Uros- vai naaras-Sheltti?

haukku

Onko uros- ja naaras-Shelttien luonteissa paljonkin (vai ei yhtään?) eroa? Ne jotka tietää, kertokoon!

4

2823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leafy

      Yleensä naaraat ovat hieman rauhallisempia kuin urokset, mutta kannattaa aina kysyä erikseen kasvattajalta pennun luonteesta, koska poikkeuksia on todella paljon.
      Kuitenkin sheltti on yleensä rotuna rauhallinen ja helposti koulutettava oli kyseessä naaras tai uros.

      Itse olen juuri ottamassa urospentua, joka on omistajan mukaan erittäin vilkas ja sosiaalinen, kun taas pennun sisko pelkää ihmisiä.
      tosin edellinen shelttini oli naaras ja erittäin rauhallinen ja tottelevainen.
      Muista, että koirat ovat ihmisten tavoin yksilöitä!

    • shelam

      Molemmissa tietty hyvät ja huonot puolet. Itselläni on 9½-vuotias shelttinarttu ja luultavasti myös jatkossa päädyn narttuihin(oletan ainakin, eihän sitä tiedä) narttujen juoksut ja valeraskaudet ovat niitä vähiten miellyttäviä ja onhan yksi vaihtoehto aina leikkauttaminen. Toisaalta taas uroksissa se vietti ei miellytä eikä merkkailu(johtunee siitä että jopa kaksi shelttiä on lirauttanut jalkoihini:)
      Mutta luulenpa että yhtä kaikki otatko uroksen vai nartun ihanahan se jokatapauksessa tulee olemaan:) Onnea pennunhankintaan
      terv.kade:)

      • Sheba

        No jos maalla asut kannattaa ottaa maalle narttu ku uros lähtee helpommin naaraita narraamaan, ei välttämättä...Mutta kaupungissa sillä ei varmaan niin ole väliä.. Mutta ne on yleensä kummatki yhtä vilkkaita ja hellyttävii;)


      • Vaillaystävää

        Minulla ei ole omaa koiraa, mutta tiedän niistä jonkin verran. Ainakin 10-20 rodusta. Shelteistä tiedän paljon. Se on koirarotu, jonka minä haluaisin. Ne ovat älykkäitä ja hyvin uskollisia. Mutta en tiedä ovatko urokset vai naaraat parempia näissä asioissa. Kysyn tätä vain koska haluaisin älykkään ja uskollisen koiran, joka ei jätä minua, vaan olisi ystäväni kunnes sen kuolema erottaa. Minulla ei ole paljoa ihmis ystäviä. Yksi keskustelee kanssani whatsapp: ssä, yksi käy eri yläastetta ja loput ovat aika etäisiä. Tuntuu ettei minulla olekaan ystäviä paitsi jotkut eläimet ja se whatsapp kaveri. Hän kävi samaa ala-astetta ja meillä oli paljon yhteistä, mutta nyt hän asuu jossain todella kaukana, enkä varmaan näe häntä koskaan, joten koira olisi kiva kaveri. Mutta kummat siis ovat älykkäämpiä ja uskollisimpia?Urokset vai naaraat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe