Taitoluistelu

Teija

Minulla on kaksi tyttöä, 3 ja 5-vuotiaat. Vanhempi lapseni on kovin kiinnostunut taitoluistelusta. Asumme raumalla.. Milalista toimintaa raumalla, ja yleensä koko taitoluistelu on?? Itse en ole koskaan pahemmin perehtynyt harrastukseen.. Haluaisin kumminkin antaa lapselleni mahdollisuuden harrastaa sitä mitä itse haluaa.. Vinkkejä?? Onko luistelu kallista, millaiset varustukset tarvitaan? Voiko sen aloittaa näin kesken vuoden? kiitokset kaikille..

5

2956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö 13

Suomen taitoluisteluliiton sivut ovat: www.stll.fi/liitto/
      Sieltä löytyy kaikki taitoluistelusta....
      Kannattaa käydä katsomassa jäähalleista,tai soittaa numeropalveluun ja pyytää sieltä rauman luisteluseuran numeroa...
      Itse olen harrastanut 4 vuotta...
      Jäämaksut riippuvat ihan kuinka monta kertaa luistelee, ja mikä on jään hinta....
      Käyn jäällä 3 kertaa viikossa, ja kertamaksuni on noin 75 euroa per kerta...
      Mutta luistelukoulu on vähän halvempi, sillä jäällä ei olla kuin 1/2 kertaa viikossa.
      5-vuotias kannatta viedä luistelukouluun,sillä sieltä sitten pääsee erillaisiin ryhmiin, jotka on yleensä taidon tai joissain tapauksissa iän perusteella valittu....
      Yleensä suositellaan käyttämään kypärää, varsinkin luistelukoululaisten,ja osa käyttää haalaria,hametta ( jonka alla pitää olla sukkahousut ja trikoot, jotka voivat olla minkä väriset tahansa), luistimet kannataa ostaa ihan oikeasta taitoluistin liikkeestä, sillä oikeat ovat todella tukevat, ja ehkä turvallisemmatkin kuin kaupan lättänät, ja ne ovat mukavemmatkin......
      Luistelu on erittäin monipuolista, ja todella hauskaa, ja se harjoittaa lihaksia,ketteryyttä ja tasapainoa...
      Siihen ei todellakaan tarvitse olla hyvä luistelija ennestään,ei tarvitse muuta kuin haluta luistella.
      Luistelun voi aloittaa hyvinkin kesken vuoden, mutta todella vähän ennen kesää sitä ei kannata mennä aloittamaan, sillä muuten rahat ja opit menevät turhaan hukkaan...

• isi

75 euroa per kerta, missä seurassa noin kalliit maksut on ?
        Tyttäreni on 8v ja hän aloitti taitoluistelun 4-vuotiaana luistelukoulussa.
        Seuramaksut ovat tällä hetkellä n.200€/kk ja siihen sisältyy 4xjää ja 3x oheiset.
        Luistimet tosiaan kannattaa olla kunnolliset, mutta aluksi kelpaavat käytetyt vallan mainiosti.
        Kaiken kaikkiaan taitoluistelu on mukava, mutta suhteellisen kallis harrastus.

• isi
        isi kirjoitti:

75 euroa per kerta, missä seurassa noin kalliit maksut on ?
        Tyttäreni on 8v ja hän aloitti taitoluistelun 4-vuotiaana luistelukoulussa.
        Seuramaksut ovat tällä hetkellä n.200€/kk ja siihen sisältyy 4xjää ja 3x oheiset.
        Luistimet tosiaan kannattaa olla kunnolliset, mutta aluksi kelpaavat käytetyt vallan mainiosti.
        Kaiken kaikkiaan taitoluistelu on mukava, mutta suhteellisen kallis harrastus.

Ai niin, tuo 4xjää ja 3xoheiset ovat per viikko.

• Mira

Jos haluaa ihan harrastamaan/valmennettavaksi/joukkueeseen niin ehkä pitää sit olla ajan myötä paremmat luistimet.
      Harrastin itse 3 vuotta harrastepohjalta kerran viikossa taitoluisteluseurassa. En muista hintatasoa. Luistimet ostettiin urheiluliikkeestä (kesport,intersport yms.), vanhaa rahaa 1000-1500mk. Terät kirurginterästä. Risport-merkkiset. Vieläkin ylpeä niistä, hyvät tukevat luistimet. Paremmat kuin sellaiset tavalliset ronkelit.. Mutta kyllä sellasillakin pärjää.

• LK_ohjaaja

Näin voin sanoa kun 15 luisteluvuotta takanapäin ja toinen vuosi luistelukoulun ohjaajana menossa. Suosittelen luistelukoulun käymistä kaikille lapsille, luistelu on kiva yhteinen (ulkoilu)harrastus perheelle talvisin. Omassa seurassa (pk-seudulla) kerran viikossa harjoitteleville tenaville maksu on 110e/15krt. Luistimiksi luistelukouluun riittää aluksi kyllä ihan marketista ostetut luistimet, kunhan ne ovat riittävän tukevat nilkasta (kun käännät luistimen terästä kiinni pitäen vaakatasoon pitäisi varren pysyä napakasti suorana). Mieluusti ei niitä muovisia "monoluistimia" tai kaksiteräisiä, niillä kun ei opi oikeaa luistelutyyliä. Tärkeää on myös että luistimen terä on yhtä pitkä kuin kenkä. Tietysti oikeasta taitoluistinliikkeestä ostetut (käytetyt "oikeat" taitoluistimet ovat kyllä aloittelijalle oikeastaan uusia paremman, ilmoituksia löytyy yleensä jäähallien seiniltä) luistimet ovat kaikista parhaat, mutta eivät siis välttämättömyys. Taitoluisteluliiton sivuilta löytyy mukava infopaketti luistelusta, luistimista ja niiden sitomisesta ynnä muusta ja seuroilta saa lisätietoa. Toivottavasti oli apua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1658
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45