Golf Variant 2003 viat

Golfisti

Kohta vuoden ikäinen auto, ajettu 20 000 km. Ilmenneitä vikoja:
- takapäästä kuuluu "kitinää" ajattaessa kuoppaisilla teillä
- konehuoneesta kuuluu toisinaan merkillistä "räpinää" tyhjäkäynnillä
- tuulilasi lähti toissapäivänä halkeamaan, ei kiveniskemä

En ole vienyt vielä takuukorjaukseen. Muuten auto toiminut loistavasti.

Onko muilla tuoreen Golfin omistajilla ollut ongelmia autonsa kanssa?

25

8419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jake

      No mitään tollasia natinoita ja ratinoita en rupee kuuntelemaan; siinä tulee hulluksi kun rupeaa niitä paikallistamaan. Mutta tässä oma lista 1,6 vm.2003 vioista:

      -sähkövika: 3h 3h tehty töitä korjaamolla ja en tiedä saivatko lopulta korjattua vian joka nollaa trippimittarin ja stereoiden muistin aina välillä

      -laturiin vaihdettiin jokin anturi

      -jarrut vinkuu

      Muuten on kyllä hyvin pelittänyt ja olen autoon tyytyväinen. 28 000 on mittarissa ja huoltokutsua ei vielä näy. Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä. Tehtaalla ovat viimeksi laittaneet öljyä lähes vuosi sitten.

      • jake

        unohtu vielä, että tuulilasi meni kans hajalle. Pieni kolaus lasin sisäpuolelle kun ulkona 30 lämmintä ja ilmastointi täysillä. Ei mennyt takuuseen, mutta onnea sinulle.


      • Felix

        Pahalta näyttää. Ensin luulin että oma (saako tällä palstalla edes mainita) VAGin tuote on sen verran halvempi (ja materiaaleissa säästelty) että jarrut vinkuvat siksi.

        Nyt sitten kuulen että VW:ssä on sama ongelma ja työkaverin pari kuukautta vanha Audi se vasta meteliä pitääkin.

        Ei muuten lohduta yhtään.

        Onko tämä konsernin tyyppivika?


    • masi

      Minulla vuoden 2000 variantti ja siina ilmenneitä
      vikoja:

      - takapäästä kuului myös kitinää, kitinä loppui kun takapenkkien ruuveja kiristettiin.
      - ovitiivisteet jäätyvät talvella vaikka kuinka käyttäisi silikoni voidetta, tyyppivika
      - samoin ovenlukot herkkiä rikkoutumaan pakkasella.
      - takaovien pikku "c pilarit" ruostuva helposti, tyyppivika.
      - bensaa ei kannata täyttää liian piripintaan, anturi rikkoutuu, tyyppivika
      - takalasin pissapoika rikkounut kerran, meni takuuseen.
      - tuulilasi myös vaihdettu, mutta kiveniskemän takia
      - sisäilmatuulettimen laakerit huonot, ei käynnisty
      kovimmilla pakkasilla, vaatii auton lämpenemistä ennen kuin suostuu käynnistymään uudelleen.
      moottori toiminut ainakin minulla moitteetta

      • Golffi

        Mulla on variant v:2002 mittarissa nyt 58000 ja mitään vikoja ei ole ilmennyt,autolämpenee talvella hyvin ja toimii muutoinkin moitteetta.Käsiinne on ilmeisesti sattunut Maanantaikappaleet......


    • Golfisti

      -lämppärin puhallin vaihdettu takuuseen, piti ylimäärästä ääntä
      -jarrut pitää välillä ääntä -> kaikissa golfeissa
      -merkkivaloja näytellyt -> ei löydettyjä vikoja
      Golffihan pitää aina pientä naksuttavaa ääntä ja pärinä ja vapina on yleistä. Parempi kun ei kuuntele kaikkea niin tarkasti.

    • Golf

      Mulla Golf Variant TDI vm 2000. Nyt mittarissa vajaa 160tkm. Ainut varsinainen vika jossakin 100tkm:n paikkeilla oli jonkun lämpöanturin pimeneminen, nosti tyhjäkäyntikierrokset n. 1100:aan. Normaalien huoltojen lisäksi uusittu jarrupalat. Tuulilasi saanut useita kunnon osumia, eivät ole levinneet kun korjuutettu tuoreeltaan. Maalipinnan vaurioiden (esim. kiveniskemät) korjaamisella ei näytä olevan kiirettä, koska ruostumien alkamisesta ei näy merkkiäkään. Edellistä autoani (ei VW) piti siinä mielessä vahtia tarkasti ja korjata vauriot välittömästi. Se karvainen ovitiiviste jäätyy jos ei käsittele silikonille usein. Joittenkin valittamia lukko-ongelmia ei autossani ole ollut ollenkaan, olisiko kauko-ohjauksen syytä. Lämpöä riittää Eberin ansiosta, muuten saattaisi tulla vilu.
      Kaiken kaikkiaan erittäin taloudellinen ja ongelmaton ajoneuvo, helppo ajaa kaikilla keleillä eikä suorituskyvynkään puolesta jää toisten jalkoihin.

      • sakari

        ajettu 120tkm,66kW kone
        syksy 01-->puhaltimen toimintahäiriö,ainutketain korjaantui itsekseen
        -polttoaineensuodatin jäätyi,auto oli seissyt myyjän varastossa 3/01 alken ilm kondensio vettä
        -ovien uloimmat tiivisteet jäätyivät ja osin repeilivät (takuu)
        -autoon laitettiin Webasto heikon lämmöntuoton takia
        *asennettiin väärään paikkaan puskurin sisään keräsi lunta
        *asetettiin toisen kerran väärään paikkaa peruuttaessa pakoputki täyttyi lumella
        -kitinöitä etenkin pakkasella kojelaudasta
        asialle ei ole tehty mitään,vaivaa edelleen ajoittain
        -peilien kaukosäätö ei kestänyt pakkasta
        -konepellin ja ikkunan veivit eivät kestäneet pakkasta (irtosivat,takuu)
        -konepellin avausmekanismi ei kestänyt kovaa pakkasta (ei aukea.ei ole tehty mitään) kovalla pakkasella ei edelleenkään aukea
        talvi 02:takaluukun avausmekanismi ei kestä pakkasta,kerää tuiskulunta,toimintahäiröita,ei aukea tai ei sulkeudu,ovien lukot jäätyvät. Merkkikorjaamo yrittänyt parhaansa ei auta vika jatkuu edelleen
        -polttoaineensuodatin vaihdetaan uudelleen: edllisen korjauksen yhteydessä asentaja vaurioittanut kovilla otteilla T-putkea joka murtunut ja vuotaa ilmaa (suodatin 30€ T-putki34€)
        talvi 03 ei mitään norm huollot
        talvi 04 ei vielä mitään


      • Golf
        sakari kirjoitti:

        ajettu 120tkm,66kW kone
        syksy 01-->puhaltimen toimintahäiriö,ainutketain korjaantui itsekseen
        -polttoaineensuodatin jäätyi,auto oli seissyt myyjän varastossa 3/01 alken ilm kondensio vettä
        -ovien uloimmat tiivisteet jäätyivät ja osin repeilivät (takuu)
        -autoon laitettiin Webasto heikon lämmöntuoton takia
        *asennettiin väärään paikkaan puskurin sisään keräsi lunta
        *asetettiin toisen kerran väärään paikkaa peruuttaessa pakoputki täyttyi lumella
        -kitinöitä etenkin pakkasella kojelaudasta
        asialle ei ole tehty mitään,vaivaa edelleen ajoittain
        -peilien kaukosäätö ei kestänyt pakkasta
        -konepellin ja ikkunan veivit eivät kestäneet pakkasta (irtosivat,takuu)
        -konepellin avausmekanismi ei kestänyt kovaa pakkasta (ei aukea.ei ole tehty mitään) kovalla pakkasella ei edelleenkään aukea
        talvi 02:takaluukun avausmekanismi ei kestä pakkasta,kerää tuiskulunta,toimintahäiröita,ei aukea tai ei sulkeudu,ovien lukot jäätyvät. Merkkikorjaamo yrittänyt parhaansa ei auta vika jatkuu edelleen
        -polttoaineensuodatin vaihdetaan uudelleen: edllisen korjauksen yhteydessä asentaja vaurioittanut kovilla otteilla T-putkea joka murtunut ja vuotaa ilmaa (suodatin 30€ T-putki34€)
        talvi 03 ei mitään norm huollot
        talvi 04 ei vielä mitään

        Huollon tekemiltä virheiltä on vaikea suojautua. Siinä suhteessa sulla näyttää olleen todella huono tuuri.
        Näitä pakkasvaivajuttuja minä ihmettelen. On täysin selvää, että mikä tahansa kiinni jäätynyt osa voi rikkoutua voimaa käytettäessä, missä tahansa autossa.
        Omassa autossani Eberi on asennettu juuri puskurin sisään - ei ongelmia. Puskurin sisään asennettaessa täytyy huolehtia laitteen alapuolisesta suojauksesta. Siihen ei ilmeisesti ole saatavana valmista suojalevyä, vaan on vähän "sävellettävä".


      • sakari
        Golf kirjoitti:

        Huollon tekemiltä virheiltä on vaikea suojautua. Siinä suhteessa sulla näyttää olleen todella huono tuuri.
        Näitä pakkasvaivajuttuja minä ihmettelen. On täysin selvää, että mikä tahansa kiinni jäätynyt osa voi rikkoutua voimaa käytettäessä, missä tahansa autossa.
        Omassa autossani Eberi on asennettu juuri puskurin sisään - ei ongelmia. Puskurin sisään asennettaessa täytyy huolehtia laitteen alapuolisesta suojauksesta. Siihen ei ilmeisesti ole saatavana valmista suojalevyä, vaan on vähän "sävellettävä".

        lukko ym pakkasongemlmat eivät koskaan ole vaikuttaneet auton käytettävyyteen niitä on lisäksi ollut kaikissa muissakin autoissa joilla olen ajanut. Aina on liikkeelle päästy ja perille tultu.
        Tuo webasto/eberin asennussuositus puskurin sisään on vähän kaksipiippuinen juttu tilaa nimittäin löytyy konehuoneestakin. Puskurin sisällä laite on haavottuva,pikku porokolari voi murtaa muovia ja jäähdytysnesteet valuvat pihalle ja se on siinä se matka.


      • MLA
        sakari kirjoitti:

        lukko ym pakkasongemlmat eivät koskaan ole vaikuttaneet auton käytettävyyteen niitä on lisäksi ollut kaikissa muissakin autoissa joilla olen ajanut. Aina on liikkeelle päästy ja perille tultu.
        Tuo webasto/eberin asennussuositus puskurin sisään on vähän kaksipiippuinen juttu tilaa nimittäin löytyy konehuoneestakin. Puskurin sisällä laite on haavottuva,pikku porokolari voi murtaa muovia ja jäähdytysnesteet valuvat pihalle ja se on siinä se matka.

        Puskuriasennus on se valmistajien suosittelema, mutta se on todella haavoittuvainen. Firmassa oli toisessa Golfissa puskurissa Eberi ja kun sitä eräs työntekijöistä kolhaisi puskurin jäiseen penkkaan niin Eberi 'halkesi' ja valutti kaikki jäähdytysnesteet ulos. Puskuriin tuli pienet reiät ja meni toki sekin vaihtoon, mutta Eberi hajosi todella helposti.
        Tätä ennen olin asennuttanut yhden Eberin myös puskuriin ja se hajosi 1.5v ikäisenä valuttaen nesteet sisäänsä. Maahantuoja kyllä vaihtoi laitteen uuteen, mutta silti sitä sai olla korjaamassa 2kk välein.

        Nykyiseen Golfiin pyysinkin asennuksen konehuoneen puolelle, akun ja moottorin väliin. On toiminut siinä moitteetta reilut 2v, vaikka joku varoitteli asentamassa Eberiä moottoria 'korkeammalle'. Tosin tuota toista ei kyllä ole kolhittukaan :)


    • kaitsu

      Minulla on Golf Variant 1.6 2001. Isompia vikoja ei ole ollut. Ajettu 95000km. Jarrut vinkuivat , vaihdettiin palat. Takalasin pissapojan letku uusittu. Auto toimii hyvin , ei nitise ,eikä natise.

    • kmkm

      Golf 1.6 Variant käyttöönotto joulukuu -02

      - ei vikoja
      - ei nitise eikä natise
      - eka huolto tuli 23 tkm kohdalla


      Ainoa "vika" on VW:n alkuperäiset, mutta luvattoman huonolaatuiset tuulilasinpyyhkimen sulat.

      Tuo naksuttava ääni moottoritilasta tyhjäkäynnissä paikallaan ollessa on ominaisuus, joka tulee muistaakseni ohjaustehostimesta tai jostain muusta laitteesta. Useimmissa nykyautoissa on vastaava ääni, tosin jokaisessa hieman omanlainen.

      • BORA

        Tuo naksuttava ääni moottoritilasta tyhjäkäynnissä paikallaan ollessa on ominaisuus, joka tulee muistaakseni ohjaustehostimen= Taitaa olla polttoainetankin huohotin järjestelmään liittyvä "pumpun ääni"ja tähän kai liittyy hiilisuodatin oikeassa etu lokasuojassa.???


      • Felix
        BORA kirjoitti:

        Tuo naksuttava ääni moottoritilasta tyhjäkäynnissä paikallaan ollessa on ominaisuus, joka tulee muistaakseni ohjaustehostimen= Taitaa olla polttoainetankin huohotin järjestelmään liittyvä "pumpun ääni"ja tähän kai liittyy hiilisuodatin oikeassa etu lokasuojassa.???

        No, otsikkoni näyttävät jo vinoilulta mutta näin ei ole.

        Nakuttaminen on ominaisuus myös tässä konsernin halvemmassa versiossa. Kuuleman mukaan joku pakokaasujen kierrätys...tiedä häntä.

        Ja kun nyt olen lähtenyt vertailemaan niin siinä Audissa ei enää ollut tätä ominaisuutta - tai sitten on sen verran hyvin koteloitu että ei enää kuulu.


    • elmeri

      Mulla oli ensimmäisiä IV Variantteja (heinäkuu -99). Ajoin n. 40 tkm (yli 2 vuotta). Totesin oven ylätiivisteiden jäätymisen. Vaihteet takeltelivat ja myöskin takaa kuului ääni kovalla pakkasella. Todettiin, että takapöntön (äänenvaimennin) kannatinkumi kovettuu niin, että alkaa resonoida. Korjattiin parilla muoviteippikierroksella, eikä ainakaan minun käytössä enää uusiutunut. Muuten auto tunnettua VW-laatua: Ei ongelmia.
      Sen jälkeen Passat (n. 70 tkm), jonka ainut korjaus: vesipumppu.

    • ettätotanoin

      Volkkarilla tien päällä vuodesta -84. 2 kpl GTI Golfia, GT Golf, pari "tavallisia" Golfia, 3 farkkugolfia, 2 Passattia Audi 80. 20 vuoden aikana vikojen takia ehkä 3 korjaamokäyntiä; pikkuvikoja Audin vekseliloota hajosi n. 800 km:ssä (takuuseen kokonaan uusi). Autot ostettu uutena tai melkein uutena. Uskoo ken tahtoo, mutta tarina on tosi. Merkissä pysytään (ei arvaa vaihtaa).

    • Pena

      :)
      Aivan samaa vaivaa(ajettu 25tkm):
      " Ilmenneitä vikoja:
      - takapäästä kuuluu "kitinää" ajattaessa kuoppaisilla teillä"

      Minulla kuuluu etupäästä

      "- konehuoneesta kuuluu toisinaan merkillistä "räpinää" tyhjäkäynnillä"

      Sama minulla - olen ajatellut että on roskaa jossain tuulettimen "välissä".

    • eedu

      golf variant 1.6 -03 Lämpenee erittäin hitaasti. auto aamulla lämmityksessä, työmatka 8 km.Ei lämpene normaalilämpöön. Kolmos vaihde menee huonosti päälle. pitäskö vaihtaa corollaan.

      • Ei ihme

        Ei ihme. 8km matelu ei paljoa autoa lämmitä. Moottoria pitää todellakin huudattaa, jos haluat sen tuolla pätkällä lämmittävän sisätiloja tehokkaasti.


      • Seraph

        Ei yksikään auto lämpene 8km aikana. Hanki Calixin K2 lämmitin ja esilämmitä sisätilat samalla kun moottorikin. N. 100e hinnaltaan.


    • 03 farkku

      Jarrut vinku, kolmannella kerralla vasta vaihdettiin palat, nyt OK

      Pyyhkiän sulat ihan huonot, vaihtoivat takuuseen kun oli ajettu 15 tkm

      Kuljettajan istuimen verhoilu lähtee irti kotelostaan, ensi viikolla menee takuukorjaukseen.

      Mitäköhän seuraavaksi ?

    • perekes

      Se on niin,että auto tykkää kun saa olla liikkeellä.

      Itse ajan työmatkaa reilu 300 kn päivässä ja minulla oli myös sellainen auto kuin -98 Fiat Brava .
      Kaikkien haukkuma,kaikki tiesivät kertoa miten huono auto se tulisi olemaan.

      Tulos :

      Laitoin auton pois 480.000 km ajettuna. Ei ikinä mitään ylimääräistä korjattavaa normaalien kuluvien osien lisäksi.
      Kulununut se oli ja siltä näyttikin,alusta alkoi kaipaamaan koko ajan uutta peltiä ja jossain vaiheessa se ei enään kannattanut .

      Eli mikä oli jutun juoni....monet nykypäivän ongelmista johtuvat siitä kun autolla ajellaan joka paikkaan,kilometrin pätkiä.

      Auto ja tekniikka ei pääse lämpenemään kunnolla.

      Jos olisin taas vaihtamassa autoa miettisin kaksi kertaa ostaisinko jonkun 10 vuotiaan " löydön" jolla ajettu 100.000 km tai vastaavan jolla ajettu 200.000 km.

      • On_niissä

        autoissa senverran eroja että 100 tkm ajetussa ei pitäisi vielä kulumia olla näkyvissä mutta 200 tkm on monella autolla jo yli laskennallisen kestoiän ja autosta alkaa hajota osia joiden ei sitä muuten kuuluisi tehdä koskaan, poikkeuksena aidot japanilaiset jotka näyttävät kestävän moninkertaisesti suunnitellun kestoiän sekä ajallisesti että kilometrien puolesta.


    • sopiiihmetellä

      Tämänkin ketjun kun lukee niin kyllä ihmetyttää tuo ihmisten kiinnostus ostaa noita vag vehkeitä. Samat viat vuosikymmenestä toiseen ja laatu eikun heikkenee. Kuplavolkkari oli jo kylmä talvella eikä vieläkään asialle ole saatu tehtyä mitään. Ainoastaan asiakkaan itse asentamalla lisälämmittimellä tilanne korjaantuu. Ovet ovat olleet vuosikymmeniä volkkareissa talvisin ongelma jäätymisen takia. Sähköviat ovat yleisiä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana lista on jatkunut entisestään moottori- ja vauhdelaatikko-ongelmilla, sekä runsaalla öljyn kulutuksella. No ainakin markkinointi on toiminut..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe