tyhmiä kymysyksiä..

linnunkakka

voinko hankkia neitsikan vaikka meillä on 2 kissaa? haittaako myös koirat?
entä voiko neitokakadun häkin laittaa samaan huoneeseen rotanhäkin kanssa? entä haittaako jos häkit on vierekkäin vai olisko parempi toinen toisessa päässä huonetta?
entä voiko häkki olla tv:n viekussa?
kertokaa ihmiset mulle omista kokemuksistanne neitsikan kanssa olosta ja niiden hoidosta!!
en tiiä vieläkään otanko parin vai vain yhden.. jos teen niin että otan eka yhen ja sit myöhemmin sille parin jos se kesyyntyis niin paremmin?? käykö?
entä minkälaista kakkaa ne tekee?? ruikkiiko ne löysiä ympäri huonetta kun otan ne/sen häkistä ulos?
sori jos kyselen hassuja, mutta en tiiä..

3

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chicka

      Kissat ja koirat pystyy yleensä totuttamaan neitokakaduun, niin että ne eivät sitä häiritse, mutta ikinä ei saa jättää kissoja eikä koiria ja neitokakadua valvomatta samaan huoneeseen. ikinä ei saa luottaa varsinkaan kissaan tällaisessa asiassa 100 prosenttisesti.
      Itselläni on Englanninsetteri ja kaksi undulaattia ja asiat menevät ihan hyvin. tosin itse ollessani kotona, undulaattien huoneen ovi on AINA suljettuna. varmuuden vuoksi.

      Sinuna laittaisin häkit eri päihin huonetta koska ikinä ei voi olla varma mitä tapahtuu. luulisin että pystyt kuitenkin pitämään rottaa ja neitokakadua samassa huoneessa. tosin muistathan päästää niitä eri aikoihin ulos jaloittelemaan häkistä valvonnan alaisena, ettei vahinkoja satu.

      Itse en laittaisi häkkiä ihan television viereen, tosin en keksi mitään varmaa syytä miksei niin saisi tehdä. :P

      Suosittelen ottamaan pariskunnan, koska silloin sun ei tarvitse huolehtia koko ajan että saakohan se neito tarpeeksi seuraa. Voi toki ottaa pelkästään yhdenkin neitokakadun mutta silloin täytyy muistaa seurustella sen kanssa päivittäin todella paljon.

      Lintujen kakka on tuoreena löysää mutta nopeasti kovettuvaa jolloin se on helppo napsia käsin roskikseen. itse en koe jätöksiä ongelmana, mutta meitä on erilaisia.

    • johqnnq

      neitokakadun häkin pitäisi olla sellaisessa huoneen kulmassa josta se näkee koko huoneen tapahtumat, ei ikkunan vieressä, eikä mielellään tv:n koska se ei näe mikä pitää meteliä ja saattaa pelätä tätä mölyävää ja välkkyvää laatikkoa. häkin olisi hyvä olla rauhallisessa nurkassa jotta lintu voi rauhassa katsella mitä huoneessa tapahtuu...
      jos otat yhden kakadun se kesyyntyy ja kiintyy sinuun helpommin, myöhemmin voit ottaa toisen. se on hyvä idea ja näin neuvotaan tekemään myös lemmikki lehdessä. siellä myös varoitetaan linnun desibeleistä. jos lintu on ilman kumppania, se saattaa huutaa kovalla äänellä heti sinun perään kun häviät näkyvistä.

      hyvä linkki neitsikoista: http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/lintuohje.html

    • Juuro

      Telkkarista ei meillä ollut ainakaan mitään haittaa kun lintu oli olkkarissa. Päin vastoin; heti kun laitettiin kiinni niin alkoi hirveä älämölö. Riippuu tietty ihan linnusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe