Puupakosarja

Rallyman

Täällä on paljon puhuttu peltipakosarjoista, mutta kukaan ei ota keskusteluihin mukaan paljon parjattua puupakosarjaa. Omat kokemukseni puusarjasta ovat myönteiset. Teholisäys penkissä on ollut minimissään 50% ajoneuvosta riippuen. Olen myös tehnyt muutaman pakosarjan ja putkiston katalysaattoreineen jopa lasikuidusta. Lyömätön yhdistelmä, sanon minä.

16

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RTT

      Paikkaansa. Jos olet tehnyt niin miksi. Fenolihartsilla. Epoksi eikä polyesteri eivät ole tulenkestäviä. Ei ole edes totuudenpohjaa kirjoituksellasi. Millä kiilloitat sen fenoliputken sisältä. Pidä MUTU tuntumasi omanasi. Siinä sinulle markkinarako, puiset katit. Ala sorvaamaan. Konkurssinvaara 50% minimissään.

    • rallyman

      Voi poika kuule. Meillä on jurvassa tehty pakosarjoja vuodesta miekka ja kilpi. Ehdottomasti paras paras pakosarja, saatiin valamalla silikonimassaa muottiin ja apropoo meillä oli pakosarja joka ei resonoinut lainkaan. Todella hiljainen käyntiääni, ainut ongelma oli ahtimen paino jota pakosarja ei kestänyt vaan pakosarja venyi ja pakoputkisto tuli noin 10 metriä auton perässä ahtimineeen päivineen. Auto BMW 530D oli muuten hääkuljetusten ykkönen vuosina 2002 ja 2003.

      • RTT

        En usko että olet tehnyt pakosarjan silikonista. Muuten varmaan onnistuis, mutta silikoni ei kestä nokipartikkeleita joita auton pakokaasuissa on. Älä kuule rupee mutu tuntumalla duunaan.


      • Rallyman
        RTT kirjoitti:

        En usko että olet tehnyt pakosarjan silikonista. Muuten varmaan onnistuis, mutta silikoni ei kestä nokipartikkeleita joita auton pakokaasuissa on. Älä kuule rupee mutu tuntumalla duunaan.

        Tällä hetkellä työn alla on mercedes benz E sarjalainen 3.0 turbodiesel. Olen valmistamassa ko. autoon sylinterikohtaisia tehopillejä, pillit tuodaan konepeiton läpi jäähdytyksen varmistamiseksi koska jokaisen pillin päähän asennetaan scania vabiksen turboahtimet. En tiedä miksi? Lisäksi suuri haaveeni olisi saada eteen sohvapenkki ja taakse kuppi-istuimet.


      • Rallyman ja RTT
        Rallyman kirjoitti:

        Tällä hetkellä työn alla on mercedes benz E sarjalainen 3.0 turbodiesel. Olen valmistamassa ko. autoon sylinterikohtaisia tehopillejä, pillit tuodaan konepeiton läpi jäähdytyksen varmistamiseksi koska jokaisen pillin päähän asennetaan scania vabiksen turboahtimet. En tiedä miksi? Lisäksi suuri haaveeni olisi saada eteen sohvapenkki ja taakse kuppi-istuimet.

        hommaa tämä keskustelu pakoputkien maailmassa.


      • RTT
        Rallyman ja RTT kirjoitti:

        hommaa tämä keskustelu pakoputkien maailmassa.

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.


      • Rallyman
        RTT kirjoitti:

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.

        Silikonipakosarja meni täydestä vai...? =D


      • koneistaja
        RTT kirjoitti:

        Et kai tosissasi väitä "puusarjaan".Ensinnäkin puu on elävämateriaali. Kahta samanlaista et pysty tekemään ja niinkuin sanoin elävämateriaali. Kiinnostaisi tietää millä puulla on samat lämpöominaisuudet kun valuraudalla. No. niin SKEIDAT loppui. Tee sinä laturi puusta, niin minä teen nokka-akselin.

        Tulikin mieleeni,että olen tehnyt kuplafolkkariin nokka-akselin puusta.Sorvasin sen kopiosorvilla samanlaiseksi,kun nämä jokkismiesten nokat olen saanut aikoinaan muuutamia myytyäkin.


    • kukaan,

      puumäntää

      • tai vaikka

        puu emäntää?


    • Paljonkin

      RTT:n, se jos joku tuntee autot. Tuskin on suotta Tampereen menestyiksempiä yrittäjiä. Huomasin että lakkasi kinaamasta kanssasi. Arvaa kumpaa uskon.Minimissään 50%.....RTT on oikeassa. Mistähän lasikuidusta puhut, ei sellaista ole olemassakaan. Vai tarkoitatko lujitemuovia.

      • 4-1

        Ei ihan tämä veneisiin tarkotettu polyesterihartsikäy pakosarjan valmistukseen jos meinaa olla lämpö ongelmaa upottaa valuun muutamia vesiputkia ja konehuone täyteen flekteja osoittamaan pakosarjaa.Olen muuten itsekin kokeillut rallymanin ohjeilla pakosarjaa silikonista hyvä tuli kannattaa laittaa ehdottomati wurtin saniteetti silikonia jos kuumenee niin voipi heittää vaikka vettä päälle.Kerran tiepalvelun miehet jopa kusasivat sarjalle oli Joulun aikaa ja operaatio lumihiutale.


      • Jani P.
        4-1 kirjoitti:

        Ei ihan tämä veneisiin tarkotettu polyesterihartsikäy pakosarjan valmistukseen jos meinaa olla lämpö ongelmaa upottaa valuun muutamia vesiputkia ja konehuone täyteen flekteja osoittamaan pakosarjaa.Olen muuten itsekin kokeillut rallymanin ohjeilla pakosarjaa silikonista hyvä tuli kannattaa laittaa ehdottomati wurtin saniteetti silikonia jos kuumenee niin voipi heittää vaikka vettä päälle.Kerran tiepalvelun miehet jopa kusasivat sarjalle oli Joulun aikaa ja operaatio lumihiutale.

        Alumiinioksidipuhaltelin 4-2-1-pakosarjan ja uitin valokuitumattoa myrkyllisessä divetymonoksidissa paineistetussa kopissa puolisen tuntia, jolloin valokuitumatto muistutti liivatelehteä - se oli läpikuultavaa. Hieman rasvanpoistoainetta pakosarjan päälle, kuivaus, ja Würthin O'rly-pohjustusainetta päälle, tunnin kuivaus ja jo jonkin verran kuivahtanut valokuitumatto päälle. Limittäin tuota kuten lasikuidulla konsanaan, mutta saumakohdat oli tiivistettävä ilmastointiteipillä (viralliset ohjeet, lue Google "ilmastointiteippi, valokuitusauma"), joka ns. suli sauman päälle divetymonoksidin takia.


        Näin sain muotin tehtyä, kun matto oli kuivunut originaalin valurautapakosarjan päälle. Halkaisin paineilmarälläkällä muotin kyljestä kahteen osaan ja yhdistin ne uudestaan em. keinoilla eli ilmaistointiteipillä. Valokuitumatto muuttui divetymonoksidin takia vuorokauden kuivauksen jälkeen oranssehtavaksi, mutta lopputulos oli vankka, erittäin kevyt, resonoimaton ja tiivis. Pultinreiät oli helppo tehdä mukailemalla originaalisarjan kantaa.

        Ainoa miinus oli työn kotioloissa hankala tekemisaste.


      • 3454745544754
        Jani P. kirjoitti:

        Alumiinioksidipuhaltelin 4-2-1-pakosarjan ja uitin valokuitumattoa myrkyllisessä divetymonoksidissa paineistetussa kopissa puolisen tuntia, jolloin valokuitumatto muistutti liivatelehteä - se oli läpikuultavaa. Hieman rasvanpoistoainetta pakosarjan päälle, kuivaus, ja Würthin O'rly-pohjustusainetta päälle, tunnin kuivaus ja jo jonkin verran kuivahtanut valokuitumatto päälle. Limittäin tuota kuten lasikuidulla konsanaan, mutta saumakohdat oli tiivistettävä ilmastointiteipillä (viralliset ohjeet, lue Google "ilmastointiteippi, valokuitusauma"), joka ns. suli sauman päälle divetymonoksidin takia.


        Näin sain muotin tehtyä, kun matto oli kuivunut originaalin valurautapakosarjan päälle. Halkaisin paineilmarälläkällä muotin kyljestä kahteen osaan ja yhdistin ne uudestaan em. keinoilla eli ilmaistointiteipillä. Valokuitumatto muuttui divetymonoksidin takia vuorokauden kuivauksen jälkeen oranssehtavaksi, mutta lopputulos oli vankka, erittäin kevyt, resonoimaton ja tiivis. Pultinreiät oli helppo tehdä mukailemalla originaalisarjan kantaa.

        Ainoa miinus oli työn kotioloissa hankala tekemisaste.

        Joo mullapa onkin männät ja sylinteriputket sorvattu puusta. Toi lähes 30hp tehonlisäyksen litrasessa koneessa.


      • asdasdasdasdasdasdas
        3454745544754 kirjoitti:

        Joo mullapa onkin männät ja sylinteriputket sorvattu puusta. Toi lähes 30hp tehonlisäyksen litrasessa koneessa.

        ite veistin koivusta ja tuli 65hp lisäystä tuli mun malagaa.


      • hjaaardi
        asdasdasdasdasdasdas kirjoitti:

        ite veistin koivusta ja tuli 65hp lisäystä tuli mun malagaa.

        Mulla tuli 75 heppaa lisää, ku tein leppälastuista jakopään ketjun ja antenni on kelohonkaa!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7373
    2. 77
      4859
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4779
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4198
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2988
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2609
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2521
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2166
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2161
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1800
    Aihe