RAID

hyönteisten torjuja

Mitä kyseinen ominaisuus uusilla emoilla tarkoittaa?

7

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Arttu-

      olla jonkin tason emolla oleva RAID-ohjain.

      Haisee aika lelulle tuollaiset RAID-tuet ;)

      • höh

        siis mikä se on


      • emolevypornoa

        varmaankin seuraava asia jota mainosmiehet alkavat rummuttaa raivoisasti-----ja tietenkin "uusi hämmästyttäva ominaisuus" ja siihen saa oikein 2 levyä raidiksi, no jopas on----voivoi muistan vuonna kivi ja keppi kun tuollaisia jo oli

        silloin SCSI ruletti----ja taitaapa tehdä vielä nytkin niin :)


      • emolevyp
        höh kirjoitti:

        siis mikä se on

        eli siis 2 (tai useampi) levy toimii kuin yksi 2x suurempi levy, eli molemmat levyt lukevat tai kirjoittavat yhtä aikaa, osa tiedostosta menee toiselle ja osa toiselle, ja kun niitä pätkiä luetaan yhtä aikaa saadaan n.kaksinkertainen lukunopeus verrattuna yhteen levyyn. eli raid0,
        eli
        etu: 2x nopeus
        haitta: jos toinen levy poks....say goodbye to filez.

        sitten on tietenkin toisia raid (1)systeemejä joissa toinen levy peilaa toista (servereissä) jos toinen levy poks, ei paniikkia, haittana tässä on se että esim 2 40GB levyä muodostavat vain 40GB loogisen levyn ja siirtonopeus on vain yhden levyn siirtonopeus....mutta se varmuus..


      • -Arttu-
        höh kirjoitti:

        siis mikä se on

        Lyhyesti ja ytimekkäästi:

        Redundant Array of Independent Disks

        RAID1 : 2 levyä
        RAID : 5 minimissään 3 levyä

        tuossa nuo MS maailmassa yleisimmin käytetyt.

        Eli pyritään saamaan redundanttisuus kovalevyjen tietoihin. Jos nyt vaikka tuossa RAID1:ssä hajoo toinen levy, niin se ei tahtia haittaa, koska ne samat tiedot löytyvät tuolta peiliparin toiselta levyltä....


      • Kiitokset kaikille vastanneill
        emolevypornoa kirjoitti:

        varmaankin seuraava asia jota mainosmiehet alkavat rummuttaa raivoisasti-----ja tietenkin "uusi hämmästyttäva ominaisuus" ja siihen saa oikein 2 levyä raidiksi, no jopas on----voivoi muistan vuonna kivi ja keppi kun tuollaisia jo oli

        silloin SCSI ruletti----ja taitaapa tehdä vielä nytkin niin :)

        Tulihan se sieltä kun vähän potkii, itse en taida mokomaa ominaisuutta tarvita mutta onhan se kiva tietää mitä kaupasta tulee ehkä kotiin kannettua.


      • Cluster
        Kiitokset kaikille vastanneill kirjoitti:

        Tulihan se sieltä kun vähän potkii, itse en taida mokomaa ominaisuutta tarvita mutta onhan se kiva tietää mitä kaupasta tulee ehkä kotiin kannettua.

        Laittamalla parin levyn RAID0:n, saat nopeamman levy I/O:n kuin yhdellä levyllä. Siis käytössä samalle datalle useampia lukupäitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe