velkajärjestely

matteus

olen velkajärjestelyssä ja olen menossa avioon olemme ajatelleet avioehtoa ei kai puolisoni joudu maksamaan minun velkoja vaikka on työssä käyvä ihminen?

7

1908

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joudu....

Jokainen aikuinen ihminen vastaa omista veloistaan.Eivät ne mitenkään mene sun puolisosi vastattavaksi.

• ota ihmeessä selväää..

velkaneuvojaltas...oon itse menossa saneeraukseen mut ei ole kyl sulhoa..onneks..mun mielestä se neuvoja sillon viittas niihin juttuihin mut ei jääny päähän..ota ihmeessä sieltä selkoa ettei käy hullusti.. ja onnee teille...

• mimmumum
        ota ihmeessä selväää.. kirjoitti:

velkaneuvojaltas...oon itse menossa saneeraukseen mut ei ole kyl sulhoa..onneks..mun mielestä se neuvoja sillon viittas niihin juttuihin mut ei jääny päähän..ota ihmeessä sieltä selkoa ettei käy hullusti.. ja onnee teille...

Avioliittolakiin on kirjattu elatusvelvollisuus eli tiukan paikan tullen puolison oletetaan elättävän vähävaraisempaa kumppaniaan. Puolison tulot siis otetaan humioon esim. sosiaalitukia maksettaessa. Vaikka ei mitään sen kummempia ongelmia enää tulisi, sinä joudut käytännössä maksamaan enemmän yhteisiä hankitoja ym., mutta sen sinä varmaan olet jo todennutkin. Onnea yhteiselle taipaleelle, naimisiinmeno on ihan ok juttu, kunhan sen tekee harkiten ja asioista selvää ottaen:)

• asia on toisin . . .

Hakemuksessa molempien tulot ja menot huomioidaan ja se vaikuttaa minkä verran hakija joutuu maksamaan eli mitä on maksuvaraa.

• osui

kiitos asiallisista vinkeistä otin selkoa asiasta ja menemme avioon ilman huolen häivää

• mä vaan

Eli mitä sieltä velkajärjestelystä sanottiin?
        Ku mä oon ollu jo 3v järjestelyssä mutta jäänyt joitain maksamatta ja nyt siirtyneet uudelleen ulosottoon niin vaikuttaako tulevan vaimon asioihin miten paljon?
        En haluaisi häntä sotkea millään tavoin yritysteni johdosta tulleisiin asioihin..
        Jos vaan kehtaat vastailla niin kiitos ..

• huomioidaan +++
        mä vaan kirjoitti:

Eli mitä sieltä velkajärjestelystä sanottiin?
        Ku mä oon ollu jo 3v järjestelyssä mutta jäänyt joitain maksamatta ja nyt siirtyneet uudelleen ulosottoon niin vaikuttaako tulevan vaimon asioihin miten paljon?
        En haluaisi häntä sotkea millään tavoin yritysteni johdosta tulleisiin asioihin..
        Jos vaan kehtaat vastailla niin kiitos ..

Velkajärjestelyssä avioliitossa oleva isompi tuloinen maksaa aina enemmän toisenkin velkoja. Jos jommalla kummalla on enemmän tuloja, eikä ole kuluja vähentää tarpeeksi, niin esim. miehen tuloja ja menoja voidaan ottaa huomioon vain 40 % ja vaimon 60 %, vaikka ulosotossa olisi se mies. Miehen ollessa yksin hakijana, niin hän voisi tapauksesta riippuen päästä huomattavasti pienemmillä ulosotoilla, eli maksuvaraa on silloin vähemmän. Avioehtosopimuksen vaikutuksesta en tiedä. Epäilen, että sillä ei ole vaikutusta muutoin kuin avioeron suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      67
      2277
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2182
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1488
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      22
      1292
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1242
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      121
      1175
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      969
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      959
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      909
    Aihe