Okkultismin yms. harrastajia

Dr. Crowley

Minua kiinnostaisi tietää, löytyykö tästä maasta paljonkin ihmisiä, jotka vapaa-aikanaan (tai työhönsä liittyen) tutkivat noituutta (historiaa, tapoja, kultteja) tai okkultismia sen eri muodoissa? Jos löytyy, minkälaista kirjallisuutta kyseisistä aiheista omistatte? Tai uskotteko yleensäkään aiheeseen? Itse tunnustaudun ateistiksi, mutta tästä huolimatta kulutan usein vapaa-aikaani okkultismia & siihen liittyvää kirjallisuutta tutkien. En varsinaisesti usko noituuden tai muun vastaavan olemassaoloon, mutta tästä huolimatta pidän aihetta käsittelevä kirjallisuutta erittäin mielenkiintoisena ja tutkimisen arvoisena. Omasta hyllystäni löytyvät Nicholas Remyn "Demonolatry", Guazzon "Compendium Maleficarum" H. Kramerin ja J. Sprengerin "Malleus Maleficarum", Murrayn "Witch cult in western europe", sekä M. Summersin tutkielmat "Witchcraft and Black Magic" sekä "The History of Witchcraft and demonology". Kokoelmani kulmakivi on Amazon.comista tilattu Joseph Glanvillin "Saducismus Triumphatus" vuodelta 1689. Musta Raamattu on hankitalistalla, samoin kuin Jean Bodinin "La Démonomanie des Sorciers" sekä Collin De Plancyn "Dictionnaire Infernal". Ikävää että nämä teokset ovat kiven alla. Mustaa Raamattua saa kyllä useista eri paikoista, mutta se tuntuu aina olevan loppu. Itse en juuri lämpene näille 1900 -luvun loppupuolella kirjoitetuille teoksille, mitä useimmat kaupat ovat pullollaan. Luen mielummin renesanssin ja keski-ajan tutkielmia aiheesta. On mukavaa omistaa kirjoja, joiden oppien vuoksi ihmisiä on oikeasti kidutettu ja poltettu. Takaisin alkuperäiseen aiheeseen, mikäli täältä löytyy ihmisiä jotka harrastavat kyseisiä aiheita, olisin kiinnostunut kuulemaan millaisia kirjoja itse omistatte, ja mistä niitä suurimmaksi osaksi hankitte? Älkää linkatko netissä olevia PDF -tiedostoja, sillä ne olen jo aikoja sitten löytänyt, ja tietokoneen ruudulta lukeminen on epämukavaa.

13

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Muutaman kirjavinkin voin antaa, jos kerta vanha okkulttinen kirjallisuus kiinnostaa.

        Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim: Three Books of Occult Philosophy
        Löytyy ihan vaikka Suomalaisesta kirjakaupasta
        Samaten Corpus Hermeticum löytyy samaisesta paikasta. Eri versioita molemmista kirjoista löytyy useita.
        Onko Varkauden Burningbooks tuttu liike? Omistaja etsii vaikka Japanista asti sulle kirjan minkä haluat! Kannattaa tsekata. Googlesta löytyy kotisivu.


      • Tuo sivuosoite
        tulihenki kirjoitti:

        Muutaman kirjavinkin voin antaa, jos kerta vanha okkulttinen kirjallisuus kiinnostaa.

        Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim: Three Books of Occult Philosophy
        Löytyy ihan vaikka Suomalaisesta kirjakaupasta
        Samaten Corpus Hermeticum löytyy samaisesta paikasta. Eri versioita molemmista kirjoista löytyy useita.
        Onko Varkauden Burningbooks tuttu liike? Omistaja etsii vaikka Japanista asti sulle kirjan minkä haluat! Kannattaa tsekata. Googlesta löytyy kotisivu.

        Se ei enää toimi. Vie vain johokin japsilaiselle sivustolle josta en ymmärrä kirjaintakaan.


      • sadfdasfsdfsdfsda
        Tuo sivuosoite kirjoitti:

        Se ei enää toimi. Vie vain johokin japsilaiselle sivustolle josta en ymmärrä kirjaintakaan.

        Hyvin toimii linkki.


    • NamesOfPower

      www.athanaton.fi Itse panin juuri tilaukseen Forbidden Rites sekä West Country Witchcraft. Nekromantia sekä Aleister Crowleyn tuotanto voi olla hyvinkin kiinnostavaa.

    • PETRO98

      minä olen voimakkaasti kiinostunut okkultismistä, olen luonut itselleni 2 necronomiconia, 4 grimoirea täynnä todellista asiaa. olen itse kokenut telekinesiaa, ja luonut pienen epäonnistuneen liekkipallon ja polttanut sormeni sen takia. olen kokeillut atmokinesiaa ja onnistunut.
      Kannattaa ostaa musta raamattu, se sisäsi henkien kutsumisia ja karkottamisia,
      eikä se liity satanismiin, nimi on harhaanjohtava. Se liittyy kabbaan eli juutalais okkulttistisiin oppeihin. Mustan raamatun saa tilaamalla suomalaisesta 16,95€ ja kaupasta 29,95€. Suosittelen jos antaisin tähtiä niitä olisi yhdestä kymppiin, ********.

      • Oc Cultus

        Hei, PETRO98!

        Tunnen kyllä parapsykologiaa ja okkultismia paljonkin, ja energioita osaan lähetellä, mutta mikä on tuo mainitsemasi liekkipallo jolla poltit sormesi?


    • jopason123

      pyrokinesiaa...

    • Kiropynesia

      Sytkärillä vai ilman ????

    • X-D

      Hei,

      Tykkäsin ajatuksestasi perehtyä keskiaikaiseen kirjallisuuteen ja lukea aiheesta laajalti. Jos lukee vaan niitä hörhöimpiä kasarikirjoja niin kyllähän siinä tosiaan helposti tulee vaan entistä hullummaksi, kun asiat eivät asetu mihinkään laajempaan kokonaisuuteen historiallisesti ja filosofisesti.

      Uskon, että ihmettely ja oman tietämättömyyden tiedostaminen on viisautta. Typeryyttä on päätyä johonkin mielipiteeseen tai katsantokantaan liian nopeasti.

      On tärkeämpää kysyä kuin vastata...

      "On mukavaa omistaa kirjoja, joiden oppien vuoksi ihmisiä on oikeasti kidutettu ja poltettu."

      Tämä kyllä kuulosti vähän oudolta... että oikein mukavaa? :-)

    • altainshamaani

      Minun tarinani on sellainen, että en ollut koskaan kiinnostunut okkultismista, ennenkuin kuin jotain todella omakohtaista. Kontrolloimmatta tajuntani laajeni ja siirryin aivan toiseen todellisuuten. Huom.en käytä huumeita. Tämän jälkeen olen ajautunut teosofian ja parapsykologian piiriin, shamanismi on tullut elämääni. Minulle läheinen kirja on Olga Kharitidin kirja Kultavuorten samaani. Väitän koko ihmiskunnan ikuisista ajoista kuuluneen henkimaailmaan ja sydämen kieli on unohtunut. Keskiaikainen kirjallisuus on ehkä sinänsä hankalaa, että kristillisen näkemyksen mukaan on luotu demoneja ja mustaa magiaa, jotka luultavasti olivat vain luonnouskontoa. En itse usko demoneihin enkä helvettiin, mutta henkimaailmaan todellakin. Ihmiset ovat projisoineet omia pelkojaan demoniseen maailmaan ja luoneet lineaarisen aikakäsityksen. Yritän muuttaa koko todellisuuteni ympyrän muotoon, jossa elämme koko ajan rinnakkain henkimaailman kanssa. Negatiivisia energioita toki on, mutta aiheesta voisi kirjoittaa kirjan. Vinkkaan etsiytymään shmanistiseen kirjallisuuteen ja ehkä matkustamaan elävään shamanistiseen maailmaan...

    • Yksi lyhenne

      O.T.O

    • liukuri-opu

      Haluan perehtyä laajemminkin spiritualistiseen maailmaan. Olisi hienoa jos olisi jokin katto järjestö Suomessa järjestämässä asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe