Rakkaus - lääke ylipaino-ongelmiin?

Harmaata ohimoilla

Tavataan sanoa, että lihavat ihmiset ovat hyväntuulisia ja useimmiten onnellisia. Toisaalta todistellaan, että valtaosa Suomen kansasta kärsii ylipaino-ongelmista.
Kummilla sitten on rakkausongelmia enemmän, laiheliineilla vai iloisilla ylipainoisilla? Tai toisin päin, pysyvätkö rakastuneena kilot paremmin kurissa kuin elämän sujuessa vain tasaisesti junnaamalla?
Tai kolmannella tavalla: Kannattaako lemmen takia laihduttaa, jos ei pelkkä terveydellinen tavoite tunnu riittävältä kannustimelta?

38

1664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Must

Minä tiedän, että yli- tai alipaino ovat suoraan riippuvaisia kulloisesta rakkaustilanteesta - täysin.
      Onko rakkaussuhteen onnessaan ylipainoinen tai alipainoinen taas riippuu omasta kemiasta.
      Meitä on niitä, joita rakkaus lihottaa (syödään onnellisena enemmän) ja toiset taas laihtuvat silloin.
      Minä itse taas laihdun kun oon onneton. Toivosinpa löytäväni rakkaan, jotta tulisi painoa lisää.

Vastauksena varsinaiseen kysymykseen kannattaako lemmen takia laihduttaa: tietysti jos ollaan kumppanin kanssa samaa mieltä. Joillekin ihmisille on painoasia tärkeä - en tiedä miksi!

• Pikku Tuppu

Voisimmeko rakastua. Saisit minun liiat kiloni ihan ikiomaksi - ja minulla olisi kevyempi olo. Minä taas uskon, että saisin kiloni tippumaan kun joku veisi minut naistentansseihin ja illan humppaisi kanssani.

• Must
        Pikku Tuppu kirjoitti:

Voisimmeko rakastua. Saisit minun liiat kiloni ihan ikiomaksi - ja minulla olisi kevyempi olo. Minä taas uskon, että saisin kiloni tippumaan kun joku veisi minut naistentansseihin ja illan humppaisi kanssani.

rakastutaan pois - nimittäin mikäli olet mies. Minä olen nainet, jollet jo ennestään tiedä. Lupaan, että jos tanssit kanssani illan ovat ylipaino-ongelmat ohi.
        Ilmoita vain aika ja paikka, heti lähden - mutta älä kerro kellekkään, olen jo niin monelle luvannut samaa.

• Pikku-Tukku
        Must kirjoitti:

rakastutaan pois - nimittäin mikäli olet mies. Minä olen nainet, jollet jo ennestään tiedä. Lupaan, että jos tanssit kanssani illan ovat ylipaino-ongelmat ohi.
        Ilmoita vain aika ja paikka, heti lähden - mutta älä kerro kellekkään, olen jo niin monelle luvannut samaa.

Kevätpäivän tasausta seuraavan täyrenkuun jäläkeesenä maanantakina ennen mainittu paikka ja aika.Jonsei sovi niin sano itte selevästi vaikkei tulusi ku sana päiväs. Mä en tykkää akkaan höpinööstä.Kiertopalakintoja mulla hopiaasiaki kaappi pullollansa jotten mä tällä ikää rupia sellaasten peräs hyppäämähän.

• Must
        Pikku-Tukku kirjoitti:

Kevätpäivän tasausta seuraavan täyrenkuun jäläkeesenä maanantakina ennen mainittu paikka ja aika.Jonsei sovi niin sano itte selevästi vaikkei tulusi ku sana päiväs. Mä en tykkää akkaan höpinööstä.Kiertopalakintoja mulla hopiaasiaki kaappi pullollansa jotten mä tällä ikää rupia sellaasten peräs hyppäämähän.

teki - mutta MINÄ en ole kiertopalkinto ja minun kaapissa taas ei ole yhtään rukkasia, niitä olen jakanut tähän asti (ja siksipä olenkin yksin).
        Kyllä minä luulen että turhaan kehut, ettet hyppele... kattotanhan.

• Tätä mieltä minä

Sanotaan että kun on rakastunut.niin ihmisen ajatukset pyörivät muun kuin syömisen ympärillä.Luin sellaisen artikkelin,ja siksi monesti ja yleensä ihminen laihtuu kun rakastuu..Koska hän ajattelee toista.Eri asia,jos on ikävä toista,kaipaa toista,niin moni silloin sitten lankeaa syömään.Mutta rakkaus on paras lääke kaikkiin vaivoihin!!

• - Kuustaa

Ihanaa, kuinka helppoa. Painonvartijat ottakaa ohjelmaanne. Kukahan minuun rakastuisi ?

• Harmaata ohimoilla
        - Kuustaa kirjoitti:

Ihanaa, kuinka helppoa. Painonvartijat ottakaa ohjelmaanne. Kukahan minuun rakastuisi ?

Hyvä Kustaa, se toimii juuri toisin päin. Sinun kilojesi tippumisen edellytyksenä on - ainakin useimpien esitettyjen mielipiteiden mukaan - se, että sinä itse rakastuisit. Päinvastoin, ehkä on parempi, että et saisi liikaa vastarakkautta, vaan se rakkautesi kohde pitäisi sinua jännitylsessä. Jotakin vaikka sellaiseen tyyliin, että muijasi sanoisi, että pääset panolle aina kun olet tiputtanut painostasi sata grammaa.
        Kokemuksesta voin kertoa, että oli mahdollista pudottaa neljässä kuukaudessa yhteensä 26 kiloa eli keskimäärin 6,5 kg kuukaudessa. Tuolla taksalla se olisi merkinnyt kahta panoa per päivä. Ja kuitenkin tein koko järkyttävän homman ajatellen yhtä ainutta kertaa.
        Se oli arvokasta rakkautta se, mutta samalla myös tehokasta laihdutusta.

• must
        Harmaata ohimoilla kirjoitti:

Hyvä Kustaa, se toimii juuri toisin päin. Sinun kilojesi tippumisen edellytyksenä on - ainakin useimpien esitettyjen mielipiteiden mukaan - se, että sinä itse rakastuisit. Päinvastoin, ehkä on parempi, että et saisi liikaa vastarakkautta, vaan se rakkautesi kohde pitäisi sinua jännitylsessä. Jotakin vaikka sellaiseen tyyliin, että muijasi sanoisi, että pääset panolle aina kun olet tiputtanut painostasi sata grammaa.
        Kokemuksesta voin kertoa, että oli mahdollista pudottaa neljässä kuukaudessa yhteensä 26 kiloa eli keskimäärin 6,5 kg kuukaudessa. Tuolla taksalla se olisi merkinnyt kahta panoa per päivä. Ja kuitenkin tein koko järkyttävän homman ajatellen yhtä ainutta kertaa.
        Se oli arvokasta rakkautta se, mutta samalla myös tehokasta laihdutusta.

kyllä nostan hattua sinulle harmaata ohimolla, jos tosiaan olet yhden rakastelukerran takia laihduttanut 26 kiloa 4 kk aikana. Vai ymmärsinkö jotain väärin. Kerro vielä oliko se vaivan väärti?
        Tiedän, että vastaat KYLLÄ.

• Harmaata ohimoilla
        must kirjoitti:

kyllä nostan hattua sinulle harmaata ohimolla, jos tosiaan olet yhden rakastelukerran takia laihduttanut 26 kiloa 4 kk aikana. Vai ymmärsinkö jotain väärin. Kerro vielä oliko se vaivan väärti?
        Tiedän, että vastaat KYLLÄ.

On asioita, jotka ovat ainutkertaisia!

• Must

On asioita, jotka ovat ainutkertaisia!

höpö - tuota nyt ei usko kukaan...
        Lopputulos oli siinä paras - siis laihtuminen. Totta on, että liikakilot ovat terveysriski monella tapaa.

• yh-äiti
        - Kuustaa kirjoitti:

Minäkin voisin. Jos vain sinulle kelpaisin. Saisin omatkin kiloni kuriin tai edes hiukan paremmalle tolalle. Kun tuo rakastuminen ei ole kiinni muusta kuin kemiasta ja tahdosta. Tahtoa olisi vaikka superrakkauteen.

• La filette

Niinhän sitä tavataan sanoa, että lihavat ihmiset jne..Itselläni ei näitä ongelmia ole ollut.Ja luulenkin, että ,jos kemiat pelaavat ei paino ole ratkaiseva tekijä. En ymmärrä koko paino hömpötystä. Olen ollut rakastunut sekä ylipainoiseen, että alipainoiseen. No, riippuu tietysti siitä mitä arvoja yleensä pitää tärkeinä.
      On muuten hienoa, että Sinä Harmaata ohimoilla olet kiinnostunut keskustelemaan tällä palstalla todellisesti.

• Harmaata ohimoilla

Paino-ongelma on terveysongelma ennen kaikkea. Koneiston jokin osa pettää, jos oma massa on niin suuri, että joudutaan jatkuvasti ottamaan kaikki irti koneistosta.
        Et ole varmaan koskaan yrittänyt tosissasi naida todella ylipainoisena. Piru, siinä hengästyy, ennen kuin siitä mitään tulee. Kun mentiin porukalla sieneenkin ja ehdin kävellä satakunta metriä pehmeällä sammalikolla, palasin kovalle tielle ja sanoin, että minulle riittävät kyllä ne sienet, jotka tien varrella kasvavat.
        Kyllä lemmenhomma oli sitten aivan toista, kun liiat läskit olivat ojennuksessa. Sehän onnistui jopa hellepäivinä, jolloin muuten oli vain lits, läts, lats, lits...

• La filette

Paino-ongelma on terveysongelma ennen kaikkea. Koneiston jokin osa pettää, jos oma massa on niin suuri, että joudutaan jatkuvasti ottamaan kaikki irti koneistosta.
        Et ole varmaan koskaan yrittänyt tosissasi naida todella ylipainoisena. Piru, siinä hengästyy, ennen kuin siitä mitään tulee. Kun mentiin porukalla sieneenkin ja ehdin kävellä satakunta metriä pehmeällä sammalikolla, palasin kovalle tielle ja sanoin, että minulle riittävät kyllä ne sienet, jotka tien varrella kasvavat.
        Kyllä lemmenhomma oli sitten aivan toista, kun liiat läskit olivat ojennuksessa. Sehän onnistui jopa hellepäivinä, jolloin muuten oli vain lits, läts, lats, lits...

Kyllä sienet ihan kivoja ovat. Minäkin tykkään niistä. Äläpä nyt liioittele.Ei se naiminen ole pääasia. Varsinkaan, jos sieniretkellä on..Onko sinulla joku pakkomielle??

• Harmaata ohimoilla
        La filette kirjoitti:

Kyllä sienet ihan kivoja ovat. Minäkin tykkään niistä. Äläpä nyt liioittele.Ei se naiminen ole pääasia. Varsinkaan, jos sieniretkellä on..Onko sinulla joku pakkomielle??

Tässä iässä alkaa jo uskoa tohtorisetiä, kun omat kokemukset viittaavat samaan suuntaan. Kunto pysyy parempana, kun pitää ne kilot pakastimessa eikä vyötäisillään. Eihän se naiminen tietenkään pääasia ole, ei varsinkaan sieniretkellä - minähän kerroin vain, että ylipaino voi haitata jopa sieniretkeäkin, joka on tietysti paljon naimista antoisampaa. Mutta mitäs teet ne kymmenen muuta kuukautta, kun sienikausi on ohitse.
        Varmasti olet ihan kiva ihminen, rakas Filette, mutta oletkos koskaan katsellut telkusta ohjelmia, joissa on tavallista amerikkalaista yleisöä? Ei tarvitse tohtorin tutkintoa suorittaa päätelläkseen, että melkein yhdeksän kymmenestä on siellä jo tuhonnut etukäteen parikymmentä viimeistä elinvuottaan. Eikä kysymys ole vain siitä, että elämä lyhenee, vaan ennen kaikkea siitä, millainen on elämisen laatu viimeisinä vuosikymmeninä.
        Tietysti jokainen saa taaplata tyylillään, mutta olen sitä mieltä, että vaikka naurukin pidentää ikää, myös rakkaus pidentää ikää reippaasti, jos se vain kannustaa tytön tai pojan pitämään läskinsä kurissa.

• La filette

niin , sehän on toinen asia....
        En näe kyllä mitään yhteläisyyttä sillä haluaaako joku elää kauan.. Ja sinun kertomuksellasi.Sinulla on varmaan omat kokemuksesi, mutta mitä niillä on tekemistä rakkauden kanssa?

• Harmaata ohimoilla
        La filette kirjoitti:

niin , sehän on toinen asia....
        En näe kyllä mitään yhteläisyyttä sillä haluaaako joku elää kauan.. Ja sinun kertomuksellasi.Sinulla on varmaan omat kokemuksesi, mutta mitä niillä on tekemistä rakkauden kanssa?

Nyt menet turhan vaikeaksi. Meillä saattaa olla erilaiset käsitykset siitä, mitä rakkauteen kuuluu. Minusta siihen kuuluu ennen kaikkea sen toisen osapuolen, siis rakkauden kohteen, kaikkinaisten toiveiden tyydyttäminen, olivatpa ne melkein minkäluonteisia tahansa.
        Rautalankamalli siis rakkaudesta ja laihtumisesta on tämä: Jos tiedät, että rakkautesi kohde pitäisi sinusta enemmän solakampana, rakkautesi antaa sinulle henkisiä voimia laihduttamiseen. On täysin oma asianne, ilmeneekö tämä rakkautenne vahvistuminen lisääntyvänä fyysisenä kontaktina vai ainoastaan yhteisenä liikuntana, mutta joka tapauksessa saat silloin kaupanpäällisiksi terveempien elämäntapojesi ansiosta todennäköisesti pitemmän elämän. Ja sen pitemmän elämän aikana ehdit rakastaa rakkautesi kohdetta kauemman aikaa - tai kansan kielelle käännettynä, naida, rakastella, nu... useampia kertoja.
        Eikö vieläkään mene perille?

• lA FILETTE

Nyt menet turhan vaikeaksi. Meillä saattaa olla erilaiset käsitykset siitä, mitä rakkauteen kuuluu. Minusta siihen kuuluu ennen kaikkea sen toisen osapuolen, siis rakkauden kohteen, kaikkinaisten toiveiden tyydyttäminen, olivatpa ne melkein minkäluonteisia tahansa.
        Rautalankamalli siis rakkaudesta ja laihtumisesta on tämä: Jos tiedät, että rakkautesi kohde pitäisi sinusta enemmän solakampana, rakkautesi antaa sinulle henkisiä voimia laihduttamiseen. On täysin oma asianne, ilmeneekö tämä rakkautenne vahvistuminen lisääntyvänä fyysisenä kontaktina vai ainoastaan yhteisenä liikuntana, mutta joka tapauksessa saat silloin kaupanpäällisiksi terveempien elämäntapojesi ansiosta todennäköisesti pitemmän elämän. Ja sen pitemmän elämän aikana ehdit rakastaa rakkautesi kohdetta kauemman aikaa - tai kansan kielelle käännettynä, naida, rakastella, nu... useampia kertoja.

vALITETTAVASTI EN OLE KOKENUT KOSKAAN SITÄ, ETTÄ RAKKAUTENI KOHTEEELLA OLISI PÄÄASIALLISENA TAVOITTEENAAN TOIVEITTENI TYYDYTTÄMINEN.OLISI AIVAN IHANAA,JOS JOKU NIIN AJATTELISISI. NIIN, TOSIAANKIN VOISIMMEHAN ELÄÄ VAIKKA PITEMPÄÄNKIN, JOS... TIEDOKSI: EN OLE MIKÄÄN RAUTALANKAMALLI.

• Pikku-Tuppu

Mies ku kaitehenkoukku ja puhuu tukinuitosta. Ennenkin on tullu sanottua, jottei suuret sanat suuta revi.Tämä on sellaanen asia johona mä en viitti sunkans ruveta eres suuta pruukamahan.Asias miestä tarvitahan "pöllööt" kelepaa vaikka puita hakkaamahan eikä haittaa vaikka ohimoolla olis vähä harmaata.

• Pikku-Tuppu

Tässä iässä alkaa jo uskoa tohtorisetiä, kun omat kokemukset viittaavat samaan suuntaan. Kunto pysyy parempana, kun pitää ne kilot pakastimessa eikä vyötäisillään. Eihän se naiminen tietenkään pääasia ole, ei varsinkaan sieniretkellä - minähän kerroin vain, että ylipaino voi haitata jopa sieniretkeäkin, joka on tietysti paljon naimista antoisampaa. Mutta mitäs teet ne kymmenen muuta kuukautta, kun sienikausi on ohitse.
        Varmasti olet ihan kiva ihminen, rakas Filette, mutta oletkos koskaan katsellut telkusta ohjelmia, joissa on tavallista amerikkalaista yleisöä? Ei tarvitse tohtorin tutkintoa suorittaa päätelläkseen, että melkein yhdeksän kymmenestä on siellä jo tuhonnut etukäteen parikymmentä viimeistä elinvuottaan. Eikä kysymys ole vain siitä, että elämä lyhenee, vaan ennen kaikkea siitä, millainen on elämisen laatu viimeisinä vuosikymmeninä.
        Tietysti jokainen saa taaplata tyylillään, mutta olen sitä mieltä, että vaikka naurukin pidentää ikää, myös rakkaus pidentää ikää reippaasti, jos se vain kannustaa tytön tai pojan pitämään läskinsä kurissa.

Sähän nyt metka mies oot.Alle satakilooset punnitahan neuvolan puntarilla.Sienet, jokka mä keräsin viime kesänä riittääs sulle lopuksi ikää, eikä mun kopas oo ollu yhtää lehemäntattia vaan puhtahasta luonnosta esim.Seitsemisestä ja muista kansallispuistoista kerättyä puhrasta tavaraa: kanttarellia, suppilovahaverua, männyn - ja kuusenherkkutattia, lampahankääpää jne. Punnittua tavaraa kuivattunaki pian oman painoni verran(ei neuvolavaakalla).

• Pikku-Tuppu

ekkö sä tosiaankaa ymmärrä. Kilipalaulantahan en sunkans rupia, mutta joku rääpy pitää ihimisellä olla. Ku aikaasemmin sanoon flikoolle, jottei ruutia kannata haaskata kaikkihin harakoohin en tarkoottanu keskustelus olevia naisia.
        Sua jos vertaasin harakkahan, se olis loukkaus harakkaa kohtahan.

• La filette

Ymmärrän kyllä, jos sinulla onpaino-ongelma. En voi kuitenkaan sulattaa, että siitä pitää tehdä elämää suurempi ongelma, Itse olen elänyt 17 vuotta rakkaudettomassa liitossa... jne ei ollut painosta kiinni.

• pikku-tuppu
        lA FILETTE kirjoitti:

vALITETTAVASTI EN OLE KOKENUT KOSKAAN SITÄ, ETTÄ RAKKAUTENI KOHTEEELLA OLISI PÄÄASIALLISENA TAVOITTEENAAN TOIVEITTENI TYYDYTTÄMINEN.OLISI AIVAN IHANAA,JOS JOKU NIIN AJATTELISISI. NIIN, TOSIAANKIN VOISIMMEHAN ELÄÄ VAIKKA PITEMPÄÄNKIN, JOS... TIEDOKSI: EN OLE MIKÄÄN RAUTALANKAMALLI.

La filette. Viestini väärässä paikassa on tarkoitettu h-o:lle ei Sinulle.

• Harmaata ohimoilla
        lA FILETTE kirjoitti:

Olet menettänyt paljon, ellet ole saanut kokea sitä, mutta vielä enemmän olet menettänyt, ellet ole itse tuntenut halua tyydyttää kumppanisi toiveet satakymmenenprosenttisesti. Vasta sitä minä sanoisin rakkaudeksi, muu on himoa ja hekumaa.
        Keskustelu on mennyt osittain sivuraiteille, vaan oma syyni, kun sohaisin tällaista herhiläispesää. Eikä tarkoitukseni ollut millään tavoin morkata isoja miehiä, joilla on ruista ranteessa ja kokoa sen seurauksena, mutta läski on läski on läski ja johtuu vain heikosta tahdonvoimasta tai kehnosta tavoitteenasettelusta.
        Muuten, La filette, sanonnalla "tehdä malli rautalangasta" tarkoitetaan vain sitä, että jokin asia selitetään hyvin yksityiskohtaisesti, jos keskustelukumppani ei muuten näytä tajuavan ilmaistua ajatuksenkulkua.

• La filette

Olet menettänyt paljon, ellet ole saanut kokea sitä, mutta vielä enemmän olet menettänyt, ellet ole itse tuntenut halua tyydyttää kumppanisi toiveet satakymmenenprosenttisesti. Vasta sitä minä sanoisin rakkaudeksi, muu on himoa ja hekumaa.
        Keskustelu on mennyt osittain sivuraiteille, vaan oma syyni, kun sohaisin tällaista herhiläispesää. Eikä tarkoitukseni ollut millään tavoin morkata isoja miehiä, joilla on ruista ranteessa ja kokoa sen seurauksena, mutta läski on läski on läski ja johtuu vain heikosta tahdonvoimasta tai kehnosta tavoitteenasettelusta.
        Muuten, La filette, sanonnalla "tehdä malli rautalangasta" tarkoitetaan vain sitä, että jokin asia selitetään hyvin yksityiskohtaisesti, jos keskustelukumppani ei muuten näytä tajuavan ilmaistua ajatuksenkulkua.

Kiitos sisältöjen selvennyksestä. Luulen että asia ei ollut minulle uusi, mutta voihan sitä ajatusleikkiä..eikä olla niin kovin tosikko.Kuuluuko mielestäsi kiristys rakkauteen?Vaikkakin tavoitteena olisikin niin hyvä asia Sinulle, kuin painonpudotus.En voi ymmärtää?

• Harmaata ohimoilla
        La filette kirjoitti:

Kiitos sisältöjen selvennyksestä. Luulen että asia ei ollut minulle uusi, mutta voihan sitä ajatusleikkiä..eikä olla niin kovin tosikko.Kuuluuko mielestäsi kiristys rakkauteen?Vaikkakin tavoitteena olisikin niin hyvä asia Sinulle, kuin painonpudotus.En voi ymmärtää?

Älä aina ota niin kirjaimellisesti näitä minun vertauksiani. Kysymys ei ole suinkaan kiristyksestä, vaikka niin asian leikilläni ilmaisin, vaan itse asiassa henkisestä tuesta ja toisen kannustamisesta siinä hyvässä ja ehdottomasti molemmille tärkeässä asiassa.
        Kumpihan meistä tässä nyt tosikko on?
        Minusta rakkauteen kuuluu antaminen. Ja antamista voi olla myös se, että luopuu jostakin muusta intohimostaan - vaikka oluesta ja makkarasta - jos nämä ovat häiriötekijä rakkauden alttarilla.

• Pikku-Tuppu

Jourun täss yksin erustamahan miehenpuolia.Ku sulla on harmaata ohimoolla, ookko pannu merkille, että suurempi ongelma voisi olla sahanpurut olokapäilläsi ja sitä on vaikiampi koriata.Ku joku puhuu pellosta, sä yrität väen väkisin vääntää vaikka rautalangasta jotta yrinasia oliski millä airanseipähät on nirottu rautalangallako vai pajunköyrellä.Rakkauresta puheenollen joku ihimetteli ku flikka rakastuu yksisilimääsehen poikahan. Flikka totes, jotta on kiva kun perheessä on eres yksi näkevä silimä, itse hän oli sokea, mutta ONNELLINEN.

• Anmari

Älä aina ota niin kirjaimellisesti näitä minun vertauksiani. Kysymys ei ole suinkaan kiristyksestä, vaikka niin asian leikilläni ilmaisin, vaan itse asiassa henkisestä tuesta ja toisen kannustamisesta siinä hyvässä ja ehdottomasti molemmille tärkeässä asiassa.
        Kumpihan meistä tässä nyt tosikko on?
        Minusta rakkauteen kuuluu antaminen. Ja antamista voi olla myös se, että luopuu jostakin muusta intohimostaan - vaikka oluesta ja makkarasta - jos nämä ovat häiriötekijä rakkauden alttarilla.

voi Harmaata ohimoilla,

minun tuli oikein paha mieli, vaikka on tosi hienoa, että olet laihtunut ja voit hyvin, mutta mitä on rakkaus

Kypsä aikuinen rakkaus on oman itsensä arvostamista ja oman elämäsä arvostamista, jonka lisäksi tulee toinen ihminen, joka arvostaa myös itseään ja on vastuullinen itsestään ja tunteistaan. Kahden tällaisen ihmisen vapaaehtoinen toisistaan välittäminen, antaminen ja saaminen on kypsää rakkautta.

Ei se ole rakkautta, että vain antaa toiselle. Se on alistussuhde. Kun olet kiltti poika saat rakastellakin.

terveisin nimimerkki "Eronnut ja itsensä arvostamista ja kypsää rakastamista opetteleva"

• -Pikku-Tuppu
        Anmari kirjoitti:

voi Harmaata ohimoilla,

minun tuli oikein paha mieli, vaikka on tosi hienoa, että olet laihtunut ja voit hyvin, mutta mitä on rakkaus

Kypsä aikuinen rakkaus on oman itsensä arvostamista ja oman elämäsä arvostamista, jonka lisäksi tulee toinen ihminen, joka arvostaa myös itseään ja on vastuullinen itsestään ja tunteistaan. Kahden tällaisen ihmisen vapaaehtoinen toisistaan välittäminen, antaminen ja saaminen on kypsää rakkautta.

Ei se ole rakkautta, että vain antaa toiselle. Se on alistussuhde. Kun olet kiltti poika saat rakastellakin.

terveisin nimimerkki "Eronnut ja itsensä arvostamista ja kypsää rakastamista opetteleva"

Ennenkin on nauttinu siitä ku saa pistää kauhansa toisten puurokattiloohin. Tuloo mielehen Kekkosen kyläreissu, Urkille sattuu vahinko ja sitten isännälle. Emäntä:"siinon toinen tohelo". Pian sai emäntä pöyrällensä uuren liinan Expressinä ensimmääseltä tohelolta. Anmari Antti pyyti mua puolestansa pyytämähän Sulta anteeksi äkkipikaasuuttansa. Ei teko ollu niin paha ku tarkootus - ei ku päinvastoon.

• Anmari
        -Pikku-Tuppu kirjoitti:

Ennenkin on nauttinu siitä ku saa pistää kauhansa toisten puurokattiloohin. Tuloo mielehen Kekkosen kyläreissu, Urkille sattuu vahinko ja sitten isännälle. Emäntä:"siinon toinen tohelo". Pian sai emäntä pöyrällensä uuren liinan Expressinä ensimmääseltä tohelolta. Anmari Antti pyyti mua puolestansa pyytämähän Sulta anteeksi äkkipikaasuuttansa. Ei teko ollu niin paha ku tarkootus - ei ku päinvastoon.

En tiedä kumpi oon tosikko vai en. Toisinaan juttu lentää niin, ettei paremmasta väliä (liikaakin), mutta toisinaan jokin asia pysäyttää, niin että huumoria ei löydy kivien altakaan.

Mutta tämä Antin harakka-juttu meni kyllä ihan siltä huumorin puolelta ja sellaiseksi oli vastauskin tarkoitettu ja jos luitte Antin kanssa ketjua vähän pidempään, sen ehkä olisitte huomanneet.

No harm done!
        Mutta sano sille Antille, että jos on asiaa, ottaa ite yhteyttä. Mutta kuten sanottu, saatte olla rauhassa minun puolestani, ei tarvitse alvariinsa ruveta nimimerkkiä vaihtelemaan...

• Must
        -Pikku-Tuppu kirjoitti:

Just eilen teit tärät kanssani- mutta kun nimi oli toisess pikku-tuppu ja toisessa pikku-tukku, anteeksi nyt vaan oliko se yks ja sama ja vielä kolmaskin persoona se antti.
        Minä kun en ymmärrä piilosilla oloa, pitää olla se oikea.
        Kolmannesk anteeksi kun menin tähän sun ja annmarin väliin - mutta me annmarin kanssa olemme sielunsiskot netissä, joten ei siitä hätää mitään.

• kolomas samammoonen
        Must kirjoitti:

Just eilen teit tärät kanssani- mutta kun nimi oli toisess pikku-tuppu ja toisessa pikku-tukku, anteeksi nyt vaan oliko se yks ja sama ja vielä kolmaskin persoona se antti.
        Minä kun en ymmärrä piilosilla oloa, pitää olla se oikea.
        Kolmannesk anteeksi kun menin tähän sun ja annmarin väliin - mutta me annmarin kanssa olemme sielunsiskot netissä, joten ei siitä hätää mitään.

Meilläpäin pruukatahan sanua, jotta"asiat riitelöö, ei miehet".Toivon jotta oomma ystäviä vaikka kattelemmaki asioota eri vinkkelistä. Useen asiat kuitankin tahtoo henkilöötyä eikä se asian hoiron kannalta oo aina hyväksi.Minkä takia pitää kaivaa tikkua toisen silimästä, eikä havaata tukkia omas.Asiat puhuu eikä aina ajatella, kuka sanoo.Antinki oli vaikia niellä tuo, jotta akat rpiaa hyppimähän silimille. Sitä se ei puremata niele, mutta kyllä se siitä suttaantuu ja leppyy. Meille ittekullekin tekis hyvää ottaa joskus klasit pois silimiltä tuon harmaaohimoosenki, mutta se voii olla vaikiaa "ku on pikkulusikalla annettu niin ei passaa kauhalla vaatia. Mä oon Pukkilan Jaska

• La filette

Mikä olikaan alkuperäinen kysymyksen asettelusi?Ai niin, niistä paino-ongelmista suhteessa rakkauselämän laatuun.Asiasta lienee tehty tutkimuksiakin, joskin mutu tuntumalla voisi uskotella, että se laiheliinien rakkauselämä voisi olla laadukkaampaa..mene ja tiedä.Yhä kuitenkin sitkeästi intän, että se laatu tai laaduttomuus tulee korvien välistä.
      Kilojen kurissapysyminen rakastuneena on luultavasti helpompaa.Ei tarvitse nauttia mitään mielihyvää tuottavia välipaloja, kun on hyvä mieli muutenkin.
      Kolmanteen kysymykseesi on tosi vaikea vastata,kuten olet huomannut jo aiemmin kärkevistä ja v-mäisistä mielipiteistäni.Mutta sovitaanko niin, että lemmen takia jos minkä kannattaa muutama kilo pudottaa.
      Toisaalta yli- ja alipainoisuus on niin suhteellista.

• Harmaata ohimoilla

Kyllä me nyt jo toimeen tullaan keskenämme. Ja varmaan tässä kinastelussakin on turhia väärinkäsityksiä, toinen kun puhuu aidasta ja toinen vain aidanseipäistä. Eivät pelkät seipäät aitaa tee.
        Olen myös pahoillani siitä, etten pysty vastaamaan aidolla murteella, vaan joudun käyttämään tätä koulussa oppimaani kirjakieltä. Mutta kyllä minua yleensä on elämäni aikana ymmärretty. Nämä sanat oli tarkoitettu lähinnä sille Isolle Tupulle, jota minä nyt melkein vähän pelkään, kun hän aikoo vaatekoukun minusta vääntää.
        Vanha ystäväni Albert sen niin täsmällisesti ilmaisi, sen suhteellisuuden - kaksi ihmistä ei voi koskaan nähdä samaa asiaa samanlaisena, koska he eivät voi olla samanaikaisesti maailmankaikkeuden samassa pisteessä.
        Sen vuoksi minäkin näen rakkaudessa enemmän sitä, että minä rakastan jotakuta toista, että minä olen valmis omalta osaltani sopeutumaan, olemaan epäitsekäs, ja jos näillä ponnistuksillani saan syntymään vastarakkautta, olen toki ikionnellinen, sillä silloin tunnen onnistuneeni.
        Lempifilmitähteni on muuten ollut ja on edelleenkin Danielle Darrieux, jonka näin elokuvassa Ensi kohtaus, Premier rendez-vous. Se on ollut jo kauan suuri rakkauteni, joka ei suinkaan ole edellyttänyt vastarakkautta.

• oippi

jos on rakastunut ja rakkautta on elämässä, niin tuskin on niin kovaa
      stressiä
      ( rakkaudella en tarkoita yletöntä seksiä, joka orjuuttaa)

• yh-äiti

Kerrankin jotain järkevää.
        Rakkaus ei todellakaan tarkoita yletöntä seksiä. Varsinkin nuoremmilla on jonkinlainen käsitys, että seksin määrä on suhteessa rakkauden määrään ja siksi avioerojakin varmaankin sattuu liian usein jo nuorella iällä. En väitä että kaikilla olisi näin, mutta luulen kuitenkin, että jos suhteeseen panostettaisiin muulla tavalla energiaa päivittäin, voisi yhä useampi suhde toimia kaikilla tavoin, ja kiistat ja erimielisyydetkin osattaisiin käsitellä ennen kuin niistä tulee ylivoimaisia.
        Ihanaa, että kerroit ajatuksesi, se pelasti päiväni.
        T: yksi rakkautta odottava.

• oippi
        yh-äiti kirjoitti:

Kerrankin jotain järkevää.
        Rakkaus ei todellakaan tarkoita yletöntä seksiä. Varsinkin nuoremmilla on jonkinlainen käsitys, että seksin määrä on suhteessa rakkauden määrään ja siksi avioerojakin varmaankin sattuu liian usein jo nuorella iällä. En väitä että kaikilla olisi näin, mutta luulen kuitenkin, että jos suhteeseen panostettaisiin muulla tavalla energiaa päivittäin, voisi yhä useampi suhde toimia kaikilla tavoin, ja kiistat ja erimielisyydetkin osattaisiin käsitellä ennen kuin niistä tulee ylivoimaisia.
        Ihanaa, että kerroit ajatuksesi, se pelasti päiväni.
        T: yksi rakkautta odottava.

minä menin sekaisin
        nuorena seksin paljouden
        ja valvomisen vuoksi
        tyttöystävällä ei ollut
        ollenkaan rajoja
        se sai minut sekaisin
        ja sitten piti mennä
        naimisiin hullun miehen
        kanssa
        mutta nykyisin on eletty
        yhdessä jo 30 vuotta
        ja enää en muistele pahalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4691
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2648
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2533
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2455
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1837
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      60
      1428
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82