miten

monta kaasoa voi olla

Voiko kaasoja/bestmaneja olla jopa kolme? Minulla on kaksi siskoa jotka haluan molemmat kaasoiksi. Lisäksi tahtoisin pyytää hommaan avuksi vielä yhden hyvän ystävän. Onko mielestänne kolme kaasoa liikaa? Äitini oli hyvin vahvasti tätä mieltä kun keskustelimme asiasta. Sama tilanne on miehelläni, hän tahtoisi kolme bestmania. Häissämme tulee olemaan n.200 vierasta. Toinen siskoistani (juuri se joka todennäköisesti tulisi olemaan se "pääorganisaattori") lähtee noin puoli vuotta ennen häitä kolmeksi kuukaudeksi ulkomaille, ja saapuu kaksi kuukautta ennen häitä takaisin. Ajattelin että kolmas kaaso voisi olla avuksi, kun kotisuomeen jäävä sisko on vielä sen verran nuorikin, etten aivan täysin luota hänen organisointikykyynsä.. :)

9

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :):)

      kyllä mielestäni voi olla, ja ainakin hommat tulee hoidettua jos on apu-käsiä. Kolme on kyllä myös mielestäni takaraja, koska neljä kuulostaa jo aika paljolta. Ja jos miehelläsikin olisi 3 bestmania niin eikö olisi luontevaa että kaasojakin olisi 3. Onnea häihin!

    • kolmekin kaasoa

      Ei siihen ole mitään sääntöä. Ja jos on noinkin isot häät, ja osa kaasoista on valmistelujen ajan poissa jne. niin voi olla parempikin, että on useampi avustaja joille jakaa vastuuta. Tuntuu varmasti kaasoistakin mukavammalta, ettei tarvitse yksinään kaikkea tehdä! :)

      • Just joo

        Ja ota itselles myös ainakin kaksi sulhasta, kyllä siten saat arjen sujumaan huomattavasti paremmin.


      • niin,
        Just joo kirjoitti:

        Ja ota itselles myös ainakin kaksi sulhasta, kyllä siten saat arjen sujumaan huomattavasti paremmin.

        Miksi? Itelläskö on? Kiitos tästäkin asiattomasta vastauksesta.


      • On On On
        niin, kirjoitti:

        Miksi? Itelläskö on? Kiitos tästäkin asiattomasta vastauksesta.

        18 kaasoa, joten kolme on ihan ok. Tarvisen monta kaasoa, koska vieraita tulee noin 500.


    • Nimetön

      Siskot voivat auttaa häiden järjestelyssä olematta kaasoja. Ihan oikeasti! Läheiset ihmiset voivat olla apuna. Kaaso ei ole mikään virallinen juttu. Voit olla ilman kaasoa tai pitää miten monta kaasoa tahansa. Kaaso ei ole orja. Keitähän ne sulhasen bestmanit ovat. Kivat kun parasta voi olla kolme!!!

      • kun menen naimisiin

        Minulla on tiedossa, että kun menen naimisiin niin sulhasellani on kolme bestmania. Tämän nykyisen mieheni kanssa siis ajattelin joskus mennä, ja hänen lähikaveripiirissään kaikilla on ollut vuorotellen kolme bestmania. Ovat olleet neljän miehen porukassa tiiviisti tosiystäviä yläasteelta lähtien ja ei siinä sitten eka naimisiinmenijä osannut päättää kenet valitsee ohi muiden. Niin siitä tuli vähän niin kuin perinne, että kaikilla on kolme. Itse ajattelin kyllä pyytää vain yhden kaason, menee muuten aika sekavaksi koko touhu...


    • ...

      Muista kaason ja morsiusneidon ero. Kaasoja mieluiten 1, morsiusneitoja saa olla useampi.

      • vastaa..

        Morsiusneidosta tulee mieleen lähinnä sellainen söpö pieni tyttö joka heittelee ne kukat ja kulkee morsiamen "koristuksena" eikä niinkään oikeana kätenä...? Joku mainitsi täällä että pitää muistaa että kaaso ei ole orja. En tietenkään niin luulekaan, siksi juuri tätä useamman kaason vaihtoehtoa olen pohtinut. Meille on tulossa suht isot häät ja vähän huolestuttaa toisen (alle kakskymppinen) pikkusiskon pärjääminen, eli vaikka hän nimellisesti olisi kaaso, luulen että käytännössä nämä aikuisemmat kaasot hoitavat hommmia enemmän. Minulla on juuri se tilanne, että molemmat siskot ovat niin rakkaita etten millään tahtoisi jättää toista ilman kaason nimikettä, kun tiedän heidän sitä niin innolla odottavan. Tämä ystävä tulisi kuvioihin, koska taas tämä vanhempi siskoni on lähdössä tärkeälle ulkomaanmatkalle ennen häitä enkä tahtoisi nuoremman siskon jäävän yksin painiskelemaan kaason tehtävien kanssa. Ne on varmaan ne hääpäivän ohjelman suunnittelu (osin) ja polttarit lähinnä, ja jotain käytännön järjestelyjä jos ehtii, mitä ajattelisin kaason hommiin kuuluvan. Sääliksi käy niitä kaasoja joita morsiamet orjuuttaa ja vaatii vielä pukeutumaankin "morsiameen sopivasti" ja maksamaan omasta pussistaan kaiken. (Minusta se on kyllä kaaso joka itse päättää miten pukeutuu, toki eri tilanne jos kaaso itse haluaa pukeutua morsiamen kanssa tyyliin sopivasti.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe