Soiko kenenkään kellot? Lähinnä tarkoitan vanhempia teoksia rakastan, uusista en oikein saanut kiinni, enkä niin välitä scifi- tuotannostakaan. Mutta muissa on jotain sellaista että oikein pysty sitä edes kuvaamaan. Mustaa huumoria, elämän ymmärrystä niin absurdina kun elämä nyt vaan voi olla! Jos pitäisi valita joitain kirjoja autiolle saarelle, valitsisin ks. herran tuotantoa. Lukekaa itse esim. "kissan kehto", "Siniparta", "Mestarien aamiainen", Äiti Yö", jne.
Kurt Vonnegut...
6
1384
Vastaukset
- lukenut yhden
Kirjailija kärsii schitzofreniasta.
- foureye
Tietääkseni ei sairasta, ja vaikka sairastaisikin niin kirjoittaa se mies osaa!!
Et vaan, piruparka, ymmärrä:)
- Tumppu
Luin joskus kauan sitten suunnilleen puolet Vonnegutin tuotannosta, ja itse pidin nimenomaan Teurastamo 5:stä. Se oli sopivan mielikuvituksellinen. Myös Galapagos oli ihan hauska, jopa lopun aneeminen pieruhuumori pyrki hymyilyttämään. Eli ollaan vähän eri linjoilla Vonnegutin osalta. Kissan kehdon olen muistaakseni lukenut, mutta en muista, mistä se kertoo. On tuosta vähän liikaa aikaa, kun Vonnegutia selailin.
- chinaski
"Titanin seireenit", "Äiti yö" ja "Mestarien aamiainen" on luettu moneen kertaan.
Vonnegut on mielestäni 1900-luvun "visionäärejä". Teoksensa vaikuttivat kirjallisuuden lisäksi myös muuhun sen ajan kulttuuriin, esim. Hector, John Irving ja Arto Paasilinna saivat vaikutteita Vonnegutilta.
Kaikkein uusinta tuotantoa en ole lukenut, esim. "Siniparta" oli lainassa mutta jätin kesken koska se oli niin tylsä.Mutta se olikin jo 80-lukua. - Vonnegut-fani
Parhaana pidän edelleen teosta "Teurastamo 5". Sen älyttömyydet voivat selittyä sota-aikaisilla traumaattisilla kokemuksilla.
- pyh...
Mä luin Ajan järistyksen. Mun mielestä se oli suuremmaks osaks tosi surkee ja hermot oli mennä, ku piti siit viel ainekin vääntää. Onko sen muut kirjat parempia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909