Elisan vs Sonera kuuluvuus

Sepi12345

Onko Soneran ja Elisan liittymien kuuluvuudessa eroa. Mulla nyt on semmonen ongelma, että tällä hetkellä ei kämpässäni kuulu kunnolla puhelin. Tähän kämpän kohdalle tulee jonkinlainen katve juuri tähän kohtaan, jonka takia tolpat katoaa kun puheluun vastaa. Muualla kännykkä kuuluu niinkuin pitää, eli luurissa ei ole vikaa. Niin ja asun 3km Oulun keskustasta. Nykyinen liittymä on Sonera ja suunnittelen liittymän vaihtoa Elisaan kuluvuuden saamiseksi. Eli mitäs luulette? Auttaako elisa asiaan?

3

2919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sartopuro

      Elisalla on keskimäärin hieman kattavampi matkapuhelinverkko kuin Soneralla. Erot ovat kuitenkin suhteellisen pieniä ja hyvin paikallisia, joten on mahdotonta sanoa varmasti että vaihto Elisaan auttaisi. Hae R-kioskilta Saunalahden prepaid ja kokeile toimiiko se paremmin. Kyseinen prepaid toimii suoraan Elisan radioverkossa, ei roamaamalla kuten muut Saunalahden liittymät. Paikoitellen myös DNA:lla saattaa olla parempi kuuluvuus kuin kahdella ensinmainitulla verkko-operaattorilla, vaikka keskimääräisesti sillä onkin suppein kuuluvuus.

      • pidä paikkaansa

        toi sun väittämäsi dnan kuuluvuudesta että olisi suppein. 2G puolella ei varsinkaan koska 2G puolella myös dnalla on yhtä hyvä verkko kuin muillakin, ts. jokaisella operaattorilla on aukkoja, myös elisalla ja Soneralla. 3G puolella kyllä voi olla vielä noin mutta toisaalta ei millään operaattorilla 3G-verkko ole valmis.


      • ex-sånera-asiakas
        pidä paikkaansa kirjoitti:

        toi sun väittämäsi dnan kuuluvuudesta että olisi suppein. 2G puolella ei varsinkaan koska 2G puolella myös dnalla on yhtä hyvä verkko kuin muillakin, ts. jokaisella operaattorilla on aukkoja, myös elisalla ja Soneralla. 3G puolella kyllä voi olla vielä noin mutta toisaalta ei millään operaattorilla 3G-verkko ole valmis.

        Alueelliset erot ovat suuret. Esim meillä päin Dna;n 2g verkko on sivukylillä todella surkea, mutta 3g on kahdessa lähikunnassa/kaupungissa tällä hetkellä selkeästi paras, parissa muussa lähikunnassa taas elisan 3g on paras (ja ainoa). såneran (normaali gsm) 2g on paljon parempi kuin Dna;n, mutta 3g peitto ja jopa edge peitto aivan olematon. Elisalla selkeästi paras 2g-verkko laajalti, mutta useimmissa paikoissa selvästi Dna;ta huonompi 3g-peitto. Jollain toisella alueella voi olla toisin, sinänäsä hyvä ettei kaikkien peitto ole samassa paikassa hyvä, sillä todennäköisesti silloin kaikkien peitto olisi jossain toisaalla todella huono. Aloittajan tosiaan kannatta hankkia ensin Saunalahden prepaid tai avata uusi liittymä Elisan verkkoon uudella numerolla kokeeksi, ennen kuin siirtää vanhan numeronsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe