pitkät matkat

leeevi

jotkut matkatoimistot tekevät talvella pitkiä matkoja Tunisiaan 1,2ja 3kk. onko kokemuksia,kiinnostaisi kovasti.

7

1933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taiah

      olen itse lähdössä syyskuussa 3kk:si Tunisiaan, mutta en kuollaksenikaan ole löytänyt matkatoimistoa joka tekee niin pitkiä matkoja. Kerro ystävällisesti mullekin sellainen? :) Koska tietääkseni tällä hetkellä Tjäreborg tekee pisimpiä matkoja, eivätkä ne ole kuin 22pv..suunnillen jotain sellaista. Joten itse olen katsellut reittilentoja, joista löytyikin halpoja vaihtoehtoja..ehkä jopa halvempia kuin matkatoimistojen tekemät.. Vai olenko vaan niin puusilmä, etten ole nähnyt näitä toimistojen pitkiä matkoja?

      • sdghewrt

        Miksei maksamalla rahaa saisi lisäviikkoja vaikka miten monta, kunhan lennoilla on tilaa.


      • ei ole väliä
        sdghewrt kirjoitti:

        Miksei maksamalla rahaa saisi lisäviikkoja vaikka miten monta, kunhan lennoilla on tilaa.

        Pitkiä matkoja Sousseen tekee Detur ja Aurinkomatkat. Deturilla on ollut 6, 7 ja 8 viikon reissut mitkä sijoittuvat tammi-helmikuulle jolloin muita lentoja ei tehdä. Aurinkomatkat lentää jo marraskuussa paikalle ja reissu on 3kk pituinen. Ovat aika suosittuja ja monet tekevät saman reissun jo kymmenettäkin talvea perätysten. Lähinnä eläkeläisiä. Ilmojen puolesta silloin en lähtisi, jos kaipaa lämpöä lomaltaan. Joulu-helmikuu on kaikista kylmin aika tunisiassa ja usein myös sateista. Päivälämpötilat ovat siinä 15 yleensä tuulen kera ja öisin laskee alle 10 asteenn. Joskus aamuisin on vain 7 astetta. Eli ei todellakaan mikään aurinkoloma! Meressä ei voi uida ja kaikki rannat ovat kiinni. Paikalliset kulkevat untuvatakit päällä. Turisteilla riittää usein villapaita ja välikausitakki :D Turismi ei muutenkaan silloin ole vilkasta, joten saattaa vaikuttaa muutenkin lomaohjelman tarjontaan. Vaan, jos säällä ei niin ole väliä (ja kyllä lämpimiäkin päiviä mukaan mahtuu) niin mikä ettei. Ei täällä ainakaan loskaa ole tai räntää sada vaan aurinkoa vaikka se ei lämmitäkään.


      • Taiah
        ei ole väliä kirjoitti:

        Pitkiä matkoja Sousseen tekee Detur ja Aurinkomatkat. Deturilla on ollut 6, 7 ja 8 viikon reissut mitkä sijoittuvat tammi-helmikuulle jolloin muita lentoja ei tehdä. Aurinkomatkat lentää jo marraskuussa paikalle ja reissu on 3kk pituinen. Ovat aika suosittuja ja monet tekevät saman reissun jo kymmenettäkin talvea perätysten. Lähinnä eläkeläisiä. Ilmojen puolesta silloin en lähtisi, jos kaipaa lämpöä lomaltaan. Joulu-helmikuu on kaikista kylmin aika tunisiassa ja usein myös sateista. Päivälämpötilat ovat siinä 15 yleensä tuulen kera ja öisin laskee alle 10 asteenn. Joskus aamuisin on vain 7 astetta. Eli ei todellakaan mikään aurinkoloma! Meressä ei voi uida ja kaikki rannat ovat kiinni. Paikalliset kulkevat untuvatakit päällä. Turisteilla riittää usein villapaita ja välikausitakki :D Turismi ei muutenkaan silloin ole vilkasta, joten saattaa vaikuttaa muutenkin lomaohjelman tarjontaan. Vaan, jos säällä ei niin ole väliä (ja kyllä lämpimiäkin päiviä mukaan mahtuu) niin mikä ettei. Ei täällä ainakaan loskaa ole tai räntää sada vaan aurinkoa vaikka se ei lämmitäkään.

        Kiitos näistä tiedoista, vaikka ei deturin eikä aurinkomatkojen matkat oikein vastaa sitä mitä haluaisin. Ajankohta on huono..itse ajatellut syys-marraskuuta ja silloin reittilennot ovat vissiinki ainoita joilla pitkäksi aikaa pääsee. Säällä nyt ei sen kummemmin väliä, sukulaisia tullaan katsomaan niin viileämpikin käy :) Ja mukana tulee alle puolivuotias lapsi, niin parempi melkein, että vähän viileämpiä ne ilmat ovat. Onhan siellä kaikki säät nähtykin jo..enkä ainakaan itse nauti niistä elokuun hellepäivistä kovinkaan :D Ja vähän niinkuin viittasit, niin on siellä aina lämpimämpi kuin täällä siihen aikaan :D


      • tjäreborgillakin
        Taiah kirjoitti:

        Kiitos näistä tiedoista, vaikka ei deturin eikä aurinkomatkojen matkat oikein vastaa sitä mitä haluaisin. Ajankohta on huono..itse ajatellut syys-marraskuuta ja silloin reittilennot ovat vissiinki ainoita joilla pitkäksi aikaa pääsee. Säällä nyt ei sen kummemmin väliä, sukulaisia tullaan katsomaan niin viileämpikin käy :) Ja mukana tulee alle puolivuotias lapsi, niin parempi melkein, että vähän viileämpiä ne ilmat ovat. Onhan siellä kaikki säät nähtykin jo..enkä ainakaan itse nauti niistä elokuun hellepäivistä kovinkaan :D Ja vähän niinkuin viittasit, niin on siellä aina lämpimämpi kuin täällä siihen aikaan :D

        Kyllä ainakin myös tjäreborgilla voi ostaa ainakin 5 viikon reissun. Meille on sukulaisia tulossa kesällä sekä syksyllä lomille tänne ja ovat ottaneetn 5 viikon reissut ilman hotellia (saa hotellillakin). Tulevat halvemmaksi kuin reittilennot ja tietty nopeampi matka kun pääsee suoralla lennolla neljässä tunnissa. Erityisesti lasten kanssa luksusta. Säiden puolesta, lastenkin kanssa, on toukokuu ihan ehdottomasti paras aika tänne tulla. Lämmintä mutta ei kuumaa ja luonto kauneimmillaan kukassa.


    • tunisiassa

      Olin Tunisiassa pitkällä matkalla muutama vuosi sitten, enkä suosittele. Kylmää oli, ja kun turisteja oli vähän, niin kaikki myyjät, taksit, sisäänheittäjät ym. keskittyivät meihin muutamiin täydellä teholla. Missään ei saanut olla rauhassa. Jokainen ohikulkeva taksi tyyttäsi mennessään, ravintoloista hyökättiin kiskomaan sisään toiselta puolelta katua, myyjät takertuivat hihoihin kiinni.
      Muutamana päivän pystyi olemaan rannalla, mutta muuten sää oli kuin syksy suomessa.

    • Motti

      Olen viettänyt useina talvina pidempiä aikoja Tunisiassa. Koska kuumasta ilmasta en perusta on minulla ollut hyvä olla. En myöskään ole kokenut myyjien, taksien jne toimia aggressiviseksi. enemmän kesäaikoina siellä ollessa olen niin kokenut.
      Itse lennän tänäkin talvena sinne ensin Norvegenialla Lontooseen, yövyn siellä, British Airways vie Tunisiin, josta Airport Transfer Sousseen. Edulliset lennot. Yövyn aina vuokraamassani asunnossa. Avot saan lomastani juuri sellaisen kuin haluan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe