mikä meitä

kadehditaan...

Meillä on neljä lasta, ja haluaisimme vielä yhden. Jo nyt saan kommentteja mieheni sukulaisilta, että "lessuperhe". Tällä seudullakun asuu paljon lestaadiolaisperheitä... Mitä "helvettiä" se muille kuuluu montako lasta meidän perheessä on, kun itse ne kuitenkin hoidamme. Anoppini on sanonut aikoinaa, kun kysyimme ensimmäiselle lapselle yhden yön hoitoa- että jokainen hoitakoot lapsensa itse. Sen jälkeen ei anoppia ole pyydetty hoitamaan, eikä pyydetä. Onneksi äiti otta pienimmän joskus, isoimmilla on astmakontrollit. Nyt kun olemme miettineet tätä viidettä, on oma halu kova, mutta ympäristön reaktio pelottaa. EN jaksa selittää kaikille, että EI, TÄMÄ LAPSI EI OLE VAHINKO!!! Tätä palstaa seuratessa huomaan, että jossain vaiheessa ketjuviesteihin eksyy aina joku tymine mielipiteineen. Eihän tarkoitus ole saada muita pahoittamaan mieltään, vaan Suurperheet sivusto on tarkoitettu sellaisille, jotka haluavat jakaa ajatuksiaan muiden kanssa. Mielestäni jo suurperheet ärsyttävät, niin älkää avatko näitä sivuja!! Tiedän, että joku FIKSU taas keksii jonkun "hyvän syyn" riidan hakuun. Jos luulette, että niihin alan vastailemaan, niin turhaan odotatte vastausta. SUURPERHEET KUNNIAAN!!!!

6

795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

on joltain suhteellisuuden taju hukassa!

• Viiden äiti

Kyse on sinun lapsistasi. Jätä sukulaisten mielipiteet omaan arvoonsa. Niin minäkin aikoinani tein.

• Minä olen myös joskus miettinyt tuon saman provoajan (mahdollisesti jopa provoajien?) asennetta. En usko, että kyse on niinkään kateudesta nimenomaan suurperheellisyyttä kohtaan. Se ei houkuta kaikkia eikä sovi kaikille, mikä itsessään on hienoa, koska elämän ja maailman rikkaushan syntyy juuri variaatiosta. Sen sijaan uskon, että hänen ja muiden vastaavien kateus ja katkeruus kohdistuu siihen, että joku ylipäätään uskaltaa elää täysillä ja toteuttaa unelmiaan. Ihan samalla lailla reppanat ärisevät uusperheellisille, teinivanhemmille, lapsettomuuden valinneille, uraansa keskittyneille ja niin edelleen. Kaikki tietoiset valinnat, jotka valitsijoilleen sopivat, ärsyttävät heidän kaltaisiaan. Suurperhe on edellisten esimerkkien tavoin selkeä merkki siitä ettei olla käperrytty nurkkaan haikailemaan että ”voi kumpa” vaan on satsattu siihen, mikä itselle onnea ja elämän täyteyttä tuottaa. Veikkaukseni on, että tämä joka-palstan-tyyppiärisijä ei itse uskalla omassa elämässään satsata oikein mihinkään …. ja siksi ”vihaa” kaikkia, joilla Elämä on.

• lausettasi-

"isoimmilla on astamkontrollit" Mitä sillä tarkoitat? Jos niillä on astma, miks ei ne muka voi mennä mummolaan, ei kai siellä kontrollissa ravata joka pvä? Meillä oli joka kolmas kuukausi, sitten kaksi, ja myöhemmin yksi kerta vuodessa. Ja kai aikuiset ihmiset lääkettä' osaa antaa kun on nykyisin hyvät ohjeet! Ja kai lapset sen osaa....

• MeQ ihan itse

Onnea viidennen yritykseen :D Meillä kans viis ipanaa ja saattaa olla et kuudes vielä jossain vaiheessa tulee :D Antaa toisten panetella, pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta pihalle :D Mä olen julmetun ylpeä jokaisesta lapsestani, ja jos jollakulla on siitä ongelma et niitä on monta, niin se on tasan tarkkaan hänen henkilökohtainen helvettinsä. Mukavaa kevättä kaikille suurperheellisille. Niin ja oon ihan MeQ en vaan oo sisään kirjautunnu just nyt :D Satulle ja perheelle lämpimät terveiset!

• mamanen

viidettä odottaessani eräs mummu sanoi kaupassa " Ei se jumala sinua yksin tarkoittanut kun sanoi lisääntykää ja täyttäkää maa". Olin kahden lapsen kanssa kaupassa, kaksi vanhempaa olivat jo koulussa. Tuntui ikävältä mutta minkäs niille kaikille voi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      210
      2793
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2659
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      77
      1743
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      233
      1305
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1288
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1001
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      841
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      823
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      823
    Aihe