Kun eksyin tänne palstalle niin ajattelin kertoa oman tarinani.Siskoni sai kesällä suoritettua ajokortin ja sitähän piti sitten lähteä ajelulle ajotaitoja testaamaan.Meitä olikin sitten koko kööri hänen poikakaverinsa,minä,veljeni 10v sekä hänen kaverinsa.Me ajeltiin ihan nätisti ei pahemmin ylinopeuttakaan ollut kunnes tuli äkki mutka josta siskoni taidot ei riittäneet selvitäkseen,vaan suistuimme ulos.Auto kieri ympäri katon kautta osuen kyljittäin kiveen,minä sain iskun päähän ja menetin tajuni samoin edessä istunut siskoni poikakaveri,häneltä murtui kylkiluita sekä jalkaan tuli laskimotukos.Minulla oli myös jalka tunnoton kuukausia sekä käsi ilman tuntoa.Nyt jalkaani on palannut tunto ja voin jo kävellä mutta oikea käteni on halvaantunut eikä toivoa enään ole sen kanssa on elettävä.Terveisiä myös teille muille koitetaan elää sellaisina kun olemme,te muut älkää töllätkö yksi hetki niin saatatte olla samassa jamassa.
Isosisko sai ajokortin
9
2700
Vastaukset
- masa
Kuinka muiden kävi kun et heistä maininnut?
- tyttö *86*
Kuskina ollut siskoni selvisi pienin kolhuin samoin veljeni ja hänen kaverinsa,ainoastaan minä sain pysyvän vamman.En ole siskolle katkera enään olemme hyvissä väleissä nykyään,hän sai sakot liikenteen vaarantamisesta ja ruumiinvamman tuottamisesta,meillä kaikilla viidellä oli onneksi turvavyöt kiinnitetty kun kolari sattui muuten olisi surua ja murhetta koettu enemmän.
- ...
tyttö *86* kirjoitti:
Kuskina ollut siskoni selvisi pienin kolhuin samoin veljeni ja hänen kaverinsa,ainoastaan minä sain pysyvän vamman.En ole siskolle katkera enään olemme hyvissä väleissä nykyään,hän sai sakot liikenteen vaarantamisesta ja ruumiinvamman tuottamisesta,meillä kaikilla viidellä oli onneksi turvavyöt kiinnitetty kun kolari sattui muuten olisi surua ja murhetta koettu enemmän.
Jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan, niin itse en saa autoa ojaan ajettua vaikka haluaisin. Sit jos ajaa hieman ylinopeutta, niin en kyllä silloinkaan ojaan autoa saa vaikka olisi peilijäätä tiellä.
Mielestäni siskos pitäs mennä autokouluun opettelee auton hallintaa. On vaarallista jos tuollaisia kuskeja on liinenteessä. - lapsellista
... kirjoitti:
Jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan, niin itse en saa autoa ojaan ajettua vaikka haluaisin. Sit jos ajaa hieman ylinopeutta, niin en kyllä silloinkaan ojaan autoa saa vaikka olisi peilijäätä tiellä.
Mielestäni siskos pitäs mennä autokouluun opettelee auton hallintaa. On vaarallista jos tuollaisia kuskeja on liinenteessä.Et kyllä voi väittää, etteikö jokaiselle voisi tulla tilanne, jossa pienikin virheliike voisi olla kohtalokas.
Taidat olla aikamoinen huippukuski, jos luotat ajotaitoihisi noin paljon!
Et tiedä tilanteen taustoja ja miten tilanne tapahtui.
Mutkassa ei tarvitse tapahtua, kuin pieni, jostain esim. ulkopuolisesta ärsykkeestä johtuva, ratin liikahdus, jonka jälkeen kaikki on mahdollista.
Mene itseesi. - asiaa
lapsellista kirjoitti:
Et kyllä voi väittää, etteikö jokaiselle voisi tulla tilanne, jossa pienikin virheliike voisi olla kohtalokas.
Mutkassa ei tarvitse tapahtua, kuin pieni, jostain esim. ulkopuolisesta ärsykkeestä johtuva, ratin liikahdus, jonka jälkeen kaikki on mahdollista.
Mene itseesi.Olet oikeassa kaverille kävi juuri näin kun tälle tyttöselle ajoivat mutkikasta asfalttitietä jossa rajoitus 80 km/t niin mutka yllätti kokemattoman kuskin,olisivat ehkä selvinneet jos vauhti olisi ollut 60.Ojaan mentiin katon kautta siihen syynä viime hetken ohjauksen korjaus takaisin tielle,kolme tyttöä kaksi poikaa selvisivät mustelmilla siihen turvavöillä on osuutta asiaan.
- kesäheinä*
asiaa kirjoitti:
Olet oikeassa kaverille kävi juuri näin kun tälle tyttöselle ajoivat mutkikasta asfalttitietä jossa rajoitus 80 km/t niin mutka yllätti kokemattoman kuskin,olisivat ehkä selvinneet jos vauhti olisi ollut 60.Ojaan mentiin katon kautta siihen syynä viime hetken ohjauksen korjaus takaisin tielle,kolme tyttöä kaksi poikaa selvisivät mustelmilla siihen turvavöillä on osuutta asiaan.
Onneksi oli turvavyöt kiinni.
- Pönttö
... kirjoitti:
Mielestäni siskos pitäs mennä autokouluun opettelee auton hallintaa. On vaarallista jos tuollaisia kuskeja on liinenteessä.Pönttö, eikä näillä asioilla edes provoilla.
- Eveliina
lapsellista kirjoitti:
Et kyllä voi väittää, etteikö jokaiselle voisi tulla tilanne, jossa pienikin virheliike voisi olla kohtalokas.
Mene itseesi.Koita jaksaa, käden halvaantuminen on iso asia.
- poika 84
Olin n.2 ja puoli vuotta sitten autossa matkustajana, jonka känninen kuski ajoi ulos.
Kuskille ja toiselle matkustajalle ei käynyt mitään,mutta minullepa kävi. Reisiluu murtui ja lievä kallonmurtuma aivoruhje. Jälkimmäisestä seurasi aluksi täysi vasemman ruumiinpuoliskon halvaus, ja oikean puolen ataksia.(koordinaatio ja lihastenhallintahäiriöitä.)
Nyt vasen puoli palautunut,mutta kävely oikean jalan nilkan lievän virheasennon takia hieman töksähtelevää ja tasapaino on ehkä hieman huonompi kuin muilla.
Nykyisin opiskelen normaalisti,oma kämppä ja ajokortti tuli ajettua. Kaikkinainen kuntoutuminen on vaatinut helvetisti sisua.
Todella paskamaista,kun ihmiset joskus tuijottaa ja olettaa,että jos kävelee vähän huonommin kuin muut,on automaattisesti jotenkin mieleltään vajaa.
Koskaan ei tiedä,miten elämä voi yllättää ja sen takia ois hienoa,jos EDES JOSKUS ihmiset ajattelisi 'tyttö 86':n pointtia,ettei se ole kuin yksi hetki,että muutkin voivat olla samassa jamassa kuin me,joita elämä on kolhinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139