjoitti:

Mielestäni profeetta Hesekiel selittää itse sauvojen merkityksen 37. luvussa: "Juuda ja häneen liittyneet israelilaiset" sekä "Joosef ja häneen liittyneet Israelin heimot" (Hes. 37:16).

Juutalaisen käsityksen mukaan vain kaksi Israelin kahdestatoista sukukunnasta oli palannut takaisin pakkosiirtolaisuudesta, nimittäin Juuda ja Benjamin (sekä osa leeviläisistä). Sen sijaan kymmenen muuta sukukuntaa arveltiin, jotka oli siirretty pois maasta jo aiemmin, assyrialaisten toimesta, arveltiin kadonneiksi. Koska Jumalan antamien lupausten katsottiin kuitenkin koskevan kaikkia Israelin kahtatoista sukukuntaa, odotettiin Jumalan tuovan esiin kadonneet kymmenen heimoa viimeisinä päivinä.

Hesekielin kirjan 37. luku liittyy juuri näihin toiveisiin. Hes. 37:20-28 osoittavat tämän kouriintuntuvasti. Kahden sauvan "yhdeksi ja samaksi tekeminen" (jae 19) liittyy juuri näiden kahden ryhmän yhdistämiseen yhdeksi kansakunnaksi. "Siinä maassa, Israelin vuorilla, minä teen heistä yhden kansan. Heillä kaikilla on oleva hallitsijanaan yhteinen kuningas, eivätkä he enää elä kahtena kansana eivätkä kahden kuninkaan alaisina." (jae 22).

Puhe kahdesta sauvasta liittyy siis Israelin lopunajalliseen kokoamiseen, ei suinkaan kahteen eri kirjaan.

Hes. 37:16 ja 20 kertovat, että sauvoihin kirjoitettiin.

Ilm. 14:6 kertoo enkelistä, jolla on iankaikkinen evankeliumi julistettavaksi kaikille. Miksi enkelin pitäisi tuoda evankeliumi (Mormonin kirja), jos Raamattu jo yksin riittäisi? Kuka voi estää Jumalaa antamasta lisää sanaansa! Kristus elää ylösnousseena olentona Isänsä luona ja johtaa nyt kirkkoaan profeetan kautta.

• ....
        Tapani kirjoitti:

Ilm. 14:6 kertoo enkelistä, jolla on iankaikkinen evankeliumi julistettavaksi kaikille. Miksi enkelin pitäisi tuoda evankeliumi (Mormonin kirja), jos Raamattu jo yksin riittäisi? Kuka voi estää Jumalaa antamasta lisää sanaansa! Kristus elää ylösnousseena olentona Isänsä luona ja johtaa nyt kirkkoaan profeetan kautta.

Jos "toinen sauva" (mormonisni) olisi Jumalasta, se ei olisi "esimmäisen sauvan" (Raamatun) kanssa ristiriitaisnen, vaan vahvistaisi ensimmäisen sauvan sanomaa, eli olisi yhdensuuntainen sen kanssa. Toinen "sauva" ei puhuisi toista vastaan, eikä toinen ""sauva" kumoaisi sitä minkä ensimmäinen on sanonut.

Kuitenkin juuri näin Mormonismi tekee!

Mien selität sen?

Raamattu puhuu yhtä ja Mormonien krja toista.

Kumpaa uskot?

Jos väität että ne ovat yhdensuuntaisia, vaihtehdot ovat:

a) Olet lukutaidoton

b) Olet sokea

d) Et tunne Raamattua

c) Et tunne Mormonien kirjaa

f) Olet ymmärryskyvytön

g) Olet aivopesty elämään petoksessa

h) Valehtelet tietoisesti

Miten sitten lieneekään..sen sinä itse tiedät..

• Tapani
        Tapani kirjoitti:

Joosefin sauva on Mormonin kirja, eikä mormonismi, ja Juudan sauva on Raamattu. Muinoin kirjoitettiin sauvoihin viestejä tai sauvan ympäri kierrettiin papyrus.

Nuo kaksi kirjaa eivät ole ristiriidassa. Mormonismiin kuuluu paljon sellaista, jota ei ole suoraan tai selkeästi sanottu Raamatussa. Esimerkiksi kasteista kuolleiden puolesta mainitaan vain yhdssä jakeessaa kuin ohimennen osoittamaan uskoa ylönousemukseen(1.Kor.15:29). Mormonin kirja ei mainitse lainkaan tällaisista kasteista, mutta kirkkomme on saanut lukuisia muita ilmoituksia, jossa on yksityiskohtaisia ohjeita ksteista kuolleiden puolesta ja muista temppelitoimituksista.

Jotta voisit ymmärtää uskontoamme, niin sinun olisi syytä miettiä, onko Jumala kuollut vai voiko hän vielä antaa ilmoituksia. Kirjoitat ja väität kuten henkilö, joka luulee kaiken ilmoituksen päättyneen Raamattuun. Se ei sisällä läheskään kaikkea, mitä Kristus teki.

• Zappa
        ja perustella kirjoitti:

Tuo on vain sinun oma mielipiteesi, mutta voitko perustella väitteesi Raamatulla?

Minä voin todistaa Raamatulla että Mormonismi on epäraamatullinen oppi..

Etkä ole niin tehnyt! Jos todella pystyt niin teen niin. Sinä tulkitset Raamattua miten haluat ja niin teen minäkin. Vaikka kuinka osoittaisn Raamatusta että mormonismi on oikea Krsistuksen evankeliumi niin uskoisitko minua? Uskon että tunnet ja tiedät mitä Raamatussa sanotaan, niin on täysin mahdotonta minun sinulle mitään sieltä selittää niin että uskot minua.

Kysy tässä on vain ja ainostaan mielipiteistä.

Uskonnollista totuutta ei voi todistaa. Muuten se olisi tehty jo aikapäiviä sitten.

Tovottavasti ymmärrät mitä tieteelinen todistaminen asiasta vaatii? Siitäkin täällä on keskustelu vaikka kuinka paljon.

Loppupelissä vain se mitä henkilö kokee tuntevansa on ratkaisevaa. Me voimme vaikka kuinka paljon selitellä asioita. Pyhä Henki vaikkuttaa siten ja muuta emme voi.

• Tapani
        Tapani kirjoitti:

3.Nefi 27:
        13 "Katso, minä olen antanut teille evankeliumi, ja tämä on evankeliumi, jonka minä olen antanut teille - että minä tulin maailmaan tekemään Isäni tahdon, koska minun Isäni lähetti minut.
        14 Ja minun Isäni lähetti minut, jotta minut korotettaisiin ristille ja jotta sen jälkeen, kun minut oli korotettu ristille, voisin vetää kaikki ihmiset luokseni, niin että niin kuin ihmiset ovat korottaneet minut, samoin Isä korottaisi ihmiset seisomaan minun edessäni, olivatpa ne hyviä tai olivatpa ne pahoja -
        15 ja tästä syystä minut on korotettu; sen tähden minä Isän vallan mukaisesti vedän kaikki ihmiset luokseni, jotta heidät voidaan tuomita tekojensa mukaan.
        16 Ja tapahtuu, että jokainen, joka tekee parannuksen ja ottaa kasteen minun nimeeni, täytetään; ja jos hän kestää loppuun asti, katso, häntä minä pidän syyttömänä Isäni edessä sinä päivänä, jona minä seison tuomitsemassa maailmaa."

Kristus puhuu tässä ylösnousemuksensa jälkeen Amerikan mantereella. Teksti jatkuu korostaen parannusta, kastetta, Pyhä Hengen vastaanottamista, puhtautta ja kestämistä loppuun asti.

• sorry
        Tapani kirjoitti:

3.Nefi 27:
        13 "Katso, minä olen antanut teille evankeliumi, ja tämä on evankeliumi, jonka minä olen antanut teille - että minä tulin maailmaan tekemään Isäni tahdon, koska minun Isäni lähetti minut.
        14 Ja minun Isäni lähetti minut, jotta minut korotettaisiin ristille ja jotta sen jälkeen, kun minut oli korotettu ristille, voisin vetää kaikki ihmiset luokseni, niin että niin kuin ihmiset ovat korottaneet minut, samoin Isä korottaisi ihmiset seisomaan minun edessäni, olivatpa ne hyviä tai olivatpa ne pahoja -
        15 ja tästä syystä minut on korotettu; sen tähden minä Isän vallan mukaisesti vedän kaikki ihmiset luokseni, jotta heidät voidaan tuomita tekojensa mukaan.
        16 Ja tapahtuu, että jokainen, joka tekee parannuksen ja ottaa kasteen minun nimeeni, täytetään; ja jos hän kestää loppuun asti, katso, häntä minä pidän syyttömänä Isäni edessä sinä päivänä, jona minä seison tuomitsemassa maailmaa."

Kristus puhuu tässä ylösnousemuksensa jälkeen Amerikan mantereella. Teksti jatkuu korostaen parannusta, kastetta, Pyhä Hengen vastaanottamista, puhtautta ja kestämistä loppuun asti.

Anteeksi, en löytänyt Raamatusta tuota kohtaa. Voitko täsmentää.

• Tapani
        sorry kirjoitti:

Anteeksi, en löytänyt Raamatusta tuota kohtaa. Voitko täsmentää.

Eikö tuo kohta Mormonin kirjasta ole opillisesti aivan samaa, mitä Raamatussa opetetaan?

• Jari
        Tapani kirjoitti:

Sauvoihin kirjoitettiin, ja Hesekiel kertoo tarkkaan, mitä niihin kirjoitettiin: "Ihminen, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juuda ja häneen liittyneet israelilaiset'. Ota sitten toinen sauva ja kirjoita siihen: 'Joosef ja häneen liittyneet Israelin heimot.'" (Hes. 37:16). Sauvohin kirjoitettiin nämä sanat, jotta ihmiset tietäisivät, mitä sauvat symboloivat.

Ilm. 14:6 ei liity uusien kirjoitusten ilmoittamiseen. Siinä enkeli julistaa maailmalle "ikuisen evankeliumin". Enkelin julistus kuuluu: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm. 14.7). Kyseessä ei siis ole kirja, vaan Jumalan lopullisen ja viimeisen tuomion julistus, joka tosin kristityille on "ikuinen evankeliumi". Se on evankeliumi, koska Jeesus on voittanut pahan ja hänen vanhurskas tuomionsa tuo hyvyyden ja siunauksen maailmaan.

• ..-op
        Tapani kirjoitti:

Eikö tuo kohta Mormonin kirjasta ole opillisesti aivan samaa, mitä Raamatussa opetetaan?

Itse taidat vitsailla?
        Ai, löysit peräti ihan yhden kohdan. "Katskokaa, olen löytänyt vanhan sillin, wau"

Mitä sitten jos mormonien kirjassa on yksi kohta joka on Raamatun kanssa yhteneväinen?
        Itse asiassa, tiedän niitä olevan enemmänkin kuin vain yksi, mutta mitä sitten?

Ei se tee siitä Raamatullista että siellä on joitakin Raamatun kanssa yhteneväisiä kohtia, tiedän paljon muutakin scifi-kirjallisuutta joka on joissakin kohdin Raamatun kanssa yhteneväinen.

Mutta etkö näe niitä kohtia jotka ovat Raamatunvastaisia?

Niitä on paljon, jos vain avaat silmäsi, ja tutkit asiaa avoimesti, ja objektiivisesti, mutta luulenps että sinut on niin aivopesty, että ajattelusi on lakannut kokonaan toimimasta..

Oletko sokea, vai onko sinulla valikoiva
        lukutaito?
        Vai oletko muuten vain ymmärtämätön?

• ????
        Tapani kirjoitti:

3.Nefi 27:

Todista Raamatulla että Kristus on käynyt Amerikassa?

Silloin kun Jeesus nosi takaisin Isänsä luokse Taivaaseen, Amerikkaa ei ollut vielä olemassakaan!!

Olet.. käsittämättömän sokea!

• ..--
        Zappa kirjoitti:

Etkä ole niin tehnyt! Jos todella pystyt niin teen niin. Sinä tulkitset Raamattua miten haluat ja niin teen minäkin. Vaikka kuinka osoittaisn Raamatusta että mormonismi on oikea Krsistuksen evankeliumi niin uskoisitko minua? Uskon että tunnet ja tiedät mitä Raamatussa sanotaan, niin on täysin mahdotonta minun sinulle mitään sieltä selittää niin että uskot minua.

Kysy tässä on vain ja ainostaan mielipiteistä.

Uskonnollista totuutta ei voi todistaa. Muuten se olisi tehty jo aikapäiviä sitten.

Tovottavasti ymmärrät mitä tieteelinen todistaminen asiasta vaatii? Siitäkin täällä on keskustelu vaikka kuinka paljon.

Loppupelissä vain se mitä henkilö kokee tuntevansa on ratkaisevaa. Me voimme vaikka kuinka paljon selitellä asioita. Pyhä Henki vaikkuttaa siten ja muuta emme voi.

Esim. se että Kristus on käynyt Amerikassa.

Voitko todistaa sen Raamatulla?

Jos et voi, se ei ole Raamatullinen oppi?
        Eikö tämä ole selvä?

Silloin kun Jeesus nousi takaisin Isänsä luokse Taivaaseen, ei Amerikkaa ollut vielä olemassakaan!!

Nimenomaan uskonnon opit tulee voida perustella ja todistaa Raamatulla, jos siihen ei pystytä, ne EIVÄT OLE RAAMATULLISIA!

Kysyttävää?

• Tapani
        Tapani kirjoitti:

Ilm. 14:6 sanoo, että tuon enkelin tehtävänä oli "julistaan ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille".

Miksi se oli vielä julistettava, jos Raamatun mukaisesti niin oli jo tehty? Uusi kännös on muuttanut merkitystä. Vanhemmassa sanottiin: "...jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille."

Vanhempaan käännökseen sisältyy selkeämpänä se, että enkelillä oli tuo evankeliumi mukanaan. Täten se ennustaa Moronin tuoman Mormonin kirjan esiintulosta.

• Tapani
        ..-op kirjoitti:

Itse taidat vitsailla?
        Ai, löysit peräti ihan yhden kohdan. "Katskokaa, olen löytänyt vanhan sillin, wau"

Mitä sitten jos mormonien kirjassa on yksi kohta joka on Raamatun kanssa yhteneväinen?
        Itse asiassa, tiedän niitä olevan enemmänkin kuin vain yksi, mutta mitä sitten?

Ei se tee siitä Raamatullista että siellä on joitakin Raamatun kanssa yhteneväisiä kohtia, tiedän paljon muutakin scifi-kirjallisuutta joka on joissakin kohdin Raamatun kanssa yhteneväinen.

Mutta etkö näe niitä kohtia jotka ovat Raamatunvastaisia?

Niitä on paljon, jos vain avaat silmäsi, ja tutkit asiaa avoimesti, ja objektiivisesti, mutta luulenps että sinut on niin aivopesty, että ajattelusi on lakannut kokonaan toimimasta..

Oletko sokea, vai onko sinulla valikoiva
        lukutaito?
        Vai oletko muuten vain ymmärtämätön?

Viittaat scifiin. Spauldingiinkö? Käyhän lukemassa asiasta ylempää. Puolueettomat tutkijatkin myöntävät, että sen perusteella on aiheetta yritetty vesittää Mormonin kirjaa.

• Zappa
        edelleenkin kirjoitti:

Mikään ei oikeuta Raamatun peukalointiin...

Helpompaa on ilmeisesti perustella sitä miksi mormonismi Ei ole Raammatun mukainen usko.... sitähän alkuperäinen kirjoittajakin yrittä vaan ei onnistunut... MOT MOT MOT

Käyttäisit myös samaa nimimerkkiä koko ajan niin olis ihelpompi seurata keskustelua. Onko se niin vaikeata?

• Zappa
        ..-- kirjoitti:

Esim. se että Kristus on käynyt Amerikassa.

Voitko todistaa sen Raamatulla?

Jos et voi, se ei ole Raamatullinen oppi?
        Eikö tämä ole selvä?

Silloin kun Jeesus nousi takaisin Isänsä luokse Taivaaseen, ei Amerikkaa ollut vielä olemassakaan!!

Nimenomaan uskonnon opit tulee voida perustella ja todistaa Raamatulla, jos siihen ei pystytä, ne EIVÄT OLE RAAMATULLISIA!

Kysyttävää?

Uskomme että kun Kristus sanoi että on muita lampaita joiden luona Hänen tulee vieralla niin tuo viittaus on siihen että Hän kävi Ameriikan mantreella... no et tuota kuitenkaan usko, koska eihän siinä sanota että nämä ihmiset olisivat eri mantereella... Mutt akun tuohon aikaan ei käsiteeä "manner" ollut edes olemassa! Pitää muistaa että Kirjoituksia pitää osata lukea myöskin niin että ymmärrämme sen ajan ihmisten ajatusmaailmaa...

Olisiko Kristuksen muka pitänyt sanoa "Käväsen tuossa nyt sitten Ameriikan mantereella ennen kun nousen ylös Isäni luokse"?

Eikä Raamatussa tarvitse olla mitään viitettä siihen että Kristus on käynyt Ameriikan mantereella.

Ja Ameriikan mantere oli kyllä olemassa...

Ok, jos uskooo Raamattuun niin silloin tulee voida perustella (ainakin osa...) Raamatulla. Mehän uskomme että Raammattu on Jumalan Sanaa niin kauan kun se on oikein käännetty...

• Tapani
        Zappa kirjoitti:

Uskomme että kun Kristus sanoi että on muita lampaita joiden luona Hänen tulee vieralla niin tuo viittaus on siihen että Hän kävi Ameriikan mantreella... no et tuota kuitenkaan usko, koska eihän siinä sanota että nämä ihmiset olisivat eri mantereella... Mutt akun tuohon aikaan ei käsiteeä "manner" ollut edes olemassa! Pitää muistaa että Kirjoituksia pitää osata lukea myöskin niin että ymmärrämme sen ajan ihmisten ajatusmaailmaa...

Olisiko Kristuksen muka pitänyt sanoa "Käväsen tuossa nyt sitten Ameriikan mantereella ennen kun nousen ylös Isäni luokse"?

Eikä Raamatussa tarvitse olla mitään viitettä siihen että Kristus on käynyt Ameriikan mantereella.

Ja Ameriikan mantere oli kyllä olemassa...

Ok, jos uskooo Raamattuun niin silloin tulee voida perustella (ainakin osa...) Raamatulla. Mehän uskomme että Raammattu on Jumalan Sanaa niin kauan kun se on oikein käännetty...

Kristus kävi Amerikan mantereella taivaaseen nousemisensa jälkeen. Kaipa sen tiedätkin, mutta joku voi saada väärinkäsityksen. (3. Nefi 11:8)

• missä?

"Raamattu puhuu yhtä ja Mormonien krja toista."

No näytäpä missä näin on.

• Zappa

Tai ensiksi vielä kysyisin että kun nyt tiedät että minä ole mormoni , niin olisin kysynyt että mitä uskoa tai ajatusmaailmaa kannatat?

Mutta tässä vielä:

1) tämä on spekulaatiota. Mitään varmaa asiasta ei ole. Tosin se häävastaanotto jossa Kristus oli mukanan on mainittu itse Kristuksen häiksi... Myöskin se että Kristus ilmeisesti kuitenkin seurasi Juutalaista perinettä ja ollessan 30 v. Hän ilmeisesti olisi ollut naimisissa... Tämä ei mitenkään vähennä Kristuksen arvoa. Ja Raammatusta tämä asia voi ihan hyvin olla poistettuna (tai sinne koskaan mihinkään sitä ei välttämätä ole kirjattu ... katso selitystäni Raammatusta lopussa..)

2) Looginen johtopäätös sille että meistä voi tulla Jumalan kaltaisia... Se on spekulaatiota siihen että mistä Jumala on tullut. Me elämme maailmassa joka alkanut iankaikkisuudesta ja päättyy iankaikkisuuteen ... siihen mahtuu aika monta maailmaa väliin... Tutustuppa uskomme tähän asiaan paremmin niin ymmärrät mistä on puhe?

3) Onko Jumala luonut meidät kaikki? Jos on niin kun kutsumme toisiamme veljiksi ja siskoiksi niin sillä tarkoitetaan että hengessä olemme veljiä ja siskoja, samoin Paholainen aikoinaan oli myöskin Jumalan luoma "olento" (tai kuten me sanomme henki) jolla oli vapaa tahto tehdä omat päätöksensä. Hän on silti "veljemme", joskaan ei hengessä eikä evankeliumissa!

4) Raamatuu selvästi opettaa että Jumala hyväksyi moniavioisuuden. Muuten Hän olisi tehnyt siitä lopun -heti- sillä sehän olisi yksi kauheimmista rikokoksista murhan jälkeen! Jumalla on oikeus hyväksyä tai nimittää synniksi ihan mitä Hän haluaa... Joissakin tapauksissa Hän antoi luvan ihan tappaa mutta nyt esim. on annettu käsky "älä tapa". Jumala käski Israelin kansaa tuhoamaan naapurikansoja tietyllä ajanjaksolla... Hänellä on siihen valta ja oikeus? Hän voi myös todeta että "tappaminen loppuu nyt!". Se että tuollaista käskyä ei välttämättä löydy Raammatusta ei tarkoita sitä että sellaista ei koskaan annettu! Raamattua lukemalla kyllä selviää mikäli tuollainen käsky on annettu ja sitä noudatetaan niin Jumalan on mielistynyt kansaansa. Uhritoimitukset lakkasivat Kristuksen uhrin myötä. Samoin ympärileikkaus liiton merkkinä...

5) EMme voi pelastaa itse itseämme. Mutta meidän tulee tehdä parhaamme sen eteen. Me kaikki pelastumme taivaaseen se on luvattu. Mutta millaiseen taivaaseen?

6) On mikä?

Ymmärtääkseni olet sanonut (en ole varma koka vaihtelet nimimerkkiäsi koko ajan ..) että tunnet mormonismin läpikotaisin, sanon nyt että olet väärässä... Tutki lisää sitä ja kristinuskoa (ja juutalaisuutta VT:n osalta), sillä olet nyt myöskin sekoittanut jopa kristittyjen myöntämien liiton merkkien (eläinuhrit ja ympärileikkaus) poistumisen, jotenkin siihen että me emme usko niiden poistuneen???

Raamatusta: Raamatuu voi hyvinkin olla vain teityn suuntauksen omaksuneiden "oppineiden" kokooma teos, ja siihen on luonnolisesti valittuna vain ja ainoastaan niitö tekstejä jotka tukivat kirkon oppeja muutama sata vuotta Kristuksen sovitustyön ja ristinkuoleman jälkeen... joten Raammatuua tuskin voi pitää aukriteettinä, mikäli haluat mormonismin kieltää Raamatun avulla. Ensin sinun pitää riippumattomien lähteiden kautta toditaa Raamattu todeksi Jumalan Sanaksi, muuten "todistelusi" on huuhaata, eikä kestä tieteellista "todistamisen" kriteerejä. Sen jälkeen voit käyttää Raammattua kuten haluat...

Tämä siksi että "Uskonnollinen totuus" on jotakin sellaista joka on ainutkertaista jokaiselle meistä. Ryhmänä voimme jakaa tuon "Totuuden", mikäli uskomme samoihin asioihin. Ryhmän ulkopuoliset jäsenet eivät tunne samoin, joten heille on turha -yleensä- todistella mitään, voimme paraillaankin vaihtaa mielipiteitä ja tietoa omasta uskostamme ja kunnioittaa toisten uskoa.

Kun joku haluaa tietää totuudesta niin hänen tulee rukoilla siitä ja hän tulee tuntemaan tuon totuuden Pyhän Hengen kautta. Kukin meistä tekee omat johtopäätöksensä tuon Hengen tuntemisen kautta ja pyrkii elämään niihen hyvien evankeliumin oppien ja periaateiden mukaisesti joita hän tuntee ja oppi tuntemaan... Minun mielstäni miköli tuo tunne saa aikaan vain ja ainostaan uskon joka ei tee mitään muuta niin sellainen usko on kuollutta.

• kiinnostunut

Jos Jumalalla Elohimilla on vanhemmat, missä he ovat nyt, missä he vaikuttavat?

Missä kulkee meidän Jumalamme luomuksien rajat, tässä Linnunrata-galaksissammeko vai galaksiryhmässämme?

Missä päin meidän Jumalamme kehittyi ihmisestä Jumalaksi?

Ketkä olivat ensimmäisten jumalien vanhemmat?

• Tapani
        kiinnostunut kirjoitti:

Jos Jumalalla Elohimilla on vanhemmat, missä he ovat nyt, missä he vaikuttavat?

Missä kulkee meidän Jumalamme luomuksien rajat, tässä Linnunrata-galaksissammeko vai galaksiryhmässämme?

Missä päin meidän Jumalamme kehittyi ihmisestä Jumalaksi?

Ketkä olivat ensimmäisten jumalien vanhemmat?

On luvattu, että aikanaan saamme tietää kaiken. Tosiasia on, ettei tyhjästä synny mitään.

• 111
        Tapani kirjoitti:

On luvattu, että aikanaan saamme tietää kaiken. Tosiasia on, ettei tyhjästä synny mitään.

Aina ollut ja aina oleva, ei-luotu, vaan luoja, Aluton ja Loputon , Iankaikkinen.

Näin sanoo Raamattu

• Tapani
        111 kirjoitti:

Aina ollut ja aina oleva, ei-luotu, vaan luoja, Aluton ja Loputon , Iankaikkinen.

Näin sanoo Raamattu

Aika on meidän käsitteemme. Elämme ajallisessa ulottuvuudessa. Meidän mittapuidemme mukaan Jumala on ollut aina. Mekin siirrymme ennen pitkään olotilaan, jossa ei ole aikaa ainakaan samalla tavalla kuin nyt.

Meissäkin on ikuinen elementti, jota ei kukaan ole luonut eikä tehnyt. Näin siksi, että tyhjästä ei synny mitään. Jumalassa on toteutunut täydellisyys, jota kohti mekin parhaassa tapauksessa voimme kulkea. Ei meille turhaan sanottu: "Olkaa täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen." Voimme aloittaa ensin pienestä tuon täydellisyyden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      151
      4529
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      198
      3959
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2689
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2472
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      34
      2209
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      9
      1802
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1592
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1454
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1325
    10. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1321
    Aihe