gerbiili puri.....

Gerbiili

eli mun gerbiili puri mua eilen aika pahasti ku yritin kattoo sen hampaita ni se tarttu nii kovaa kiinni ku olla ja voi ja jäi mun sormee roikuu eli nyt mun sormi on iha hirveen kipee ja siit purema kohdalta punane.täytyyx sitä käydä näyttämäs lääkärille eli onx gerbiilin suussa jotain hirveitä bakteereja? mitäs mieltä olette?

23

4377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vegata

      mielestäni gerbiilin suussa ei ole mitään, mutta haava voi tulehtua. kannattaisi näyttää jollekkin lääkärille.

    • Gerbiilifani90

      Muaki on purru gerba joskus kauan sitte.. Olisko viime kesänä? :D En käyny missää lääkärillä..

    • crassus

      Gerbiilin tekemät puremahaavat voivat myös tulehtua pahastikin (aivan kuten mikä tahansa muu haava) joten jos siltä vaikuttaa kannattaa aina näyttää lääkärille!

    • Iida

      Kannattaa käydä näyttämässä sitä sormea lääkärillä, luultavasti saat siihen antibiootti-kuurin. Itsellä kävi samalla tavalla, aluksi en millään olisi mennyt lääkäriin, mutta kun sormi alkoi jomottamaan ja turpoamaan niin silloin oli pakko mennä :)

    • del

      ..ainakin jos puremakohdassa alkaa tuntua selvästi syke ja sormi turpoaa.Gerbiilin syljessä on bakteereja ja jotkut voivat reagoida gerban puremaan voimakkaastikin.Itselläni satunnais puremat ovat kyllä parantuneet kotikonstein, mutta voihan olla että puremasta kehkeytyy verenmyrkytys ja jopa kuolio! Neuvoisin sinua siis näyttämään sormeasi lääkärissä varsinkin jos purema on sormitaipeessa.

    • -Rosi-

      Gerbiilit ei todellakaan pidä siitä,että niiden hampaita katsotaan.Itselläni on gerbiili ja kun yritin tirkistellä hampaita se puri ja jäi sormeen roikkumaan.Tuli aika syvä haava,mutta en kuitenkaan mihinkään lääkäriin lähteny.Sormi parani nopeasti.Mielestäni lääkärillä käynti on tarpeetonta.Ei gerbiilit mitään bakteeri suita ole!

      • ..on..

        ..suussa bakteereja siinä missä ihmiselläkin. Haava joko tulehtuu tai sitten ei, riippu miten oma elimistösi reagoi. Ihan yhtä hyvin voi tulehtua jos vaikka pieni lapsi puree oikein lujaa, tai jos koira puree, tai jos mikä TAHANSA eläin puree.


    • -j-

      muaki puras eile gerbu etusormeen 3kertaa ku menin kahen gerbun väliin ku ne tappeli. verta tuli ihan kivasti ja lääkäriin piti sit loppu pelis mennä ku sormi turpos iha kamalasti ja se oli ihan punanen. sain viikon antibioottikuurin. se lääkäri sano et ohan niitte suussa paljon bakteereja ym..vieläki o turvonnu ja kuumottaa ihan kivasti sormeen=) siitäs sain:D

      • gerbbuubub

        mua puri gerbiili sormeen, melkein kynnen alle!! tuli kivasti verta, mutten mennyt lääkäriin, nyt puremasta on jo kuukausia aikaa, sormi turpos vähän muttei muuta..........


      • gerbufanii
        gerbbuubub kirjoitti:

        mua puri gerbiili sormeen, melkein kynnen alle!! tuli kivasti verta, mutten mennyt lääkäriin, nyt puremasta on jo kuukausia aikaa, sormi turpos vähän muttei muuta..........

        Mulla on kaks gerbaa ja toinen niistä puree..mollematt on tyttöjä ja kyllä se toinenkin puree mutta se on vain näykkimistä.Se toinen puree ihan kunnolla.Mulla eilen veri tursus sormesta kun se puri ja joskus sitä ihan pitää olla hanskat kädessä kun yrittää pittää sylissä ;(( vaikka en haluais ;((


      • GerbiiliTyttö
        gerbufanii kirjoitti:

        Mulla on kaks gerbaa ja toinen niistä puree..mollematt on tyttöjä ja kyllä se toinenkin puree mutta se on vain näykkimistä.Se toinen puree ihan kunnolla.Mulla eilen veri tursus sormesta kun se puri ja joskus sitä ihan pitää olla hanskat kädessä kun yrittää pittää sylissä ;(( vaikka en haluais ;((

        No käytä järkee ja ota hanskat ja alota uudestaa se niitteen kesyttäminen


      • Rikssu

        Kannattaa erottaa ne gerbiilit ettei toinen suutu pahasti. Jompi kumpoi voi tappaa toisensa. Kokemusta on.... :/


    • Kozzue

      Mulla just puri gerbiili 2 kertaa kun yritin mennä väliin kun gerbuni tappeli. yksi puremista meni melkein läpi sormen kynnen kohalla ja toinen sormen keskellä.. tuntuu oikein sykekkin ja ne on ihan turvonnu käsi tunnoton! : S

      • dvfdj

        minua on vaan purru kaverin gerbiili kynnen alle ai että sitä veren määrää :D sattu pirusti, mutta silti otin 2 samallaista palloa kotiini ja ne eivät koskaan edes purreet minua kaikkia muita toki mutta, ei sentään verille asti. Toinen niistä kuoli kait 3 vuotiaana ja toinen siinä 6-7 vuotiaan ikäsenä että aika pitkä ikänen kaveri oli vaikka elukkakaupasta olikin ostettu...ikävä minun poikia toki on, mutta ovatpahan nyt paremmassa paikassa (:


      • bubblu
        dvfdj kirjoitti:

        minua on vaan purru kaverin gerbiili kynnen alle ai että sitä veren määrää :D sattu pirusti, mutta silti otin 2 samallaista palloa kotiini ja ne eivät koskaan edes purreet minua kaikkia muita toki mutta, ei sentään verille asti. Toinen niistä kuoli kait 3 vuotiaana ja toinen siinä 6-7 vuotiaan ikäsenä että aika pitkä ikänen kaveri oli vaikka elukkakaupasta olikin ostettu...ikävä minun poikia toki on, mutta ovatpahan nyt paremmassa paikassa (:

        Mun gerbut ei ikinä pure, onneks.. kaveria toinen kerran puras, ihan verille asti. Tyypin sormi turpos ja haava tulehtu. Mitäs häiritsi meitsin palleroita!


      • jjohu
        bubblu kirjoitti:

        Mun gerbut ei ikinä pure, onneks.. kaveria toinen kerran puras, ihan verille asti. Tyypin sormi turpos ja haava tulehtu. Mitäs häiritsi meitsin palleroita!

        mun gerbu puras, ei oo ikinä ennen purenu enkä ois uskonu, jäi sormeen kiinni enkä saanut sitä heti pois ja se vaan puri ja puri. se sattu aika kivasti ja vertahan siitä tuli. kysn ettåä miten sen gerbiilin saa siitä sormesta pois? :) kun en ite millään ois saanu ja sattuu vielä sormeen niin huhhuh -.-' pelkään että puristin sitä liikaa päästä kun menin shokkiin kun se tuntu niin paljo ja sormi ihan ratis siitä puremasta ;( toivon niin nettei gerbulle käyny mitää sitä irrottaessa ;((


    • EmBBuuuu

      Muaki puri kaverin Gerbu :( ei ollu kovinkaan kivan tuntosta vaan et oikeen itku tuli xD sit sain siihe jotain lääkettä ja nyt se on ihan sininen ,onko se vaan mustelma? ja sit ihan siiiika kipee!täytyskö mennä lääkäriin?

    • nöpsö nalle hattara

      HEI! gerbiilin hampaat ovat hynin terävät mutta jos gerbiili puraisee pahasti kannattaa käydä näyttämässä lääkärille ja gerbiilin suussa ei ole bakteereja minulla itsellä oli gerbiili ainakin muistaisin että se puri minua huulille se sattui mutta ei kovinkaan kauaa:)

    • i love gerbil

      Hei!

      Käykö gerbiilin pesuhiekka purun siasta terraarion pohjalle??:)

    • gerbu

      Ei oikein. Ainakaan mun mielestä.Mut en suosittele.

    • i love gerbu

      Moi


      mua puras yhen kerran mun toinen gerbuista se on jotain neljä viis kuukautta uros ei sattunu paljoo eikä vertakaa tullu ku vaa vähä onko se ihan normaalia?

    • Gerbiili-Fani :3

      Mulla on tullu monta kertaa verta, kun mun toinen gerbiileistäni puree
      Mutta joo.. Jos sulla on tulehtunut se tai jtn, niin se johtuu gerbiilistä, jos se on peloissaan, aggressiivinen, tai haluaa maistaa suo.

      Kannattaa ehkä viedä tarkistamaan se sormi. :)
      Ja anteeks, mun sekava tekstini. :D

    • Anonyymi

      tietääkö kukaan miksi gerbiilini puri minua kun siirsin sen yhtä mökkiä, niin gerbiilini oli heti hyökkäämässä heti ja puri minua ja jäisormeeni roikkuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1706
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1216
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1193
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1086
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      1035
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      986
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      884
    Aihe