Vanhukset ovat säälittäviä!

Nuori ja kiinteä

Mikäs vanhusten palsta tämä on? Heh kalkkinaamatko täällä keskustelee. Te ryppynaamat - kepittelijät. Impotenssista kärsivät vanhat ukkelit. Nartut puoleiset kotkottavat keskenään. Eikö tämänlaiset ns. vanhuksille tarkoitetut palstat voitaisi kieltää lailla? Kuinka naurettavan tyhmiä ikäihmiset voikaan olla. Kyllähän sen tietysti käsittää, kun koulutus taso oli sitä mitä se oli - ja jos jotain koulussa sattui oppimaankin, niin kyllähän ne vähätkin tiedot siletä jo ovat haihtuneet. Aivosolut kuolevat yms. No vanhaksi ei ole tulemista; sanoo vanha viisauskin.

Varsinkin ikämummot ovat erityisen tyhmää väkeä. Kun katsoo jotakin vanhaa naishenkilöä auton ratissakin, niin kyllä se on sitten avutonta touhua. Monesti tulee mieleen, miksi yleensä ajokortti on myönnetty noinkin huolimattomille autoilijoille.

Olin ylittämässä tässä n. viikko sitten tietä "suojatiellä" kun eräs vanha mummero (toinen jalka jo haudassa) kiidättää mossellaan kohden minua huimaa vauhtia, kunnes hän viime metreillä havahtuu jarruttamaan. Hän sai juuri autonsa pysähtymään (n. puolimetriä väliä, että en jäänyt alle). Kysyin että "- Mikä on ämmä, eikö oikein jarrujalka pelaa" vastaus oli "- en miä nähny sinuu" vaikka näkyvyyttä oli suuntaan jos toiseen. Tuli väkisinkin mieleen, että ilmoitanko poliisille asiasta.

En yleistä, enkä väitä että kaikki vanhukset(45 vuotiaat) olisivat tyhmiä, mutta n. yli 80% ovat tyhmiä kuin Nokian saapikkaat. Käyhän se selvästi ilmi tältäkin palstalta.

36

1529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kepin käyttäjä, mutta autoa

Häpeän puolestasi kun et itse osaa.
      Käyttäytymisesi on ala-arvoista.
      Nykynuoret ovat itsekeskeisiä, ajattelemattomia, kylmiä ja julmia.
      Empatia puuttuu teiltä kokonaan ja yleistäminen yhden tapauksen perusteella on teille itsestäänselvyys.
      Mitä tulee koulutukseemme olet todella väärässä. Te nuoret jotka olette istuneet joitakin vuosia koulun penkillä kuvittelette olevanne kaikkitietäväisiä ja osaavia. Valitettavasti vaan omassa työpaikassanikin on ns. hyvin koulutettuja nuoria käynyt opettelemassa todellisen työn teon käytännössä, kun kaikki on ollut teoreettista ja yleisluontoista. Kyllä siinä on nuorella luulot rapisseet viimeistään viikon kuluessa.
      Koulutus on hyvä ja tarpeellinen asia, mutta työn tekemiseen siitä saa vain perustiedot ja käytännössä opitaan varsinainen asia.
      Te nuoret olette tehneet elämästänne hektistä ja koko ajan elämyksiä hakevaa. Entä sitten kun ei asiat enää menekään niin kuin oletatte? Mitä teillä on sen jälkeen muuta kuin muistot jostain mitä ette edes osaa eritellä.
      Jäitä hattuun teillekin.
      Mitä tulee auton ajamiseen, niin luepa tilastoja ja puhu sitten. Kaikkein eniten onnettomuuksia aiheuttavat nuoret miehet auton ratissa!
      Ja opettele kirjoittamaan oikein!

• Nuori ja kiinteä

> Häpeän puolestasi kun et itse osaa.

Mitä minä en osaa? Osaan varmasti kaiken paremmin kuin sinä tai ainakin yhtä hyvin.

> Käyttäytymisesi on ala-arvoista.

Miten voit väittää moista? Minähän nyt vain toin julki tosiasioita, etkö kestä totuutta? Sanoisinko, että oma käyttäytymisesi on ala-arvoista, kun alat minua noin vähättelemään ja sanoisinko ihan että syyllistämään.

> Nykynuoret ovat itsekeskeisiä, ajattelemattomia, kylmiä ja julmia.
        Empatia puuttuu teiltä kokonaan ja yleistäminen yhden tapauksen perusteella on teille itsestäänselvyys.

Mihin perustat tämän väittämäsi? Minä tunnen monia ajattelevia, muut huomioon ottavia, lämpimiä ja ystävällisiä nuoria joilta ei empatiaa puutu. He eivät yleistä yhden tapauksen perusteella ja ovat muutenkin lähes täydellisiä - jokaisen mummon ihanne lapsenlapsia. Minä kuulun näihin nuoriin.

> Mitä tulee koulutukseemme olet todella väärässä. Te nuoret jotka olette istuneet joitakin vuosia koulun penkillä kuvittelette olevanne kaikkitietäväisiä ja osaavia.

No eihän nyt suinkaan kaikki nuoret ole kaikkitietäväisiä. Huomauttaisin, että yleistät todella törkeästi tekstissäsi niitä nuoria kaikkitietäviksi, jotka ovat istuneen joitakin vuosia koulun penkillä. En itsekkään ole kaikkitietävä vaikkakin hyvin paljon - mahdollisesti jopa enemmän tiedän, kuin esimerkiksi te.

> Valitettavasti vaan omassa työpaikassanikin on ns. hyvin koulutettuja nuoria käynyt opettelemassa todellisen työn teon käytännössä, kun kaikki on ollut teoreettista ja yleisluontoista. Kyllä siinä on nuorella luulot rapisseet viimeistään viikon kuluessa.

No tietysti. Eihän sitä työntekoa nyt tuosta vain opita. Ei tämä silti tarkoita sitä, että nämä nuoret olisivat tyhmempiä kuin aikuiset - asiahan on käytännössä toisinpäin.

> Koulutus on hyvä ja tarpeellinen asia, mutta työn tekemiseen siitä saa vain perustiedot ja käytännössä opitaan varsinainen asia.

Näinhän tämä asia todellakin on.

> Te nuoret olette tehneet elämästänne hektistä ja koko ajan elämyksiä hakevaa.

Voi että mitä yleistämistä taaskin. Kuinka voikaan olla mahdollista, että vielä tuon ikäisenä yleistetään vaikka pitäisi olla ns. kaiken kokenut ja osaava ammattilainen asialla.

> Entä sitten kun ei asiat enää menekään niin kuin oletatte? Mitä teillä on sen jälkeen muuta kuin muistot jostain mitä ette edes osaa eritellä.

Taas tätä yleistämistä. Huh huh - mihin tämä maailma on ollenkaan menossa, ja kelle tässä vielä joutuu eläkkeitä makselemaan.

> Mitä tulee auton ajamiseen, niin luepa tilastoja ja puhu sitten. Kaikkein eniten onnettomuuksia aiheuttavat nuoret miehet auton ratissa.

Tietysti. Heiltähän puuttuu vielä se ns. kokemus. Jos tällä tarkoitit sitä, kun mainitsin mummojen ja vanhojen naisten huonoista ajotaidoista oman mielipiteeni, niin voin sanoa, että yli 45 -vuotiailla pitäisi olla jo sen verran ajokokemusta, että auto pysyy hanskassa tilanteessa kuin tilanteessa - jos näin ei ole niin tällöin henkilö on riski liikenteessä. Monet aikuiset eivät tippaakaan piittaa lapsistaan / muiden lapsista. He ajavat päin punaisia ja näin antavat esimerkkiä lapsilleen. Tästähän nuoret saavat juuri esimerkkinsä. Toisekseen, eivätkö nämä punaisia päin ajavat henkilöt ajattele sitä, että jos siellä suojatiellä käveleekin lapsia? Todella törkeää mielestäni. Nuorilla tämän voin vielä käsittää, mutta en enää yli 30 -vuotiailla kokeneilla autoilijoilla.

Ja opettele kirjoittamaan oikein!

Kiitoksia neuvosta! Huomauttaisin silti, että ei tuo sinunkaan tekstisi aivan niin täydellistä ollut kuin voisi odottaa kokeneelta ikäihmiseltä. Varsinkin ne lukuisat asiavirheet pistivät minut todellakin pohtimaan nykyisten ikäihmisten sanoisinko kerrassaan surkeaa tilannetta lähinnä henkisellä tasolla. Varsinkin minua huolettaa nykyvanhusten surkea tietämystaso maailman eri asioista. Herää perimmäinen kysymys; pitäisikö nykyvanhukset toimittaa uudelleen peruskouluun täydentämään niukkoja tietovarastojaan.

- Hyviä jatkoja sinullekin, toivoen: nuori ja kiinteä. -

Valitettavasti minun on kiirehdittävä kiireelliseen pala

• Nuori aikuinen

"Nykynuoret ovat itsekeskeisiä, ajattelemattomia, kylmiä ja julmia.
        Empatia puuttuu teiltä kokonaan ja yleistäminen yhden tapauksen perusteella on teille itsestäänselvyys."

Nuoren ja kiinteän kirjoitus oli mauton, mutta taisi osua kohdalleen, kun joku tuolla tavalla siihen viitsii reakoida. Syytät nuoria yhden tapauksen perusteella tehtävistä yleityksistä, mutta mitä sinä itse teet. Miksi olet vihainen nuorille. Jos sinua ärsyttää vain nuori ja kiinteä, miksi et osoita kirjoitusta vain hänelle? Miksi sinä parjaat koko ikäluokkaa.

"Mitä tulee koulutukseemme olet todella väärässä. Te nuoret jotka olette istuneet joitakin vuosia koulun penkillä kuvittelette olevanne kaikkitietäväisiä ja osaavia."

Sinä olet väärässä. Ainakaan minä en kuvittele olevani kaikkitietävä ja osaava, mutta kyllä minä arvostan koulutustani. Arvostan vanhempien kolleekoitteni asiantuntemusta ja osaamista, mutta teidän olevani joissakin asioissa parempi kuin he. En ole kaikessa parempi ja minulla on heiltä hyvin paljon opittavaa, mutta en minä ole opiskellut turhaan.

Toivottavasti sinun kuvasi nuorista joskus paranee, eikä tarvitse yksittäisten rääväsuiden takia tuomita meitä kaikkia.

• Erkko

No mutta vanhuksista olette te nuoruksetkin periytyneet..että perässä tuutte,ei mee kovinkaan monia vuosikymmeniä.
      Ajotaito...joopa.Eräs tuttu nuori joka oli juuri kortin saanut ajoi ketterän ja virkeän vanhuksen kumoon suojatiellä..kenkä vain jäi törmäyspaikalle.En tiedä näkikö kuski...Vauhti ja kiire välinpitämättömyyteen yhdistettynä siinä tulos.

• Nuori ja kiinteä

No mutta vanhuksista olette te nuoruksetkin periytyneet..että perässä tuutte,ei mee kovinkaan monia vuosikymmeniä.

Huh huh, mitä panopukkeja tekin olette olleet. Saisitte hävetä, senkin irstailijat. Sitä mentiin aina lavatansseista suoraan puskaan milloin minkäkinlaisen "hutsun" kanssa. Todella Jumalatonta meininkiä. Miten tällaista onkaan voinut tapahtua - ajatella.

Ajotaito...joopa.Eräs tuttu nuori joka oli juuri kortin saanut ajoi ketterän ja virkeän vanhuksen kumoon suojatiellä..kenkä vain jäi törmäyspaikalle.En tiedä näkikö kuski...Vauhti ja kiire välinpitämättömyyteen yhdistettynä siinä tulos.

No kyllä sitä nyt nuoria yleistetään yhden tapauksen perusteella. Noin 99% nuorista ajaa asiallisesti tiehallituksen säätämien lakien ja rajoitusten puitteissa - etpäs tiedät.

• elämää nähnyt

Täysin ymmärtämätöntä väkeä lähes jokainen ikähaarukalla 15-30v.
      No, kyllä se siitä korjaantuu, mutta ei olisi lainkaan pahitteeksi, että hekin opettelisivat käyttäytymään asiallisesti.
      On vain valitettavaa, että jotkut eivät kasva aikuiseksi koskaan, ja yhä vähemmän, mitä nuoremmasta polvesta on kyse. Sorry.

• Nuori ja kiinteä

> Täysin ymmärtämätöntä väkeä lähes jokainen ikähaarukalla 15-30v.
        No, kyllä se siitä korjaantuu, mutta ei olisi lainkaan pahitteeksi, että hekin opettelisivat käyttäytymään asiallisesti.

Ovathan he hyvin käsittämätöntä väkeä vanhuksille, kuten te vahaukset olette meille nuorille - Suomen uusille toivoille.

> On vain valitettavaa, että jotkut eivät kasva aikuiseksi koskaan, ja yhä vähemmän, mitä nuoremmasta polvesta on kyse. Sorry.

Onneksi minä en kuulu niihin, jotka eivät koskaan kasva aikuisiksi.

• Nuori aikuinen

Minusta on pöyristyttävää tuomita kokonainen ikäluokka täysin ymmärtämättömäksi. Tuollainen kommentti alentuu samalle tasolle nuoren ja kiinteän juttujen kanssa. Enemmistö 15-30 vuotiasta on sangen fiksua ja iän tuomaa kokemusta arvostavaa. Ikävää on kuitenkin ettei se pelkkä ikä viisautta tuo. 20 vuotias voi olla henkisesti paljon aikuisempi, kuin 70 vuotias, mutta se on harvinaisempaa. Jos ei anna elämän opettaa, ei kasva aikuiseksi, vaikka kuinka ryppyjä kertyy ja selkä kumartuu.

Minulla nousee aina karvat pystyyn, kun kuulen jonkun tuomitsevan ison joukon ihmisiä, tuntematta heitä, vain muttamien häiriköiden perusteella. Se ei kerro hekisestä aikuisuudesta, vaan jostain aivan muusta. Meitä nuoria on moneen junaan ja niin on teitä vanhempiakin ihmisiä.

• Niinpä niin
        Nuori ja kiinteä kirjoitti:

> Täysin ymmärtämätöntä väkeä lähes jokainen ikähaarukalla 15-30v.

Ovathan he hyvin käsittämätöntä väkeä vanhuksille, kuten te vahaukset olette meille nuorille - Suomen uusille toivoille.

> On vain valitettavaa, että jotkut eivät kasva aikuiseksi koskaan, ja yhä vähemmän, mitä nuoremmasta polvesta on kyse. Sorry.

Onneksi minä en kuulu niihin, jotka eivät koskaan kasva aikuisiksi.

"Valitettavasti minun on kiirehdittävä kiireelliseen palaveriin selvittelemään tulevia miljoonakauppoja. Olisi todella ilo jatkaa tätä mielenkiintoista keskustelua kanssasi, mutta ikävä kyllä Rolexi raksuttaa ja maailma odottaa. Sitä paitsi limusiinia kuljettajan kanssa ei kannata odotuttaa."

Tässäpä Sinulla aikuistumisen osoitusta kerrakseen...

• Nuori ja kiinteä
        Nuori aikuinen kirjoitti:

Minusta on pöyristyttävää tuomita kokonainen ikäluokka täysin ymmärtämättömäksi. Tuollainen kommentti alentuu samalle tasolle nuoren ja kiinteän juttujen kanssa. Enemmistö 15-30 vuotiasta on sangen fiksua ja iän tuomaa kokemusta arvostavaa. Ikävää on kuitenkin ettei se pelkkä ikä viisautta tuo. 20 vuotias voi olla henkisesti paljon aikuisempi, kuin 70 vuotias, mutta se on harvinaisempaa. Jos ei anna elämän opettaa, ei kasva aikuiseksi, vaikka kuinka ryppyjä kertyy ja selkä kumartuu.

Minulla nousee aina karvat pystyyn, kun kuulen jonkun tuomitsevan ison joukon ihmisiä, tuntematta heitä, vain muttamien häiriköiden perusteella. Se ei kerro hekisestä aikuisuudesta, vaan jostain aivan muusta. Meitä nuoria on moneen junaan ja niin on teitä vanhempiakin ihmisiä.

Mitä mieltä olet rasismista? Itseäni eniten harmittaa juuri se, että tummaihoisia yleensä syytetään yhden tapauksen perusteella. Koulussani on muutamia tummaihoisia henkilöitä, jotka ovat ihan mukavia eivätkä varmasti syyllistyisi minkäänlaiseen rikokseen. Kaikesta huolimatta aina kun jotain tapahtuu niin he ovat epäiltyjen listalla. Opettajat harrastavat heitä kohtaan ns. piilovittuilua yms.

En tiedä itse mitä mieltä olet tästä asiasta, mutta itseäni se ei miellytä.

• Nuori aikuinen

Mitä mieltä olet rasismista? Itseäni eniten harmittaa juuri se, että tummaihoisia yleensä syytetään yhden tapauksen perusteella. Koulussani on muutamia tummaihoisia henkilöitä, jotka ovat ihan mukavia eivätkä varmasti syyllistyisi minkäänlaiseen rikokseen. Kaikesta huolimatta aina kun jotain tapahtuu niin he ovat epäiltyjen listalla. Opettajat harrastavat heitä kohtaan ns. piilovittuilua yms.

En tiedä itse mitä mieltä olet tästä asiasta, mutta itseäni se ei miellytä.

Minusta silloin ollaan metsässä, jos kuvitellaan ihonvärin tekevän ihmisestä jonkinlaisen, mutta kulttuuri erot ovat kyllä huomattavia. Minulla on useita ulkomaalisia ystäviä, joista pidän paljon, mutta saman katon alle en muuttaisi mistään hinnasta. On joitakin sellaisia täysin vastakkaisia ´kulttuuriin pohjautuvia ajatusmalleja, jotka eivät yksinkertaisesti mahdu saman katon alle. Esimerkkinä, mainittakoon siisteys. Se on asia josta on kovin monenlaisia käsityksiä jo pelkästään Suomalaisten keskuudessa, mutta olen huomannut myös eroja kansallisuuksien välillä.

Erilaisuus on kuitenkin rikkautta ja olen tyytyväinen siitä, että ulkomailta tänne muuttavien määrä on lisääntynyt. Maassa kuitenkin maan tavalla. Minua häiritsee se, että jotkut eivät edes halua sopeutua yhteiskuntaamme. Itse asuessani ulkomailla olen aina pyrkinyt tutustumaan paikalliseen kulttuuriin ja opetellut kieltä. Olen halunnut sopeutua paikalliseen elämänmenoon, mutta se ei ole vähentänyt suomalisuuttani.

• Nuori ja kiinteä
        Nuori aikuinen kirjoitti:

Minusta silloin ollaan metsässä, jos kuvitellaan ihonvärin tekevän ihmisestä jonkinlaisen, mutta kulttuuri erot ovat kyllä huomattavia. Minulla on useita ulkomaalisia ystäviä, joista pidän paljon, mutta saman katon alle en muuttaisi mistään hinnasta. On joitakin sellaisia täysin vastakkaisia ´kulttuuriin pohjautuvia ajatusmalleja, jotka eivät yksinkertaisesti mahdu saman katon alle. Esimerkkinä, mainittakoon siisteys. Se on asia josta on kovin monenlaisia käsityksiä jo pelkästään Suomalaisten keskuudessa, mutta olen huomannut myös eroja kansallisuuksien välillä.

Erilaisuus on kuitenkin rikkautta ja olen tyytyväinen siitä, että ulkomailta tänne muuttavien määrä on lisääntynyt. Maassa kuitenkin maan tavalla. Minua häiritsee se, että jotkut eivät edes halua sopeutua yhteiskuntaamme. Itse asuessani ulkomailla olen aina pyrkinyt tutustumaan paikalliseen kulttuuriin ja opetellut kieltä. Olen halunnut sopeutua paikalliseen elämänmenoon, mutta se ei ole vähentänyt suomalisuuttani.

Puhut asiaa kuomaseni.

• -45

Säälin sinua "nuori ja kiinteä" sillä ilmeisesti pääsi sisusta on myös vähän liiankin kiinteä.Oletko ajatellut millä rahoilla sinäkin koulua olet käynyt (jos olet,epäilen).Kirjoitus taitosi ja kielenkäyttösi ei anna sinusta kovinkaan sivistynyttä kuvaa.Olen iloinen että sinun kaltaisiasi ajattelemattomia nuoria on kuitenkin harvassa,sinä ja sinunlaisesi ovat häpeäksi muille fiksuille nuorille.
      Onko mieleesi tullut,että myös sinä olet joskus vanha ja minkälaista kohtelua sinä silloin odotat nuorilta?Liikenteessä olet myös itse vastuussa miten kuljet säännöt on myös jalankulkijalla vaikka joskus kyllä tulee sellainen tunne,että he eivät sitä ymmärrä.

• Nuori ja kiinteä

> Säälin sinua "nuori ja kiinteä" sillä ilmeisesti pääsi sisusta on myös vähän liiankin kiinteä.

Kerrassaan uskomattoman törkeä väitös. Miten voitkaan olla noin julkea minua kohtaan herra -45?

> Oletko ajatellut millä rahoilla sinäkin koulua olet käynyt (jos olet,epäilen).

Pilkun / pisteen jälkeen pitää aina olla väli - etkös sitäkään tiennyt? Pyh "amatööri kirjoittaja".

> Kirjoitus taitosi ja kielenkäyttösi ei anna sinusta kovinkaan sivistynyttä kuvaa.Olen iloinen että sinun kaltaisiasi ajattelemattomia nuoria on kuitenkin harvassa,sinä ja sinunlaisesi ovat häpeäksi muille fiksuille nuorille.

Kuulkaas nyt herra -45. Ensinnäkään te ette osaa kirjoittaa ja toiseksi, millä oikeudella te menette moista hävyttömyyttä minusta sanomaan?

> Onko mieleesi tullut,että myös sinä olet joskus vanha ja minkälaista kohtelua sinä silloin odotat nuorilta?Liikenteessä olet myös itse vastuussa miten kuljet säännöt on myös jalankulkijalla vaikka joskus kyllä tulee sellainen tunne,että he eivät sitä ymmärrä.

Mietin tuota alituiseen - lähes päivittäin liikkuessani meidän Suomalaisten pääkaupungissa Helsingissä, minun kotikaupungissani.

Pahoittelen, että en saanut tekstistäsi juurikaan selvää lukuisten kirjoitusvirheiden ansiosta.

• Anmari

Katsos rakas nuori, nämä keskusteluryhmät on on jaoteltu eri kiinnostusaiheiden mukaan. Tarkoituksena on, että siten voisi valita itseään kiinnostavan keskusteluryhmä eikä tarvitsisi lukea omasta mielestään "tyhmiä juttuja".

Me jo elämää nähneet osaamme tämän taidon emmekä tule nuorten palstoille höpöttämään, että onpa teillä tylsät keskustelut.

Erilaisuus on elämän rikkaus. Ja kuten täällä jo on aiemmin sanottu, perässä tulette vuoren varmasti, jollei huonosti käy. Sitä paitsi, en tunne itseäni ollenkaan vanhaksi vaan kypsäksi nauttimaan elämästä.

Ihanaa olla 45 , jo 50 v, vaikka nuoret olettekin kauniita, siloposkisia ja kiinteitä. Teitä on mukava katsella.

• Nuori ja kiinteä

> Ihanaa olla 45 , jo 50 v, vaikka nuoret olettekin kauniita, siloposkisia ja kiinteitä. Teitä on mukava katsella.

Huh huh. Jaa että vielä on ilo katsella nuoria ja siloposkisia? Toivottavasti jää vain katselemiseen - eikä mene teon asteelle. Jos menee teon asteelle, niin silloin minun ymmärrykseni teitä aikuisia kohtaan pettää täysin. Et kai vaan ole jo tehnyt mitään peruuttamatonta?

• Anmari

> Ihanaa olla 45 , jo 50 v, vaikka nuoret olettekin kauniita, siloposkisia ja kiinteitä. Teitä on mukava katsella.

Huh huh. Jaa että vielä on ilo katsella nuoria ja siloposkisia? Toivottavasti jää vain katselemiseen - eikä mene teon asteelle. Jos menee teon asteelle, niin silloin minun ymmärrykseni teitä aikuisia kohtaan pettää täysin. Et kai vaan ole jo tehnyt mitään peruuttamatonta?

niin kai se teillä nuorilla on aina mielessä...

Tarkoitin vain sitä, että nuoria on kiva katsella vastaavasti kuin lapsista tykätään, kun ovat suloisia ja hellyttäviä.

En tarkoittanut asiaa eroottisessa mielessä ollenkaan vaan ihan inhimillisessä. Kyllä suurin piirtein omanikäinen seura taitaa olla itsekullekin parasta.

Minusta on esim. mukavaa katsella omia lapsiani, kun ovat nuoria ja hauskan näköisiä.

• Nuori ja kiinteä
        Anmari kirjoitti:

niin kai se teillä nuorilla on aina mielessä...

Tarkoitin vain sitä, että nuoria on kiva katsella vastaavasti kuin lapsista tykätään, kun ovat suloisia ja hellyttäviä.

En tarkoittanut asiaa eroottisessa mielessä ollenkaan vaan ihan inhimillisessä. Kyllä suurin piirtein omanikäinen seura taitaa olla itsekullekin parasta.

Minusta on esim. mukavaa katsella omia lapsiani, kun ovat nuoria ja hauskan näköisiä.

Niin niin, kyllä se tiedetään mitä teidänlaisillanne vanhoilla rouvilla on mielessä. Nuorta ja kiinteytä vaan. Suosittelen, että heti lopetatte ja jätät ne lapset rauhaan. Eiköhän ihan omasta ikäpolvesta löydy se oikea sinullekin. Ja ajattelepa, jos jäätte aviomiehellenne kiinni moisista julkeista puuhista - tai hirveämpää jos joudutte linnaan. Linnassa ne eivät kuulemma tykkää tuollaisista harrastuksista.

Kuulkaas nyt rouva, eikös se ole jo Suomen laissakin kiellettyä tuo tuollainen toiminta?
        Huh huh. Herra teitä armahtakoot.

• Anmari

Niin niin, kyllä se tiedetään mitä teidänlaisillanne vanhoilla rouvilla on mielessä. Nuorta ja kiinteytä vaan. Suosittelen, että heti lopetatte ja jätät ne lapset rauhaan. Eiköhän ihan omasta ikäpolvesta löydy se oikea sinullekin. Ja ajattelepa, jos jäätte aviomiehellenne kiinni moisista julkeista puuhista - tai hirveämpää jos joudutte linnaan. Linnassa ne eivät kuulemma tykkää tuollaisista harrastuksista.

Kuulkaas nyt rouva, eikös se ole jo Suomen laissakin kiellettyä tuo tuollainen toiminta?
        Huh huh. Herra teitä armahtakoot.

kun nyt vaan haluat minut väärin ymmärtää, niin minun puolestani saat jatkaa...

Olen jo niin vanha, etten viitsi tämän jälkeen tähän asiaan palata. Kyllä minulle löytyy omasta sukupolvesta se elämän kokemusta omaava herrasmies, jonka kanssa viihdyn.

Saatte nuoret tyrkyllä olevat miehet minun (ja useamman muunkin ikäiseni) puolesta olla ihan rauhassa.

Kasvakaa ja eläkää kunnolla.

• Nuori ja kiinteä
        Anmari kirjoitti:

Olen jo niin vanha, etten viitsi tämän jälkeen tähän asiaan palata. Kyllä minulle löytyy omasta sukupolvesta se elämän kokemusta omaava herrasmies, jonka kanssa viihdyn.

Saatte nuoret tyrkyllä olevat miehet minun (ja useamman muunkin ikäiseni) puolesta olla ihan rauhassa.

Ahaa. Nyt ymmärsin. Haluatte siis vain katsella lapsianne ja heidän suloisia silokasvojansa. Kuinka voinkaan ymmärtää näin väärin, pahoittelen tätä vakavaa selkkausta.

Siis aivan. Jokaisessa meissä elä se ikuinen nuorukainen vaikka ikä toisikin tullessaan ryppyjä ja nyppyjä. Mutta elämä jatkuu kuomaseni. Että siitä vain irstailemaan ikäistesi herrasmiesten kanssa, jos niin haluat aikaasi viettää.

Miksi? Ikänaisen taattua kokemusta ei voita nuoren aloittelevan harrastajan mielestä mikään.

Aivan.

• olin kerran tehokas fiksu ja n

Samaa ajattelin aikoinaan kun duunikaveri täytti 50 v. Itse olin silloin 25. Nyt ku on itse jo yli sen huomaa kuinka sitä oli tyhmä ja lapsi vielä. Ei tiennyt vielä mitään siitä mitä pitäisi tietää. Nyt jo pääsee jopa samalle aaltopituudelle kun ikä ei ole ainoa vertailukohta. Oli puhekumppani eläkkeellä tai ei. Saa jopa tietoa jota ei voi lukea mistään oppikirjasta. Hami vaan ku ei tajunnut sitä silloin kun olisi pitänyt. Ole vaan nuori ja tehohokas. Kyllä me tarvitaan sitä raavasta voimaa työntekoon. Insinööreistä ei kannata puhua. ne tekee kaikki virheet mitä mekin tehtiin. Vanha kun ei enää viitsi lyödä päätä seinään. Ajele sinä vaan autolla mummoja väistellen. Mummot kulkee arvokkaasti myös suojateiellä.

• Kaarina

Tämä nuori ja kiinteä vain yltyy kun yritätte saada hänet talttumaan.
        Kyllähän te olette jo huomanneet, että hänen selityksensä pyörivät kehää tai ovat vailla mitään perustaa.
        Antakaa siis jo olla ja keskustelkaa jo jostain muustakin. Jos hän antaa kommenttinsa niihinkin yhtä kuivalla tavalla niin ohittakaa.

Hän on todellisuudessa täysin välinpitämätön ja kuuluu maamme pieneen ahneeseen joukkoon vaikka ei ole kyennyt ahneuttaan toteuttamaan joten hänen lauseensa voi jättää aivan omaan arvoonsa.

• 78 v on menossa
        Kaarina kirjoitti:

Kyllähän te olette jo huomanneet, että hänen selityksensä pyörivät kehää tai ovat vailla mitään perustaa.
        Antakaa siis jo olla ja keskustelkaa jo jostain muustakin. Jos hän antaa kommenttinsa niihinkin yhtä kuivalla tavalla niin ohittakaa.

Hän on todellisuudessa täysin välinpitämätön ja kuuluu maamme pieneen ahneeseen joukkoon vaikka ei ole kyennyt ahneuttaan toteuttamaan joten hänen lauseensa voi jättää aivan omaan arvoonsa.

Itseasiassa nuoret eivät ajattele näin kuin tämä"nuori ja kiinteä". Tietäähän hän itsekin vanhenevansa. Tämä on hänen taholtaan tahallista provosointia saadakseen vanhat kiukkuiseksi ja paljon vastauksia.Koettaisit nyt keksiä jotain vähän fiksumpaa "nuori ja..."

• 61 v.
        Kaarina kirjoitti:

Olen jo vähän yli kuusikymmentä,mutta en silti tunne itseäni fossiiliksi.Opiskelin 45 vuotiaana uuden ammatinkin ja viiskymppisenä venäjänkielenkin ja toimin tulkkina aina tarvittaessa ja aika usein on tarvittu.Kukaan ei ole moittinut vanhuutta,tai ryppyjä.Ei ihminen aivoiltaan vanhene kaksikymppisenä.Ulkonäkö vanhetessa vähän muuttuu,mutta se ei olekaan ainoa elämään iloa antava tekijä.Onneksi tuolla "nuoren ja kiinteän"tavalla ajattelee sentään vain vähemmistö nuoristamme.Voimme sentään ajatella luottavaisesti maamme tulevaisuutta,kun meillä on vielä ihan normaalejakin nuoria.Katkeruus on paha asia,lääkärit kertovat sen aiheuttavan syöpää ja muitakin tauteja,joten iloa sinunkin elämääsi nuori ja kiinteä.Älä ole katkera meille vanhoille.

• Nuori ja kiinteä
        61 v. kirjoitti:

Olen jo vähän yli kuusikymmentä,mutta en silti tunne itseäni fossiiliksi.Opiskelin 45 vuotiaana uuden ammatinkin ja viiskymppisenä venäjänkielenkin ja toimin tulkkina aina tarvittaessa ja aika usein on tarvittu.Kukaan ei ole moittinut vanhuutta,tai ryppyjä.Ei ihminen aivoiltaan vanhene kaksikymppisenä.Ulkonäkö vanhetessa vähän muuttuu,mutta se ei olekaan ainoa elämään iloa antava tekijä.Onneksi tuolla "nuoren ja kiinteän"tavalla ajattelee sentään vain vähemmistö nuoristamme.Voimme sentään ajatella luottavaisesti maamme tulevaisuutta,kun meillä on vielä ihan normaalejakin nuoria.Katkeruus on paha asia,lääkärit kertovat sen aiheuttavan syöpää ja muitakin tauteja,joten iloa sinunkin elämääsi nuori ja kiinteä.Älä ole katkera meille vanhoille.

No tuota!

> Kun meillä on vielä ihan normaalejakin nuoria.

En nyt oikeastaan pidä itseäni epänormaalina, tuo juttuni oli lähinnä pelkkä vitsi "eikä mikään tosi pohjainen juttu". Oli vain kiva huomata, kuinka jokuset pulttaa yhdestä jutusta noinkin paljon.

> Katkeruus on paha asia, lääkärit kertovat sen aiheuttavan syöpää ja muitakin tauteja, joten iloa sinunkin elämääsi nuori ja kiinteä.

No tuota. Luulen että kuolen syöpään paljon ennemmin tupakointini ja alkoholin käyttöni takia, enkä katkeruuteni. Ajattelen asian lähinnä näin; olemme tänne tulleet vain käymään ja tämä elämä on vain tavallaan välivaihe. Itse asiassa elämä on tappava tauti johon ei ole parannuskeinoina muuta kuin kuolema, joten onko sillä nyt niin väljä miten kuolee. (Mieluummin nopeasti ja kivuttomasti. En mieti hetkeäkään syövän tullessa, vaan lainaan isukin pistoolia.)

> Älä ole katkera meille vanhoille.

En ole katkera yleisesti ottaen teille vanhuksille. Tällä palstalla hermoni menivät ainoastaan "harmaata ohimolla" nimisen henkilön kohdalla. Oikeastaan hänen syytään on se että muut joutuivat kärsimään tämän viestini takia. En kestänyt sitä, että hän haukkui minua kakaraksi, nulikaksi yms. Alkujaan keskustelin hänen kanssaan nuorten kielenkäytöstä ja kiroilemisesta nimimerkillä pohdiskelija, mutta hän ei voinut suvaita minun mielipidettäni asiasta, että nuorten kiroilu on ihan OK. Eikä siihen tarvitse kenenkään tulla puuttuman vaan se on kaikkien henkilökohtainen ongelma jos kiroilee - onhan suomessa sentään sananvapaus. No olen jo antanut hänelle anteeksi ja lupaan käsi Raamatulla että te saatte jatkaa kaikessa rauhassa keskusteluanne siihen itse puuttumatta . En silti takaa, ettenkö pistäisi joitakin kommenttejani itselleni mielenkiintoisiin viesteihin - tästedes teen sen vain asiallisesti.

Se miksi ylipäätään tulin tänne gafe 45 palstalle vaikka kuuluisin oikeasti palstalle nuoret, johtuu siitä että en halua lukea juttuja tyyliin - Mitä mä teen, kun olen rakastunut tohon…. - ja yleensä kaikki muutkin viestit ovat sillä suuripiirtein samanlaisia. On kerrassaan ärsyttävää lukea moisia kysymyksiä. Ajattelin, että täällä voisin ehkä keskustella asiallisesti, mutta näköjään tämä palsta ei täyttänyt aivan odotuksiani. Se miksi ylipäätään harrastan foorumeja, johtuu siitä että en kykene oikeassa elämässäni riittävän hyvin tuomaan ajatuksiani julki. Suuriosa Sirkuksen ns. nykyisen Suomi24.netin keskustelupalstoista on täysin loppuun kulutettuja terrorismin syömiä palstoja joissa ei ole mahdollista ryhtyä asialliseen keskusteluun. Aikoinani kirjoittelin itseäni hyvin paljon kiinnostavista uskon asioista keskustelu foorumissa uskonnot - entiseltä nimeltään uskonnot ja yliluonnolliset ilmiöt, mutta tätä nykyä tuokin ennen niin hyvä ja erinomainen palsta purkaa ajatuksiaan maan ja taivaan väliltä on tuhottu täydellisesti. Toivoa palstan pelastumiselle ei enää ole.

No olihan tämäkin tietysti kokemus terrorisoinnista - en yleensä ala itse terrorisoimaan toisten palstoja, mutta hermoni tähän "harmaata ohimolla" meni niin täydellisesti että en voinut olla purkamatta aggressioitani. - pyydän anteeksi nolostuneena -

Toivotan kuitenkin kaikille hyviä jatkoja loppuelämään, toivottavasti tapaamme vielä iloisemmista merkeissä. En todellakaan halua, että ketään kantaisi kaunaa sisällään. Toivoisin sen sijaan, että saisin anteeksi. Itse olen käteni pessyt ja kiven pyörittänyt sydämeltäni.

- kiitos -

• jopi

kun ne ovat tyhmiä, lapsellisia
      ja vanhempien pitää elättää niitä

• Nainen48

Ai kauhea. Kuinka voitkaan mainita tuon hävyttömän (naisen sukupuolielimen tuolla tavoin?)

Tuollaista ei olisi sallittu vielä n. 50 vuotta takaperin.

• Nuori aikuinen

Tuo kirjoituksesi oli aivan samalla tasolla, ellei vielä ala arvoisempi kuin nuoren ja kiinteän. Jos lapsesi ovat tyhmiä, niin se on ehkä perinnöllistä. Lapsellisia he saavatkin olla ja tottakai vanhemmat lastensa elämän kustantaa, kunnes lapset ovat aikuisia. Se kuuluu siihen diiliin, jos lapsia hankkii. Ei se ole se pelkkä pano ilman kondoomia, siihen kuuluu parikymmentä vuotta vastuuta uuden ihmisen kasvatuksesta.

• Nuori vain

Voi sinua "nuori ja kiinteä",taidat ajaa vähän "lähivaloilla"....

• Tätönen.

Olen useaan otteeseen ihmetellyt sitä, miksi tänne 45 tulevat henkilöt eivät kirjoittele ikäisiensä kanssa. Muuten mitä yhteistä on nyky nuorella jaJeesuksella? Kummatkin asuvat kotonaan kolmekymppiseksi ja jos tekevät jotain on katsottava ihmeen tapahtuneen. Sitten toivoisin vähän enemmän palvelun tuottajan tarkkailua, miksi törkeydet pääsevät lähes kaikki läpi?

• tein ihmeen
        Tätönen. kirjoitti:

Olen useaan otteeseen ihmetellyt sitä, miksi tänne 45 tulevat henkilöt eivät kirjoittele ikäisiensä kanssa. Muuten mitä yhteistä on nyky nuorella jaJeesuksella? Kummatkin asuvat kotonaan kolmekymppiseksi ja jos tekevät jotain on katsottava ihmeen tapahtuneen. Sitten toivoisin vähän enemmän palvelun tuottajan tarkkailua, miksi törkeydet pääsevät lähes kaikki läpi?

yleensä en tänne vaivaannu, mutta luin toiselta palstalta, että täällä on tädeillä kilahtanut, kun joku ongelmainen nuori laukoo tyhmyyksiä. Pitihän se nyt nähdä, millä tasolla täällä juttu kulkee ja täytyy sanoa, että aika lailla mennään nuoren ja kiinteän tasolla.

Ruudun ala reunassa on teksti jota klikkaamalla voit lähettää tiedon törkeästä viestistä, joka sitten webmasterin toimesta poistetaan.

• Mummeron kamu

tunnen tuon mummeron, kertoi aikoneensa aivan kylmänrauhallisesti ajaa sinun päällesi, mutta viime hetkellä tulikin katumapäälle eikä sitten ajanutkaan sinua kumoon. Antoi armon käydä oikeudesta.

Että sikäli.

• Tatjaana :-)

kyllä että vanheneminen pelottaa ;-D
      Olikos se sinun kotisivusi se esko47?
      Aika parantaa haavat ja kun tulet mummu-pappa-ikään, huomaat olevasi samanlainen saapikas, tosin ei tiedä mikä on nokian arvo silloin???? ;-D
      Tai kuinka kiinteä saapikas on?

• Pölökkypiä

Tulin nyt vasta mukaan. Luin ihmeissäni ensin. Tunteet meni laidasta laitaan. Minulla on itsellä 2 ihanaa ja välillä ärsyttävää nuorta. Luulin ensin että et ole saanut rakkautta ja risua sopivasti lapsena. Lopuksi ,onneksi, paljastit että halusit vain ärsyttää.
        Kyllä vanhatkin 90-100v osaa olla ilkeitä ja kirotakin.Kokemusta on siitäkin. Dementia vaan vie estot joskus.

• Nuori ja kiinteä

Jos pitää jotakin positiivista asiaa hakea kirjoitukseni pohjalta niin sainpahan ainakin vipinää palstalle.

Olen nyt kuitenkin muuttanut tapani, enkä tule enää toisten pistämään moisia törkyviestejä tälle palstalle. Ajatuksenani oli vain nähdä se miten te reagoitte tämänlaisiin viesteihin, eli toisinsanoin koitin vain ärsyttää.

• somebody

vipinää sait.
        Iloista ja aurinkoista kevättä sinulle t. almost fifty

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      185
      12550
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      85
      6134
    3. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      114
      5507
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5492
    5. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4412
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4282
    7. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      92
      4240
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      42
      4211
    9. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      33
      4148
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      48
      3727
    Aihe