Opel on nykyään kyllä markkinoiden huonoimpia autoja, ellei jopa huonoin. Esim HS:n "Sairaan auton kertomus" ja nyt sitten uudessa TM:ssa Vectran kestotesti puhuvat karua kieltä.
Tietenkin kaikki on valhetta ja propagandaa, siis Opel-omistajien mielestä. Mutta valitettavasti Opel ei ole laatuauto. Mielestäni Opel on ylihinnoiteltu
riskipeli.
Ja näkeehän sen jo myyntiluvuista, että kansa tietää Opelin nykykunnon.
Amen.
Opel - huonoin auto
29
4657
Vastaukset
- Riski peli
viimeiset 7 vuotta erimerkkisillä turbokoneilla ajaneena GTS 2.0 Turbo on käytännön ajossa erittäin riski peli.
T. Tyytyväinen omistaja.
P.S. Paljonkos niitä Opeleita Euroopassa myydäänkään...- Teme
paljon tilastotiede kiinnosta, kun yli kymmenen vuotta olen Opelilla ajanut ongelmitta..
- S40T4
Teme kirjoitti:
paljon tilastotiede kiinnosta, kun yli kymmenen vuotta olen Opelilla ajanut ongelmitta..
niin et eläisi haave maailmassa! ooppeli kuskeilla näyttää olevan joku oma vika kriteeri kun kone remontteja,vaihteisto vikoja,jäätyviä jarruja ei myönnetä ongelmiksi!! on oltava laadussa vikaa jos esim vaihde laatikko ei kestä ajaa sataatuhatta kilometriä (omega mv6 vm98)
- haaveilija
S40T4 kirjoitti:
niin et eläisi haave maailmassa! ooppeli kuskeilla näyttää olevan joku oma vika kriteeri kun kone remontteja,vaihteisto vikoja,jäätyviä jarruja ei myönnetä ongelmiksi!! on oltava laadussa vikaa jos esim vaihde laatikko ei kestä ajaa sataatuhatta kilometriä (omega mv6 vm98)
Kyllä kai Opelikuskit myöntävät ongelmaksi ongelman jos sellaisia esiintyy. Ja varmasti meillä on omat korkeat vaatimuksemme autolle ja sen jälkimarkkinoinnille. Mutta miksi esim minun pitäisi sinua rauhoittaakseni "myöntää" jotain jos kolmessa Opelissani ei ole mitään ongelmia esiintynyt? Mikä sinua oikein vaivaa? Eikö kuitenkin ole parempi esittää ihan oikeaa tietoa kokemuksista. Sinulla ei ilmeisesti ole Opelia eikä siten omakohtaisia kokemuksia, mutta haluat kuitenkin kantaa kortesi kekoon koska "tiedät että on ongelmia".
Olen kyllä kuullut, että joihinkin Opeleihin on tehty takuukorjauksia. Nämä asuin- ja työympäristöni ihmisten Opelit ovat toimineet hyvin (tiedossani on ainoastaan yksi jäähdytinvuoto Astrassa, joka kuulemma oli vaihdettu takuuna vaikka omistaja ei asiaa ollut edes huomannut). Koneremonteista ja "jäätyvistä jarruista" en ole edes kuullut puhuttavan Opeleitten (Astra 1.8:n kuumuvat jarrut on sensijaan kuulemma korjattu takuuseen).
Tällä palstalla joku joku kertoi Vectran automaattivaihteen rikkoutumisesta. Kyseinen japanilainen laatikko on käytössä monessa japanilaisessa ja eurooppalaisessa merkissä, eikä siinä ole suurempia ongelmia esiintynyt joten kyseessä on kaiketi aika satunnainen vika.
Varmasti Opelilla on esiintynyt laatuongelmia, kuten muillakin valmistajilla. Samoin on selvää, että japanilaiset johtavat luotettavuustilastoja.
Ei kai näitä kukaan kiistä. Niiden merkitystä tavallisella kuluttajalle ei kuitenkaan pidä liioitella. Vaikka vikaantumisriski Opelilla olisi kaksinkertainen niin sen tienpäälle jäämisen todennäköisyys on kuitenkin aika pieni.
Ai niin, se ainoa automerkki joka on meikäläisen tielle jättänyt komeilee luotettavuustilastojen kärjessä!
Samoin vaikka parivuotta sitten viisinkertaistin viikottaisten lottorivien määrän, niin ei se voitto vaan vielä ole kohdalle tullut.
Kummallista!
- Ipe
viikolla pyörähti 400 000km mittariin vectralla ja jarrupalat levyt on uusittu. Kyllä on kauheen riskialtis peli. Ihan kauhistuttaa ajella..
- kommentoija
Tuoltahan sen pojan motiivit jo selviävätkin: "Mielestäni Opel on ylihinnoiteltu riskipeli". Eli kun ei itsellä ole varaa Opeliin niin se pitäis kieltää muiltakin!
Mielestäni on aivan sama onko jutut valhetta, propagandaa tms. Uskon siihen mitä itse koen: kolmas peräkkäinen Opeli eikä yhtään ylimääräistä pajallakäyntiä.
Muutenkin nuo juttusi ovat vähän outoja: Opelin omistajat eivät mielestäsi tiedä Opelista mitään. Sinä sensijaan olet kaikkitietävä joka jo päältäpäin pystyy sanomaan "...valitettavasti Opel ei ole laatuauto".
Kaikenlaisia sukankuluttajia sitä maa saa elättää.- vaan
Mihinköhän autoon sitten on varaa jos ei ooppeliin..
- tuulilasi
Mitäs mieltä muut autolehdet ovat Opelista. Milloin HS on ilmoittanut olevansa autolehti?? Entä Tekniikan Maailma ??
- autolehti
Tämä on aiemminkin ollut esillä, mutta otetaan taas. Teknikens världin testin yhteenveto. Katso tarkemmin:
http://www.vibilagare.se/longtest.asp?guid=785DD413-8BB5-4E6B-AA25-CB94056158B6
Ännu ett år till handlingarna
Det här var elektronikens år, eller den bristfälliga elektronikens år. Aldrig tidigare har vi haft så mycket elektroniska fel på testbilar som nu. Det gick till och med så långt att en av bilarna återköptes av genaralagenten för att den var så dålig.
Av Mikael Schultz, text, Lars-Gunnar Gustafsson, foto
Elektroniken fortsätter att ställa till det för Vi Bilägares långteststall. 2003 var det framförallt två bilar som drabbades, GM-kusinerna Saab 9-3 och Opel Vectra. Saabens problem botades redan vid första verkstadsbesöket efter 350 mil. Men Vectrans elektroniksjuka vållar fortfarande bekymmer, trots att vi är inne på bil nummer två och att den sammanlagda verkstadstiden börjar närma sig två månader. Volvo XC90 och Mazda 6 har i stort sett varit felfria, medan Nissan Primera får något fler anmärkningar; allvarligast är de begynnande rostangreppen.
OPEL VECTRA
Fel på bil 1:
- Bromsarnas ABS-funktion slås ut.
- Antispinnsystemet upphör att fungera.
- Alla instrument (hastighets-, varv-, bränsle- och temperaturmätare) lägger av.
- Den elektroniska blinkersspaken strejkar.
- Radion drabbas av sekundkorta bortfall.
- Bilen vägrar starta efter att ha stått parkerad tre dygn och får bogseras till verkstad.
Efter fem veckor på verkstad (vid två olika tillfällen) utan att felen kunde avhjälpas bestämde sig Opel Sverige för att lösa in den krånglande Vectran. Bilen hade då rullat 1 412,2 mil och ersattes med en ny likadan. Tyvärr var inte heller den felfri.
Fel på bil 2:
- Nya elektronikproblem, med exakt samma symptom som på bil 1. Felen uppstår vid 750 mil. Efter verkstadsbesök fungerar Vectran utan anmärkning i drygt 2 000 mil, sedan är det dags igen:
- Centrallåsets fjärrstyrning trilskas.
- Värmen till elbakrutan strejkar.
- Varningslampan för ABS-bromsarna tänds.
Felen åtgärdas på garantin genom byte av kontaktstycken till ABS-bromsarna. Om Vectran därmed är botad från elektroniksjukan får framtiden utvisa, reparationen gjordes i samma veva som detta skrevs. Vi återkommer i ärendet.
Fakta
Opel Vectra 2.2 Elegance
(2 900,0 mil)
Faktisk milkostnad 38,73 kr
Vägd milkostnad* 30,99 kr
Värdeminskning/mil 24,37 kr
Bränslekostnad/mil 8,16 kr
Servicekostnad/mil 1,22 kr
PLUS: Fin åkkomfort, trygg väghållning, rymlig kupé, utmärkt rostskydd, bra förarstol, förnämligt ljus.
MINUS: Rekord i elektronikfel, dunkla instrument, immar igen i kyla, svårstädad klädsel.
Harvassa ovat olleet ongelmattomat käyttötesti-Opelit. Ruotsissa ainakin Nissan ja Mitsubishi tarjoavat autoilleen 10 vuoden elektroniikkatakuun. Tuollainen antaa jo hieman uskoa auton luotettavuuteen.
- Mauri PPP
Mikähän ihme provoaalto täällä vaivaa, kun Omppuja näin kovasti haukutaan. Minulla on ollut kolme Obelixia, yksi Astra ja kaksi Omegaa, eikä mitään suurempaa vikaa ole ollut. Kaksi näistä ostin käytettyinä ja viimeisimmän uutena ja yhteensä yli 300 tkm on tullut mittariin Ooppelilla. Todennäköisesti seuraavakin autoni on Obelix, ehkä Vectra C, joka tuntui koeajossa hyvältä. Mitään erikoista vikaa ei ole esiintynyt, normaaleja kulutusosia olen vaihdatellut.
Pikkaisen vanhemman Omegan ajotietokone reistaili, antoi vikailmoituksia vaikka kaikki olikin kunnossa, mutta ajoa se ei haitannut eikä aiheuttanut toimenpiteitä.- oikeassa
Tosiaan 2 uutta opea omistaneena voin sanoa että ensimmäinen Vectra oli TODELLA RISKI.
Polttoainesäiliö alkoi uutena ajettu 6t vuotamaan maahan ja jos joku tupakkahörhö olisi ollut lähellä, niin en olisi enää tätä tässä kirjoittamassa.
Öljyt tulivat pihalle 2 kertaa lohkot väärät ja mootori söi öljyä.
Suraava uusi Corsani oli jo vähemmän riski.
Egr-venttiili jumitti ja auto sammui yllättäen vaarallisiin paikkoihin.
Takaiskarit meneivät 10tkm ajon jälkeen ja myös moottori söi öljyä, hiemän vähemmän kuin Vectra.
Vaikka nämä edellä olevat automyyjät yrittävät nyt puolustella Opelia, niin siihen merkkiin en enää itse sekaannu.
Riskit ovat liian suuret minulle. - opeliks
oikeassa kirjoitti:
Tosiaan 2 uutta opea omistaneena voin sanoa että ensimmäinen Vectra oli TODELLA RISKI.
Polttoainesäiliö alkoi uutena ajettu 6t vuotamaan maahan ja jos joku tupakkahörhö olisi ollut lähellä, niin en olisi enää tätä tässä kirjoittamassa.
Öljyt tulivat pihalle 2 kertaa lohkot väärät ja mootori söi öljyä.
Suraava uusi Corsani oli jo vähemmän riski.
Egr-venttiili jumitti ja auto sammui yllättäen vaarallisiin paikkoihin.
Takaiskarit meneivät 10tkm ajon jälkeen ja myös moottori söi öljyä, hiemän vähemmän kuin Vectra.
Vaikka nämä edellä olevat automyyjät yrittävät nyt puolustella Opelia, niin siihen merkkiin en enää itse sekaannu.
Riskit ovat liian suuret minulle.kyllä jokaisella auto valmistajalla on joku musta lammas. ei jokainen hihnalta tuotu auto voi toimia moitteettomasti. jos jollain on käynyt niin huono tuuri että on ostanut juuri tämmöisseen mustan lampaan ni voi harmi.
- JJJ
Tuota provoaaltoa tarkoitan ?!?
Se koira näemmä älähtää, johon kalikka eli tässä
tapauksessa ns. hinnannousu kolahtaa.
Osa porukasta taitaa tosiaan jäädä tässä vaiheessa rannalle ruikuttamaan, kun vekkulikauppaan lähdetään !
Tarviiko sitä sitten tänne tulla purkamaan... - jyllää
opeliks kirjoitti:
kyllä jokaisella auto valmistajalla on joku musta lammas. ei jokainen hihnalta tuotu auto voi toimia moitteettomasti. jos jollain on käynyt niin huono tuuri että on ostanut juuri tämmöisseen mustan lampaan ni voi harmi.
Siellä ruåtsalaisen lehden testissä vaihtoivat lopulta sen Vectran uuteen, kun sillä oli ajettu alle 15000 km ja se oli sinäkin aikana seissyt korjaamolla jo yhteensä viisi viikkoa. Vika johtui ILMEISESTI huonosta sisälämppärin läpiviennin asennuksesta ja siitä seuranneesta kosteusongelmasta penkin alla. Aika hassu sijoituspaikka elintärkeille auton sähkölaitteille.
Enpä itse haluasi ryhtyä koekaniiniksi ostamalla samanlaisen kärryn, ja tappelemalla lisääntyvien sähköongelmien kanssa, vaikka todennäköisyys siihen olisi vaikka vain 1%! Riittää, että muissakin automerkeissä joku tärkeän ohjausyksikön vika riittää lopulta romuttamisen perusteeksi, kun ennenvanhaan sentään ruostumisen takia viimeistään auto joutui paalaukseen!
Aatelkaas siitä, että uusissa autoissa voi olla 70 mikroprosessoria. Ja onko siitä tunteja vai peräti päiviä, kun PC:nne viimeksi meni juntturaan, eikä siihen tarvittu pakkasta/hellettä eikä kosteuttakaan ;-)
(No myönnän, että ehkä käyttis on osasyyllinen).
- Look at Opel
Olet oikeassa, nuo myyntiluvut osoittaa kyllä sen laadun huononemisen. En opelistina ihmettele myynninlaskua yhtään, sillä hinta/laatu ei ole täsmännyt pitkään aikaan. Ruoste on ongelma kaikissa etuvetoisissa Opeleissa. Paras oli aikanaan uusi Astra, farmarimallit ruostu parissa vuodessa takaluukustaan. Opel myönsi ongelman itsekkin seuraavassa mainoskampanjassaa. Muistaakseni "Opel ruostuu kuin kala", tai jotain sinnepäin. Nyt ne vaan mätänee kuin kalat, perskules. Uusi Vectra on mielestäni ylihinnoiteltu, jotta sen avulla saataisiin myyntikäyrät nousee ja vitutuskäyrät laskuun.
- Mainosmies
Ihme markkinointia! Esitellään ongelmia mainoskamppanjassa ja ylihinnoitellaan, jotta saataisiin myyntikäyrät nousemaan!
???
- appi
kun sen meille noin viisas mies julistaa!myyn het huomenna omani pois,kilometrejä on vasta 320 000 ja jo jouduin pakoputken vaihtamaan.äkkiä myymään näin vika altis auto!
- www
Joo määkin meen vaihtaa heti vekkulin toyotaan vrooommmm.
- Jyrki
on sattumaa että toisten merkkien yhteydessä puhutaan paremmasta laadusta kuin toisten.Kyllä niissä jutuissa jotain perää on.Näyttäisikin siltä että Opelilla on vakavia ongelmia tuottaa tasalaatuisuutta,eli välillä tulee ulos hyviä yksilöitä ja välillä huonoja.
Sama ongelma tietysti vaivaa muitakin merkkejä,muttei ehkä niin paljon.Taas voidaan katsoa ADAC:in tilastoja...- puutteesta
olen täysin samaa mieltä. Parhaimmat yksilöt Opelilla kestävät vertailun minkä tahansa automerkin kanssa, mutta monet yksilöt eivät edes 80-luvun Skodan kanssa.
70-luvulla Opel oli tavallisen kansan mersu, Saksassa tehty, huonosti varusteltu, mutta kestävä. Nyt löytyy varusteita, mutta kestävyyden kanssa on niin ja näin. Ittellä astra 96 kun ei ollu rahaa parempaan näin opiskelijana. - jaah
Ongelma onkin juuri siinä, että mitä juttuja uskoo jos nyt juttuja yleensä haluaa uskoa.
Tuntuu olevan varsin äärilaidoilta nuo jutut mitä täälläkin vaahdotaan.
Opel on näemmä aika intohimoja herättävä merkki, joka joko kolahtaa kybällä tai sitten todellakaan ei.
- Hartsa
Itselläni oli Vectran B-malli -96, joka oli täysi susi. Viimeisen 3 vuoden huoltokulut oli 7.000 euroa. Laitoin sen kiertoon ohjausvaihde sökönä ja litra öljyä/2000 km kulutuksella. Onnea uudelle omistajalle.
- Opeliksi toimii
Ostin -96 Astran (5d gls 1.8i 16v) eli uudesta asti mulla ollu, nyt ajettu 220000km (ajan paljon työni takia). Kaikki viat mitä tässä autossa ja meidän yhteiselossa on ollu on nyt tähän mennessä, on kun minä ajattelin hommata uudemman räpsyn (merkistä en tiedä mutta Opeliksi harkinnassa). No kuitenki luen Astrani huoltokirjan nyt ja vähän muutakin faktaa (korjaukset epäjärjestyksessä): Jarrulevyjen vaihto (155000km), laturin/akun vaihto (200000km), bensatankissa olevan releen vaihto(liittyy ajonestolaitteeseen)(92000km), tuulilasin vaihto (kivi osui siihen ja halkesi)(170000km), erinnäisiä niveliä paitsi vetoniveliä samat edelleen ja kunnossa (neljä kertaa eri mittarin lukemia noin ~30000km välein), vesi pumppu (120000km), iskarit eteen/taakse (120000km), käsijarru vaijeri (140000km), Pakoputkisto paitsi katalysaattori (100000 ja nyt täytyy taas vaihtaa) lamda-anturi (88000) ja erinnäisiä lamppujen vaihtoja ja kaikkea normaaliin kulumiseen liittyviä (auton elin aikana). Eli nämä olivat niitä korjauksia/vikoja, normaali huollot ja normaali kulumiset erikseen (huomioikaa ettei ollu vikoja alussa, ei niin olin itsekki silloin tosi polleena kunnes alkoi 100000km lähestymään). Ja sitten tuli jonkun verran pelti remppaa osien vaihtoa ja taka-akseliston vaihto ja siinä yhteydessä airbckien uusiminen, eli nyt se tärkein kun joku ajattelee että Opeliksi kaikenkaikkiaan olisi "huono" auto (eli nämä kaikki ku läks kourasta tämä räpsy (oma moka) täsä yks talvi. Luisti kylki edellä katukivetykseen ja siitä pomppas tietysti viistosti keula edellä lyhtypylvääseen josta kimposi ojaan johon sitten matkansa päätti sillä reissulla, loppu tulos oli että noustiin autosta kumpikin (eli mä ja muija) naarmuttomina mutta tosi säikähtäneinä ihmettelemään tilannetta) no kuitenki Piippeli piti meidät ennenkaikkea hengissä, vauhtia oli reilusti (noin 90km/h). Ja Huom! auto säilytti silti ryhtinsä (pysty korjauttaan koska ei muuttanut korin muotoa ja sen jäykkyyttä meinaan käytännössä tarkoittaa sitä että se menee edelleenkin kuin juna ja ei puolla/syö renkaita). Loppu tulos ajettuihin kilometreihin 220000 tällä hetkellä: kone ei syö edelleenkään öljyä ja tehot takuulla tallella kulkee vieläkin sen minkä uutenakin eli n.200km/h jos haluaa pelleillä, vaihteisto toimii hyvin (lukuun ottamatta Opelin ominaista vaihteiston traktorimaisuutta, saattaa kurahdella jos huolimattomasti vaihtaa/käyttää huolimattomasti kytkintä), auto on edelleen äänetön matka-ajossa (Astran kokoon nähden ainutlaatuinen piirre), eikä ole edeleenkään ruosteessa (olen massauttanut joka toinen vuosi uudesta asti ja vahannut maalipinnan vähintää kaksi kertaa vuodessa koska Opelissa tunnetusti huono maali "valitettavasti" mut mulla ei mitään ongelmia sen suhteen). En väitä etteikö pian rupeaisi vikoja ilmenemää kun on jo aika paljon ajettu mutta on se hienosti meitä palvellu tämän 8 vuotta ja on se autollakin jo oikeus päästä vanhuuden lepoon vaikka ajaa sillä VARMASTI joku muu sen toiset 220000km ihan varmasti, MUTTA olen ollu ajokkiini ERITTÄIN tyytyväinen ja ei ole kauheasti vikoja ollut, jos on niin harvakseltaan.En olisi ihan noin varma Opeliksen huonoudesta koska itselläni on OIKEAA kokemusta tästä merkistä. Harmi kun näitä ns."Tekniikanmaailma" autoilijoita/tilasto runkkareita joita valitettavasti osuu kohdalle arvostelemaan. Sori vaan loukatuille tai oikeestaan mulle iha yks vitun lysti.
- tilastot osoittavat
Yksittäis tapauksista ja essobaarista ei paljoa kannata perustaa. Arvostettujen ja luotettavien tahojen tekemissä vikaantumis- tilastoissa ja tutkimuksissa (esim. ADAC ja Vi bilägare) Opelit ovat keksivaiheilla . Pohjalla ovat ranskalaiset etenkin Renault, seuraavaksi huonompia ovat ruotsalaiset(volvo, saab) ja jenkit, sitten tulevat saksalaiset (ford,opel,vw), parhaimpia noissa testeissä on yleensä japanilaiset ja etenkin Toyota, joka on luotettavin.
- älkäähän nyt
minulla on 1966 Rekord B malli ja toimii oikein hyvin, on toiminut minun omistuksessa yli 30v, on siihen kyllä moottoriremontti tehty 18v sitten...
- VectraC
Venttiili ongelma on ainostaan 1.8 (110 hv) pienempitehoisessa moottorissa. 122 hv:n 1.8 moottorissa ja muissa isommissa (2.0, 2.2, 3.2) moottoreissa on erilainen rakenne ja venttiilit ovat erilaiset.
- Lucas
Tyypillistä Opelia. Näin se oli aikanaan jakopäänhihnassakin, sillä ja sillä moottorilla ongelmia, mutta sillä toisella taas ei. Samoin diesel-Astra, sillä toisella 1.7:lla kulutti moottoriöljyä useita litroja tkm:lla, kun taas toisella koneella kulutukset aivan normaalit. Sitten ne Englannissa tehdyt Vectrat ruostu, mutta Saksassa tehdyt ei. Samoin Englannissa tehdyt sähkölaitteet aivan paskoja, mutta Saksassa tehdyt ei. Onko Opelilta saatavana joku oma mallisto/hinnasto näille autoille, jotka on paskoja jo uutena. Meinaan osais sitten varoa näitä malleja, jos erehtyis joskus vielä neljättä Opelia ostamaan.
- Anonyymi
Lucas kirjoitti:
Tyypillistä Opelia. Näin se oli aikanaan jakopäänhihnassakin, sillä ja sillä moottorilla ongelmia, mutta sillä toisella taas ei. Samoin diesel-Astra, sillä toisella 1.7:lla kulutti moottoriöljyä useita litroja tkm:lla, kun taas toisella koneella kulutukset aivan normaalit. Sitten ne Englannissa tehdyt Vectrat ruostu, mutta Saksassa tehdyt ei. Samoin Englannissa tehdyt sähkölaitteet aivan paskoja, mutta Saksassa tehdyt ei. Onko Opelilta saatavana joku oma mallisto/hinnasto näille autoille, jotka on paskoja jo uutena. Meinaan osais sitten varoa näitä malleja, jos erehtyis joskus vielä neljättä Opelia ostamaan.
Opel astra on sitten paska auto ihme että näitä joku vielä ostaa(minä itse)just tuli 1500. Remontti auto ajettu vähän yli 100.000.Myyjä pitäisi kieltää myymästä näitä saatanän paskoja,mutta niitä kiinnostaa vain rahan tekeminen.Jo s joku tästä oppii jotain älä helvetissä osta Opelia ihan vitun paskaa kaikki!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opel astra on sitten paska auto ihme että näitä joku vielä ostaa(minä itse)just tuli 1500. Remontti auto ajettu vähän yli 100.000.Myyjä pitäisi kieltää myymästä näitä saatanän paskoja,mutta niitä kiinnostaa vain rahan tekeminen.Jo s joku tästä oppii jotain älä helvetissä osta Opelia ihan vitun paskaa kaikki!
Veikkaan että remontti tuli siitä että sinä olet jättänyt tai edellinen omistaja jotain tekemättä. Mikään auto ei toimi ilman huoltoa ja jokaisessa autossa on kuluvia osia. Lopettakaa repimästä niitä autojanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222251Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052221- 502107
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2201484- 301396
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201096- 261086