Elämän tarkoitus

ronsu

Hei kaikki 45 keskusteluryhmän jäsenet ja erityisesti ed !
Olen uusi internetin käyttäjä ja seurannut keskustelujanne noin kuukauden ajan tällä foorumilla ottamatta osaa keskusteluun. Paljon ihmeellistä on auringon alla. Paljon asioita, jotka ihmiset (miehet tai naiset) kokevat ongelmikseen. Vaikuttaa siltä, että tyytymättömyys omaan elämäntilanteeseen, syystä tai toisesta, on suuri. Oletteko rakkaat ystävät miettineet mikä on elämän tarkoitus? Tässä vaiheessa, 45 , ja paljon elämää kokeneena, se on tullut yhä ajankohtaisemmaksi miettimisen aiheeksi.
Olisin kiitollinen, jos saisin perehtyä näkemyksiinne elämän tarkoituksesta.Erityiskysymys Sinulle Ed, mitä mieltä sinä olet? Mikä on elämän takoitus ja mikä on elämäsi tarkoitus?

9

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mytty

....tarkoitus? Olemme vain sattuneet syntymään ja jokaisen on elettävä parhaan taitonsa mukaan. Siinä sitä elämälle tarkoitusta. Jalat maassa ja eikun menoks sen kummenpia miettimättä. Turha vaivata pientä päätään olemattomilla asioilla.

• ronsu

Mytty hyvä ! On ihanaa jos voi ottaa elämän tuolla tavalla. Toisaalta ninhän se on, että menox sanoi andy lenox.. toisalta taas elämän tarkoituksessa saattaa olla muutakin. Mielenkiintoista on mielstäni se, mitä itse kukin tahtoo jättää jälkipolville joko omistettavaksi,nähtäväksi, kuultavaksi, haistettavaksi, maisttettavaksi tai muuten vain koettavaksi ehkä jottain .

• Ma-re
        ronsu kirjoitti:

Mytty hyvä ! On ihanaa jos voi ottaa elämän tuolla tavalla. Toisaalta ninhän se on, että menox sanoi andy lenox.. toisalta taas elämän tarkoituksessa saattaa olla muutakin. Mielenkiintoista on mielstäni se, mitä itse kukin tahtoo jättää jälkipolville joko omistettavaksi,nähtäväksi, kuultavaksi, haistettavaksi, maisttettavaksi tai muuten vain koettavaksi ehkä jottain .

Pikkupojat pelaavat tunnetusti paljon tietokonepelejä. Kun peli päättyy kone ilmoittaa "tehtävä suoritettu". Tyttärenpoikani esitti äidilleen tämän saman vaikean kysymyksen elämän tarkoituksesta, jota äiti yritti sitten parhaan kykynsä mukaan selittää että eiköhän meillä kaikilla ole täällä jokin tehtävä, johon poika: "Ja kun elämä päättyy voi sanoa että tehtävä suoritettu."

• Mytty
        ronsu kirjoitti:

Miksi pitäis jättää jälkipolville mitään muistoja. Jokaisen täytyy tehdä jälkensä itse. Ei muiden jälkien seuraamisesta hyvää seuraa. sitäpaitsi ne haistattaa niille pitkät. Ei me olla niin tärkeitä kuin luullaan.

• =oD

pitää tehdä työtä
      ja pyhänseutuna
      rentoutua
      lapset on kasvatettava
      ( mulla jo aikuisia)
      ja silleen

• Tatjaana :-)

on työn puitteissa elää vipinää ja vaakalentoa, yrittää ylittää itsensä, sählätä vastakkaisen sukupuolen kanssa ja kuluttaa kaikki minkä irti saa koska kukaan ei mitään vie mennessään. Sen jälkeen onkin sitten GAME OVER.

• Kaiken kokenut

Katsokaa muurahaispesää. Siinä ne kaikki touhuavat, kiirehtivät edestakaisin, rakentavat yhteiskuntaansa, tulevaisuuttaan, turvaavat lajinsa säilymisen. Siinä on muurahaisten elämän tarkoitus.
      Miksi me ihmiset nostaisimme itsemme korkeammalle jalustalle? Yksiä pulliaisiahan mekin olemme. Muurahaiset ovat saman Jumalan luomia kuin mekin, ja muurahaisten ajatustavan mukaan Jumala loi muurahaisen omaksi kuvakseen.

• reiska

Elämän tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä.

• reserviläinen

Kaiken mahdollisen saaminen ja joka nautinnon kokeminen näyttää puusta katsoen nykyaikaiselta ja muodikkaalta ja jopa riittävän monille elämän tarkoitukseksi. Turhan monille, sillä jokaisen normaalijärkisen luulisi perustavan elämänsä hieman syvällisemmälle filosofialle. Vai tyydyttääkö mieltä todella pyrkiminen samaan kuin useimmat eläimet, olisiko pääsy irstaaksi mafioosoksi monellekin elämän onni ja täyttymuys? Joillekin tietnekin on, useimpien ymmärrys kuitenkin kasvaa iän ja kokemuksen myötä. Koetaan ja opitaan vaikkapa vaikeuksien voittamisen onni, omin voimin aikaansaamisen ilo ja ehkä pyyteettömän antamisen autuus. Se että nämä monen nuoren ja kaiketi sen irstaan mafioosonkin silmissä näyttävät humpuukilta, johtunee myös kokemuksen puutteesta. Kannattaisikohan siksi kokeilla? Uskaltaisikohan sitä yrittää kaiken rohmuamisen asemasta antaa jollekin jotain , rehellisesti ja pyyteettömästi - vaikkapa sitä ja tavalla mitä itse saajana eniten arvostaisimme ? Aloittaa voisi vaikka kohteliaisuudella, ystävällisyydellä ja avuliasuudella. Niitä ainakin riittää rajattomasti jokaisella iästä ja asemasta riippumatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      436
      2420
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2199
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1445
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1119
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      61
      1038
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      413
      1012
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      895
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      888
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      849
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      835
    Aihe