Olen hankkimassa takakauhaa massikka 65 mimmonen ois paras? Olen kysynyt Agrimarketista Jopea ja Kätevää onko kokemuksia?
takakauha
9
3165
Vastaukset
- Leukkumies
elä osta semmosta takakauhaa, jossa ne tukiraudat on siellä sisäpuolella. Se kyllä kestää, mutta ne tuet on aina edessä ja siihen tarttuu lumet ja maat kiinni, ei hyvä.
- levyinen
Jos lumitöihin tuota suunnittelet, niin traktorin levyinen sen on hyvä olla ja kipatessa ei saa kaatua renkaita vasten.
Kevyt laukaisu siinä pitää tietenkin olla ja lukko rakennettu siten, etti lauhakaan lumi paadu sen väliin.
Hydraulisesti hallittava työntövarsi voisi olla kiva lisuke tuohon, joka muínulta puuttuu.
Kauhan terällä on tapana kulua/ pyöristyä, joten kova reunakin siinä on eduksi. Mieluummin pulttaamalla vaihdettavissa.
Itselläni on tuommoinen ja soveltuu pienten ahtaitten pihojen lumen siivoukseen jopa paremmin, kuin etukuormaaja.- mites
Jos takakauhan kanssa käyttää hyd.työnt.tankoo,niin miten kippaa?
Eiks kippaus tapahdu väärästä paikasta?
Tarkoitus olis alunperin kipata kauhan runko-osista,eikä nostovarren silmukoista.
Miten toimii??? - flikka
mites kirjoitti:
Jos takakauhan kanssa käyttää hyd.työnt.tankoo,niin miten kippaa?
Eiks kippaus tapahdu väärästä paikasta?
Tarkoitus olis alunperin kipata kauhan runko-osista,eikä nostovarren silmukoista.
Miten toimii???Minun isäni on eläkepäivien iloksi tehnyt niitä takakauhoja. Koko talvi on nytkin aurattu pihaa takakauhalla ja hyvin on pelannut. Kauhat ovat olleet 180cm leveitä tai tilauksen mukaan. Siihen "huuleen" isä on välillä käyttänyt tiekarhun vanhaa terää. Hän valmistaa niitä Länsi-Suomessa. [email protected]
- Mettämies
flikka kirjoitti:
Minun isäni on eläkepäivien iloksi tehnyt niitä takakauhoja. Koko talvi on nytkin aurattu pihaa takakauhalla ja hyvin on pelannut. Kauhat ovat olleet 180cm leveitä tai tilauksen mukaan. Siihen "huuleen" isä on välillä käyttänyt tiekarhun vanhaa terää. Hän valmistaa niitä Länsi-Suomessa. [email protected]
Mitenkähän leveän kauhan vois laittaa perään,kun metästä hakee tyvipätkiä ja muuta lyhyttä rankaa?
Vai olisko parempi ratkaisu tarjollamillä sais lyhkästä puuta metästä,n.metristä pätkää ja lyhempää.
Juontokouralla ei saa noin lyhyttä kovinkaan mukavasti ja kärry ei mahdu kulkemaan.
Edelliseltä kysyisinkin,voisko rakentaa kevyttä ja isoa kauhaa,ajatellen vain puun ajoa? - parempi
Mettämies kirjoitti:
Mitenkähän leveän kauhan vois laittaa perään,kun metästä hakee tyvipätkiä ja muuta lyhyttä rankaa?
Vai olisko parempi ratkaisu tarjollamillä sais lyhkästä puuta metästä,n.metristä pätkää ja lyhempää.
Juontokouralla ei saa noin lyhyttä kovinkaan mukavasti ja kärry ei mahdu kulkemaan.
Edelliseltä kysyisinkin,voisko rakentaa kevyttä ja isoa kauhaa,ajatellen vain puun ajoa?Puitten kuljetus poikittain traktorin perässä saattaa olla jopa tuskaista, ellei puut ole lyhyitä.
Traktorin reki saattaisi " kesälläkin " olla kätevä, ellei sitten tarvi sorateitä ajella, eikä ajomatkat kovin pitkiä ole.
Itselläni on tuollainen nostolaitekauha, joka on osittautunut kateväksi useissa pihapiirin siirroissa.
Soraa, kiviä, puita, taimia,,siihen on vaivaton haravoida piharoskat ja siirtää,, miltei aina se on kiinnitettynä traktorin perään.
Traktorista riippuen sen teränpituus ei saa kovin pitkä olla, jotta ei yllä kipattaissa maahan.
Maahan yltävä terä voi pahimmillaan aiheuttaa, että pakittaissa traktori tarttuu kiinni, kun takapyörät ei yllä maahan.( jää keikkuun kipatun kauhan varaan).
Kovin ohuesta levystä ei kauhaa pidä rakentaa, ettei se väänny solmulle. - flikka
Mettämies kirjoitti:
Edelliseltä kysyisinkin,voisko rakentaa kevyttä ja isoa kauhaa,ajatellen vain puun ajoa?tiedustelen asiaa.. En usko että isä suostuu kovin hepposista aineista tekemään koska on aina tarkka laadustaan, ettei tule huonoa. Meillä kauha on lähes aina perässä ja puita on tuotu sillä metsästä metrin pölleiksi sahattuna, mutta ladottuna kauhaan traktorin suuntaisesti ei poikittain.
- Mettämies
flikka kirjoitti:
Minun isäni on eläkepäivien iloksi tehnyt niitä takakauhoja. Koko talvi on nytkin aurattu pihaa takakauhalla ja hyvin on pelannut. Kauhat ovat olleet 180cm leveitä tai tilauksen mukaan. Siihen "huuleen" isä on välillä käyttänyt tiekarhun vanhaa terää. Hän valmistaa niitä Länsi-Suomessa. [email protected]
Kyseleppä tekiskö.Ilmoittele palstalla miten käy.
- Mettämies
Mettämies kirjoitti:
Kyseleppä tekiskö.Ilmoittele palstalla miten käy.
Missähän hinnoissa omavalmiste kauhat liikkuu,noin hinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789