Puupakosarja

Rallyman

Täällä on paljon puhuttu peltipakosarjoista, mutta kukaan ei ota keskusteluihin mukaan paljon parjattua puupakosarjaa. Omat kokemukseni puusarjasta ovat myönteiset. Teholisäys penkissä on ollut minimissään 50% ajoneuvosta riippuen. Olen myös tehnyt muutaman pakosarjan ja putkiston katalysaattoreineen jopa lasikuidusta. Lyömätön yhdistelmä, sanon minä.

16

1479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RTT

      Paikkaansa. Jos olet tehnyt niin miksi. Fenolihartsilla. Epoksi eikä polyesteri eivät ole tulenkestäviä. Ei ole edes totuudenpohjaa kirjoituksellasi. Millä kiilloitat sen fenoliputken sisältä. Pidä MUTU tuntumasi omanasi. Siinä sinulle markkinarako, puiset katit. Ala sorvaamaan. Konkurssinvaara 50% minimissään.

    • rallyman

      Voi poika kuule. Meillä on jurvassa tehty pakosarjoja vuodesta miekka ja kilpi. Ehdottomasti paras paras pakosarja, saatiin valamalla silikonimassaa muottiin ja apropoo meillä oli pakosarja joka ei resonoinut lainkaan. Todella hiljainen käyntiääni, ainut ongelma oli ahtimen paino jota pakosarja ei kestänyt vaan pakosarja venyi ja pakoputkisto tuli noin 10 metriä auton perässä ahtimineeen päivineen. Auto BMW 530D oli muuten hääkuljetusten ykkönen vuosina 2002 ja 2003.

      • RTT

        En usko että olet tehnyt pakosarjan silikonista. Muuten varmaan onnistuis, mutta silikoni ei kestä nokipartikkeleita joita auton pakokaasuissa on. Älä kuule rupee mutu tuntumalla duunaan.


      • Rallyman
        RTT kirjoitti:

        En usko että olet tehnyt pakosarjan silikonista. Muuten varmaan onnistuis, mutta silikoni ei kestä nokipartikkeleita joita auton pakokaasuissa on. Älä kuule rupee mutu tuntumalla duunaan.

        Tällä hetkellä työn alla on mercedes benz E sarjalainen 3.0 turbodiesel. Olen valmistamassa ko. autoon sylinterikohtaisia tehopillejä, pillit tuodaan konepeiton läpi jäähdytyksen varmistamiseksi koska jokaisen pillin päähän asennetaan scania vabiksen turboahtimet. En tiedä miksi? Lisäksi suuri haaveeni olisi saada eteen sohvapenkki ja taakse kuppi-istuimet.


      • Rallyman ja RTT
        Rallyman kirjoitti:

        Tällä hetkellä työn alla on mercedes benz E sarjalainen 3.0 turbodiesel. Olen valmistamassa ko. autoon sylinterikohtaisia tehopillejä, pillit tuodaan konepeiton läpi jäähdytyksen varmistamiseksi koska jokaisen pillin päähän asennetaan scania vabiksen turboahtimet. En tiedä miksi? Lisäksi suuri haaveeni olisi saada eteen sohvapenkki ja taakse kuppi-istuimet.

        hommaa tämä keskustelu pakoputkien maailmassa.


      • RTT
        Rallyman ja RTT kirjoitti:

        hommaa tämä keskustelu pakoputkien maailmassa.

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.


      • Rallyman
        RTT kirjoitti:

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.

        Silikonipakosarja meni täydestä vai...? =D


      • koneistaja
        RTT kirjoitti:

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.

        Tulikin mieleeni,että olen tehnyt kuplafolkkariin nokka-akselin puusta.Sorvasin sen kopiosorvilla samanlaiseksi,kun nämä jokkismiesten nokat olen saanut aikoinaan muuutamia myytyäkin.


    • kukaan,

      puumäntää

      • tai vaikka

        puu emäntää?


    • Paljonkin

      RTT:n, se jos joku tuntee autot. Tuskin on suotta Tampereen menestyiksempiä yrittäjiä. Huomasin että lakkasi kinaamasta kanssasi. Arvaa kumpaa uskon.Minimissään 50%.....RTT on oikeassa. Mistähän lasikuidusta puhut, ei sellaista ole olemassakaan. Vai tarkoitatko lujitemuovia.

      • 4-1

        Ei ihan tämä veneisiin tarkotettu polyesterihartsikäy pakosarjan valmistukseen jos meinaa olla lämpö ongelmaa upottaa valuun muutamia vesiputkia ja konehuone täyteen flekteja osoittamaan pakosarjaa.Olen muuten itsekin kokeillut rallymanin ohjeilla pakosarjaa silikonista hyvä tuli kannattaa laittaa ehdottomati wurtin saniteetti silikonia jos kuumenee niin voipi heittää vaikka vettä päälle.Kerran tiepalvelun miehet jopa kusasivat sarjalle oli Joulun aikaa ja operaatio lumihiutale.


      • Jani P.
        4-1 kirjoitti:

        Ei ihan tämä veneisiin tarkotettu polyesterihartsikäy pakosarjan valmistukseen jos meinaa olla lämpö ongelmaa upottaa valuun muutamia vesiputkia ja konehuone täyteen flekteja osoittamaan pakosarjaa.Olen muuten itsekin kokeillut rallymanin ohjeilla pakosarjaa silikonista hyvä tuli kannattaa laittaa ehdottomati wurtin saniteetti silikonia jos kuumenee niin voipi heittää vaikka vettä päälle.Kerran tiepalvelun miehet jopa kusasivat sarjalle oli Joulun aikaa ja operaatio lumihiutale.

        Alumiinioksidipuhaltelin 4-2-1-pakosarjan ja uitin valokuitumattoa myrkyllisessä divetymonoksidissa paineistetussa kopissa puolisen tuntia, jolloin valokuitumatto muistutti liivatelehteä - se oli läpikuultavaa. Hieman rasvanpoistoainetta pakosarjan päälle, kuivaus, ja Würthin O'rly-pohjustusainetta päälle, tunnin kuivaus ja jo jonkin verran kuivahtanut valokuitumatto päälle. Limittäin tuota kuten lasikuidulla konsanaan, mutta saumakohdat oli tiivistettävä ilmastointiteipillä (viralliset ohjeet, lue Google "ilmastointiteippi, valokuitusauma"), joka ns. suli sauman päälle divetymonoksidin takia.


        Näin sain muotin tehtyä, kun matto oli kuivunut originaalin valurautapakosarjan päälle. Halkaisin paineilmarälläkällä muotin kyljestä kahteen osaan ja yhdistin ne uudestaan em. keinoilla eli ilmaistointiteipillä. Valokuitumatto muuttui divetymonoksidin takia vuorokauden kuivauksen jälkeen oranssehtavaksi, mutta lopputulos oli vankka, erittäin kevyt, resonoimaton ja tiivis. Pultinreiät oli helppo tehdä mukailemalla originaalisarjan kantaa.

        Ainoa miinus oli työn kotioloissa hankala tekemisaste.


      • 3454745544754
        Jani P. kirjoitti:

        Alumiinioksidipuhaltelin 4-2-1-pakosarjan ja uitin valokuitumattoa myrkyllisessä divetymonoksidissa paineistetussa kopissa puolisen tuntia, jolloin valokuitumatto muistutti liivatelehteä - se oli läpikuultavaa. Hieman rasvanpoistoainetta pakosarjan päälle, kuivaus, ja Würthin O'rly-pohjustusainetta päälle, tunnin kuivaus ja jo jonkin verran kuivahtanut valokuitumatto päälle. Limittäin tuota kuten lasikuidulla konsanaan, mutta saumakohdat oli tiivistettävä ilmastointiteipillä (viralliset ohjeet, lue Google "ilmastointiteippi, valokuitusauma"), joka ns. suli sauman päälle divetymonoksidin takia.


        Näin sain muotin tehtyä, kun matto oli kuivunut originaalin valurautapakosarjan päälle. Halkaisin paineilmarälläkällä muotin kyljestä kahteen osaan ja yhdistin ne uudestaan em. keinoilla eli ilmaistointiteipillä. Valokuitumatto muuttui divetymonoksidin takia vuorokauden kuivauksen jälkeen oranssehtavaksi, mutta lopputulos oli vankka, erittäin kevyt, resonoimaton ja tiivis. Pultinreiät oli helppo tehdä mukailemalla originaalisarjan kantaa.

        Ainoa miinus oli työn kotioloissa hankala tekemisaste.

        Joo mullapa onkin männät ja sylinteriputket sorvattu puusta. Toi lähes 30hp tehonlisäyksen litrasessa koneessa.


      • asdasdasdasdasdasdas
        3454745544754 kirjoitti:

        Joo mullapa onkin männät ja sylinteriputket sorvattu puusta. Toi lähes 30hp tehonlisäyksen litrasessa koneessa.

        ite veistin koivusta ja tuli 65hp lisäystä tuli mun malagaa.


      • hjaaardi
        asdasdasdasdasdasdas kirjoitti:

        ite veistin koivusta ja tuli 65hp lisäystä tuli mun malagaa.

        Mulla tuli 75 heppaa lisää, ku tein leppälastuista jakopään ketjun ja antenni on kelohonkaa!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe