Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

roskakuskit ohoi!

drontti

Olen tässä viimeiset kolmisen vuotta työskennellyt dösäkuskina. Työ sinänsä on kivaa ja asiakkaat mukavia, mutta kaikenlaiset työsidonnaisuusajat ym. ovat alkaneet pikkuhiljaa nyppiä. Eikä tuota liikuntoakaan tässä hommassa juuri saa. Niinpä ajattelinkin hankkiutua Miesten Hommiin, roskakuskiksi! Mutta mitä roskakuski tienaa? Lähinnä siis isossa talossa, SITAlla tai Lassilalla. Työajat ovat ainakin nykyisiin työaikoihin verrattuna mukavat, laskeskelin, että edellistä 80 tunnin palkkaani vastasi todellisuudessa 94 tunnin työsidonnaisuusaika, eli siis 14 ilmaiseksi autossa nyhjättyä tuntia. Huu!

Voisitteko siis kertoa kokemuksia ja esittää oikeita eurolukuja vaikka 2-viikkoansioista? Onkos roskakuskeilla muuten samaan tapaan pekkasia kuin dösäkuskeilla?

Kiitos etukäteen!

35

8178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • könsikäs

      jos olet tosi tosimies, unohdat tommoset neitiroskakuskaushommat, ja menet suoraan astetta ylemmäs eli loka-autokuskiks! voin kokemuksesta kertoa että ei ole hienompaa fiilistä aamuisin kun työntää letku viemäriin, alkaa imeä paskaa ja se kodikas aromi kruunaa koko homman!

      • Anonyymi

        😂😂😂😂😂


    • kuski

      Ainakin pytyt jatkamaan sitä ylinopeutta ajamista kuten ennenkin koska sehän kuuluu amattikuskien tehdä nykyään.

    • kaveri

      bussikuskiksi paskan ajosta .eikä ole katunut.
      on jo vuosia vaihdosta.

      • unski

        Mikä ero paskapumppuauton ja sikailevan teinikuorman viemisessä on aamuyöstä? Mielestäni vain haju on erilainen.


    • Ossi

      Miksi et hakeutuisi suoraan öljykuskiksi?
      Miksei suoraan uran huipulle? => öljyä ajamaan!

      • huipulle

        öljyä ajamaan...heheheheheheeehehehahahahhooohhaa.


    • Janne
      • Roskakuski

        Roskakuskin homma on monissa paikoissa urakkaluontoista. Palkka voi nousta korkeallekin jos opettelee ajamaan lenkin nopeasti ja "ottaa" paljon pönttöjä ajettavaksi. Markka aikaan palkkani vaihteli 12 000- 17 000mk/kk välillä, Keskimäärin 9 tunnin päivittäisellä työllä


      • drontti
        Roskakuski kirjoitti:

        Roskakuskin homma on monissa paikoissa urakkaluontoista. Palkka voi nousta korkeallekin jos opettelee ajamaan lenkin nopeasti ja "ottaa" paljon pönttöjä ajettavaksi. Markka aikaan palkkani vaihteli 12 000- 17 000mk/kk välillä, Keskimäärin 9 tunnin päivittäisellä työllä

        ihan kohtuullista. millä firmalla olet? pyöriikös roskakuskeilla ne pekkaset? noissa bussihommissa ne ainakin muodostavat melkoisen palkanlisän.


      • MOROO !!

        Ai 1400 kuussa ??? haaahhhahaaaa... ite roskakuskina tienaan jo 1600 euroa 2 viikosaa !!


    • -Pöllikuski-

      Miesten töihin haluat niin hakeudu kerralla puutavara-auton puikkoihin. Harkitse vielä siitä "dösäkuskin" hommista lähtöä kuitenkin. Kuorma kävelee kyytiin ja ulos lähes itsestään.

      • dösäkuski

        ennen dösäkuski, mutta se vaihtoi alaa kun joutui kuskaamaan 40 keski-ikäisen naisen ryhmää Norjassa viikon. Sano että sellaseen ryhmään sattuu aina 5-6 naista jotkaa munaa koko ajan, kaveri otti loparit sen reissun jälkeen. Sano että oli heppi vereslihalla kun tyydytti 6 naista viikon ajan. Nyt sen joku tarkastaja, tsekkailee hitsisaumoja jne.


    • paskakuski

      olen kotkan lassilal&tikanojal työkkäris ja aikas paskaa hommaa ihan rehellisesti!
      alotan 06.00-14 iltavuorot 14-22
      jotkuu päivät ihan jees mut ku ihmiset tekis lumityöt!
      palkat on 10 molemmin puolin ku oon kyselly hintoja vaikka eihän se mulle kuulu!
      en ala ajamaan toisten paskoja en yhtään mut kuhan kokeilen=)

    • pienemmässä firmassa töissä

      Sitalla ja Tissilällä tienaa vähemmä ja saa tehtä enemmän töitä kun esim. minä joka pinessä firmassa töissä teen 5-8 tuntia päivässä hommia ja liksa isompi kuin noissa isoissa.... joskus valinnat osuvat kohdalleen ja kuskien kuulopuheisiin ei aina kannata luottaa... pikkufirmassa pomojakin kiinnostaa sentään miten työntekijällä menee mutta isoissa ei eli jos homma ei luista niin potkut ja uutta tilalle....

      • drontti1

        Joku perhana oli rekisteröinyt drontti-nimen tässä välissä, joten olkoon pyhä nimeni tästä lähtien drontti1! Mutta sama mies kuin viestiketjun aloittaja, siis.

        Itse asiassa olinkin Lassilalla puolitoista vuotta. KTA 14,70e, toinen palkkaluokka menossa, että siinä fakta. Kauemmin talossa olleilla hyvinkin jotain 16-17e, tietysti myös reitistä ja piiskarahoista riippuen. Etulastaajakuskeilla ikälisistä riippuen enemmän tai vähemmän. Työantajana paras, missä olen ollut. Ei tarvinnut ruinata mitään kuuteen kertaan, jos halusin uudet kengät, sain ne. Autot olivat kunnossa: jos ILMASTOINTI ei toiminut, auto kiidätettiin välittömästi huoltoon... Työsuojeluasiat kunnossa, kaikki kuskit yhtä tai kahta lukuunottamatta liitossa. Vaihdoin takaisin bussihommiin, eikä tässä saatanan paskatalossa ole autoissa edes tankkaushanskoja, vaan sellaisina käytetään autoista löytyneitä asiakkaiden rukkasia:) Luojan kiitos sain syksyksi paremman paikan, koska työnähän bussihomma on mukavaa.

        Aluksi homma olikin tuota 5-8h päivässä, sitten jätteiden lajittelu muuttui ja ajolistat kiristettiin äärimmilleen. Siinä alkoi sitten hajota paikat ja pää yhdeltä sun toiselta, esim. minulta:(

        Hommana roskanajo on periaatteessa mukavaa, mutta ajoittain siis rankkaa ja talvella fyysisesti helvetin raskasta. Voin suositella varauksella: pää ja kroppa pitää olla kunnossa. Työkaverit erittäin mukavia, varmaan juuri siksi, että työ asettaa omat vaatimuksensa, ja pojat kyllä muistavat oman uransa alkutaipaleen, eli aina sai apua ja neuvoja, kun tarvitsi. Muuta plussaa: oppii ajamaan autoa (kantapään kautta, hehe!), kunto pysyy kovana ja työ on säännöllistä, reipashenkistä ulkotyötä.


    • paska kuski

      toi viimesin kerto kaiken ite oon yrittäny kouluttaa varmaan viittä eri jätkää roskakuskiks 3kk jakso rohkein aina syynä ei jaksa pomppia tai ihmiset vaan vittuilee yms hahaaa onnee kuitenki yritykseen ite kyllä tykkään paskanajosta

      • drontti1

        Juu, aika moni tuumii, että autohan sen työn tekee:) Ovat tainneet nähdä vaan koukkareita. Niilläkin on välillä purkkeja tosi hankalissa paikoissa.

        Mutta kuten sanoin, ei se hommana sinänsä hullumpaa ole. On hyvät ja huonot puolensa, toiset jaksaa 2 päivää ja toiset 25 vuotta. Ei noi ihmiset kyllä ihmeemmin vittuilleet, ellei nyt ajellut pitkin niiden nurmikoita. Kaikenlaisia hassuja purkinpiilottajia kyllä riitti ja muita omalaatuisia tyyppejä. Eräs täti vaati kerran korvausta talon nurkalta tyhjentämästäni 240l Sulosta. Säilytti kuulemma purkissa TYÖKALUJA ja vanhoja pulloja. Hehe! Oikea purkki oli kuusen alla piilossa.


    • Olikohan edellinen firmasi eräs L0un@1sj... (EMME TARVITSE TULKKEJA)

      Heillä ainakin käytössä tuo että palkasta vähennetään 30 minsaa päivässä. Jos et pidä taukoa, niin se on itseltä pois.

      Jos pidät tauon, olet töissä kiinni 11,5 tuntia ja palkkaa saat 11 tuntia

      Minimipalkka taitaa olla kutakuinkin 13,72€ ja ei taukopakkoa

      • Rahti79

        11 tunnin työpäivä vaatii ainakin 30 minuutin tauon, muutoin pisin mahdollinen moottoriajoneuvonkuljettajan työaika ylittyy. Jos työ sisältää paljon ajamista, käytännössä 5,5 tunnin työskentelyn jälkeen kannattaa pitää 45 minuutin tauko.

        Eli sinällään on ihan ok, että työnantaja ohjaa pitämään lain vaatimat tauot palkkauksen avulla. Paras keino olisi kuitenkin jakaa kirjallisia varoituksia näille 11 h päiviä tauotta painaville kuljettajille. Itse en ymmärrä narinaa aiheesta, sillä pidetäänhän normaaleissakin töissä ruokatunti yleensä palkattomana.


      • Rahti79 kirjoitti:

        11 tunnin työpäivä vaatii ainakin 30 minuutin tauon, muutoin pisin mahdollinen moottoriajoneuvonkuljettajan työaika ylittyy. Jos työ sisältää paljon ajamista, käytännössä 5,5 tunnin työskentelyn jälkeen kannattaa pitää 45 minuutin tauko.

        Eli sinällään on ihan ok, että työnantaja ohjaa pitämään lain vaatimat tauot palkkauksen avulla. Paras keino olisi kuitenkin jakaa kirjallisia varoituksia näille 11 h päiviä tauotta painaville kuljettajille. Itse en ymmärrä narinaa aiheesta, sillä pidetäänhän normaaleissakin töissä ruokatunti yleensä palkattomana.

        Niin.

        Itse saanut C-kortin 2008 ja sanotaan että 4-5 kertaa olen jotunut pitämään tauon. Muuten saanut sen aina sorvattua lastauksen/purun yhteyteen tms.

        Mutta haluatko itse olla kiinni töissä 11h ja saada 11h palkkaa tai olla kiinni töissä 11h ja saada 10,5 tuntia palkkaa

        Ja muilla aloilla on TYÖAIKA Esim nuorena olin siivoojana. töissä kiinni 8h 30 min palkaton ja 30 min palkallinen tauko

        Monasti tauot venyi yli tuntiin laaki... Miksikö? koska töistä pääsi kotiin 14:00 oli tilannemikä tahansa


      • Rahti79
        Bussissa kirjoitti:

        Niin.

        Itse saanut C-kortin 2008 ja sanotaan että 4-5 kertaa olen jotunut pitämään tauon. Muuten saanut sen aina sorvattua lastauksen/purun yhteyteen tms.

        Mutta haluatko itse olla kiinni töissä 11h ja saada 11h palkkaa tai olla kiinni töissä 11h ja saada 10,5 tuntia palkkaa

        Ja muilla aloilla on TYÖAIKA Esim nuorena olin siivoojana. töissä kiinni 8h 30 min palkaton ja 30 min palkallinen tauko

        Monasti tauot venyi yli tuntiin laaki... Miksikö? koska töistä pääsi kotiin 14:00 oli tilannemikä tahansa

        Vuodesta 2002 on itse tullut ajettua ja aika harvassa ovat ne kerrat kun olen joutunut taukoja väärentämään lastauksen yhteyteen. Se aika kun ei varsinaisesti ole taukoa ja kyseessä on rikos, kiinnijäämisriski vaan valitettavasti on häviävän pieni. Mutta arvattavasti on raskauttava asianhaara jos olet syyllisenä vakavaan liikenneonnettomuuteen.

        Joka ammatissa on oma lainsäädäntönsä ja erityispiirteensä, jotka täytyy hyväksyä mikäli aikoo ammattia harjoittaa. Kuljetusalalla yksi tällainen on tämä taukoasia. Itse en kyllä viitsisi kellon ympäri pomppia syömättä kunnolla, joten enemmän minua harmittaisi jos työnantaja kieltäisi lounaalla käymisen...


      • Rahti79 kirjoitti:

        Vuodesta 2002 on itse tullut ajettua ja aika harvassa ovat ne kerrat kun olen joutunut taukoja väärentämään lastauksen yhteyteen. Se aika kun ei varsinaisesti ole taukoa ja kyseessä on rikos, kiinnijäämisriski vaan valitettavasti on häviävän pieni. Mutta arvattavasti on raskauttava asianhaara jos olet syyllisenä vakavaan liikenneonnettomuuteen.

        Joka ammatissa on oma lainsäädäntönsä ja erityispiirteensä, jotka täytyy hyväksyä mikäli aikoo ammattia harjoittaa. Kuljetusalalla yksi tällainen on tämä taukoasia. Itse en kyllä viitsisi kellon ympäri pomppia syömättä kunnolla, joten enemmän minua harmittaisi jos työnantaja kieltäisi lounaalla käymisen...

        Kerro muuten miten ne ajoajat yms. saadaan selvillle tanakkauksista, avainkorteista, kameroista, kuittauksista, ajoneuvopäätteistä, puhelimesta yms :D Kunnon suomi24 legendaa :d

        Eli sulle on OK että olet töissä vaikkapa 2:00-13:00 ja saat palkkaa 10,5 tuntia?

        Ja jos omassa työssä haluan pitää vaikkapa 20 minsan tauon, niin pääsen kotiin 20 min myöhemmin ja saan päivästä 20 min enemmän palkkaa


      • EiOleTöitäSulla
        Bussissa kirjoitti:

        Kerro muuten miten ne ajoajat yms. saadaan selvillle tanakkauksista, avainkorteista, kameroista, kuittauksista, ajoneuvopäätteistä, puhelimesta yms :D Kunnon suomi24 legendaa :d

        Eli sulle on OK että olet töissä vaikkapa 2:00-13:00 ja saat palkkaa 10,5 tuntia?

        Ja jos omassa työssä haluan pitää vaikkapa 20 minsan tauon, niin pääsen kotiin 20 min myöhemmin ja saan päivästä 20 min enemmän palkkaa

        Sulla ei ole töitä.


      • EiOleTöitäSulla kirjoitti:

        Sulla ei ole töitä.

        Totta, tänään ei ole töitä, eikä huomenna eikä ylihuomenna

        Tosin lauantaiksi joudun töihin (kutsun pe-iltana alkavaa vuoro lauantai vuoroksi)

        Eli ei ole töitä nyt, toisin kuin tommosella hiirulaisella joka on varmaan joka arkipäivä ja välillä lauantaitkin 10h töissä ja saa palkkaa 9,5...

        Noh voit säkin irtisanoa itsesi jos uskallat ja olet kade mulle :D


      • KerroNytIhmeessä
        Bussissa kirjoitti:

        Totta, tänään ei ole töitä, eikä huomenna eikä ylihuomenna

        Tosin lauantaiksi joudun töihin (kutsun pe-iltana alkavaa vuoro lauantai vuoroksi)

        Eli ei ole töitä nyt, toisin kuin tommosella hiirulaisella joka on varmaan joka arkipäivä ja välillä lauantaitkin 10h töissä ja saa palkkaa 9,5...

        Noh voit säkin irtisanoa itsesi jos uskallat ja olet kade mulle :D

        Sinulle kateellinen? Mistä? Siitäkö että olet ollut linnassa? Siitäkö ettet ole ajanut metriäkään kuorma-autoa? Siitäkö ettei sinulla ole ystäviä? Siitäkö että olet kiinnostunut pojista? Siitäkö että roikut päivät pitkät netissä keksimässä mitä kummallisimpia juttuja? Siitäkö että asut äitisi luona? Siitökö että sinulla on väärä lääkitys? Siitäkö että sinulla ei ole koulutusta eikä ammattia? Siitäkö että olet kääpiöhomo? Siitäkö että psykoosisi vaan pahenee? Siitäkö että elät sosiaalituilla?

        Kerro nyt ihmeesä mistä me ollaan sinulle kateellisia?


      • KerroNytIhmeessä kirjoitti:

        Sinulle kateellinen? Mistä? Siitäkö että olet ollut linnassa? Siitäkö ettet ole ajanut metriäkään kuorma-autoa? Siitäkö ettei sinulla ole ystäviä? Siitäkö että olet kiinnostunut pojista? Siitäkö että roikut päivät pitkät netissä keksimässä mitä kummallisimpia juttuja? Siitäkö että asut äitisi luona? Siitökö että sinulla on väärä lääkitys? Siitäkö että sinulla ei ole koulutusta eikä ammattia? Siitäkö että olet kääpiöhomo? Siitäkö että psykoosisi vaan pahenee? Siitäkö että elät sosiaalituilla?

        Kerro nyt ihmeesä mistä me ollaan sinulle kateellisia?

        Ei vaan olet kateellinen siitä että en mene kakkahommaan tai jos olen sellaisessa lähden menemään. Noh kun pelaa korttinsa oikein tulee toimeen näinkin.

        Noh toihan on se sun kateuden ja raivon syy! Aloita irtisanomalla itsesi, kirje pomolle ja irtisanomisaika juoksemaan!

        Helppoa!!! Sitten ei tartte olla vihainen

        Nyt muuten mees nukkumaan et jaksat mennä yöks töihin


    • Itse666

      Suomessa on naurettavan pienet palkat ja itkettävän korkeat verot. Miksiköhän täällä kukaan tekee töitä enää?

      • Anonyymi

        En ole tehnyt työtä 10 vuoteen, kela elättää ja siwasta saa pussikaljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tehnyt työtä 10 vuoteen, kela elättää ja siwasta saa pussikaljaa.

        Ei siwoja ole ollut enää 15 vuoteen 😅


    • Anonyymi

      Roskakuski voi syödä ja varastaa kuormasta.

      • Anonyymi

        Juu kyllä välillä löytyy käyttökelpoista tavaraa. Pulloja ja tölkkejä olen löytänyt usein 5-20 € edestä. Kivasti ostaa ruokaa ja kaljaa niillä.


    • Anonyymi

      Täällä Kuopiossa roskapöntöt jätetään näköjään keskelle tietä, voisi kyllä noille roskakuskeillekin jotain psykologista testiä tehdä ennen valintoja, kohta toiminta alkaa muistuttamaan postia.

    • Anonyymi

      Meillä olen jo kahdesti nähnyt sattumalta kun yrittävät hajoitaa omaa roskasäoliötä.
      Heitellään tai raahataan nytyemmin neljämpyöräistämiso säiliöön kahdella renkaalla

      Miksi kertokaa

    • Anonyymi

      Kuka sen Astiana korvaa kun kuskit yrittää sitä huvikseen hajoitaa

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe