Mitä kyseinen ominaisuus uusilla emoilla tarkoittaa?
RAID
7
479
Vastaukset
- -Arttu-
olla jonkin tason emolla oleva RAID-ohjain.
Haisee aika lelulle tuollaiset RAID-tuet ;)- höh
siis mikä se on
- emolevypornoa
varmaankin seuraava asia jota mainosmiehet alkavat rummuttaa raivoisasti-----ja tietenkin "uusi hämmästyttäva ominaisuus" ja siihen saa oikein 2 levyä raidiksi, no jopas on----voivoi muistan vuonna kivi ja keppi kun tuollaisia jo oli
silloin SCSI ruletti----ja taitaapa tehdä vielä nytkin niin :) - emolevyp
höh kirjoitti:
siis mikä se on
eli siis 2 (tai useampi) levy toimii kuin yksi 2x suurempi levy, eli molemmat levyt lukevat tai kirjoittavat yhtä aikaa, osa tiedostosta menee toiselle ja osa toiselle, ja kun niitä pätkiä luetaan yhtä aikaa saadaan n.kaksinkertainen lukunopeus verrattuna yhteen levyyn. eli raid0,
eli
etu: 2x nopeus
haitta: jos toinen levy poks....say goodbye to filez.
sitten on tietenkin toisia raid (1)systeemejä joissa toinen levy peilaa toista (servereissä) jos toinen levy poks, ei paniikkia, haittana tässä on se että esim 2 40GB levyä muodostavat vain 40GB loogisen levyn ja siirtonopeus on vain yhden levyn siirtonopeus....mutta se varmuus.. - -Arttu-
höh kirjoitti:
siis mikä se on
Lyhyesti ja ytimekkäästi:
Redundant Array of Independent Disks
RAID1 : 2 levyä
RAID : 5 minimissään 3 levyä
tuossa nuo MS maailmassa yleisimmin käytetyt.
Eli pyritään saamaan redundanttisuus kovalevyjen tietoihin. Jos nyt vaikka tuossa RAID1:ssä hajoo toinen levy, niin se ei tahtia haittaa, koska ne samat tiedot löytyvät tuolta peiliparin toiselta levyltä.... - Kiitokset kaikille vastanneill
emolevypornoa kirjoitti:
varmaankin seuraava asia jota mainosmiehet alkavat rummuttaa raivoisasti-----ja tietenkin "uusi hämmästyttäva ominaisuus" ja siihen saa oikein 2 levyä raidiksi, no jopas on----voivoi muistan vuonna kivi ja keppi kun tuollaisia jo oli
silloin SCSI ruletti----ja taitaapa tehdä vielä nytkin niin :)Tulihan se sieltä kun vähän potkii, itse en taida mokomaa ominaisuutta tarvita mutta onhan se kiva tietää mitä kaupasta tulee ehkä kotiin kannettua.
- Cluster
Kiitokset kaikille vastanneill kirjoitti:
Tulihan se sieltä kun vähän potkii, itse en taida mokomaa ominaisuutta tarvita mutta onhan se kiva tietää mitä kaupasta tulee ehkä kotiin kannettua.
Laittamalla parin levyn RAID0:n, saat nopeamman levy I/O:n kuin yhdellä levyllä. Siis käytössä samalle datalle useampia lukupäitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477